Nederlands mondeling verpest :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 10:53

Had vandaag mondeling van Nederlands....

Met een woord: SLECHT!!!

Je moest een filmverslag meenemen en een boekverslag die je dit jaar gemaakt had.
Ik had alles netjes bij en had de verslagen hier thuis een paar keer doorgelezen.

Je moest een kwartier van te voren op school zijn en dan kreeg je een blaadje met tekst erop. Deze heb ik 3!!! keer doorgelezen.

Toen werd ik geroepen door mijn leraar, ik trilde gewoon helemaal!
Moest gaan zitten en moest een samenvatting maken van het verhaal wat ik op school moest lezen.

Ik weet niet wat er gebeurde, ik wist het gewoon niet meer! Ik was alles kwijt, het enige wat ik nog wist was dat jongens minder kochten als meiden.

Daarna moest ik samenvattingen maken over mijn verslagen, het lukte wel maar er vielen veelste veel stiltes.

Hij vroeg wat ik er zelf van vond, "slecht" zei ik natuurlijk.
Zelf vond hij het ook niet echt goed gaan en hij zei dat ik volgende week de uitslag kreeg van dit.

Echt ik kon wel janken daar!! Verdrietig

Gaat goed, me eerste mondeling gelijk verpest!
Morgen heb ik engels.... ben zo bang dat ik weer dichtklap!

Liefs sun

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:00

Ahh t komt goed.. Ik heb vorige week ook mijn mondelingen gehad, ze gingen super slecht, maar het niet lager dan een 6 gehaald.. t zal wel meevallen joh Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:04

Dat is heel erg vervelend. Misschien minder leren, dat wil soms ook wel helpen. Alleen beetje doorlezen.

Probeer te ontspannen voor de mondeling. Succes!

haike
Berichten: 13525
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:31

wat balen!!

Ik heb mijn nl en eng 2 weken geleden al gehad.

Moest voor nl 12 boekverslagen kennen en de literatuurgeschiedenis die we behandeld hadden. Was ook zenuwachtig en had slecht gevoel maar toch nog een 7.

Voor engels had ik het helemaal verknald dacht ik, had 2x 6,5!


Dus mss komt toch nog goed!

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:12

Balen! Hopelijk komt het nog goed.
Ik had voor mn literatuurmondeling een 4 Verdrietig

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:41

Erg is dat he!

Vorig jaar had ik m'n eerste mondelingen, was ook doodzenuwachtig enzo! Gelukkig ben ik heel erg praatgraag Haha!


Dit jaar weer mondelingen gehad en ging super!

Maar, succes enzo, komt goed!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:05

hm ken et wel een beetje, ik had voor mn mondeling 8 boekverslagen moeten hebben, khad er 7 door een foutje Boos! beetje dom, scheelde gelukkig maar half puntje..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:30

Ahh wat vervelend.. Scheve mond Hopen maar op een voldoende!
Vlede week had in mondeling Engels en ik was ook zo zenuwachtig.. Maar toen ik eenmaal aan tafeltje zat met de docent tegen over me kalmeerde ik wel Tong uitsteken Overmorgen heb ik mondeling Duits en hoop dat ik nu minder zenuwachtig van te voren ben.. Bloos

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:12

Erg he mondelingen!!
Ik heb ze dit jaar gelukkig goed gedaan.
Behalve Nederlands, echt een rampvak!

Ik klap ook altijd dicht, je moet dnek ik proberen rustig te blijven, even nadenken voordat je antwoord, misschien vragen of je er een glaasje water bij mag ofzo.

Succes!

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:17

Oef ja, die mondelingen...
heb ze vorige week gehad, bij nederlands klapte ik helemaal dicht, kwam geen woord meer uit... toch nog een 6 Lachen
Bij engels ging het beter.... Maar toch zooo gigantische zenuwen Rolleyes

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:35

Bij ons was nederlands heel relaxt, moesten wel heel veel leren: 12 boeken nederlands, 3 boeken engels, 3 boeken frans en 10 gedichten (en daar dus de verslagen van). We hebben echt een heel gezellige docnte dus het was meer een gezellig gesprekje en tot mijn verrassing had ik een 8! Valt me trouwens op dat de manier van mondelingen afnemen erg verschilt!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 17:07

Ik denk dat het ook wel een beetje komt doordat ik echt de zenuwen krijg van hem!

Vind hem altijd zo boos reageren enz.

Bedoel hij had het ook anders kunnen doen... bijvoorbeeld toen hij aan mij zag dat het fout ging dat ie ff over iets anders begon.
Ik denk dat ik me dan beter ging voelen want hij vroeg gelijk of ik het verhaal eens wilde samenvatten.

