STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3778
Geregistreerd: 04-11-20

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:09

Oh ik kreeg echt zojuist een mail van het UWV dat mijn stap budget nu officieel toegekend is daar ik mijn examen heb gehaald een paar weken terug. Wat dat betreft controleren ze nog steeds lijkt me. De overheid zal echt geen geld laten liggen die niet toegekend zou mogen worden.

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:19

Celebi schreef:
Oh ik kreeg echt zojuist een mail van het UWV dat mijn stap budget nu officieel toegekend is daar ik mijn examen heb gehaald een paar weken terug. Wat dat betreft controleren ze nog steeds lijkt me. De overheid zal echt geen geld laten liggen die niet toegekend zou mogen worden.



Nou ja dat is wat zowel het NTI als het UWV mij wist te melden.

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:22

Caira schreef:
Fearn schreef:
Hoi, ik doe nu een thuisstudie van NTI, weet iemand hoe zo'n tentamen daarvan eruit ziet? Moet je het binnen een bepaalde tijd maken en mag je er ook een boek bij hebben? Of controleren ze dat? :')

Ik merk dat het proeftentamen best pittig is, het zijn allemaal open vragen en je moet ook tot in detail stukken uit het boek omschrijven. Ik ken de stof globaal wel, maar vind t best lastig om die specifieke stukjes terug te halen. Maar ik heb het lezen van de stof dan ook verspreid over 10 weken.

Als t boek er niet bij kan zit ik te denken om dan maar een samenvatting te kopen. Ik heb ook geen tijd meer om zelf nog een compleet boek samen te vatten.


Ik deed een opleiding bij het nti, prutopleiding en stom examen, ik heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik het examen niet zou maken: helemaal niets dus. Ze controleren niet meer omdat het stap gestopt is…


Meen je... welke opleiding heb jij gedaan?

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit ook erg vind tegenvallen bij nti... voor 1000 euro krijg je (bij mijn studie) één boek dat 60 euro kost en een paar wetenschappelijke artikelen... de oefenvragen en filmpjes erbij vind ik erg simpel maar dan zijn de proeftentamen vragen ineens wel heel ingewikkeld.

Ook was ik net iets te laat met een praktijkdag reserveren dus zat alles binnen mijn studieperiode al vol..

En ik wilde mijn examen reserveren omdat over 2 weken mijn termijn afloopt, en toen kreeg ik steeds foutmeldingen op de site. Tot 3 keer aan toe NTI moeten bellen, zeiden ze steeds dat het zou worden gefixt, maar nee. Nu op de valreep toch nog op tijd een examen kunnen reserveren.

Maar voor mij niet voor herhaling vatbaar..

Celebi
Berichten: 3778
Geregistreerd: 04-11-20

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:55

De kwaliteit van mijn opleiding bij de LOI was ook heel magertjes. 3 modules met een hele onlogische volgorde en veel onnodige lessen en taken aan het begin van de opleiding waardoor je al snel de motivatie verliest om echt het leerstuk in deel 2 en 3 in te gaan. En ook dat was continu herhaling in 2 boeken met veel schrijffouten. Het examen had ik volgens mij anderhalf uur voor en ik was er in 10 minuten doorheen. Het waren een paar hele makkelijke multiple choice vragen die je zelfs had kunnen weten zonder te leren door middel van slim wegstrepen.. En er zaten een paar hele nare vragen bij om je in de val te lokken. Ach.. Ik heb het gehaald en op de kosten van 1 verlenging na omdat ik medisch niet zo lekker ging het eerste jaar heb ik niks hoeven te betalen gelukkig.

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:55

Mijn opleiding bij NTI viel ook tegen, was niet makkelijk, maar is mijn werkveld. Dus was voor mij met achtergrond goed te doen, maar voor iemand zonder vooropleidingniet(terwijl er geen vooropleidingwerd gevraagd. Is gewoon zelfstudie, map met blaadjes, niet eens echt boek.
Alle opdrachten gemaakt, alleen maar 8 of hoger. Proef examen gemaakt, een 9,5. Echte examen gaan maken, daar een 7,4 voor. Ik heb het niet over verslaving en stoornissen gehad. Casus was een kind van 8 jaar, dus erg raar. In voorbeeld examen was dit ook niet genoemd omdat dit niet van toepassing was. Wel heel psychologisch onderzoek. En die was zelfde idee als van oefenexamen.

Was niet meer bespreekbaar en mocht docent er ook niet over mailen. Raarrrrrr

Dus daar ook nooit meer iets volgen

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:39

Weet iemand hoe ze kunnen controleren dat je voldoende aanwezig bent geweest? (Met een online studie?)

Ik heb net het tentamen gemaakt maar ik denk geen voldoende.. het waren 11 open vragen waarbij je bij elke vraag ook nog zo'n 3 antwoorden + uitleg moest geven.. echt heel erg moeilijk ondanks dat ik wel alle stof heb gelezen en nog weer heb herhaald en thuis geoefend.. :(

Zelfs de tentamens van mijn bachelor waren niet zo moeilijk!

Maar mijn studieperiode verloopt over een week ook al..

Celebi
Berichten: 3778
Geregistreerd: 04-11-20

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:45

Ik weet niet hoe het bij andere opleiders was, maar in mijn geval bij de LOI moest ik alle verplichte opdrachten (waren maar 3 kleine opdrachten trouwens) ingeleverd hebben en je kon alle lessen afvinken. Dat heb ik allemaal netjes gedaan en het examen gedaan en dat zou dan voor deze studie voldoende moeten zijn om het stap budget toegekend te krijgen.