Dierenverzorger opleiding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:44

oh wat sneu zeg.
dan kun je dus niks buiten wat er in jouw eigen stad is leren?
[/quote]

Naja, als de reistijd langer is dan een uur met openvervoer dan is het een no go[/quote]

Hoe wil je dat dan met je werk doen? Is er binnen een uur wel werk voor je te vinden in die sector?[/quote]

Nouja, het zit dus zo. Ik wil stewardess worden. Maar het is altijd handig om een opleiding achter de rug te hebben, zodat als je niet wordt aangenomen en een jaar moet wachten, of als er opeens weer zo’n virus komt, je iets anders kan doen. Met dieren werken lijkt mij dus geweldig en zo’n opleiding wil ik doen. Als ik die opleiding heb afgerond, ga ik eerst solliciteren bij KLM C. Als ik daar wordt aangenomen, heb ik al een baan. Als ik ga trouwen en samenwonen etc dan doe ik dat nog wel dichterbij, maar het reizen is vanaf mij altijd korter dan een uur. Als ik afgewezen wordt, kan k dus een baan doen waarvoor ik me opleiding heb gedaan

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:50

Hoe zag je het voor je met reizen als stewardess dan? Dan ben je toch ook lang van je ouders weg?

In elk geval adviseer ik je om iets nuttigers te gaan leren dan dierverzorging. Been there, done that. :)

Anoniem

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:52

Omdat stewardess dus nog onzeker is en je eigenlijk alleen een opleiding wilt om op terug te kunnen vallen zou ik je vooral adviseren om de cijfers erbij te pakken en een opleiding te kiezen met zo goed als baanzekerheid.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:08

Oooh zeg dat dan meteen. Als dierverzorging niet je droombaan is zou ik idd ook wat anders doen, iets waar evt ook werk in is.

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:17

Zelf hier ook op Barneveld gezeten (wel paardenhouderij). Genoeg van mijn vrienden hebben siermanagement/verzorging gedaan daar (MBO 4). Eigenlijk is (bijna) niemand daarvan uiteindelijk in de dieren beland. Het is enorm hard werken voor een schijn loontje (9 van de 10 keer). Als het niet jou "droom" baan/eerste keuze is. Vooral niet doen.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:18

Je wilt niet ver van je ouders af studeren maar wel stewardess worden. Stewardess is vaak afhankelijk van of je in Europa werkt of dat je onregelmatig werkt. En echt flexibel ben je niet

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:57

Photograph schreef:
ellepel schreef:
oh wat sneu zeg.
dan kun je dus niks buiten wat er in jouw eigen stad is leren?


Naja, als de reistijd langer is dan een uur met openvervoer dan is het een no go


Ik reis al vanaf het moment dat ik op de middelbare school zit langer als een uur. Een langere reistijd went vanzelf. En soms als je iets echt graag wilt moet je er wat voor opgeven zoals reistijd (nou snap ik ook we dat je bijvoorbeeld geen 3 uur per enkele reis gaat doen)
Lijkt je bijvoorbeeld een studie zoals toegepaste biologie niet leuk?
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 02-01-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24307
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:00

Het is ook lastig, ik ben op mijn 16e vol goede moed aan de opleiding paardenhouderij begonnen ondanks alle verhalen, heb een geweldig jaar gehad, maar toch besloten een nuttigere opleiding te zoeken en die dacht ik gevonden te hebben in een administratieve opleiding waar ik het een half jaar heb volgehouden. Wat was ik daar ongelukkig.

Inmiddels ben ik werkzaam in de gezondheidszorg en is mijn vriendin van de paardenhouderij opleiding mijn collega. Allebei heel ergens anders terecht gekomen, je weet nooit hoe het gaat lopen. Kies vooral iets waar je gelukkig van wordt.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:14

Photograph schreef:
Nouja, het zit dus zo. Ik wil stewardess worden. Maar het is altijd handig om een opleiding achter de rug te hebben, zodat als je niet wordt aangenomen en een jaar moet wachten, of als er opeens weer zo’n virus komt, je iets anders kan doen. Met dieren werken lijkt mij dus geweldig en zo’n opleiding wil ik doen. Als ik die opleiding heb afgerond, ga ik eerst solliciteren bij KLM C. Als ik daar wordt aangenomen, heb ik al een baan. Als ik ga trouwen en samenwonen etc dan doe ik dat nog wel dichterbij, maar het reizen is vanaf mij altijd korter dan een uur. Als ik afgewezen wordt, kan k dus een baan doen waarvoor ik me opleiding heb gedaan

