Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3748
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:30

Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:31

Celebi schreef:
Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=


Ja je kan toch gewoon zoveel pensioen sparen als je wilt?

Ik heb trouwens prima pensioen van m’n werk. Onze hypotheek is tegen die tijd afbetaald dus weinig lasten. En we sparen daarnaast in een beleggingsfonds nog pensioen voor mijn man.

Sure_lee

Berichten: 10420
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:37

Ik heb altijd full time of meer gewerkt. Na een burnout nog maar 32 uur. Vorig jaar een auto-imuunziekte gekregen en nu werk ik nog maar 16 uur.
We combineren het nu met reizen. Ik hoop dat ik met wat rust en ontspanning naast het werk ooit weer fulltime kan werken maar ik betwijfel het.
Maar we leven nu en genieten nu. De rest zien we later wel weer.

Amber_anne

Berichten: 6934
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:39

12 uur verdeeld over 4 dagen. Sommige dagen 2 uur en andere dagen 4 uur

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:40

Ik werk sinds kort ipv 24 uur 14 uur en netto scheelt mij dat per maand maar 400 euro. Terwijl ik ook een dag minder kinderopvang heb voor 3 kinderen wat haast tegen elkaar wegvalt. We krijgen weinig terug vanwege het salaris van mijn man.
Het loont in die zin niet om te werken. Wel vind ik het belangrijk om te blijven werken vanwege andere redenen.
Mijn pensioen blijft nu natuurlijk ook achter, ik denk dat ik de rest van mijn leven maar bij mijn man blijf. (Grapje natuurlijk). Je kan pensioen bijkopen als je onbetaald verlof hebt zoals ik nu, maar dat is erg duur. Dus ik steek even mijn kop in het zand).

J30d
Berichten: 255
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:41

Ik werk op contract 28u per week en ik werk 3 dagen 9 u per dag en 1x per maand 4 uurtjes op m’n vrije dag. Al werk ik toch veel over maar dat is altijd lekker meegenomen voor extra verlof :) Verder heb ik nu eindelijk minder reistijd sinds ik bij deze werkgever zit kwartiertje enkele reis echt luxe! En wat betreft pensioen ik bouw bij mijn werkgever echt een goed pensioen op en verder is ook de bedoeling dat ik voor mn pensioen later ga beleggen (ben nu 21 dus heb nog tijd Hahah)

Storm

Berichten: 20863
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:41

Ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen.
Ik werk 28 uur per week. Dat is voldoende om prima van te kunnen leven.
Dit komt mede door de lage hypotheek van mijn koophuis. Er blijft nog over om te kunnen sparen en we kunnen 3 keer per jaar op vakantie (2 keer binnen NL en 1 keer op zomervakantie).

Wiwabalia

Berichten: 4701
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:49

madeliefw schreef:
Ik werk sinds kort ipv 24 uur 14 uur en netto scheelt mij dat per maand maar 400 euro. Terwijl ik ook een dag minder kinderopvang heb voor 3 kinderen wat haast tegen elkaar wegvalt. We krijgen weinig terug vanwege het salaris van mijn man.
Het loont in die zin niet om te werken. Wel vind ik het belangrijk om te blijven werken vanwege andere redenen.
Mijn pensioen blijft nu natuurlijk ook achter, ik denk dat ik de rest van mijn leven maar bij mijn man blijf. (Grapje natuurlijk). Je kan pensioen bijkopen als je onbetaald verlof hebt zoals ik nu, maar dat is erg duur. Dus ik steek even mijn kop in het zand).


Dit werkt bij ons net zo, wij lossen alles op met opa’s & oma’s maar als iemand aangeeft een dag minder te willen of het niet meer kan, loont het voor ons niet om ze weg te brengen naar kdv, dan ga ik of op zoek naar een baan voor 2 dagen in de week of op mijn huidige werk een dag minderen..

xxxmh

Berichten: 3502
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:50

Celebi schreef:
Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=


Ik zou dat niet eens weten...
Ik zou best 1 dag meer willen werken (werk nu 34 uur in 4 dagen) maar dat bestaat in mijn werkveld niet. Pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. Of ik moet ergens nog 1 dag werken maar geen idee wat en of dat nog genoeg loont?

