Afstuderen 2021-2022!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:50

Mag ik mij ook melden? :) Ik vind het leuk om mee te lezen en hoop ook volgend jaar af te studeren.

Ik doe de deeltijd HBO Finance & Control. Daarnaast werk ik fulltime als fin.control maar na overdracht van werkzaamheden aan de te vullen vacature start ik als ass. business controller.
Ondanks wat tegenslagen en daardoor 4 gemiste tentamenweken (vakantie, 2x operatie gebroken been en corona) heb ik maar 1 tentamen achterstand. Deze mag ik komende zaterdag herkansen, maar de motivatie om te leren is even ver te zoeken :\ Daarnaast een lastig vak dus de vraag is sowieso of ik hem haal, er was maar 1 voldoende, ook niet echt motiverend dus :Y)

Ik start eind aug met mijn minor Lean, wel zin in, maar na de introductie lijkt het me wel zwaar/tijdrovend. We gaan het zien! Welke minors gaan jullie doen?

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:43

Spannend GWR, en alvast heel veel succes voor zaterdag!!!! Ik hoef (gelukkig) geen minor te doen bij diergeneeskunde. Onderwijs programma is al vol genoeg zonder ook nog extra zaken ernaast te doen. We volgen in 3e bachelor en 3e master wel een keuzevak, maar dat mag ook diergeneeskundig gerelateerd zijn.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:20

Hey wat leuk GWR! Ik doe ook de Finance & Control deeltijd! Op welke school doe je hem?

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:29

GWR schreef:
Mag ik mij ook melden? :) Ik vind het leuk om mee te lezen en hoop ook volgend jaar af te studeren.

Ik doe de deeltijd HBO Finance & Control. Daarnaast werk ik fulltime als fin.control maar na overdracht van werkzaamheden aan de te vullen vacature start ik als ass. business controller.
Ondanks wat tegenslagen en daardoor 4 gemiste tentamenweken (vakantie, 2x operatie gebroken been en corona) heb ik maar 1 tentamen achterstand. Deze mag ik komende zaterdag herkansen, maar de motivatie om te leren is even ver te zoeken : Daarnaast een lastig vak dus de vraag is sowieso of ik hem haal, er was maar 1 voldoende, ook niet echt motiverend dus :Y)

Ik start eind aug met mijn minor Lean, wel zin in, maar na de introductie lijkt het me wel zwaar/tijdrovend. We gaan het zien! Welke minors gaan jullie doen?


Welkom!

Ik zit nu in mijn laatste week van mijn minor. Vanaf september stagelopen en afstuderen.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:47

Dankjewel allemaal! :)

Seni schreef:
Hey wat leuk GWR! Ik doe ook de Finance & Control deeltijd! Op welke school doe je hem?


Arnhem aan de HAN! Jij? Heb jij ook de minor dan in de komende periode en welke ga jij doen?

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:23

Avans, in Breda! Hier geen minor, alleen nog een halfjaar les en daarna halfjaar scriptie schrijven (wat ook die 30 punten waard is)
Wat houd je minor Lean in? En welk vak heb je zaterdag nog?

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:37

Seni schreef:
Avans, in Breda! Hier geen minor, alleen nog een halfjaar les en daarna halfjaar scriptie schrijven (wat ook die 30 punten waard is)
Wat houd je minor Lean in? En welk vak heb je zaterdag nog?


Grappig dat het zo anders ingericht is! Ik heb zaterdag nog business proces management 2.
Heb jij alles gehaald?

In minor Lean/WCP leer je het initiëren, uitvoeren en begeleiden van procesverbeterprojecten met bepaalde technieken.
Ik begreep bij de intro dat ik een groot project moet doen (A3 methode en 2 portfolio’s) en iedere week de voortgang gecheckt wordt, náast de opdrachten theorie die getest wordt..

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:44

Hi! Ik kom hier zomaar even binnen vallen met een vraag om advies. Op 30 juni heb ik mijn scriptie ingeleverd (Ik doe deeltijd finance&control bij Avans Breda) na inlevering heeft de examinator 10 werkdagen de tijd om ernaar te kijken en te beoordelen. Gisteren was het de 10e werkdag en ik heb nog geen feedback ontvangen. Ik heb zojuist mijn begeleider hier van op de hoogte gesteld maar ik vraag me af of dit zomaar kan. Ik moet me aan deadlines houden, zo'n examinator ook lijkt me. Hoe zouden jullie dit verder aanpakken? Voor nu kan ik niet anders dan afwachten denk ik.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:44

Toevallig, ik doe dezelfde opleiding. Maar begin hopelijk in januari aan mijn scriptie. Ik merk vooral dat ze erg laks en traag zijn met alles op dit moment. Examens wordt ook trager nagekeken etc. Hopelijk hoor je asap iets! kun je nog bellen? Dacht dat dit de laatste week was dat ze open zijn voor de zomer vakantie?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:05

Ik heb zojuist reactie van mijn begeleider terug dat hij contact met de examinator op gaat nemen. Is er niet toevallig een regel dat als ze niet binnen de tijd reageren ik een voldoende heb? O:)

Wat leuk dat je dezelfde opleiding doet! Ik doe deze opleiding al redelijk lang vanwege persoonlijke omstandigheden maar ben er nu wel helmaal klaar mee. De laatste loodjes wegen vreselijk zwaar... :x

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:26

Ondanks dat het nog even zomervakantie is, schop ik dit topic toch even omhoog. Vanaf september zit ik ook in mijn afstudeerjaar en het lijkt me daarom fijn om hier mee te kunnen kletsen. Ik zal van september tot en met januari aan de slag gaan met mijn afstudeeronderzoek en vanaf februari nog een minor gaan volgen om de laatste studiepunten binnen te halen. Aan de ene kant heb ik ontzettend veel zin om met mijn afstudeeronderzoek te gaan beginnen, maar ik vind het aan de andere kant ook wel weer spannend. Het lijkt me vooral ook een heel gek idee om na vier jaar intensief studeren straks ineens 'klaar' te zijn.

