Kritiek krijgen op werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:30

Ik vind het jammer dat vrijwilligers zo worden uitgebuit. Maar ga eens met haar om de tafel zitten, leg de situatie uit en vertel dat je er een hele nare smaak aan over hebt gehouden. Wie weet bedoelde ze het niet zo en komen jullie er samen uit.

Trek je die 6 uurtjes? Want anders zou je ook kunnen kijken of je ergens 6 uur betaald kan werken? Maar dan moet je het natuurlijk wel kunnen.

Lieser
Berichten: 1546
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:31

SjonnieZ schreef:
Als er op zo’n afdeling iemand met een call center achtergrond is gezet dan is de kans groot dat de organisatie een professionaliseringsslag wilt maken.
Denk dat het goed is dat TS bij zichzelf te rade gaat of zij deze slag kan en wilt maken.

Het zou fijn zijn als de organisatie een professionaliseringsslag wil maken. Dan kunnen ze zich, om te beginnen, aan de arbeidstijdenwet gaan houden. En alle medewerkers betalen.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:48

Lieser schreef:
SjonnieZ schreef:
Als er op zo’n afdeling iemand met een call center achtergrond is gezet dan is de kans groot dat de organisatie een professionaliseringsslag wilt maken.
Denk dat het goed is dat TS bij zichzelf te rade gaat of zij deze slag kan en wilt maken.

Het zou fijn zijn als de organisatie een professionaliseringsslag wil maken. Dan kunnen ze zich, om te beginnen, aan de arbeidstijdenwet gaan houden. En alle medewerkers betalen.


Plus hun medewerkers/vrijwilligers een knappe bijscholing geven.


Als de manager vind dat ts het niet goed doet kan dit ook op een andere manier gebracht worden, het is de toon die de muziek maakt.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 13:20

Fijn jullie reacties te lezen. Ik had gisteren een heel verhaal getypt en helaas was de reactie niet goed geplaatst dus ik zal nu even opnieuw reageren.
Het is inderdaad de toon geweest. Ik sta echt wel open om dingen te leren of anders te doen. Alleen op zo een nare verwijtende toon ten overstaan van 3 andere collega sla ik compleet dicht. Letterlijk zei ze: S, Ik wil dat als jij voortaan ophangt dat je dan wel eerst zegt ik ga nu de verbinding verbreken en dan pas mag je van mij ophangen. Waarna ze direct weer verder met een andere vaste collega over koetjes en kalfjes praatte(nee zelf telefoon opnemen doet ze niet, ook niet als het druk is). Terwijl ik wel zei hallo? Hallo? en ik zei ik hoor niks, alleen hard gekraak, ik ga ophangen. Later heb ik zelfs nog dat nummer teruggebeld(en die persoon gaf ook aan ohh mijn telefoon is per ongeluk afgegaan, want ik heb alleen een aantal uren terug met jullie gebeld).
Dat van geen pauze zit me al langer dwars. Vooral in de context dat het vaste personeel daar wel geregeld in de gangen rondhangt en met elkaar kletst, buiten op een bankje in de zon koffietjes wegdrinken tm hun eigen honden uitlaten.
Dan is er nog het punt dat het vaste personeel heeft laten weten paar weken terug aan de vrijwilligers voortaan geen telefoontjes meer te willen krijgen, en dat alles voortaan per mail moet(het telefoon verkeer wordt nu dus vooral door de vrijwilligers gedaan). Op de deuren van hun kantoor hangen ze grote brieven met erop graag niet storen svp. Paar weken terug moest ik doorgeven dat er iemand langskwam om een donatie af te geven en dat zei ik tegen een vaste medewerker die beneden werkt en kreeg te horen: 'Nee geen tijd' en die persoon liep zo door. Daar heb ik toen ook een mail gestuurd dat ik dit niet vind kunnen.

Voorheen schreef ik altijd notities op papier, maar dat papier hebben ze weggehaald want je moet zelf maar papier meenemen. In de appgroep van de vrijwilligers komen geregeld geen aardige berichten. Bv een foto van een druppel(dus geen grote vlek ofzo) koffievlek op de vloer en of diegene dat voortaan zelf wil opruimen.
Wat ik een paar weken terug heb gehoord is dat men deze stichting meer als een echt bedrijf wil gaan leiden. Men doet dat dan maar, maar dan zonder mij denk ik.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:37

Sabri schreef:
Letterlijk zei ze: S, Ik wil dat als jij voortaan ophangt dat je dan wel eerst zegt ik ga nu de verbinding verbreken en dan pas mag je van mij ophangen. Waarna ze direct weer verder met een andere vaste collega over koetjes en kalfjes praatte(nee zelf telefoon opnemen doet ze niet, ook niet als het druk is).


