Starten met een opleiding in 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:36

Is het raar als je nog geen klassenindeling hebt als je donderdag moet beginnen? :')

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 14:14

Kairos schreef:
Is het raar als je nog geen klassenindeling hebt als je donderdag moet beginnen? :')


Daar zou ik toch wel even achteraan gaan

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:44

Hier eerste dag gehad. Blij dat het over is. Heb mn klasgenoten totaal niet gemist :+

Raineri
Berichten: 6267
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:50

Balen als je het niet goed met ze kunt vinden. In mijn eerste bachelor had ik een heel leuk groepje die ik echt als goede vrienden beschouwde. In mijn tweede bachelor had ik wat meer moeite vriendschappen te sluiten. Is er niemand met wie je aansluiting kan vinden?

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:50

Ik moet nog een weekje wachten, vooral bezig met zorgenkindje paard helaas. Ben blij dat ik niet deze week begin want die stress had ik er even niet bij kunnen hebben :') maar hopelijk gaat het volgende week al een stuk beter!

Hoe is je stage Lau?

beegee
Berichten: 954
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:55

Mag ik mij ook melden? Ik ben vandaag begonnen met een master Commercieel Vermogensrecht aan de universiteit. Weinig contacturen en veel zelfstudie *\o/*, vind ik erg fijn. Meteen m’n kans gegrepen om contacten te leggen zodat ik er niet helemaal alleen voor sta, zit nu in drie verschillende groepsapps dus lijkt me een geslaagde eerste dag :=

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:56

Leuk Beegee, klinkt goed! Welkom!

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 14:58

Sterre98 schreef:
Hier eerste dag gehad. Blij dat het over is. Heb mn klasgenoten totaal niet gemist :+


Balen meid…. Hopelijk wordt het wat beter

Beegee welkom! Respect voor iedereen die een zelfstudie doet. Ik zou dat niet kunnen.

Ik heb vanaf volgende week stage ga woensdag en donderdag kennismaken met mijn klas ik ben heel benieuwd

beegee
Berichten: 954
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:01

Bedankt beide! Het is geen studie in deeltijd, dat is voor mij te vrijblijvend en ga ik niets doen — dus wel gewoon een voltijdstudie met harde deadlines maar wel heel weinig op de uni. Zo was de bachelor ook en daar ga ik dan wel weer heel goed op :+

Spannend Lau, waar ga je stage lopen?

Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht wat informatie gemist.

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 15:14

Ik ga stage lopen als onderwijs assistent bij groep 3

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:59

Ja ligt aan het leeftijdsverschil hoor, heb 2 meiden waar ik goed mee kan, dus dat is wel gezellig. Maar sommige meiden :')

marleen_88

Berichten: 14097
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:34

Wat jammer dat er zoveel wisselende berichten zijn over de eerste lesdagen/kennismakingen.

Ik had vandaag mijn eerste lesdag met mijn nieuwe groep 6, dit komt helemaal goed. Ik heb 20 september pas mijn eerste studiedag, ik vind het wel fijn om even rustig op te starten.

Kairos
Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:43

Nou heb eindelijk mail in welke klas ik zit, maar met wie is een verrassing tot donderdag. Ik hoop dat ik met een meid van volgend jaar zit, die ook duaal gaat doen :)

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 12:28

Ik zit voor mijn school te wachten tot ik naar binnen kan. En stiekem wil ik heel hard weg rennen :')

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:29

Neee leuk Lau! Gaat helemaal goed komen! Veel plezier :):)

Ik heb net de link tot mijn online omgeving gekregen. Het ziet er allemaal super leuk en interessant uit. Ook ben ik erachter gekomen dat toevallig een stalgenootje dezelfde opleiding gaat doen, zo toevallig!

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:56

Nou morgen mijn eerste dag stage, blijft spannend zo'n eerste dag op een nieuwe plek.

Ik was van plan om mijn haar in de krulspelden te gooien, maar dan slaap ik nog slechter :')

Eerder opstaan en de krultang maar aanslingeren vrees ik

Joy_Mennings

Berichten: 2308
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:10

Succes Sterre!