Hoe is het met jouw scriptie afgelopen, yvje86?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:45

Ik heb uiteindelijk 4 dagen na de uiterlijke dag te horen gekregen dat mijn scriptie op 1 onderdeel is afgekeurd. Ik had op dat onderdeel een 5 gescoord, minimaal moet je een 5.5 hebben. Dus ik heb 'm aangepast en wacht nu op de uitslag daarvan.
Als deze goed is moet ik volgende week 2 presentaties geven en ben ik klaar.

Succes met afstuderen Lugea!!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:54

Wat vervelend dat je scriptie op een onderdeel is afgekeurd en dan ook nog met slechts een halve punt. Hopelijk zijn je aanpassingen voldoende en kan je je opleiding na de twee presentaties afronden. Wanneer krijg je te horen of je scriptie nu wel voldoende is?

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:02

Ik meld me ook hier! Ik begin oer 2 weken aan de master Orthopedagogiek in Utrecht en daar hoop ik volgend jaar dus aan af te studeren! Het laatste jaar bestaat voor mij vooral uit stagelopen, scriptie schrijven en nog wat vakken afronden, en dan hoop ik rond juli volgend jaar klaar te zijn :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:25

Welkom Aguamenti. Wat leuk dat je de master orthopedagogiek volgt. Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik deze master na m’n afstuderen wil gaan doen of dat ik eerst een paar jaar ga werken. :) Ik ben heel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Welke bacheloropleiding heb je gevolgd?

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:49

Lugea schreef:
Welkom Aguamenti. Wat leuk dat je de master orthopedagogiek volgt. Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik deze master na m’n afstuderen wil gaan doen of dat ik eerst een paar jaar ga werken. :) Ik ben heel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Welke bacheloropleiding heb je gevolgd?


Leuk dat je de master ook overweegt! Ik heb hiervoor HBO Pedagogiek afgerond en afgelopen jaar een premaster gedaan om toegelaten te kunnen worden tot de master.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:55

Leuk om te horen. Ik volg een lerarenopleiding op hbo-niveau, dus ik zal dezelfde route dan moeten afleggen. Is het je tot nu toe goed bevallen?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:44

Lugea schreef:
Wat vervelend dat je scriptie op een onderdeel is afgekeurd en dan ook nog met slechts een halve punt. Hopelijk zijn je aanpassingen voldoende en kan je je opleiding na de twee presentaties afronden. Wanneer krijg je te horen of je scriptie nu wel voldoende is?


Vandaag te horen gekregen dat mijn scriptie nu wel voldoende is.
Komende week nog 2 presentaties en dan ben ik afgestudeerd. Kan niet wachten... Ben er helemaal klaar mee. :o

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:10

Gefeliciteerd. Succes met de laatste loodjes aankomende week. Het lijkt me een heerlijk vooruitzicht om na de presentaties klaar te zijn met je opleiding.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:12

Lugea schreef:
Gefeliciteerd. Succes met de laatste loodjes aankomende week. Het lijkt me een heerlijk vooruitzicht om na de presentaties klaar te zijn met je opleiding.

Vandaag verdediging en bedrijfspresentatie gehad en ik ben nu afgestudeerd. Heerlijk gevoel al is het nog ontzettend onwerkelijk.
Jullie allemaal succes met de studie en het afstuderen!!

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:21

Ik kom me ook melden! Ik hoop dit jaar mijn bachelor rechtsgeleerdheid af te ronden en kijk al helemaal uit naar de scriptie :D

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:48

Ik verhuis zaterdag naar Emmen, mijn stage begint de 30e. Vind het allemaal maar erg spannend haha. Hoe gaat stage bevallen? Een een hele nieuwe stad waar ik niemand en niks ken.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:19

soloro schreef:
Ik verhuis zaterdag naar Emmen, mijn stage begint de 30e. Vind het allemaal maar erg spannend haha. Hoe gaat stage bevallen? Een een hele nieuwe stad waar ik niemand en niks ken.


Hoe bevalt het inmiddels? :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:21

Ik deed een eenjarige master van 2020-2021, maar het is mij helaas niet gelukt af te studeren binnen dat ene jaar. Wel alle vakken op tijd afgerond en nu sinds mei bezig met mijn thesis. Dat wil nog niet echt vlotten. Het doel is om uiterlijk eind dit jaar klaar te zijn, maar het liefst 31 november. :D Ik volg de master Business Administration aan de UT.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:55

Wat leuk een afstudeer topic! Momenteel zit ik in week 2 van mijn afstuderen. Ik studeer Communication & Multi Media design in Amsterdam. Ik hoop eind januari afgestudeerd te zijn, helaas heb ik door omstandigheden een vertraging van 1,5 jaar opgelopen.

Mijn eerste week is ook gelijk heel stressvol begonnen, want mijn begeleider vind mijn onderwerp nog niet goed genoeg -O- . Over 1,5 week moet ik mijn uiteindelijke plan inleveren en hoor ik of het goed gekeurd wordt of niet.