Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8700
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:24

moonsparkle schreef:
Celebi schreef:
Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=


Mijn verwachte pensioenleeftijd nu is 69 jaar, ik zou niet weten of ik dat wel of niet zal halen en of die leeftijd niet nog hoger gaat worden. Ik spaar prive ook nog wat voor mijn pensioen maar ik weet nu dat ik leef en geef dan nu ook graag geld uit en geniet van de vrije tijd nu ik alles nog kan

Precies dit.
De pensioenleeftijd stijgt steeds verder. Ik bouw via mijn werk pensioen op en spaar zelf ook nog wat bij elkaar.

Maar ik heb geen idee of ik de uiteindelijke pensioenleeftijd ga halen en hoe mijn leven er dan uit zal zien. Ik wil me er iig nu geen zorgen om maken. :)

_Iris

Berichten: 2042
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:25

Ik werk 24 uur verdeeld over 4 dagen, waarvan 1 thuis en 3 op kantoor.
Ik ben chronisch ziek en met de uren die ik nu werk kan ik naast werken ook nog andere dingen ondernemen zonder over mijn grenzen te gaan kwa energie huishouding.

Ik mag kwa inkomsten zeker niet klagen en voor pensioen spaar ik zelf ook nog bij.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:27

karrij schreef:
Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

Hier hetzelfde!

Werk ongeveer 20-25 uur in de week aan mijn bedrijven (in de zomer doorgaans flink meer door alle evenementen), tegen een lekker salaris. Nooit meer in loondienst :))

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:28

40 uur over 5 dagen. Voor nu prima!

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:33

32 uur in 4 dagen, helemaal perfect :) 5 dagen wil ik nooit meer en 8 uur per dag vind ik al (te) ;) lang zat

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:35

SpikkelFire schreef:
karrij schreef:
Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

Hier hetzelfde!

Werk ongeveer 20-25 uur in de week aan mijn bedrijven (in de zomer doorgaans flink meer door alle evenementen), tegen een lekker salaris. Nooit meer in loondienst :))

Ik moet er niet aan denken om ZZP'er te zijn, vind het wel helemaal prima in loondienst :j
Heb leuk afwisselend werk, er zit ook zeker een stukje zingeving in, pensioen relatief goed geregeld, ziekte ook...

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:42

karrij schreef:
Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

Dat is voor mij in loondienst niet anders.

Ik kan vrij nemen wanneer ik wil.
Ik hoef het niet te vragen, maar alleen te melden zodat men weet dat ik niet bereikbaar ben.
Verder kan ik mijn dagen indelen zoals ik wil.

Met het voordeel van een vast goed salaris.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:46

Ik werk 36 uur in 4 dagen, dus 4x9 uur. Bevalt prima, maar zou wel terug willen naar 32 uur, 4x8 uur.
Voor nu nog geen optie maar misschien in de toekomst wel.
Voordeel is dat ik met mijn onbetaald ouderschapsverlof kan uittesten of ik het iets vind. :))
Mocht het niet bevallen kan ik makkelijk weer terug naar de 36 uur. Hier is overigens ook reistijd = werktijd.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:46

Coschappen zijn 45 uur per week en werk er gemiddeld 10 uur per week bij :)

Ik vind niet erg.. tot ik zie wat ik op mijn rekening gestort krijg voor zoveel uur :’)

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:48

17u op contract maar werk vaak wel 20u of soms meer. Bij mij wisselt het heel erg hoeveel dagen ik werk, soms maar 3 en soms 4 of 5. Diensten verschillen per dag/locatie of bij mensen thuis
Reistijd is bij mij ook werktijd.

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:55

Ik werk 32 uur over 5 dagen. Naast 2 eigen pony's, een verzorgpaard en de sporten van mijn zoon vind ik het prima zo als alleenstaande moeder.

Pensioen zie ik tegen de tijd wel, ik moet het eerst maar zien te halen, en dan heb ik niet zoveel luxe meer 'nodig' dan nu dus kan ik toe met veel minder in verhouding.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:02

24 uur in 3 dagen. Over mijn pensioen maak ik me geen zorgen. Ik ben 37, mijn schoonouders en mijn vader zijn jong overleden. Ik geniet door deze ervaring extra van mijn vrije tijd. Ik rijd ongeveer een kwartier naar mijn werk met de auto, dit wordt niet doorbetaald.
Ben vorig jaar ergens anders gaan werken, verdien iets meer bij de nieuwe werkgever en werk een dag minder. Verder heb ik het veel meer naar mijn zin.
Mij hoor je niet klagen :=

Leo

Berichten: 50186
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:03

Normaal gesproken 28 uur verdeeld over 3 dagen op werk en een halve dag thuis. Door omstandigheden ben ik echter deels uitgevallen en ben nu van 2x 4 opgebouwd naar 2x 6. Het doel is terug op te bouwen naar 3x 8, dus 24 uur. Meer hoeft wat mij betreft niet meer.

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:09

24 uur verdeeld over 4 dagen en dat bevalt me prima. Kleine hoeft hierdoor maar 1 middag in de week naar de bso :)

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:09

Ik werk 24 uur tijdens schooltijd van de kinderen. Mijn man werkt als ZZP’er tussen de 40-60 uur per week. Ik zou wel iets minder willen werken om ook een moment voor mezelf te hebben, maar ik vind het zo ook al wel prima geregeld.

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:12

DiantaM schreef:
Ik werk 24 uur tijdens schooltijd van de kinderen. Mijn man werkt als ZZP’er tussen de 40-60 uur per week. Ik zou wel iets minder willen werken om ook een moment voor mezelf te hebben, maar ik vind het zo ook al wel prima geregeld.


