Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:57

Leuke tip misschien voor de mensen die ING hebben als bank, je kan via de spaarpunten 2 maanden super krijgen!

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:25

Duolingo is weer begonnen, mijn reeks van 675 dagen is niet te stoppen. Jammer dat ik moet wachten tot volgend jaar met de leagues (mag pas vanaf 13 jaar). Mr ja, doe Duolingo en je familie is veilig :+ !

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:24

Soms heb je zulke idiote zinnen :x >;) :? . Dan denk ik: wat voegt het toe om dit je cursisten aan te leren?

Afbeelding

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:56

Gem schreef:
Soms heb je zulke idiote zinnen :x >;) :? . Dan denk ik: wat voegt het toe om dit je cursisten aan te leren?

[ [url=m/t2Y3Mr.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :') :') Handig voor paardenfokkers, of zo? :')

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:00

Ik ben er ook voor gezwicht en heb de app gister gedownload.

Ben benieuwd wat het me gaat brengen!

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:42

Mijn vraag is eigenlijk meteen, is de betaalde versie zoveel beter dan de gratis?
En wat zien jullie als echte voordelen van de betaalde versie?

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:49

Ik irriteer me aan de gratis versie. Reclames, heb weinig tijd en als ik dan een keer tijd heb zit je met dat hartjes gezeur ect…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:16

Ik heb gratis maar geen reclame :n

Mijn vader wil ook gaan beginnen maar ik krijg het niet voor elkaar een taal te selecteren/installeren. Hij blijft hangen -O-

soesita

Berichten: 5172
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:22

PSvanLot schreef:
Mijn vraag is eigenlijk meteen, is de betaalde versie zoveel beter dan de gratis?
En wat zien jullie als echte voordelen van de betaalde versie?


Ik gebruik de gratis versie al meer dan twee jaar en heb soms een paar dagen gratis superduolingo. En eerlijk gezegd zie ik er voor mij persoonlijk de meerwaarde niet zo van. Ik doe elke dag 1 tot 5 lesjes (naargelang de zin). Meestal heb ik wel genoeg hartjes om te doen wat ik wil doen. Als ik dan af en toe toch hartjes moet "kopen" heb ik meestal wel genoeg gems gespaard om dat te kunnen doen. En indien niet moet ik dan beslissen of ik een herhalingslesje wil doen om nieuwe hartjes te sparen, of het kan me niet schelen en ik doe de volgende dag verder.

Maar daar moet ik misschien wel bij zeggen dat het competitieve element me volledig koud laat. Ik doe duolingo om met talen bezig te zijn en dat is alles wat me interesseert. (Oh ja, en mijn streak van bijna 900 dagen 8-) , maar dat is ook geen probleem om die te behouden.)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:27

Ik heb de gratis versie, maar zonder reclames en met onbeperkte hartjes. Dat was vroeger heel makkelijk te krijgen door in een schoolklas te gaan zitten (kan je zelf aanmaken) Geen idee of dat nu nog zo werkt.

Met de negatieve ontwikkelingen van de laatste jaren, vind ik het in ieder geval echt geen abonnement meer waard. Het is nu meer een spel geworden dan een echte hulp om talen te leren, zonder uitleg of feedback.

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:54

_Mirjam schreef:
Ik heb de gratis versie, maar zonder reclames en met onbeperkte hartjes. Dat was vroeger heel makkelijk te krijgen door in een schoolklas te gaan zitten (kan je zelf aanmaken) Geen idee of dat nu nog zo werkt.

Met de negatieve ontwikkelingen van de laatste jaren, vind ik het in ieder geval echt geen abonnement meer waard. Het is nu meer een spel geworden dan een echte hulp om talen te leren, zonder uitleg of feedback.

Wat bedoel je?

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:46

Als je een groepje vindt dan is het amper 23,- voor een heel jaar. Sorry hoor maar de makers hiervan moeten toch ook eten? Er is zeker voldoende kennis en content om 23 euro per jaar voor te betalen….

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:48

pluisje88 schreef:
Als je een groepje vindt dan is het amper 23,- voor een heel jaar. Sorry hoor maar de makers hiervan moeten toch ook eten? Er is zeker voldoende kennis en content om 23 euro per jaar voor te betalen….


