Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:48

lenaa_tje schreef:
Achterom schreef:
Ze zouden dat "vak" sowieso moeten afschaffen, maar dat is een andere discussie.

:+ Gelukkig is obesitas helemaal geen probleem in Nederland.

Is ooit onderzocht of dit vak bijdraagt aan het tegengaan daarvan? Ik geloof er namelijk helemaal niets van.
En dan nog... als dat het doel is, wat is het nut dan van het beoordelen van kinderen op hun sportieve prestaties?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:53

Zoals je zei andere discussie maar ik moet zeggen gym is al niet meer wat het voor mij 10 jaar geleden was. Ik heb het idee dat mensen hier nog steeds denken dat het softballen en voetbal is en dat is het.
Ik geef geen gym, ik heb zelf nooit gegymd maar ik weet wel dat ik geen 1 leerling heb die gym niet leuk vindt. Ze kiezen het zelfs vrijwillig extra in de bovenbouw

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:57

Het zal ernstig van je school afhangen... Ik heb hier in ieder geval 2 pubers in huis die wel sportief zijn, maar aan gym echt een broertje dood hebben.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:58

Astorga, ja, wat verwachten docenten wat zo'n leerling nou meeneemt van een situatie als dit? Deze leerling komt er vast wel uit, onder andere door steun van haar moeder. Maar wat zou ze ervan leren?
Zou ze bv na haar schooltijd nou gemakkelijk deelnemen aan een sport omdat ze heeft geleerd dat iedereen mee kan sporten gewoon op wat er dan kan, en dat het belangrijk is om respect te hebben voor je eigen en elkaars grenzen?

irmaz

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:13

AppleSter schreef:
Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.

Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien slaat mijn reactie nergens meer op maar voor het geval dat deze invalshoek nog niet bekeken is:

Zoals ik de opdracht lees gaat deze over een blessure die je dochter ergens opgelopen zou hebben maar als ik jouw verhaal lees is het probleem (de aandoening) niet ontstaan door een blessure, klopt dat?
Je zou de opdracht dus terug kunnen geven met die mededeling.

Een andere aanpak zou kunnen zijn dat je het woord blessure wat ruimer trekt en de vragen probeert te beantwoorden.
het antwoord op vraag 3 zou dan een uitleg kunnen zijn die de arts heeft gegeven over haar aandoening en bij vraag 4 kan ze plaatjes zoeken van het internet over een vergelijkbare aandoening.
Vraag 5 heeft ze dus gedaan door naar een huisarts, fysio en ziekenhuis te gaan.
Bij de vraag over het behandelplan kan ze verwijzen dat ze onder handen is van het ziekenhuis en welk behandelplan daar is opgesteld, eventueel met de prognose die het ziekenhuis mee heeft gegeven. Ze kan bijvoorbeeld aan de arts vragen of ze over 3 maanden weer kan voetballen.

Eigenlijk lijkt het me best een nuttige opdracht voor je dochter om zelf meer inzicht te krijgen in wat ze heeft, wat ze eraan kan/moet doen, waar ze hulp zou kunnen zoeken en wat de prognose is. Door het zo gestruktureerd uit te zoeken en op te schrijven wordt het voor haar daarna misschien ook veel makkelijker om het uit te leggen aan anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:24

irmaz schreef:
AppleSter schreef:
Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.

Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien slaat mijn reactie nergens meer op maar voor het geval dat deze invalshoek nog niet bekeken is:

Zoals ik de opdracht lees gaat deze over een blessure die je dochter ergens opgelopen zou hebben maar als ik jouw verhaal lees is het probleem (de aandoening) niet ontstaan door een blessure, klopt dat?
Je zou de opdracht dus terug kunnen geven met die mededeling.