Deze manier van feedback geven is echt bizar :+ zulke leidinggevenden neem ik niet serieus.
Mensen die hun zin beginnen met ‘ik wil’, ook al niet maar als er dan daarna iets volgt wat ik zou moeten doen volgens hun kunnen ze echt de pot op :')

En de rest van je post is te idioot voor woorden. Gauw wegwezen met alle vrijwilligers tegelijk.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kritiek krijgen op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:43

Zoooo… Ik denk dat ik had gereageerd met “ Ik wil?? Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen, maar daar word tot nu toe niet naar geluisterd!”

Met wat je nu verder verteld zou het voor mij ook wel klaar zijn om daar als vrijwillige voetveeg rond te lopen. Als ze daadwerkelijk als bedrijf verder willen gaan dan moeten ze dringend leren hoe zorgvuldig met hun personeel om te gaan.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kritiek krijgen op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:56

Spaar je de verdere energie en zet er een punt achter :j

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 14:59

Elisa2 schreef:
Texas02 schreef:
Als ik jouw leidinggevende was geweest, had ik je er ook op aangesproken omdat ik het ook niet netjes vind om zakelijke telefoongesprekken zo af te ronden. Ik had jou dan ook verteld dat je iets in de richting van "ik ga nu ophangen want ik kan u niet verstaan" moet zeggen. Want in sommige gevallen weet degene aan de andere kant van de lijn helemaal niet dat er ruis is en verstaat jou prima. Bijvoorbeeld als de telefoon op speaker staat. En de enige manier om te verbeteren in wat je doet is als mensen ook mogen zeggen als er iets minder goed gaat. Want daar leer je van. En ja, de toon maakt in dit geval de muziek. Maar daar kun jij in dit geval ook weer over in gesprek gaan, gewoon even langs gaan als jullie beide tijd hebben. Zo van "goh, bedankt voor de tip net, daar heb ik wat aan. Alleen ik vond dat je wel erg boos en geïrriteerd klonk, daar was ik niet zo blij mee want ik doe mijn uiterste best. " Misschien heeft diegene namelijk helemaal niet door dat ze zo overkomt, dat gebeurt wel eens. Dan is dat ook weeriets waar zij aan kan werken, dat kan ze alleen als ze weet dat ze dit doet. En mocht je weer een boze reactie krijgen als je dit probeert te bespreken, dan kun je altijd nog conclusies trekken.

Geen pauzes zou ik overigens nooit weer accepteren, of het nu een betaalde baan of vrijwilligerswerk is. Ik heb dat één keer een paar maanden geaccepteerd maar nooit weer.


Hier ben ik het wel mee eens, maar wil ook even aangeven dat als je vrijwilligerswerk doet voor je plezier en dat plezier is weg in het werk door alle omstandigheden die veranderd zijn dat het misschien tijd is om wat anders te zoeken. Je doet het immers voor je plezier..


Als dit echt enorm belangrijk is, leg je als bedrijf een telefoonetiquette vast. Hoe start je een telefoongesprek, hoe beëindig je het, wat als je moet doorverbinden etc. etc. Medewerkers kunnen zich niet houden aan regels die on the spot uitgevonden worden. Een nieuwe regel naar aanleiding van een voorbeeld uit de praktijk, wordt tijdens het volgend teamoverleg besproken zodat iedereen op de hoogte is en vastgelegd in de telefoonetiquette.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:32

Sizzle schreef:
Wauw, als ik jou was zou ik vanavond nog een opzeg briefje tikken en morgen afgeven :o
Besteedt je energie liever aan een plek waar ze wel dankbaar zijn om je inzet.

Dat nog niet eens bij vrijwilligerswerk. Gewoon zeggen ik kom niet weer en het dan daarbij laten.

Zeker als er ook mensen zitten die wel betaald krijgen, dan ben ik er direct klaar mee.