Bedenk wel dat de vliegwereld nu op dit moment op zijn gat ligt. Dit zal echt nog meer dan ongeveer 5 jaar duren voordat er weer een beetje goed gevlogen kan worden. En dan nog is de vraag: Komt de vliegwereld weer op het oude niveau terug? En het personeel wat nu thuis zit gaat voor. Reken er ook op dat er duizenden sollicitanten zijn die bij klm solliciteren en dat je minimaal mbo3 moet hebben.
Je zou eens kunnen kijken naar de opleiding luchtvaartdienstverlener?

Maar je geeft aan dat je niet ver van je ouders wilt studeren. Hoe ga je dat straks doen als je de lucht in gaat? Want je moet flexibel zijn, binnen een uur van schiphol kunnen zijn en in het midden van de nacht richting Schiphol moet gaan als je reserve staat.

Ik zou je echt willen adviseren om te kijken naar een opleiding waar je echt iets aan hebt op de arbeidsmarkt en geen pretopleiding.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:50

Photograph schreef:
Nouja, het zit dus zo. Ik wil stewardess worden. Maar het is altijd handig om een opleiding achter de rug te hebben, zodat als je niet wordt aangenomen en een jaar moet wachten, of als er opeens weer zo’n virus komt, je iets anders kan doen. Met dieren werken lijkt mij dus geweldig en zo’n opleiding wil ik doen. Als ik die opleiding heb afgerond, ga ik eerst solliciteren bij KLM C. Als ik daar wordt aangenomen, heb ik al een baan. Als ik ga trouwen en samenwonen etc dan doe ik dat nog wel dichterbij, maar het reizen is vanaf mij altijd korter dan een uur. Als ik afgewezen wordt, kan k dus een baan doen waarvoor ik me opleiding heb gedaan


Als dit de reden is om dierverzorging te gaan doen zou ik het echt afraden. De werkgelegenheid is zo laag dat het geen back-up plan moet zijn maar je juist een back-up plan moet hebben. Je moet er echt passie voor hebben en het niet 'gewoon leuk' vinden om met dieren te werken. Dus nee, niet doen. Zoek een algemene brede opleiding waar je op veel meer plekken terecht kan, daar heb je echt veel meer aan...

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:30

Als je een back-up wilt voor je stewardessenopleiding kies je wel een hele slechte bak-up :') . Als stewardess heb je meer kans op werk dan als dierenverzorgster. Dus eigenlijk is je stewardessen-opleiding dan je back up :+

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:40

Tip: ga Aviation Operations studeren :) Ook daarmee kun je altijd nog stewardess worden, maar ook andere hele gave banen in de luchtvaart zoals flight dispatcher etc!

Of ook leuk; zoek naar banen bij bedrijven die veel dieren exporteren! Vaak reizen er met allerhande dieren grooms/verzorgers mee.

Ik werk nu al een aantal jaar op een vliegveld, als ex-paraveterinair en zou niet anders meer willen :D

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:57

Ook hier een afgestudeerd paraveterinair. Tenminste, geen idee of mijn registratie nog geldig is :')
Ook hier na de havo verkort MBO4 gedaan. Ik geloof dat er uit mijn klas van zo'n 31 man misschien nog 2 in het veld werkzaam zijn. De meesten zijn daarna iets anders gaan doen. Zelf ben ik bijv. in de HBO-V beland. En ik zal je eerlijk vertellen dat ik als leering deeltijd zonder MBO diploma véél meer verdiende dan wat hier genoemd werd aan loon als dierenverzorger, terwijl ik veel minder uren maak. Sterker nog, met 28u per week verdiende ik meer dan toen ik 50u per week in de pluimvee werkte.