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:50

32 uur per week, waarvan 28 uitbetaald en de rest wordt opgebouwd en mag ik als tijd voor tijd gebruiken.
Ik werk maandag tm donderdag van 8:30 tot 17:00.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:51

Op contract 32-uur en 4 dagen. In de winter is dat ook zo. Zodra het veldseizoen voor ecologen weer begint kan dat oplopen naar 50 a 60 uur, en soms is dat ook in 4 dagen :') dan werk ik letterlijk dag en nacht ivm dat ik veel met vleermuizen werk.

moonsparkle
Berichten: 21760
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 11:55

Celebi schreef:
Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=


Mijn verwachte pensioenleeftijd nu is 69 jaar, ik zou niet weten of ik dat wel of niet zal halen en of die leeftijd niet nog hoger gaat worden. Ik spaar prive ook nog wat voor mijn pensioen maar ik weet nu dat ik leef en geef dan nu ook graag geld uit en geniet van de vrije tijd nu ik alles nog kan

Warboel
Berichten: 14695
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:55

Bij mijn vorige baan werkte ik 32 uur, maar ik start in maart bij een nieuwe baan en daar ga ik 28 werken, ene week 3 dagen en andere week 4.

Ga ook van een kantoorbaan weer naar met m’n handen werken als printer operator in een drukkerij! Ben heel benieuwd, heb een dag meegelopen en dat was superleuk.

Ik heb voor wat minder uren gekozen omdat ik autisme heb en snel overprikkeld ben. 32 ging prima als ik me goed voelde maar als ik een mindere periode had was het wat wankel allemaal. Plan is om nu naast m’n werk ook nog wat uurtjes te gaan illustreren; daar heb ik nu veel meer ruimte voor <3

Qua pensioen… ja dat is wel iets waar ik me zorgen om maak. Maar 40 uur is voor mij echt niet te doen met m’n autisme.

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:00

In de rustige tijden 40 uur in de week, piektijden is het snel 60 uur in de week. Ik werk vanuit huis, dus geen reistijden van en naar werk. Soms wel voor het werk onderweg. Doordat ik thuis werk ben ik vrij flexibel in mijn dagindeling wat ik dan wel weer erg fijn vind. In de drukke tijden begin ik om 5.30 uur tot 07.30 uur, dan ga ik met mijn honden naar het bos om vervolgens nog van 08.30 uur tot 17.00/17.30 uur te werken. Ik probeer de weekenden vrij te houden van werk, heel soms op de zaterdagochtend nog een 2 uurtjes maar dat is niet vaak.

Marije_jiplover

Berichten: 25342
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:01

Aangezien ik met mijn huidige salaris voor 32 uur riant ons 2persoons huishouden kan financieren, ga ik er vanuit dat ik ook wel genoeg pensioen opbouw.
Maar ik heb dat niet laten meewegen of narekenen toen ik minder ging werken.
Mijn ziekteverzuim is enorm omlaag gegaan met 4 uur minder per week (36 uur is fulltime bij ons) en ik zit zoveel beter in mijn vel, dat is het met alleszins waard.

Ik leef niet alleen voor later, ik leef nu ook al.

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:04

36 uur. En dat doe ik 4 x 9 uur.
Maar ik kan het zelf indelen.
Dus als ik een keer op de woensdag om 2 uur wil stoppen kan ik ergens anders wel een paar uurtjes ‘s avonds pakken.

Ik vind de flexibiliteit echt super fijn.

