Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:58

Ik heb hetzelfde gehad ivm zware astma en onvoldoende geventileerde gymzalen.
Momenteel ervaart mijn zusje hetzelfde (inmiddels 4e jaar VO). De concrete stappen volgens onderwijsinspectie zijn:

- Medische verklaring aan behandelend arts vragen waarin staat dat je dochter niet mee kan doen met gym.
- Wordt dit onvoldoende of niet in acht genomen, contact opnemen met de GGD. Die zijn dus ook voor dit soort school situaties om te bemiddelen. Het gaat immers om de gezondheid van je dochter.

Overigens heeft mijn zusje nooit een vervangende opdracht hoeven te doen. Ik heb 2x per jaar een werkstuk gemaakt over een sport. Lijkt mij relevanter dan over je eigen blessure schrijven. Dit kan als tegenvoorstel gedaan worden of over een algemene sport blessure (tennisarm oid) schrijven.

StonedRomy

Berichten: 7544
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:02

Als dit echt een chronische blessure is zou ik vrijstelling aanvragen voor gym. Eventueel in deze tijd een extra vak doen/een vak op een ander niveau.

Na iedere week uit te moeten leggen dat mijn chronische aandoeningen niet over zouden gaan heb ik zelf vrijstelling aangevraagd omdat het niet te doen was. Ook ik kreeg vage opdrachten van docenten.

Prairy
Berichten: 9121
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:04

Als buitenstaander lees ik het zo.

De docent maakt zich zorgen om zijn leerling. Daarom geeft hij haar een opdracht om haar eigen blessure re onderzoeken. Daardoor leert de leerling misschien nog iets anders over haar blessure en vindt ze een andere aanvliegroute om met het ziekenhuis te bespreken. En wie weet wordt ze geïnspireerd om er zelfs een carrière in te vinden later. En dat allemaal door een bezorgde docent.

Ik zie al dan niet terecht bezorgde ouders, waarvan ik niet weet of zij al eens rechtstreeks contact hebben gehad met deze docent.

Ga eerst uit van het goede in de mens en dan pas op hoge poten naar de directie. Daarmee doe je niemand goed, je dochter niet, de docent niet maar ook jullie zelf niet.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:06

Denk even om: Is deze opdracht niet juist een hele goede manier om de docent duidelijk te maken wat er aan de hand is?

Ik zou deze opdracht samen met je dochter maken en uitgebreid vertellen wat er speelt en wat de prognose is. Misschien toont de docent door middel van deze opdracht wel interesse.

Ik ben zelf docent en zie geen AVG-schending in deze opdracht. Je kunt hem naar eigen inzicht uitwerken en dus zo privacygevoelig maken als je wilt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:07

Ik lees het meer als een fictief verslag maken over haar eigen blessure.
Dus niet bedoeld om binnen 3 maanden zelf terug te kunnen voetballen ofzo.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:08

Ik ben tegen een pittige mail. Jou leerkracht doet altijd zijn uiterste best om jou kind te helpen zo lang het kan. Een gesprek is beter. Als jij een pittige mail stuurt ga je eigenlijk in de aanval. Dit is nergens voor nodig. Een fijn/ rustig en beheerst gesprek is bij onenigheden altijd de oplossing.

Waarom ik de leerkracht meer steun:

Leerkrachten krijgen wel vaker leerlingen die toch nog enkele zaken wel kunnen meedoen ondanks een blessure. De leerkracht probeert een leerling te MOTIVEREN om toch te bewegen want we bewegen globaal gezien te weinig. Die 1/2 uren per week dat je dit dan kan zouden zo veel mogelijk aangenomen moeten worden gezondheidsgewijs gezien.
Of jou leerkracht jou op de juiste manier motiveert , dat kan ik niet bevestigen of ontkrachten.

Een alternatieve taak is voor een sport leerkracht een hele fijne manier om toch betrokkenheid te vragen van de leerling.
Het onderwerp van de taak is , als je echt eerlijk bent toch niet zo ongemakkelijk / persoonlijk. Hij vraagt niet om de diepste geheimen, maar eerder om zelf eens te kijken naar de blessure en of er een mogelijkheid is om hier aan te kunnen werken.
Als jou dochter naar de dokter gaat zal hij haar al mogelijk tip's kunnen geven en elke sportcoach zal zijn mening hebben.
Dit is het ideale moment om zelf een mening te vormen.


Waar ik mijn mening op baseer :

Ikzelf heb 8 dokters gezien altvorens ik een mening kon vormen over mijn eigen probleem. Ik heb mijn gewrichtsbanden van mijn knie gescheurd en zo ook heel wat extra's erbij opgelopen.
Ik kreeg een soortgelijke taak jaren geleden en heb hier veel uit geleerd. Ik leerde dat sommige dokters een zwaar afwijkende mening hadden en ook door alsnog hun ideeën uit te testen ik hier minder goed uit kwam. Zo leerde ik ook dat anderen wel een goed beeld konden vormen over mijn problemen en hun tip's hebben me echt geholpen.
Ik heb ook kunnen concluderen dat er deels niets meer aan te doen valt. Dat een mindere motoriek voor eeuwig bij mij te vinden is.
Een conclusie mag dus ook een negatieve conclusie zijn.