Ik vraag me dan eerder af of je man niet ook minder zou willen werken zodat hij meer tijd voor zichzelf heeft :o

ellepel

Berichten: 47368
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:17

ik werk 22 uur, huishoudelijk hulp in de ggz.
lichamelijk ( geestelijk ook trouwens)zwaar werk, en ik wil eigenlijk terug naar 20 uur.

pensioen?
tegen de tijd dat ik daar aan toe ben is het vast al afgeschaft
Laatst bijgewerkt door ellepel op 24-02-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:18

officieel 30 uur per week op contract basis, maar werk meestal meer uren. Een deel laat ik extra uitbetalen en houd altijd wat uren achter de hand als ik door omstandigheden vrij zou moeten vragen. Vindt het prima zo.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:23

Goof schreef:
DiantaM schreef:
Ik werk 24 uur tijdens schooltijd van de kinderen. Mijn man werkt als ZZP’er tussen de 40-60 uur per week. Ik zou wel iets minder willen werken om ook een moment voor mezelf te hebben, maar ik vind het zo ook al wel prima geregeld.


Ik vraag me dan eerder af of je man niet ook minder zou willen werken zodat hij meer tijd voor zichzelf heeft :o

Ik heb zelf ook altijd 60+ uren gewerkt in de advocatuur. Toen had ik meer tijd voor mezelf dan nu met de combinatie werk en kinderen 8-)

MerleSimone

Berichten: 5730
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:31

Voor de eerste werd geboren werkte ik 40 uur met gemiddeld 40 minuten enkele reis, onbetaald. Toen ik terug ging naar 32 uur was dat zo'n verademing, ondanks dat ik er een kind bij had. Zo fijn om een extra dagje vrij te hebben doordeweeks. Ik werk in de horeca dus onregelmatige dagen maar wel veel reistijd, dagen van 9.5u van huis horen er wel bij.
Nu zwanger van de 2e en straks ga ik met ouderschapsverlof nog een dagje minder werken, eens zien hoe dat bevalt en anders na +- een jaar terug naar 28 (3 om 4 dagen) of 24 uur (3 dagen).

Partner werkt 36 uur met om de 2 weken vrijdag vrij, gaat met ouderschapsverlof elke week 4 dagen 8u werken en daarna hoogstwaarschijnlijk naar 4x9. Beide verdienen we bovenmodaal dus heel fijn dat het zo kan, ook qua opvang hebben we in het ideale geval maar 2 dagen nodig.

Edit; mijn werktijden zijn dus ook omregelmatig, begintijd is soms 09:00 maar ook soms pas 13:00. Zorgt wel voor vrije tijd rondom mijn werkdagen waarop ik bijvoorbeeld nog kan paardrijden. Opvang is vaak wel vanaf +- 08:00 en mijn partner haalt dan op om 17:15.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 24-02-24 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:32

Ik werk in de autsport en dat is toch wel een branche die gekenmerkt wordt door lange dagen en werken in de weekenden. Ik zit nu 2 weken achtereen in Spanje op het circuit en daar maken we dagen van 12 uur of langer. Dus met races toch makkelijk 60 uur van woensdag tot zondag, maar de maandag en dinsdag ervoor werk ik uiteraard ook :+ Aankomende maandag wel een dagje vrij in Valencia :D

In de weken dat we niet op het circuit zitten werk ik op kantoor en dat beperkt zich ook niet altijd tot de standaard kantooruren :+

Maar ik vind het echt fantastisch (en alle voorwaarden zijn goed) dus ik ben zeer tevree :D

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:33

Ik werk 26 uur per week, wat neerkomt op 13 diensten (8uur) per maand. Ik werk alleen maar avond of nachtdiensten en in het weekend soms ook dagdiensten.
Door de onregelmatigheid (en de daarbij behorende toeslag) heb ik niet de behoefte om meer uren te werken.
Daarnaast woon ik op een boerderij, met bijbehorende klusjes en schapen en daar hou ik op deze manier genoeg tijd voor over!

Ik heb wel een tijdje nog een baan in het onderwijs gehad, voor 8 uur in de week en zou dat nu wel weer willen, maar dan op freelance basis voor een ochtendje per week of per 2 weken.

Pensioen is iets waar ik me niet zo heel veel zorgen over maakt, ik moet dan ook nog wel een jaar of 40-45 doorwerken. We sparen en daarnaast hebben we een beleggingsrekening waarvan ik hoop dat die wat kan aanvullen tzt.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:33

Op contract 26 uur maar in de praktijk vaak tussen de 28 en 30 uur per week. Dit is verdeeld over 4 dagen, waarvan 2 lange dagen (9/10u per dag exclusief pauze) en 2 kortere.

Bij mij wordt de reistijd niet meegerekend als werktijd, maar dat zou wel ideal zijn, zou ik zo op 4u meer per week uitkomen.

Wij hebben paarden aan huis, 3 honden en katten dus meer werken zit er bij mij ook niet in, kom nergens aan toe anders.

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:36

DiantaM schreef:
Goof schreef:


Ik vraag me dan eerder af of je man niet ook minder zou willen werken zodat hij meer tijd voor zichzelf heeft :o


Ik heb zelf ook altijd 60+ uren gewerkt in de advocatuur. Toen had ik meer tijd voor mezelf dan nu met de combinatie werk en kinderen 8-)


Dat kan ik me wel voorstellen ja!
Maar dat geldt voor je man dan toch ook? 40-60 uur werken + de kinderen erbij?

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:54

Ik werk 32 uur (80%). Die dag extra vrij in de week doet me mentaal erg goed en ik verdien gelukkig genoeg, zodat ik er ook niets voor hoef te laten.

Ik ben blij met dit aantal uren. Minder zou ik niet willen.