Website bouwen met..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:33

Graag wil ik een eigen website maken voor bruidsstyling, opsteekkapsels, visagie etc., of eventueel uit handen geven. Ligt er aan hoe ingewikkeld het is..

Via Jouwweb was ik bezig, maar ik mis daar bepaalde opties om het helemaal naar m'n zin te maken, kan daar niet heel veel aan veranderen. Bij deze website hoef je ook pas te betalen, zodra je je website online zet.

Nu hoor ik meerdere over wordpress, wat zijn de na en voordelen hier van? Of zijn er fijnere site's waar je het zelf kunt maken? Het heeft niet super veel haast.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:36

Ik heb via Wix een Wordpress site. Heel makkelijk om zelf te maken, ik heb een simpele site met alle info omtrent stalling/zadelmak maken. Niet teveel poespas en toch netjes.

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:47

Ik heb mijne gebouwd bij Jimdo. Die kun je inderdaad ook eerst bouwen gratis en pas betalen als je ook echt je eigen domein eraan koppelt.
Ik vond het wel handig omdat ik niet voldoende thuis ben in wordpress. Is wel stukje duurder dan wordpress (126 euro tov 12 euro per jaar).

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:52

WordPress is super veelzijdig. Je kunt veel templates gebruiken en aanpassen en je hebt mega veel plugins die je eraan kunt koppelen. Het nadeel is dat je je er eerst wel in moet verdiepen, maar dan kun je alle kanten op.

Ik heb m'n eerste WordPress site gemaakt met behulp van Artisteer. Later heb ik een template gebruikt waar je veel aan kunt aanpassen met een builder

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:56

Ik heb de nodige websites gemaakt eerder, maar op een of andere manier lig ik altijd overhoop met Wordpress. Ik ben laatst bij Wix uitgekomen, wat ik wel wat gebruiksvriendelijker vind. Ik blijf erbij dat het tien jaar geleden makkelijker was om een 'nieuws' pagina te maken en een gallerij in te voegen dan nu, maar oke. :')

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 12:10

En hoe zit het dan met een hosting? Zit dat er automatisch bij in? Aangezien ik Wix voor bij zie komen, en van een vriendin hoorde ik strato? Zegt me vrijwel weinig.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:20

Afhankelijk van je pakket denk ik, maar ik heb ook hosting via Wix. Heb een totaal pakket :)

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:57

Hier ook Wix. Werkt heel makkelijk.
Hosting doe ik ook via Wix.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:04

Ik heb ook wix, hosting en mail via hostnet omdat je (toen iig) geen .nl bij wix kon krijgen
Werkt ideaal met drag en drop

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:05

Als er iemand met Wix is die me kan vertellen hoe ik in een standaard pagina een gallerij drop... zo 1 met 1 groto en miniaturen ernaast/eronder, dan ontvang ik graag een pb. :') Anders ga ik de volgende keer dat ik ervoor zit even googlen.

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:10

Ik heb Vimexx Hosting (beste prijs/kwaliteit verhouding), en dan een WordPress website. Is wel een beetje zelf vogelen voordat je de boel hebt opgezet, maar Vimexx heeft daarvoor hele fijne stap-voor-stap tutorials die je kan volgen

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:25

Je kunt een domein kopen (dus bv: lekkerbokken.nl)via een beeheerder. Als je googled op domein kopen, kun je checken wat nog vrij is en een domein kopen. Soms betaal je daar 1 euro per jaar voor, soms kost ie 5000€ :')
Dat domein is dan van jou en kan je' verhuizen' naar je host. Dus waar je je website wilt bouwen, wix, wordpress, Jimdo, strato, etc.
Strato en jimdo zijn zelfde je kiest een uitstraling en kunt die helemaal aanpassen. Je kunt ook plugins toevoegen, plaatjes, etc etc maar tis niet helemaal zoals je het soms precies wilt naar prima als je nog niet een volledig beeld hebt wat je wilt.
Strato idem.
Wordpress moet je echt even mee stoeien maar daarna wel volledig zoals je wilt.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:20

Als je je website echt wilt maken zoals je voor ogen staat, dan is Wordpress om mee te beginnen inderdaad een betere optie.

Ik weet niet hoe serieus/zakelijk het moet worden, maar maak voordat je je vastlegt eerst een gedetailleerd grondplan, dat helpt dan ook met kiezen:
een paar goede (kleuren) schetsen met aantekeningen over wat je waar wilt hebben. Bedenk een logo en een huiskleuren schema. Bepaal welke pagina's je nodig hebt (contactformulier, intro, 'over mij', galerij met foto's, etc) en gebruik daarvoor een apart vel. Schrijf je teksten, zoek de foto's uit.
Aan de hand van zo'n basisplan kun je kijken of bijv. Wordpress alles heeft wat je wil.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:44

Zelf een website gebouwd met Joomla.
Aan WordPress raakte ik niet uit, met Joomla en wat filmpjes ging het prima.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Re: Website bouwen met..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 17:11

Bedankt! Ik ga even op onderzoek uit.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 09:27

Hoi,


Ik heb onlangs mijn website af, alleen mijn mailtjes ontvang ik allemaal in de Spam.
Ik verzend ze wel vanaf een nieuw mail adres, en ze komen binnen op me oude mail adres in de spambox.. :')

Weet iemand hier raad mee? En hoe je de 'achtergrond' tekst van de formulieren veranderd.