Een andere aanpak zou kunnen zijn dat je het woord blessure wat ruimer trekt en de vragen probeert te beantwoorden.
het antwoord op vraag 3 zou dan een uitleg kunnen zijn die de arts heeft gegeven over haar aandoening en bij vraag 4 kan ze plaatjes zoeken van het internet over een vergelijkbare aandoening.
Vraag 5 heeft ze dus gedaan door naar een huisarts, fysio en ziekenhuis te gaan.
Bij de vraag over het behandelplan kan ze verwijzen dat ze onder handen is van het ziekenhuis en welk behandelplan daar is opgesteld, eventueel met de prognose die het ziekenhuis mee heeft gegeven. Ze kan bijvoorbeeld aan de arts vragen of ze over 3 maanden weer kan voetballen.

Eigenlijk lijkt het me best een nuttige opdracht voor je dochter om zelf meer inzicht te krijgen in wat ze heeft, wat ze eraan kan/moet doen, waar ze hulp zou kunnen zoeken en wat de prognose is. Door het zo gestruktureerd uit te zoeken en op te schrijven wordt het voor haar daarna misschien ook veel makkelijker om het uit te leggen aan anderen.


Maar waarom moet de leraar dat allemaal weten en wie zegt dat het in de privesfeer niet allemaal is uitgezocht.
Een leraar heeft toch niets nodig met wat er in het behandelplan staat of verdere mededelingen die een arts gegeven heeft?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:43

Achterom schreef:
Ze zouden dat "vak" sowieso moeten afschaffen, maar dat is een andere discussie.


Mee eens!
Ik heb ooit een 1 gekregen omdat ik geen handstand kon doen tegen te muur en gelijk door m'n polsen zakte.
Mocht nog een herkansing doen 2 weken later dus moest maar oefenen :+ .
En hier was het inderdaad naast de verplichte onderdelen (shuttle run test, couper test) bijna altijd voetbal of een andere balsport geweest. Daar was werkelijk geen BAL aan! (Zeker voetbal, waar de voetballers echt keihard in gingen en ik nooit zonder blauwe plekken naar huis ging).

Anyway, deze opdracht heb ik vaker voorbij zien komen bij klasgenootjes toen al. Maar het is inderdaad best wel wat info die prive is.
Ik ben benieuwd wat je terug krijgt op de mail.

Anoniem

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:46

Gym is toch sowieso gewoon een rotconcept. Sportieve kinderen excelleren waardoor kinderen die minder sportief zijn worden ondergesneeuwd. Ik vond sporten echt wel leuk toen ik jong was maar zaalvoetballen als de helft van de klas op voetbal zit en jij niet zulke goede hand-oogcoördinatie hebt is echt niet leuk. Daardoor trok ik me terug en uiteindelijk verzon ik smoesjes zodat ik amper mee hoefde te doen := Denk dat je veel beter individuele sporten kan aanmoedigen (kan ook in teamverband, maar gewoon buiten school) dan kinderen verplicht 3 uurtjes per week laten softballen en zaalvoetballen.

belle_boef

Berichten: 10757
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:49

irmaz schreef:
AppleSter schreef:
Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.

Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien slaat mijn reactie nergens meer op maar voor het geval dat deze invalshoek nog niet bekeken is:

Zoals ik de opdracht lees gaat deze over een blessure die je dochter ergens opgelopen zou hebben maar als ik jouw verhaal lees is het probleem (de aandoening) niet ontstaan door een blessure, klopt dat?
Je zou de opdracht dus terug kunnen geven met die mededeling.

Een andere aanpak zou kunnen zijn dat je het woord blessure wat ruimer trekt en de vragen probeert te beantwoorden.
het antwoord op vraag 3 zou dan een uitleg kunnen zijn die de arts heeft gegeven over haar aandoening en bij vraag 4 kan ze plaatjes zoeken van het internet over een vergelijkbare aandoening.
Vraag 5 heeft ze dus gedaan door naar een huisarts, fysio en ziekenhuis te gaan.
Bij de vraag over het behandelplan kan ze verwijzen dat ze onder handen is van het ziekenhuis en welk behandelplan daar is opgesteld, eventueel met de prognose die het ziekenhuis mee heeft gegeven. Ze kan bijvoorbeeld aan de arts vragen of ze over 3 maanden weer kan voetballen.

