Werken in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 12:20

Omdat ik het lastig vind wat ik wil open ik een topic zodat mensen hun ervaringen kunnen delen en ik daar misschien wat van mee kan pikken.
De situatie;
Ik ben 21, ik heb sinds hele jonge leeftijd eigen paarden gehad maar ik heb vorig jaar mijn laatste maatje moeten laten gaan. Mede daardoor en andere verliezen in diezelfde periode, in een depressie beland waar ik nog steeds niet helemaal uit ben. Ik mis mijn paard ontzettend maar een eigen paard wil ik niet meer. Ik heb gewerkt op een manege waar ik het naar mijn zin had maar helaas is dat stop gezet.
Ik heb bijna een jaar thuis gezeten dat ik amper buiten kwam. Makkelijk was het niet. Ik heb een baan gevonden en het ging een hele tijd best goed! Maar nu ben ik op een punt dat de baan ook gaat vervelen.
Ik heb geen afgeronde opleidingen en omdat ik geen idee heb wat ik zou willen doen heb ik ook geen nieuwe opleiding gedaan. Mijn vrienden zijn allemaal verhuisd naar de andere kant van het land of zelfs naar het buitenland. Inmiddels is het dus vrij eenzaam.

Nu ben ik op het punt dat ik verandering wil. Het heeft lang genoeg geduurd. Het lijkt me tof om in het buitenland te werken en daar connecties op te bouwen. Paarden vind ik nog steeds leuk maar daar doe ik momenteel dus ook niets meer mee. Ik was altijd een hele handige ruiter.
Verder heb ik ook affiniteit met auto’s. Toeristen vind ik ook leuk!
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met werken in het buitenland en wat zij daar gedaan hebben. Het is niet de bedoeling om weg te gaan en niet meer terug te komen. In eerste instantie gaat het om een paar maanden. Ik vind het namelijk ook super spannend! Ik spreek alleen Nederlands en Engels en zou het het prettigst vinden als de voertaal Engels is.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en of het mij opweg kan helpen naar een complete verandering. :)

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:29

Hoi TS, ik heb op jouw leeftijd een aantal maanden voor Eurocamp gewerkt in Frankrijk, Zwitserland en Italië. Vond het een hele leuke ervaring, en veel van geleerd.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:49

Kijk eens bij workaway, zeker als je ervaring hebt in de paarden.

Twist1991
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: Maastricht

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:04

Hi TS!

Ik vond mijzelf in een soortgelijke situatie in 2018. Ik was depressief, ik schaamde me voor mijn gebrek aan carriere en het voelde alsof ik compleet vast zat. Ik heb toen besloten om een jaar naar China te gaan om daar Engelse les te geven. Het was best een impulsieve keuze maar het heeft mijn leven op alle mogelijke manieren positief beinvloed. Ik heb mijn huidige man daar ontmoet en woon en werk nu, via een omweg, in Zuid Afrika. Ik zeg altijd tegen iedereen: als je voelt alsof je vast zit moet je een beweging maken, maakt niet uit wat. Voor mij was mijn jaar in China precies wat ik nodig had, om even helemaal weg te komen van alles en iedereen die ik kende. En ja, ik vond het ook super spannend en moeilijk om afscheid te nemen.

Bovendien is ergens wonen in mijn opinie een veel betere manier om een land, cultuur en mensen te leren kennen. Ook kan je vanuit daar meer reizen maken, mocht je wat van de wereld willen zien.

Ik stem samen met Tink89: Ik heb ook goeie ervaringen met Workaway. Je kan ook WWOOF opzoeken, mocht je het leuk vinden om bezig te zijn met biologische landbouw en dergelijke.

Als ik jou was zou ik niet te veel twijfelen. Je kan altijd terug naar huis als het niet bevalt.

Succes!