Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:27

We zoeken nog twee mensen erbij om een familie abonnement vol te krijgen. Is er nog iemand die wil aansluiten?

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:34

Wat zijn de kosten, pluisje?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:43

Fitzroy schreef:
Wat zijn de kosten, pluisje?


120 dollar per jaar delen door het aantal deelnemers. Max 6.

Je kunt alleen aansluiten als je momenteel nog geen betaald account hebt lees ik net.

Zira1994

Berichten: 1277
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:03

pluisje88 schreef:
Fitzroy schreef:
Wat zijn de kosten, pluisje?


120 dollar per jaar delen door het aantal deelnemers. Max 6.

Je kunt alleen aansluiten als je momenteel nog geen betaald account hebt lees ik net.


Ik zou ook wel mee willen doen als het nog kan :D

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:05

Zira1994 schreef:
Ik zou ook wel mee willen doen als het nog kan :D


Graag! Nog twee plekjes vrij. Nu nog 1 dus. Stuur maar even een pb met je mobiele nummer dat communiceert wat makkelijker.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:46

Ik doe het niet omdat je dan de mogelijkheid niet meer hebt om te oefenen om hartjes te verdienen. En dat vind ik ook met volle hartjes gewoon een fijne mogelijkheid.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:57

Prima.

Zoals het er nu naar uit ziet zit de groep nu vol. Toch nog twee bokkers mogen verwelkomen :D

Kasmir

Berichten: 5457
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:49

Ik ben sinds 3 dagen ook met duolingo begonnen, ben nu met Frans bezig en heb Zweeds ook open gezet (ik woon in Zweden en mijn vriendin is française). Het is echt spelenderwijs met taal bezig zijn en het bevalt me tot nu toe heel goed. Heb hiervoor Zweeds met babbel gedaan, alhoewel ze meer aandacht besteden aan de grammatica vond ik het wel minder 'leuk' met babbel.

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:44

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wil gratis 2 weken duo lingo doen.

Nu geeft hij telkens aan dat er te weinig geld is en ik wat moet toevoegen. Dit heb ik gister gedaan en heb nu met apple pay 45€ er op staan. Maar nog blijft hij mij niet aanmelden en kom ik geld te kort?

Hoe werkt dit?

Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 21:10

Ik heb Duolingo inmiddels bijna een jaar gratis.

Geen idee wat er fout gaat bij jou, maar je kunt het 100% gratis doen.

(Wel Android)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:54

Ipad kan ook gratis. Tenminste ik heb het ook al zolang gratis

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 22:02

Ja ik heb ook de gratis versie. Maar wordt alleen gek van alle reclames en hartjes die ik moet verdienen als ik verder wil na te veel foutjes…

Dacht daarom een proef periode van 2 weken eens te proberen. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:31


pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:41

Ik moet zeggen dat ik hier altijd een beetje moeite mee heb. De mensen die de app maken hebben gewoon kosten en mogen daarvoor betaald worden. Zeker als je in zo’n family abbonoment groep zit kun je een heel jaar leren voor 23 euro. Echt geen geld. Als je zelfs dat niet bereid bent om te betalen dan vind ik dat je dan ook zo schappelijk moet zijn om je gewoon te behelpen met de gratis versie…..

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:53

Ik ben ook nog steeds bezig. Ondertussen op een streak van 318 dagen dus gaat lekker. Eind mei ga ik naar Italie toe, ik ben heel benieuwd of ik er dan ook echt iets aan heb. Ondertussen bij unit 16, nog niet op de helft van de course. Periodes heel fanatiek geweest en periodes waar ik echt maar 1 lesje per dag doe om mijn streak te behouden.

Ik heb ook de betaalde versie nu een aantal maanden en vond dat wel echt een verbetering. Heb hem niet via een familieplan, maar dan is het wel echt heel goedkoop zeg!

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:12

pluisje88 schreef:
Ik moet zeggen dat ik hier altijd een beetje moeite mee heb. De mensen die de app maken hebben gewoon kosten en mogen daarvoor betaald worden. Zeker als je in zo’n family abbonoment groep zit kun je een heel jaar leren voor 23 euro. Echt geen geld. Als je zelfs dat niet bereid bent om te betalen dan vind ik dat je dan ook zo schappelijk moet zijn om je gewoon te behelpen met de gratis versie…..