Ik heb een aantal jaar wel veel in de dierhouderij gewerkt. Paarden, nertsen, pluimvee. En bij familiebedrijven met schapen, koeien en konijnen. Maar eerlijk, overal had ik ook wel aan het werk gekunt of kunnen helpen zonder die MBO opleiding. Sterker nog, een aantal van deze banen waren aan de andere kant van de wereld waar dit diploma niet erkend werd. Alhoewel het wel leuk klonk dat ik "iets met dieren had gedaan".
Het enige echte voordeel van de MBO opleiding waren de Griekse/Latijnse termen die ik daar geleerd heb waardoor ik op de HBO-V wat betreft terminologie veel herhaling had.
Ik zou een opleiding in de dieren dan ook iedereen afraden, zéker als het ook nog eens je back-up plan is...

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 02:11

Lieve TS,
Toen ik ongeveer zo oud was als jij heb ik een soortgelijk topic geopend en kreeg ik soortgelijke reacties. Die zijn natuurlijk niet leuk om te lezen en het liefst sla je alle reacties die je niet zinnen natuurlijk over. Logisch.
Bokt kan ook nog wel eens recht voor zn raap zijn, op zn zachtst gezegd.
Probeer er alsjeblieft toch naar te luisteren, kijk wat je nog meer leuk vind en waar meer toekomst in zit.
Ik wilde ook dolgraag in de dieren werken en heb na mijn havo gekeken naar dezelfde soort opleidingen.
Nu ben ik bijna afgestudeerd fysiotherapeut en ga ik hierna dierfysiotherapie doen. Zo werk ik toch in de dieren, maar als ik hier geen baan in kan vinden heb ik mijn diploma als fysiotherapeut nog!
Probeer zoiets te bedenken, bekijken. En hoe hard sommige reacties ook lijken, iedereen bedoelt het goed en probeert je alleen maar te helpen! :)
Succes!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:13

Of kies voor MBO doktersassistente, tandartsassistente of apothekersassistente. Daar is veel vraag naar en je kunt er een nette boterham mee verdienen.
Daarnaast kun je in deeltijd je dan richten op dierverzorging, alles is te leren via cursussen en bijv je ORUN halen.

Ik heb zelf HBO analytische chemie gedaan na m'n vwo, een paar jaar later HBO lerarenopleiding natuurkunde en heb daarna een opleiding voor paardentandarts gedaan. En ben dit jaar bij toeval in de zorg beland op een zorgboerderij met paarden. Dus ik werk nu fulltime tussen de paarden. Deels als paardentandarts en deels met de cliënten op de boerderij/manege.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 15:11

Mlies schreef:
Hoe zag je het voor je met reizen als stewardess dan? Dan ben je toch ook lang van je ouders weg?

In elk geval adviseer ik je om iets nuttigers te gaan leren dan dierverzorging. Been there, done that. :)


Het gaat er niet om dat ik lang weg ben, maar het gaat erom dat ik niet naar de andere kant van Nederland moet verhuizen en ze nog maar 1 x in de 2 weken zie.

Pff, dan weet ik echt nog niet welke opleiding ik moet gaan doen. Anders een opleiding waar ik alsnog bij kan reizen of iets met talen

purny schreef:
Je wilt niet ver van je ouders af studeren maar wel stewardess worden. Stewardess is vaak afhankelijk van of je in Europa werkt of dat je onregelmatig werkt. En echt flexibel ben je niet


Nee, ik wil niet ver van me ouders wonen

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 15:15

purny schreef:
Photograph schreef:
Nouja, het zit dus zo. Ik wil stewardess worden. Maar het is altijd handig om een opleiding achter de rug te hebben, zodat als je niet wordt aangenomen en een jaar moet wachten, of als er opeens weer zo’n virus komt, je iets anders kan doen. Met dieren werken lijkt mij dus geweldig en zo’n opleiding wil ik doen. Als ik die opleiding heb afgerond, ga ik eerst solliciteren bij KLM C. Als ik daar wordt aangenomen, heb ik al een baan. Als ik ga trouwen en samenwonen etc dan doe ik dat nog wel dichterbij, maar het reizen is vanaf mij altijd korter dan een uur. Als ik afgewezen wordt, kan k dus een baan doen waarvoor ik me opleiding heb gedaan

Bedenk wel dat de vliegwereld nu op dit moment op zijn gat ligt. Dit zal echt nog meer dan ongeveer 5 jaar duren voordat er weer een beetje goed gevlogen kan worden. En dan nog is de vraag: Komt de vliegwereld weer op het oude niveau terug? En het personeel wat nu thuis zit gaat voor. Reken er ook op dat er duizenden sollicitanten zijn die bij klm solliciteren en dat je minimaal mbo3 moet hebben.
Je zou eens kunnen kijken naar de opleiding luchtvaartdienstverlener?

