Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:48

Och jemig ach nu hebben ze een kale poes xD

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 23:49

AfricanLady schreef:
Och jemig ach nu hebben ze een kale poes xD
_O-

Hoe krijgen mensen het voorelkaar om zo hun huisdier te laten vervilten. Je weet toch gewoon dat het erbij hoort?

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 06:54

Ik ken iemand die een kat had een kat uit het asiel die enorm agressief werd met borstelen die werd dan ook eens in de zoveel tijd kaal geschoren.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:39

De meeste katten zijn inderdaad thuis lastiger te borstelen, daarnaast borstelen veel mensen niet goed, slaan belangrijke stukken over of hebben verkeerd materiaal. Dan heb je nog de modekleuren die vaak problemen geven, katten met een verdunde vachtkleur hebben vaak een zachtere vachtstructuur die sneller klit.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:38

Veel mensen weten ook helemaal niet dat je een kat kan laten trimmen of dat je moet kammen. En vergeet alle kruisingen niet. Wij hebben een kruising main coon x ragdoll. Wat een ramp die vacht. Gelukkig gaat het nu ze vaker komen wel goed.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:50

Ja dat klopt! Regelmatig dat ze pas komen als het uit de hand loopt en er dan voor het eerst van horen. Fokkers vertellen ook niks.

Hier inderdaad ook een aantal 'Racoons', ook nog in modekleuren, Black shaded en Blauwen, lekkere vachten zijn dat 8)7 , sneu voor de beestjes... Ook wel stamboom Maine Coons met vreselijke vachten, verdund tortie bijvoorbeeld, prachtig, maar niet te doen, elke 2 maand trimmen en schieten nog in de klit, ik vraag ze dan ook naar de voeding te kijken, ik kan alleen van buitenaf wat doen. Ik vind het zooooooo zonde om van die bloed knappe katten dan weer hele happen af te moeten scheren omdat ze razendsnel vervilten.

RanjaRietje

Berichten: 567
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:27

Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:36

Daar heb ik nog nooit van gehoord gelukkig :P

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:13

RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=


Die is nog nieuw voor mij :')

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:22

RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=



Whut :')

Ja voeding doet ook heel veel.

Ik geef mijn kitten kopers altijd een heel verhaal mee over het ras, voeding, speelgoed en vachtverzorging. Nu hoeft een abessijn of Somali niet maar een trimsalon maar ik vind het wel belangrijk dat kitten kopers weten hoe en wat. En ze mogen altijd appen. Helaas is dat niet overal zo.

Vrijdag een flatcoat retriever uitgedund. Die hond heeft een haar niet normaal.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:42

RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=


Na 1,5 jaar kan de hele bende er dan inderdaad afgeschoren worden inclusief de puppyvacht, wat een kolder _/-\o_

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:57

Anna79 schreef:
RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=


Na 1,5 jaar kan de hele bende er dan inderdaad afgeschoren worden inclusief de puppyvacht, wat een kolder _/-\o_


Ben je wel in één keer van puppy vacht af en dan maar proberen te gaan kammen. :')
Gelukkig heb ik deze ook niet niet eerder gehoord, wel dat ik niet mag scheren, wel knippen. Dat beschadigd de vacht namelijk minder.. :j

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 23:04

RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=


Die wordt dan zeer waarschijnlijk bij mijn geborsteld met een tondeuse met kop 3.2 erop

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:20

Wat voor tondeuses werken jullie eigenlijk mee? En zijn jullie tevreden over deze?

RanjaRietje

Berichten: 567
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:42

AfricanLady schreef:
RanjaRietje schreef:
Ik hoor van klanten ook nog wel eens dat hun hond (langhaar, Doodle enz) pas geborsteld mag worden na 1.5 jaar omdat ze dan de puppy vacht kwijt zijn :=


Die wordt dan zeer waarschijnlijk bij mijn geborsteld met een tondeuse met kop 3.2 erop


Model schaap :D

RanjaRietje

Berichten: 567
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:43

mellamoshan schreef:
Wat voor tondeuses werken jullie eigenlijk mee? En zijn jullie tevreden over deze?



Heiniger Shaphir, doet het al 6 jaar :) erg tevreden over ook voor het scheren van vilt

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:36

RanjaRietje schreef:
mellamoshan schreef:
Wat voor tondeuses werken jullie eigenlijk mee? En zijn jullie tevreden over deze?



Heiniger Shaphir, doet het al 6 jaar :) erg tevreden over ook voor het scheren van vilt



Die heb ik ook super fijn. En nog een kleine voor de katten maar geen idee welk merk die ligt nog in de trimsalon. En ben nu niet daar.

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:11

RanjaRietje schreef:
mellamoshan schreef:
Wat voor tondeuses werken jullie eigenlijk mee? En zijn jullie tevreden over deze?



Heiniger Shaphir, doet het al 6 jaar :) erg tevreden over ook voor het scheren van vilt


Ik heb dezelfde

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:48

Ik heb een Heiniger Opal en voor de katten een Artero x-tron en voor de konijnen een Lili van Alie expres want die pakt het wollige haar het best.

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:54

Voor de voetjes heb ik ook de artero xtron

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:20

Ok heiniger bevalt goed zo te lezen. Ook sterk genoeg die voor de mega vilt doodle vachten bijvoorbeeld? :’)

Ik heb nu aesculap favorita speed. Opzich prima, mooi krachtig, maar ook zwaar. En zonder snoer is ook niet gek.
Wie weet moet ik dan toch overstag…

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 07:21

Ik heb over 2 uurtjes m'n eerste examen *\o/* Als ik die gehaald heb ben ik adviseur vacht- en lichaamsverzorging bij honden. In november start de opleiding voor trimmen, maar ben sinds 3 weken al aan het stage lopen.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:37

Succes idylle!

RanjaRietje

Berichten: 567
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:58

Succes!

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:27

mellamoshan schreef:
Ok heiniger bevalt goed zo te lezen. Ook sterk genoeg die voor de mega vilt doodle vachten bijvoorbeeld? :’)

Ik heb nu aesculap favorita speed. Opzich prima, mooi krachtig, maar ook zwaar. En zonder snoer is ook niet gek.
Wie weet moet ik dan toch overstag…


Ja ik kom ermee doorheen door de dikte vervilte vachten en hij scheerde netjes na