Celebi
Berichten: 3748
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:04

Nee precies.. sinds een familielid van mij overleed precies toen haar pensioen inging en ze dus nooit heeft kunnen genieten met haar man van de vrijheid en de reizen die ze graag nog wilden maken ben ik extra gedreven op dat ik nu wil doen wat ik graag wil doen en niet pas vanaf mijn 70e of misschien nog wel later. Die pensioenleeftijd loopt aardig op namelijk. Maar dat heeft wel effect op de mijn pensioen potje later als ik nu minder werk. Het is een lastige balans die ik nu probeer te vinden.

En het helpt niet mee dat ik mijn huidige baan nu niet zie als iets wat ik graag doe en dus alle uren werk teveel vind. Heb 1001 dingen die ik veel liever in die tijd doe waar ik nu gewoon geen tijd of energie meer voor heb. 8)7

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:06

Hier 36 uur. Wel een onregelmatig rooster dus het kan de ene week 6 dagen zijn en de andere week 2 dagen.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:11

ik ben al diverse keren van baan gewisseld dus mijn pensioenopbouw is niet heel denderend. Nu ambtenaar dus wel iets beter. Gelukkig heeft mijn man een goed pensioen bij een hele goede werkgever en bovendien hebben we later nog een boerderij en land te verkopen

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:14

Celebi schreef:
Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan. :=


In de zorg, op de werkvloer, bestaan er al niet of zeer weinig fulltime banen.
En je moet je bedenken of je dat überhaupt wel wil of kan.

In mijn werkveld, thuiszorg, kan je niet eens hoge contracten krijgen.

Verder leef ik nu en niet over 30 jaar.

Marije_jiplover

Berichten: 25342
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:15

Naar aanleiding van jouw opmerking, Celebi, even op mijn pensioenoverzicht gekeken.
Ze berekenen een netto maandinkomen van 150 euro minder dan ik nu heb.
Aangezien de kans heel groot is, dat ik alleen achterblijf tegen de tijd dat ik van mijn pensioen gebruik kan gaan maken (vanwege leeftijdsverschil tussen mijn partner en mij, lijkt me dat een heel prima bedrag, al weet je natuurlijk niet wat de inflatie allemaal nog gaat doen.

Maar of ik op die leeftijd nog dure hobby's als een eigen paard heb, weer ik ook nog niet.

Mijn pensioenleeftijd wordt nu geschat op 68 en 6 maanden.
Dat betekent dat ik nog heel wat jaartjes mag werken en dat sterkt mij dan wel weer in het feit dat ik het nu ook moet volhouden en dat die 32 uur dus voor nu echt wel het beste is dat ik mezelf kado kon doen, een paar jaar geleden.

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:27

Ik werk 4 dagen/32 uur per week in het onderwijs. In de praktijk werk ik meer uren per week.
Dit wordt gecompenseerd met de vakanties.

Ik zou wel naar drie dagen per week willen.

Achterom
Berichten: 23050
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:29

Ik werk sinds een paar jaar 32 uur per week, maar ik ben ook niet te beroerd om meer te werken als dat nodig is. In de corona periode zat ik daarom regelmatig op 50 uur per week. Officieel tijd voor tijd, maar omdat ik dat dat nooit op krijg op een gegeven moment toch maar uit laten betalen.
In de zorg is 36 uur fulltime, dat heb ik ook een periode gedaan, maar dit bevalt ook uitstekend. Zeker omdat we buitenaf wonen, aan het verbouwen zijn en veel zelf doen, komen we altijd uren tekort in een dag of een week.

karrij
Berichten: 1058
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:49

Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34707
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:03

Hier 28 uur in wisselende diensten. Maar heb geen fijn rooster de afgelopen maanden, 1 dag werken 1 dag vrij. Nooit meer dan 2 dagen vrij achtereen. Dat vind ik pittig. In mijn werk is het fijn als je soms even helemaal los kan komen dan werk ik liever 2 dagen achtereen of meer zodat ik meer aaneengesloten vrije dagen heb.