Maar je geeft aan dat je niet ver van je ouders wilt studeren. Hoe ga je dat straks doen als je de lucht in gaat? Want je moet flexibel zijn, binnen een uur van schiphol kunnen zijn en in het midden van de nacht richting Schiphol moet gaan als je reserve staat.

Ik zou je echt willen adviseren om te kijken naar een opleiding waar je echt iets aan hebt op de arbeidsmarkt en geen pretopleiding.


Die opleiding is sowieso niks, want met mijn havo opleiding kan je solliciteren bij de KLM en ben je in 1 maand cursus stewardess.Ik wil dan geen omweg maken door 3 jaar lang een opleiding te doen.

Ik wil niet ver van me ouders wonen, atuderen prima als het maar geen anderhalf uur lang enkele reis is. Binnen een uur ben ik sowieso op schiphol!

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:55

Ik heb met veel plezier naar een paar achter de schermen in de dierentuin series gekeken, maar zoals al aangegeven grootste deel is schoonmaken en voeren. Dan kan er nog een stukje clickertraining bij zitten en dan heb je het wel gehad (geboortes en sterfgevallen daar gelaten). Al die dingen kan je ook met een huisdier zonder de barriere van aangenomen worden.
Dieren zelf zijn prachtig, de bijbehorende mensen zijn een heel ander verhaal.
Vraag jezelf kritisch waar jij je plezier uit haalt, mensen of dieren? Als het antwoord dieren is, dan zijn de mogelijkheden flink beperkt omdat je altijd met bijbehorende mensen te maken hebt.

Ik heb zelf ook voorkeur voor dieren, en vandaar dat het hobby is ipv werk. Lijf moet langer mee dan mijn 30-35ste en de minst met mensen te maken baantjes in dieren is fysiek zwaar werk tegen laag loon.

Anoniem

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:57

Ts, wat is je middelbare school diploma? Ik wil wel even meedenken met opleidingen die misschien leuk zijn voor je?

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:01

Wow, is dat nieuw? Na de HAVO in slechts 1 maand stewardess kunnen worden? Ik weet nog dat mijn zus het wilde proberen veel jaar geleden, maar zij was echt wel langer met haar opleding bezig hoor.

1 dingetje begrijp ik niet: als je werkt als stewardess zie je je ouders toch ook niet elke week? Wat is het verschil dan?

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:13

TS waar liggen je interesses naast dieren en reizen?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:19

fohadie schreef:
Wow, is dat nieuw? Na de HAVO in slechts 1 maand stewardess kunnen worden? Ik weet nog dat mijn zus het wilde proberen veel jaar geleden, maar zij was echt wel langer met haar opleding bezig hoor.

1 dingetje begrijp ik niet: als je werkt als stewardess zie je je ouders toch ook niet elke week? Wat is het verschil dan?

Bij KLM Cityhopper duurt de praktijktraining inderdaad 25 dagen, de E-Learning voorafgaand ongeveer 40 uur.

Buiten het feit om dat je misschien meer uren van huis bent dan dat je werkt. Dus gezien de ouder-situatie ook erg tricky.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dierenverzorger opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:59

Ik vind het niet realistisch om alleen je keuze van klm af te laten hangen. Selectieprocedure is superstreng.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:05

purny schreef:
Ik vind het niet realistisch om alleen je keuze van klm af te laten hangen. Selectieprocedure is superstreng.


En de komende jaren heb je er niks aan. Mijn schoonzusje werkt als stewardess met een 3-jaar contract en mag blij zijn als ze 1 x in de maand vliegt. Zij zei ook, het duurt jaren voor alles weer normaal is, laat staan eer er mensen aangenomen worden. Laat deze pandemie eens les voor je zijn en richt je op banen die geen tot weinig schade lijden door deze crisis

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:18

Arabesk schreef:
Ga vwo doen en dan diergeneeskunde

Ik vind dit wel een goede tip trouwens!