Morgen heb ik engels, zit me nu al druk te maken omdat ik bang ben dat het weer fout gaat.
Maar opzich heb ik voor engels een hele aardige leraar, kan goed met hem praten enzo.


Hoop echt dat mijn punt toch meevalt...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:34

kom op meid, even goed doorlezen, en probeer anders langs hem heen te kijken, mischien thuis nog even met je meoder/vader/broertje/vriendin oefenen??

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:40

Balen zeg.
met nederlandse taal ben ik juist helemaal niet zenuwachtig ik had een 8,4 gehaald voor m'n mondeling. mondeling duits een 7 en engels had ik al eerder gehad toen klapte ik wel dicht en had een 6 maarja kan gebeuren
kan je niet herkansen?

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:18

O, ik herken het helemaal! Dat is zo poedersuiker gewoon! Ik had het vorig jaar heel erg met mijn mondelin frans. Stond echt helemaal te shaken voordat ik moest Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig kan ik bij mijn mondeling redelijk snel dingen verzinnen Bloos Ik praat me er meestal uit.
Maar daar heb jij natuurlijk niks aan Je mag dit mondeling niet herkansen zeker? Wij mogen het in iig niet Ik heb hem namelijk volgende week Nagelbijten / Gniffelen
Als je hem wel mag herkansen geef ik je één tip. Kijk het de dag ervoor nog even door, kijk hem daarna nog een uurtje voordat je moet door en leg hem dag helemaal weg. Eet en drink nog even wat voordat je je mondeling moet doen. Maak nog even plezier met je vrienden (helpt bij mij altijd het beste) en de allerbelangrijkste: Blijf rustig ademhalen en kalm nadenken! Als je iets niet binnen 1 sec. weet is dat helemaal niet erg. Ik denk dat de leraar het liever heeft dat je ergens langer over moet nadenken dan dat er helemaal niets uit je komt.

Iig, veel suc6 met je volgende mondeling!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 10:04

Ik sta gelukkig wel best goed voor nederlands. En dat punt dat ik nog krijg voor me nederlands wordt toch ook bij de rest getelt?
Ik denk dat ik dan nog wel een voldoende sta voor nederlands.
Teminste, als dit wel bij de rest van mijn punten getelt word....

Ik heb net engels mondeling gehad...
Was natuurlijk weer kei zenuwachtig! Moest eerst een tekst voor lezen, dat ging eigelijk best goed!
Toen moest ik wat over mezelf vertellen... vond ik wel wat moeilijker en voelde aan me dat het fout kon gaan.
Gelukkig zag hij dat en begon vrolijk mee te praten en vragen te stellen! Hij vertelde zelf ook wat in het engels over zijn vrouw wat lollig was Tong uitsteken
Toen ging het al veel beter gelukkig!
Hij zei dat mijn punt ongeveer een 7.5 is! Haha!

Ik denk idd dat het er ook aan ligt hoe een leraar een mondeling afneemt!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:27

Mijn literatuur mondeling ging ook heel slecht, ze vroeg steeds naar allemaal thema's en die wist ik allemaal niet meer Boos! Maar ik had toch nog een 6 Haha!.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:07

sunshine schreef:
Ik sta gelukkig wel best goed voor nederlands. En dat punt dat ik nog krijg voor me nederlands wordt toch ook bij de rest getelt?
Ik denk dat ik dan nog wel een voldoende sta voor nederlands.
Teminste, als dit wel bij de rest van mijn punten getelt word....


Bedoel je je literatuur-punt? Volgens mij telt het nederlands mondeling alleen mee voor je literatuur, niet voor nederlands (al zou ik het graag willen Haha!)

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:45

Ik had dat vorige week een keer, echt té erg voor woorden. We hebben dan een half uur Engels én Nederlands.. Ze vroegen precies naar de boeken die ik gelezen had, maar ik wist het ook niet meer Scheve mond Ik kon als ik op gang was wel het een en ander vertellen, maar meost ik omschakelen naar een ander boek, alles verdwenen. Uiteindelijk toch een 4,7 en nu sta ik gemiddeld een 6,45.. Maar omdat ik er geen examen in doe, word ie afgerond naar 6,5 => 7,0... Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 14:51

Ik had vandaag mijn punt gekregen, had een 5.0 Verdrietig
Maarja iemand uit mijn klas had een 4 dus.... Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:47

Pffff mondelingen zijn altijd een ramp. Gelukkig heb ik ze nu alle 4 achter de rug:

- Nl : 7
- Frans: 6.5
- Duits: 7.5
- Engels: 6.7

Ben best te vreden.. Ik doe Vwo C&M dus ben heelvakker voor alle talen Boos!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Re: Nederlands mondeling verpest :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:04

Heb het morgen, ben er vandaag een dag "ziek" voor geweest en hoop echt dast het een beetje goed gat, ben super zenuwachtig....