Leuke bingoprijzen voor ouderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:10

Bokt weet vast wel raad.

Op mijn werk organiseer ik binnenkort een bingo voor ouderen. Zelf ben ik niet zo bekend met de interesses van de doelgroep.
Wat zijn leuke prijsjes voor ouderen?
De deelnemers zijn mannen en vrouwen van 65+ jaar. Een groep van 11 personen.
Ik wil ongeveer 8 kleine prijsjes halen en 3 grotere.
Voor de kleine prijsjes is er een budget van een paar euro. De grotere prijsjes tussen de €5 - €10 euro.
Uiteraard gaan we de prijzen leuk inpakken. Wie heeft leuke tips?

01San

Berichten: 18752
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:13

Een orchidee, iets van rollade, douchegel , fles advocaat , stuk kaas van de kaasboer, chocola van een chocolade winkel ,

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:23

Duik de action in zou ik zeggen

gietertje
handveger en blik
kaarsenset
setje glazen/mokken
vaas
mandjes

Grotere prijzen
waterkoker
handmixer

en uiteraard hoort bij een bingo de droogworst niet te ontbreken

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:31

leuk, dank jullie wel tot nu toe. Aan etenswaren had ik nog helemaal niet gedacht, hooguit aan wat thee verpakkingen.
Er zit een zuivelhoeve hier in de buurt, dus daar kan ik wellicht een leuk "hoofdprijs" pakketje laten samenstellen.

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:36

SnuitjeLove schreef:
leuk, dank jullie wel tot nu toe. Aan etenswaren had ik nog helemaal niet gedacht, hooguit aan wat thee verpakkingen.
Er zit een zuivelhoeve hier in de buurt, dus daar kan ik wellicht een leuk "hoofdprijs" pakketje laten samenstellen.


Ik zou dan wel meer voor de kaas/worst/zoetigheden/crackers ed gaan, en minder snel voor nootjes (ivm mogelijk lastiger/vervelend icm kunstgebit of missende tanden)

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:38

Etenswaar zou ook mijn keuze zijn :j

Als je 65+ bent dan heb je al decennia lang van die kansloze bekers en glazen en dergelijke meuk ontvangen := En als het goed is heb je je uitzet dan echt wel voor elkaar inmiddels. Maar wat lekkers is altijd leuk! En als je het zelf niet lust of mag, kan je het weggeven dus op die manier ook leuk :)

Wonkeydonkey

Berichten: 139
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:44

Dingetjes voor thuis.
Of een geldbedrag als hoofdprijs.
Wasmiddel en verzachter
Harde worst pakket
Kaas pakket

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:44

leuk ja, goede tip van die nootjes. Was ik inmiddels al weer vergeten.
Kan wel een leuke "hartige" pakketjes maken. Verder dacht ik nog aan iets als geurkaarsen etc.
Schampoo/douchegel wellicht?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:48

65+ Kan ook nog aardig mobiel zijn. Misschien nog een leuke wandelkaart/fietsroutekaart?

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:51

leuk, ja iets op gebied van beweging is ook nog wel een goed idee.

Lijsken
Berichten: 1032
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:53

Heb je een idee van de leeftijd van de deelnemers? Iemand van 65 kan nog prima aan het werk zijn en ik ken genoeg mensen van rond de 75 die elk weekend met de camper op pad zijn en lange fietstochten maken. Pas tussen 75-80 worden de meeste mensen tegenwoordig 'oud'. Ik zou daar wel een beetje op inspelen.
Al is chocolade of ander lekkers voor elke leeftijdsgroep natuurlijk prima.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:55

ja doelgroep is vooral wel 75+, misschien een enkeling ertussen die wat jonger is. Ze zijn vrij mobiel nog en een aantal pakt nog wel eens de fiets of gaat met de camper eropuit.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:24

Wonkeydonkey schreef:
Wasmiddel en verzachter

Serieus?
Dan zou ik eerder een spelletje geven denk ik :j
Puzzelboekje, kaartspel, dat soort dingen.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:25

ah goeie puzzelboekjes is wellicht ook leuk!

noviceh

Berichten: 4790
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:30

Hand-/theedoekenset
(Bad)handdoeken
Doosje bonbons
Flesje wijn

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:33

Ik zou een beetje kijken naar wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen. Sommige suggesties die voorbij komen vind ik echt klinken alsof deze mensen bijna dood zijn, terwijl de meeste +65 plussers gewoon de mensen zijn die naast je zitten op het terrasje in de zon met een biertje en een borrelplank, waarna ze je op de Elektrische fiets voorbij zoefen omdat ze nog 40km verderop een leuk restaurantje weten. Je weet wel, tussen de citytrips en hun vrijwilligerswerk door.

