Wie heeft hier verstand van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Wie heeft hier verstand van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 00:34

Het hele verhaal wordt te lang, dus ik hoop dat de korte versie duidelijk genoeg is voor het juiste antwoord

Ik heb een kavel gehuurd in een shop in shop waar ik ook in mee gewerkt heb iedere week. Daar is wat voorgevallen waardoor mij mij de lol er af was en ik wilde stoppen
Thuis kon ik die spullen niet kwijt dus mondeling en via mail overeengekomen dat mijn spullen zouden blijven staan. Winkeleigenaar zou zorg dragen voor de spullen, dat ze netjes er bij zouden blijven staan en via hun verkocht zouden worden. Hiervoor zouden zij dan de helft vd verkoop prijs krijgen
Dit zou voor een jaar zijn en na dat jaar zouden zij de overige spullen mogen houden

Maar ik ben totaal niet tevreden met het ( bewuste) gebrek aan informatie en de flink dalende verkopen
Nu wil ik mijn spullen ophalen maar krijg ik een mail dat ik dan van het contract afzie en dus van de afgelopen 4 maanden de complete kavelhuur moet betalen en moet betalen wat zij er aan uren ingestoken hebben om mijn spullen door de winkel ( grote winkel) te verspreiden zodat mijn kavel weer verhuurd kon worden.
Denk hierbij aan 2 kasten, tafeltjes, klein kastje en heel veel klein spul
Ik krijg dan wel weer die 50% terug

Mondeling hebben we het nooit gehad over wat als ik wil stoppen met deze afspraak. Er staat dus ook niks in de mail hierover en ik heb er dus ook niet voor getekend. Wel mondeling ingestemd met de afspraak

Mag ik nu toch zonder consequenties mijn spullen ophalen? Moet ik me houden aan hun voorstel van afhandeling?
Wat zijn mijn rechten?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27073
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:38

Omdat dit topic beter op STW past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK -->STW

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:23

Yom schreef:
Wat zijn mijn rechten?


Als je je rechten wil weten moet je dat niet op Bokt gaan vragen, daar vraag je om meningen. Schakel rechtsbijstand hulp in of een Juridisch Loket.

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 14:32

nou ja ik zal het anders zeggen dan, wie weet hier iets van af hoe rechtsgeldig een mondelinge afspraak is waarin niks gezegd is over het tussentijds willen stoppen met die afspraak

Juridisch loket gaat niet hoor ik net want ik had een bedrijfje en als bedrijf huurde ik het kavel. Juridisch loket is niet voor bedrijven

de vraag hoort bij een advocaat blijkbaar

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 15:15

advocaat gesproken en het is me nu duidelijk, mag hier helaas alweer een slotje op wat mij betreft