Wat voor werk past bij mij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Wat voor werk past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 13:34

Helaas heb ik te horen gekregen dat mijn contract in december niet omgezet gaat worden in een vastcontract -O- Ik heb dat nu al te horen gekregen wat gelukkig ruim op tijd is om mijzelf te oriënteren wat ik dan nu wil gaan doen!

Ik ben vanaf mijn opleiding, wat mbo niveau 3 dierverzorger recreatie dieren was, fulltime gaan werken op een tilapiakwekerij. Dat heb ik 4 jaar gedaan, en toen ben ik aangenomen bij een dierentuin op de aquarium afdeling, ik heb hier gewerkt met zoutwater, en heb een A1 beroepsopleiding duiken gehad (mede daardoor dacht ik eigenlijk dat dat vaste contract er wel zou komen, het nieuws kwam dan ook totaal onverwachts).

Het allerliefste blijf ik met vissen werken, gek genoeg ligt hier gewoon mijn hart. Maar die bedrijven zijn er niet voor het oprapen, of ze zijn te ver. Ik woon in Deurne en wil nu maximaal 40km van mijn werk af wonen, en zie verhuizen nu niet als optie. Ik heb de afgelopen 2 jaar dagelijks 2x90km gereden en mede dat zorgde ervoor dat ik te weinig energie had om te groeien op mijn werk (wat de reden is die ik gekregen heb om geen vastcontract aan te gaan, ik heb te weinig groei gemaakt).

Maar goed, wat dan? Ik wil graag mijn horizon verbreden en zou open staan voor iets anders, maar ik heb géén idee wat!

Ik dacht kinderopvang leuk te vinden, maar na een dag meelopen op een BSO ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet bij mij past. Ik vond de kinderen heel leuk maar ik mistte het hebben van taken en ben bang dat ik mij hier ga vervelen. Voor mij valt dat dus af als optie.

Wie ben ik? Ik ben sociaal, goed in samenwerken en communiceren, ik ben heel nauwkeurig en netjes, werk gestructureerd, houd van orde en regelmaat. Ik vond het leuk om bij de dierentuin bezoekers uitleg te geven over de dieren, ondanks dat ik best wel verlegen ben tegenover vreemde mensen. Ik heb het echt moeten leren maar nu gaat het mij goed af. Ik ben geen fan van autorijden, dus ik zie mijzelf niet als vrachtwagenchauffeur. Dingen als leidinggeven of presenteren, vind ik dood eng. Wel ben ik heel nieuwsgierig, sta ik vooraan als er microscopie werk gedaan moet worden, en kijk ik graag mee bij secties op de dieren die overleden zijn.

Vacatures die ik tegenkom op de gemiddelde vacature site zijn allemaal operators/lassers/verzorgende/vrachtwagenchauffeurs/heftruckchauffeurs in ieder geval dingen wat ik mezelf niet zie doen. Maar er moet toch meer zijn dan dit? Zoek ik dan verkeerd? Ik weet het nu al bijna een maand maar ik heb nog geen enkele vacature gevonden waarbij ik echt denk JA! Dit wil ik! Ofja, 1x, bij de kinderopvang, ze willen me graag hebben daar, maar ik vond het gewoon niet wat ik ervan gehoopt had.

Ik hoop dat jullie beroepen kunnen aandragen waar ik misschien het bestaan niet vanaf weet.

Ik sta open voor een cursus of kleine opleiding te doen, dan wel betaald door een nieuwe werkgever, maar ik wil niet terug naar school. (Ik ben 26, mocht dat nog van belang zijn). Ik zoek een fulltime baan, en zou netto graag rond de €2300 uitkomen. Paraveterinair lijkt mij trouwens wel leuk, maar ik zie er geen vacatures voor in de omgeving.

Brand los! Ik ben benieuwd! :)

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wat voor werk past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:18

In een dierenwinkel en dan bij de aquaria?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:21


fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:24

Beroepen in de dieren sector zijn lastig maar vaak zoeken ze wel mensen in de veehouderij, bijvoorbeeld tussen de varkens. Is dat niks voor je? Je zou eens kunnen informeren bij AB werkt, dat is een uitzendbureau in de dieren en veehouderij sector.

Ik zelf heb dezelfde opleiding als jij gedaan, woon ook in dezelfde omgeving als jij maar hier is gewoon niks te vinden als dierverzorger. Ik zelf werk inmiddels al 7 jaar in de zorg wat mij ook goed bevalt, bij de Zorgboog zijn veel leren en werken banen, zit daar niks tussen? Moet je natuurlijk wel liggen maar ik dacht ook mensen zijn niks voor mij en nu vind ik het werk hardstikke leuk om te doen.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:32


Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat voor werk past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:39

Binnen de bso heb je als begeleider vaak wel meer taken als ze je laten zien. Maar misschien kan je kijken of je Onderwijsassistent kan worden en dan gaan werken op een groene school. Of kijken of je via een 21+ test terecht kan voor leraar bijv biologie.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wat voor werk past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:44

Ik heb een PB gestuurd

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:56

Lau schreef:
Binnen de bso heb je als begeleider vaak wel meer taken als ze je laten zien. Maar misschien kan je kijken of je Onderwijsassistent kan worden en dan gaan werken op een groene school. Of kijken of je via een 21+ test terecht kan voor leraar bijv biologie.


En verschilt ook heel erg per organisatie, dus zou het zeker nog niet helemaal afschrijven. Je hebt nu ook boerderijen die er opvang naast doen. Misschien ook een idee?

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 21:04

Anouk_H schreef:
Ik ben geen fan van autorijden, dus ik zie mijzelf niet als vrachtwagenchauffeur.


Ik quote even dit stukje uit mijn openingspost, we zijn een paar maanden verder, en ik kan inmiddels met trots zeggen: dat ik buschauffeuse ben geworden :+


Familie van mij is al 5+ jaar buschauffeur en ze zei tegen mij: ik zie het je eigenlijk wel doen! Ik heb haar eerst uitgelachen, gezegd dat dat écht niet bij mij past. En 24u later was ik aan het duiken bij mijn voormalige werk (heerlijk moment om goed na te kunnen denken in alle rust) en ineens dacht ik, waarom eigenlijk ook niet?

Dezelfde avond heb ik mijn sollicitatie verstuurd, en na een uitgebreide sollicitatieprocedure ben ik in januari begonnen met een bbl opleiding en rijlessen. Sinds maart heb ik mijn rijbewijs en ik ben nu dus een kleine maand aan het rijden als buschauffeuse in het openbaar vervoer, en ik vind het super leuk! Het rijden gaat mij echt goed af, ik had niet verwacht van te voren zo handig te zijn met zo'n groot voertuig. En ik merk dat ik er persoonlijk ook nog eens flink van groei, de 1e keer een persoon weigeren die geen kaartje had was dood eng, en inmiddels is het al normaal geworden :')

Ik herrinnerde me ineens dat ik toen dit topic had gemaakt, en ik dacht misschien vinden mensen het nog leuk om een update te zien :)

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:07

Wat leuk deze update TS :D Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt als een goede keuze, wat fijn voor je.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:10

Wat een leuke update!!!
Dankje wel daarvoor. Altijd leuk te lezen hoe het op zijn pootjes terecht is gekomen.

En ook nog eens een stoer beroep!!
Gefeliciteerd

Zelda_Link

Berichten: 217
Geregistreerd: 04-06-19

Re: Wat voor werk past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 23:10

Wat leuk dat je een update schrijft en dat die ook nog eens zo positief is!!!

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!