AppleSter schreef:Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.
Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien slaat mijn reactie nergens meer op maar voor het geval dat deze invalshoek nog niet bekeken is:
Zoals ik de opdracht lees gaat deze over een blessure die je dochter ergens opgelopen zou hebben maar als ik jouw verhaal lees is het probleem (de aandoening) niet ontstaan door een blessure, klopt dat?
Je zou de opdracht dus terug kunnen geven met die mededeling.
Een andere aanpak zou kunnen zijn dat je het woord blessure wat ruimer trekt en de vragen probeert te beantwoorden.
het antwoord op vraag 3 zou dan een uitleg kunnen zijn die de arts heeft gegeven over haar aandoening en bij vraag 4 kan ze plaatjes zoeken van het internet over een vergelijkbare aandoening.
Vraag 5 heeft ze dus gedaan door naar een huisarts, fysio en ziekenhuis te gaan.
Bij de vraag over het behandelplan kan ze verwijzen dat ze onder handen is van het ziekenhuis en welk behandelplan daar is opgesteld, eventueel met de prognose die het ziekenhuis mee heeft gegeven. Ze kan bijvoorbeeld aan de arts vragen of ze over 3 maanden weer kan voetballen.
Eigenlijk lijkt het me best een nuttige opdracht voor je dochter om zelf meer inzicht te krijgen in wat ze heeft, wat ze eraan kan/moet doen, waar ze hulp zou kunnen zoeken en wat de prognose is. Door het zo gestruktureerd uit te zoeken en op te schrijven wordt het voor haar daarna misschien ook veel makkelijker om het uit te leggen aan anderen.