Morgen de laatste les van deze week. Ik merk dat ik toch wel wat moeite heb om weer goed in het schoolritme te komen. Het tempo ligt hier voor mijn gevoel ook een stuk hoger dan in Brussel.

Yenni
Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:49

Ik ben helaas in mijn 2de school /eerste werkweek ziek geworden.
Ga zo bellen dat ik ziek ben maar vind het erg spannend... baal onwijs want ik heb heel leuk werk!

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:11

Ohja die ken ik. Ontzettend rot is dat he?

Ik vind me ziekmelden sowieso al zwaar poedersuiker, maar als je dan gelijk in een van de eerste weken gaat..

Nou ik sta geparkeerd bij de parkeerplaats van stage, ben nu al flink nerveus. Super misselijk want heb niet kunnen eten van de zenuwen _O-

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:37

Succes Sterre, gaat helemaal goed komen! Is dit een nieuwe stage? Wat mag je zoal doen tijdens je stage van een kappersopleiding? Is het vooral meekijken?

Yenni wat balen, beterschap! Maar kan gebeuren hè, jij bent ook maar een mens.

Logisch Joy, dat je er weer even in moet komen. Je raakt vast wel weer snel gewend.

Ik kwam er per toeval achter dat een stalgenootje samen met mij de opleiding gaat doen! Super toevallig en heel leuk .

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:05

Update, halve dag achter de rug inmiddels.


Heb het goed naar mijn zin. Klanten gewassen en zelfs al uitgroei mogen inzetten. Een klantje geföhnd.
Verder veel kijken en opletten.

Verbaasd me dat ik al zo veel mag doen eigenlijk.

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:08

Leuk zeg! Je zit nu in je tweede jaar toch? Hoe lang duurt je opleiding en hoeveel stage uren moet je nog?

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:33

Het gaat hier soms een beetje hard om allemaal bij te houden, maar ik lees wel alles mee. Ik las wat enthousiaste berichten over de eerste (les)week en ook wat mensen die hun draai nog een beetje moeten vinden. Er komt ook best veel op je af als je met een nieuwe opleiding start, dus dat is denk ik helemaal niet zo gek. Ik werk zelf in het onderwijs en bij ons moet ook iedereen de eerste weken even z'n draai vinden en elkaar (opnieuw) leren kennen.

Yenni: Beterschap! Vervelend dat je in de eerste weken al ziek bent, maar dat is overmacht en kan gebeuren. Volgens mij heerst er momenteel ook weer iets. Ik hoor veel zieken om me heen en heb zelf vorig weekend ook met koorts op bed gelegen.

Sterre98: Fijn dat je tot nu toe een fijne dag hebt op je stage. Leuk dat je ook al veel mag doen, daar leer je uiteindelijk toch het meeste van. :j

Ik heb mezelf weer even met m'n laptop en studiemap in de zon geparkeerd om weer even wat te gaan studeren. Ik vind het onwijs leuk en interessant, maar doordat het zelfstudie is, is het ook wel een beetje zoeken naar een goed tempo. Normaalgesproken kan je je nog een beetje meten aan hoe ver andere studenten zijn of wat er tijdens de lessen behandeld wordt. :+

Kairos
Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:36

Hier gisteren eerste lesdag gehad. Best wel een gemengde klas, veel die elkaar al kennen, 2 zittenblijvers en in totaal 3 instromers vanuit voltijd (waaronder ik). Ik merk wel dat ik echt even moet wennen, Brightspace is ook weer anders vormgegeven als voltijd dus alles even zoeken

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 17:48

Sterre98 schreef:
Update, halve dag achter de rug inmiddels.


Heb het goed naar mijn zin. Klanten gewassen en zelfs al uitgroei mogen inzetten. Een klantje geföhnd.
Verder veel kijken en opletten.

Verbaasd me dat ik al zo veel mag doen eigenlijk.


Is toch alleen maar goed denk ook wel dat je het meeste leert van het mogen doen.


Kairos dag wennen komt wel, ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen.

Lugea, heel knap dat je het gewoon kan die zelfstudie. Wel lastig dat je dan niet helemaal weeg waar iedereen is.