Wasmiddel en verzachter? Stoffer en blik? Een goedkoper waterkoker van de action? Een gietertje? Daar wordt toch helemaal niemand vrolijk van; dat is net zoiets als wanneer je van je vent ongevraagd een strijkijzer voor je verjaardag krijgt.

Ik zou vooral gaan voor dingen die op gaan, dus idd pakketje met chocolade, kaas etc. Dingen die je in huis moet zetten zijn zo smaakgebonden dat veel eindigt bij de kringloopwinkel of in de vuilcontainer. Alcohol geven zou ik niet doen, dat is in mijn beleving nogal achterhaald.

Maar misschien ben ik overmatig kritisch.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-01-24 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:34

Kadobon
Boekenbon
Bol punt com bon
Altijd goed

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:48

Vjestagirl schreef:
Ik zou een beetje kijken naar wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen. Sommige suggesties die voorbij komen vind ik echt klinken alsof deze mensen bijna dood zijn, terwijl de meeste +65 plussers gewoon de mensen zijn die naast je zitten op het terrasje in de zon met een biertje en een borrelplank, waarna ze je op de Elektrische fiets voorbij zoefen omdat ze nog 40km verderop een leuk restaurantje weten. Je weet wel, tussen de citytrips en hun vrijwilligerswerk door.

Wasmiddel en verzachter? Stoffer en blik? Een goedkoper waterkoker van de action? Een gietertje? Daar wordt toch helemaal niemand vrolijk van; dat is net zoiets als wanneer je van je vent ongevraagd een strijkijzer voor je verjaardag krijgt.

Ik zou vooral gaan voor dingen die op gaan, dus idd pakketje met chocolade, kaas etc. Dingen die je in huis moet zetten zijn zo smaakgebonden dat veel eindigt bij de kringloopwinkel of in de vuilcontainer. Alcohol geven zou ik niet doen, dat is in mijn beleving nogal achterhaald.

Maar misschien ben ik overmatig kritisch.


mee eens hoor, al heb ik een een latere reactie benoemd dat deze ouderen toch wel de 75+ aantikken ipv 65+.

wat nu in mijn lijstje staat:
- worst/kaasplankjes
- chocolade
- geurkaarsen
- theepakketje
- fleecedekentje
- leuk plantje in pot
- puzzelboekjes

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:50

Ook 75 plus zijn echt nog super 'jeugdig' tegenwoordig. Met 75 trokken mijn grootouders nog met de camper rond door Afrika en Amerika. Die werden pas 'rustiger' toen ze echt de 90 wel aantikten

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:52

Legpuzzels en spelletjes?

Dingetjes voor in de tuin, vogelvoer, vogelshuisjes, voerhuisje.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:54

In het kader leuke spellen: Keer op keer, Clever... Zijn spellen die je evt ook alleen kan doen, maar ook heel leuk met z'n 2en of met meer.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:59

Kleine spelletjes zoals skibo, het monopolie kaartspel of yahtzee.

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:02

Die zijn idd allemaal leuk. Regenwormen, qwirkle. Maar ook de klassiekers zoals rummikub en triominos.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 03:04

Misschien een hema cadeau kaart een idee. Of een cadeau bon van de plaatselijke slager/bakker/boekenwinkel

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:24

Vjestagirl schreef:
Ik zou een beetje kijken naar wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen. Sommige suggesties die voorbij komen vind ik echt klinken alsof deze mensen bijna dood zijn, terwijl de meeste +65 plussers gewoon de mensen zijn die naast je zitten op het terrasje in de zon met een biertje en een borrelplank, waarna ze je op de Elektrische fiets voorbij zoefen omdat ze nog 40km verderop een leuk restaurantje weten. Je weet wel, tussen de citytrips en hun vrijwilligerswerk door.

Wasmiddel en verzachter? Stoffer en blik? Een goedkoper waterkoker van de action? Een gietertje? Daar wordt toch helemaal niemand vrolijk van; dat is net zoiets als wanneer je van je vent ongevraagd een strijkijzer voor je verjaardag krijgt.

Ik zou vooral gaan voor dingen die op gaan, dus idd pakketje met chocolade, kaas etc. Dingen die je in huis moet zetten zijn zo smaakgebonden dat veel eindigt bij de kringloopwinkel of in de vuilcontainer. Alcohol geven zou ik niet doen, dat is in mijn beleving nogal achterhaald.

Maar misschien ben ik overmatig kritisch.

Nee. Je bent niet kritisch. Je bent realistisch.
65+ is niet per definitie een tandeloze, thuiszittende zombie met wansmaak.
Blijf weg van de action meuk.
Geef een bioscoopbon. Een staatslot.