Ik ga nu volgens mij 80 euro per jaar ofzo betalen? Hoe gaat het in zijn werk met een groepje?

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:34

Je zoekt gewoon een aantal mensen bij elkaar. Dan sluit je een familie abbonoment af en voeg je die mensen toe aan je familie abbonoment. Dan kun je het jaar tarief samen betalen en ben je een stuk goedkoper uit. Uit m’n hoofd kunnen er Max 6 mensen in.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:59

pluisje88 schreef:
Je zoekt gewoon een aantal mensen bij elkaar. Dan sluit je een familie abbonoment af en voeg je die mensen toe aan je familie abbonoment. Dan kun je het jaar tarief samen betalen en ben je een stuk goedkoper uit. Uit m’n hoofd kunnen er Max 6 mensen in.


Dat is inderdaad wel een goed idee. Eens kijken of ik nog wat mensen kan vinden.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:36

Met een aantal mensen van hier en een paar mensen uit mijn Facebook vriendengroep had ik hem zo vol. Achteraf hadden er nog meer mensen interesse gehad. Je krijgt het vast vol. Het is ook niet illegaal. Duo Lingo noemt het zelf dat je het ook met vrienden ect samen mag doen.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:31

Thanks voor je tips!

ElfBeau_067

Berichten: 1998
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:54

Met super heb je ook badges die je kan verdienen! Dat is superleuk

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:09

ElfBeau_067 schreef:
Met super heb je ook badges die je kan verdienen! Dat is superleuk

Ook die badges zitten gewoon in de gratis versie.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:17

Coco4life schreef:
_Mirjam schreef:
Ik heb de gratis versie, maar zonder reclames en met onbeperkte hartjes. Dat was vroeger heel makkelijk te krijgen door in een schoolklas te gaan zitten (kan je zelf aanmaken) Geen idee of dat nu nog zo werkt.

Met de negatieve ontwikkelingen van de laatste jaren, vind ik het in ieder geval echt geen abonnement meer waard. Het is nu meer een spel geworden dan een echte hulp om talen te leren, zonder uitleg of feedback.

Wat bedoel je?

De leagues om maar xp te halen, badges om de focus op die activiteit te leggen ipv op wat je leert. Terwijl je de meeste xp juist haalt door te herhalen en niet door wat nieuws te leren.

Vroeger waren er pagina’s met uitleg per kopje, commentaren mogelijk bij alle zinnen om elkaar te kunnen helpen, plus forums waar ook veel informatie gedeeld werd. Dat is allemaal verdwenen. Nu moet uitleg voor grammatica elders gezicht worden, vroeger was dat gewoon een deel van duolingo.

Wanneer ik nu een paar dagen gratis plus krijg, heb ik heel eerlijk niet het gevoel dat het iets toevoegt.

Ik zeg niet dat het nutteloos geworden is, ik gebruik duolingo nog steeds, maar ik leer veel langzamer door die slechte veranderingen. Als de betaling nou die verwijderde opties terug gaf, ja dan was het zeker nuttig geweest, maar dat bieden ze ook niet.

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:26

Ik zie ook totaal geen waarde voor de betaalde versie. En dan is € 23,- mij nog te duur. Ik kijk wel advertenties en doe herhalingslessen voor hartjes. Dat vind ik nog nuttig ook.

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:33

Ik vind het ook vervelend dat ze zoveel functies hebben weggehaald.
Het is ook heel irritant dat je 20 xp verdient met uitspraak, maar met een normale les 10. Dan doe je sneller de uitspraak, want dat is niet altijd zo lastig.

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:36

Volgens mij is het heel verschillend per gebruiker hoeveel xp je krijgt. Ik krijg standaard voor beiden 10 + 5. (Bij een perfecte les)

ElfBeau_067

Berichten: 1998
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:47

_Mirjam schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Met super heb je ook badges die je kan verdienen! Dat is superleuk

Ook die badges zitten gewoon in de gratis versie.


Oh dat wist ik niet.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:04

De toevoeging van duolingo music is trouwens wel leuk, daar vermaak ik mijn 2-jarige zoontje mee :D ‘muziek maken mama, op telefoon mama!’