Eigenlijk lijkt het me best een nuttige opdracht voor je dochter om zelf meer inzicht te krijgen in wat ze heeft, wat ze eraan kan/moet doen, waar ze hulp zou kunnen zoeken en wat de prognose is. Door het zo gestruktureerd uit te zoeken en op te schrijven wordt het voor haar daarna misschien ook veel makkelijker om het uit te leggen aan anderen.



En als dochter dit allemaal al weet leert ze niks en is de opdracht gewoon een confronterende opdracht die haar beperking er nog eens flink inwrijft.

Heel leuk en motiverend

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:55

Mwah 80% van de tijd was gym voetbal, basketbal of trefbal...
Vond ik geen bal aan :x

Erg leuk hoor om steeds weer keihard een bal tegen je aan te krijgen óf nooit de bal overgespeeld te krijgen ook al stond je wel vrij etc...

Gym is echt een super overbodig schoolvak.

In mijn vrije tijd zat ik op Judo en scouting. Was veel leuker en later dan paardrijden er voor in de plaats ( 15 was ik toen al)

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:46

Emmaa_ schreef:
Gym is toch sowieso gewoon een rotconcept. Sportieve kinderen excelleren waardoor kinderen die minder sportief zijn worden ondergesneeuwd. Ik vond sporten echt wel leuk toen ik jong was maar zaalvoetballen als de helft van de klas op voetbal zit en jij niet zulke goede hand-oogcoördinatie hebt is echt niet leuk. Daardoor trok ik me terug en uiteindelijk verzon ik smoesjes zodat ik amper mee hoefde te doen := Denk dat je veel beter individuele sporten kan aanmoedigen (kan ook in teamverband, maar gewoon buiten school) dan kinderen verplicht 3 uurtjes per week laten softballen en zaalvoetballen.

Maar het is tegenwoordig echt niet meer alleen softballen en zaalvoetballen.
Mijn klas kiest een eigen programma (keuze delen) waar het uiteenloopt van atletiek, zelfverdediging, ehbo, dans, spel en ook zelf lesgeven en organiseren.
Ook daar vinden veranderingen plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:39

lenaa_tje schreef:
Emmaa_ schreef:
Gym is toch sowieso gewoon een rotconcept. Sportieve kinderen excelleren waardoor kinderen die minder sportief zijn worden ondergesneeuwd. Ik vond sporten echt wel leuk toen ik jong was maar zaalvoetballen als de helft van de klas op voetbal zit en jij niet zulke goede hand-oogcoördinatie hebt is echt niet leuk. Daardoor trok ik me terug en uiteindelijk verzon ik smoesjes zodat ik amper mee hoefde te doen := Denk dat je veel beter individuele sporten kan aanmoedigen (kan ook in teamverband, maar gewoon buiten school) dan kinderen verplicht 3 uurtjes per week laten softballen en zaalvoetballen.

Maar het is tegenwoordig echt niet meer alleen softballen en zaalvoetballen.
Mijn klas kiest een eigen programma (keuze delen) waar het uiteenloopt van atletiek, zelfverdediging, ehbo, dans, spel en ook zelf lesgeven en organiseren.
Ook daar vinden veranderingen plaats.

Dan heb je het geluk op een leuke school te werken (?) waar dit aangepast wordt. EHBO en zelfverdediging waren voor mij geen optie, voor mijn zusje ook niet en ik heb even gepolst bij wat vrienden die op het VO werken en daar is dit ook niet aan de orde.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:00

Emmaa_ schreef:
Gym is toch sowieso gewoon een rotconcept. Sportieve kinderen excelleren waardoor kinderen die minder sportief zijn worden ondergesneeuwd. Ik vond sporten echt wel leuk toen ik jong was maar zaalvoetballen als de helft van de klas op voetbal zit en jij niet zulke goede hand-oogcoördinatie hebt is echt niet leuk. Daardoor trok ik me terug en uiteindelijk verzon ik smoesjes zodat ik amper mee hoefde te doen := Denk dat je veel beter individuele sporten kan aanmoedigen (kan ook in teamverband, maar gewoon buiten school) dan kinderen verplicht 3 uurtjes per week laten softballen en zaalvoetballen.

