Werkongeval en de gevolgen :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Werkongeval en de gevolgen :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 21:38

Hey iedereen,

Ik probeer om het vrij kort te houden.
Ik werk al zo’n 8 jaar als Groom op een spring stal (hoogste niveau). Bijna precies een jaar geleden heb ik een ongeval op het werk gehad. Nu een jaar en 3 operaties verder, is er blijvende schade aan mijn hand. Een deel van mijn hand is niet meer functioneel. Natuurlijk mijn dominante hand. En er is geen beterschap meer mogelijk.
Het werk is heel moeilijk geworden. Het tempo ligt altijd al heel hoog, maar omdat alles nu moeilijker is en trager gaat, heb ik er enorm veel moeite mee. Aan het einde van de dag ben ik doodop. Ik heb ook altijd het idee dat ik mij moet haasten omdat ik nu trager ben.
Veel dingen die normaal vanzelfsprekend zijn, gaan nu een stuk moeilijker. Bv hooi voeren, bandageren, scheren kan ik niet meer, enkel met de andere hand, dekens aan en uit doen, aansingelen, gespen van hoofdstel dicht doen, met balen hooi en houtkrullen sleuren, en ga zo maar door.

Nu ben ik tot het besluit gekomen dat dit op termijn geen optie is. Dus ben ik stilaan op zoek naar een andere job.
Het probleem is dat ik geen idee heb naar wat ik op zoek ben. Ik ben afgestudeerd als dierenartsassistente en ben na mijn studies direct in de paarden beginnen werken, dus ik heb nooit iets anders gedaan.
Ik ben dus op zoek naar iets minder fysiek en niet zwaar voor de handen. Iets met meer administratie ofzo. Maar ik weet niet waar te beginnen.

Met mijn werkgever in gesprek gaan is niet echt een optie. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het moeilijk is en dat ik met verschillende taken moeite heb.
Maar zolang het werk aan het einde van de dag gedaan is, maakt het niemand wat uit hoe of wat.