Tsja, dat is aan jou. Er is niks illegaals of tegen de regeltjes in om op deze manier gewoon onbeperkt en vooral zonder continue reclames te kunnen leren.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:20

Dat iets legaal is wil niet automatisch zeggen dat het altijd moreel/ethisch ook de beste optie is. En ja dat is mijn mening. Maar misschien zet ik nog iemand aan het denken zo. Typisch Nederlands om altijd in alle bochten te wringen om maar niet te hoeven betalen, Ookal is het heel goedkoop. Ik ben van mening dat eerlijk werk eerlijk geld mag opbrengen.

Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 13:24

Ik heb duo ook gratis.

Gewoon via Android, de app geïnstalleerd.

Exact zoals Duolingo het zelf aanbied, niets raars aan.

Ik kies om verschillende redenen niet voor de betaalde versie, en dat mag gewoon,ook van Duolingo.

Gratis geeft basis functies, betaald geeft wat meer mogelijkheden.



Ik zit bijna op dag 365 trouwens :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:28

Ik zit daar net iets achter,

Het blijft wel raar trouwens, net weer een quest gehad met dezelfde persoon. Zou dat een bug binnen duolingo zijn en kun je dat ergens melden?

Ik heb wel de schoolversie. Bevalt me best, het mag en kan dus waarom niet? Daarvoor gewoon de gratis versie met weinig hartjes, ook niks mis mee. Dan gaat het gewoon wat langzamer

Suliko

Berichten: 4353
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:34

Ik kom mee kletsen!

Er is een grote kans dat ik na de zomer van 2024 een tweejarige master in Stockholm ga volgen. :D
De master is natuurlijk in het Engels, maar voor het dagelijks leven en eventueel ergens werken lijkt het me prettig om de taal enigszins onder de knie te hebben.

Tot ik het zeker weet oefen ik met de gratis versie, als het bevestigd is wil ik misschien de betaalde versie nemen om meer en sneller te kunnen leren.

Zijn er hier mensen die ook meer doen dan alleen de lessen in de app? Bijvoorbeeld een schrift erbij houden en de woorden/grammatica opschrijven?

Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 09:40

Ik gebruik de app (soms 2 minuten per dag, ook soms wel eens een uur, gewoon hoeveel tijd en zin ik heb)


Daarnaast steeds vaker wat teksten op social media, of korte filmpjes zelfs.

Verder niet.


Dit was gisteren:

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:48

Ik kijk tegenwoordig Netflix in het Spaans (doe Spaans Duolingo). Ik herken steeds meer woorden en kan het in grote lijnen zelfs al een soort van volgen terwijl ik nog niet ver ben en absoluut niet fanatiek.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:05

Suliko schreef:
Ik kom mee kletsen!

Er is een grote kans dat ik na de zomer van 2024 een tweejarige master in Stockholm ga volgen. :D
De master is natuurlijk in het Engels, maar voor het dagelijks leven en eventueel ergens werken lijkt het me prettig om de taal enigszins onder de knie te hebben.

Tot ik het zeker weet oefen ik met de gratis versie, als het bevestigd is wil ik misschien de betaalde versie nemen om meer en sneller te kunnen leren.

Zijn er hier mensen die ook meer doen dan alleen de lessen in de app? Bijvoorbeeld een schrift erbij houden en de woorden/grammatica opschrijven?

De desktopversie is vaak fijner als je even serieus bezig wilt gaan. Voor tussendoor is de app perfect.
De grammaticale uitleg is in Duolingo beperkt, dus als je de taal echt wilt begrijpen moet je de de grammatica op een andere manier leren.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:19

Ik zit op moment thuis in ziektewet, ben dus nu wel wat fanatieker aan het leren.

Schrijven jullie woorden in een schrift op als je er moeite mee hebt? Ik heb een aantal woorden die ik er maar niet in krijg.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:55

Als dat helpt wel ja.