Mee eens, maar vervolgens ook nog eens niet afrekenen op sportieve prestaties.
Ik heb er uiteindelijk vooral het gevoel aan over gehouden dat sporten niet voor mij was weggelegd, terwijl ik in essentie eigenlijk een heel sportief type ben :')
Ik was alleen niet goed in balsporten. Waardoor de gymleraar vooringenomen werd en mij standaard een 5 of 6 gaf, overal voor :+ Dus ook als ik een piepjestest goed gedaan had, dan werd ik beschuldigd van liegen als ik eerlijk vertelde hoe ver ik ook alweer gekomen was.
De toppers mochten ook altijd hun team samenstellen, niet leuk hoor, altijd als laatste gekozen worden. En dan weer voor de 35 duizendste keer moeten volleyballen, omdat de leraar het zo leuk vond dat 2 klasgenoten volleybalden op hoog niveau.
Dat komt achteraf gezien ook vooral omdat gymleraren in die tijd vooral mislukte topsporters waren die dan "maar" gymleraar waren geworden. Die hadden niets met kinderen die geen potentie hadden voor topsport. Die hadden niets met het stimuleren van kinderen die het wat moeilijker af ging, of die andere talenten hadden dan balsport.
Paardrijden, wat ik deed, was geen sport. Dat ik iedere dag 10 kilometer heen en 10 kilometer terug fietste naar school deed in hun ogen ook niets voor de conditie. Ik was immers slecht in balsport, dus ik had geen conditie en dus moest ik extra gymlessen met de rest van de losers.

Dat ik al jaren trailruns en halve marathons loop, naast het paardrijden, is ook vooral ondanks het stempel dat ik overhield aan de gymlessen, maar echt niet dankzij.

Als het doel is om kinderen te stimuleren om te bewegen, dan moet je dat dus ook doen. Met genoeg individuele mogelijkheden, in plaats van altijd maar de meerderheid te volgen. En daarvoor positieve motiverende mensen voor de klas zetten, zonder topsport achtergrond of ambities op dat vlak.

De opdracht waar dit topic over gaat, geeft in mijn ogen aan dat er bitter weinig is veranderd. Er is vanuit de betreffende leraar blijkbaar weinig begrip voor een lichamelijke beperking waardoor het kind simpelweg niet mee kan doen. En in plaats van het kind te stimuleren om zich op andere manieren te ontwikkelen, te laten zien dat er nog zoveel meer is, benadrukt de leraar vooral dat ze zich niet aan moet stellen. En dat als ze een beetje meer doorzet, ze over 3 maanden heus wel weer kan voetballen. Dat is gewoon respectloos, nog los van het hele privacy aspect.

Anoniem

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:03

Ja dit soort verhalen hoor ik dus zo vaak om me heen. Ik reed paard en was dus gewoon 3/4 dagen per week de hele middag (en iig het hele weekend) volledige dagen in de buitenlucht, aan het bewegen, gezond bezig. Maar ik werd bestempeld als 'niet sportief' en 'niet gezond' omdat ik tijdens gym altijd mijn hakken in het zand zette.

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:26

Nou idd, het trauma van gym op de middelbare school. Ik ben blij dat mijn docent zich er uiteindelijk maar gewoon bij heeft neergelegd en me een 6 heeft gegeven (die stond er ook lekker knullig op mijn eindlijst met verder alleen maar hoge cijfers).

Ik heb jaren gedacht dat sport niet voor mij was weggelegd, dat ik het niet kon. Ik klapte ook compleet dicht altijd tijdens de gymles terwijl ik buiten school echt wel eens een balletje ging trappen met kinderen uit de wijk of ging basketballen. Ik ben er pas op mijn 17e achter gekomen dat ik heel weinig diepte zie dus dat ik zo'n slechte oog-hand coördinatie heb is achteraf gezien niet gek maar dat betekend helemaal niet dat ik slecht ben in sporten. Alleen niet in bal en racketsporten.

De ogen van mijn docent zijn geopend toen we een sportdag hadden waarbij we andere sporten mochten uitproberen. Mijn manege deed ook mee dus ik mocht een uurtje eerder van school, 25min fietsen naar de manege, daar de paarden gepoetst en gezadeld en daarna een uur door het mulle zand mee gerend met de stoere jongen van mijn klas die ineens niet meer zo stoer waren op de rug van een paard. Om vervolgens zelf nog een half uur fanatiek te rijden. De gymdocent vroeg vol verbazing of ik dit vaker deed, ja iedere week meerdere keren. Ik had een dijk van een conditie. Toen is hij opgehouden met me pushen om die stomme sporten te doen. Ik was na school altijd aan het skeeleren, stallen mesten, meerennen met de beginnerslessen, zelf meerdere paarden rijden maar ik was wel in dat stempeltje: jij wilt niet sporten, gaan geloven. Echt, het frustreert nog steeds.

Terug naar de dochter van TS. In eerste instantie leek het me een normale opdracht maar je toelichting met dat ze persoonlijke medische gegevens moet delen laat me er wel anders tegenaan kijken. Waarom geen opdracht over het toelichten van bv de regels rond korfbal/voetbal etc. Of een verslag schrijven over de sporteisen voor de politie academie en hoe je daar naartoe kan trainen? Of een verslag over sportactiviteiten die je kan doen die niet belastend zijn voor de enkels, kan de docent meteen zijn lessen wat afwisselender maken waardoor ze niet elke week langs de kant zit. Er zijn zoveel andere, logischere opdrachten mogelijk. Er zijn ook sporten waarbij de scheids niet hoeft rond te rennen, dan kan ze bv een wedstrijd fluiten. Er is niks mis met een vervangende opdracht maar ik snap absoluut het bezwaar tegen de huidige opdracht.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:28

Het lastige is vaak dat een docent van zijn/haar vak houdt en dan meestal ook nog competatief is ingesteld. Dan mist nog wel eens het inlevingsvermogen voor niet-sportfreaks.
Dat is niet zo goed voor je zelfvertrouwen als puber.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:37

senna21 schreef:
Het lastige is vaak dat een docent van zijn/haar vak houdt en dan meestal ook nog competatief is ingesteld. Dan mist nog wel eens het inlevingsvermogen voor niet-sportfreaks.
Dat is niet zo goed voor je zelfvertrouwen als puber.

Maar dát inlevingsvermogen heb je als docent ( welke docent dan ook) wel nodig om ook de minder goed presterende leerlingen te kunnen motiveren en het vak ipv geheel stom toch nog wel iets ervan leuk te vinden, want de leraar kraakt je niet af en geeft je wel de kans om mee te doen / laat de klas ook dingen doen die jij wel leuk vind of net even wat beter kan.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:00

De opdracht kan toch heel simpel neutraal gemaakt worden door te kiezen voor (elke willekeurige) een andere blessure. Dus eentje die helemaal geen betrekking heeft op de betreffende leerling.
Er staat toch niet dat het specifiek de blessure moet zijn die hier van toepassing is?

Ik zou zeggen, kies een mooie uit en zorg dat je je daarin verdiept (op internet). Vaak zijn er ook mooie röntgenbeelden beschikbaar op internet om de boel op te leuken en ook mogelijke behandelingen en revalidatietermijnen kun je zo vinden.

Als ze dan een prachtige werkstuk heeft gemaakt en de leraar reageert met: "maar dit is helemaal niet jou blessure", dan heb je een punt voor wat privacy betreft.

Ik zou hier gewoon heel creatief mee omgaan ;)

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:02

Mirranda schreef:
De opdracht kan toch heel simpel neutraal gemaakt worden door te kiezen voor (elke willekeurige) een andere blessure. Dus eentje die helemaal geen betrekking heeft op de betreffende leerling.
Er staat toch niet dat het specifiek de blessure moet zijn die hier van toepassing is?


Het onderwerp van de opdracht heeft als titel: Eigen blessure.
Je kan moeilijk van een kind verwachten dat die dan maar zelf even bedenkt dat de docent niet per sé de eigen blessure bedoelt.