Dus mijn vraag wederom.
- is het probleem zo privé dat jou dochter zich ervoor kan schamen ?
- is een boze mail sturen naar leerkracht of directie de beste manier van communicatie?
- zou je dochter heel wat kunnen leren over mening vormen en al dan niet over haar probleem?


Als laatste wil ik wel nog meegeven dat het fijn is dat jij je dochter zo wil beschermen. Een moeder die duidelijk het beste voor heeft met haar kind.
Maar vaak zijn er heel wat meer zaken gebeurd die niet thuis verteld worden. Probeer in gesprek te treden met de leerkracht. En wie weet pas hij zijn opdracht aan of kan het duidelijk worden waarom hij bepaalde zaken doet.

Ik hoop dat dit een fijne uitleg is.

Shadow0

Berichten: 43527
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:09

Zeer ongepast. Medische gegevens zijn bijzondere persoonsgegevens en mogen dus niet zomaar gedeeld worden. Dat betreft zeker het totaal onnodig verwerken via een opdracht, niet alleen omdat het de gymleraar geen moer aangaat en je van een middelbare scholier geen behandelplan kunt verwachten, maar ook omdat het verslag dat ze maakt vervolgens op een plek komt waar haar medische gegevens niet horen.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:10

Wat is de gedachten van de betreffende LO docent hieronder?

Misschien daar eerst eens naar vragen? Wellicht ziet hij/zij het anders, ondanks alle gekleurde emoties van beide partijen? :j Misschien niet eens de bedoeling of over nagedacht dat jouw dochter zich hier niet prettig bij voelt. Er staat nergens dat er medische persoonlijke foto's of gegevens gedeeld dienen te worden? Iemand met zwakke enkels kan niet voetballen binnen 3 maanden en ook niet zelf een revalidatieplan schrijven. Dat is dus ook al een kort punt in evt verslag, hoeft verder ook niet onderbouwd te worden.

Kan ook de opdracht anders aanvliegen, toch? Ik zou het algemeen houden en ik zou dochterlief vragen om met fysio een behandelplan fictief op te stellen bij iemand met bv een blessure van enkelverstuiking. Daarbij laat je de medische gegevens van jouw dochter achterwege en doet zij ook de opdracht een andere invulling geven. Je kunt deze idd naar eigen inzicht uitwerken, maar wel laten zien dat ze de vervangende opdracht serieus heeft genomen maar niet persoonlijk. Dat kan ook onderbouwd worden in verslag: voldaan aan de opdracht.

En anders is key-woord toch communicatie...

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:13

_Bonte_ schreef:
Het onderwerp van de taak is , als je echt eerlijk bent toch niet zo ongemakkelijk / persoonlijk. Hij vraagt niet om de diepste geheimen, maar eerder om zelf eens te kijken naar de blessure en of er een mogelijkheid is om hier aan te kunnen werken.
Als jou dochter naar de dokter gaat zal hij haar al mogelijk tip's kunnen geven en elke sportcoach zal zijn mening hebben.
Dit is het ideale moment om zelf een mening te vormen.


Kind heeft haar hele leven al hypermobiele enkelbanden. Die kijkt haar hele leven al naar haar eigen blessure.
Kind wíl sporten maar kan niet.

Dit lijkt mij nu net de manier om kind nóg gefrustreerder te maken over eigen lijf dat niet meewerkt (bij een puber toch al lastig niet met de groep mee te kunnen) en een schuldgevoel mee te geven dat ze er zelf onvoldoende aan doet.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:22

Ts ik zou de docent bellen om eenen ander door te praten.
Nu is het gissen hoe de opdracht bedoelt wordt.

Onze zoon, met ehlers-danlos, had een brief van de fysiotherapeut die we op school hadden afgegeven.
Soms ging gymen wel, soms niet. Soms lag er tijdens de les een gewricht uit de kom.
Piepjestesten mocht hij nietmeedoen ivm kort draaien.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:24

Niet mailen, maar eerst een direct gesprek met deze onderwijzer vragen.

Ik zie niet zoveel kwaad in deze opdracht. Onze zoon is ook geblesseerd geweest 2x en heeft niet zo een opdracht gekregen, maar de ervaringen met LO docenten is wel dat ze heel snel iets afdoen met onzin etc. Ik vermoed dat ze zo vaak smoesjes horen, dat ze toch heel wantrouwig zijn. De goede lijden dan onder de kwade.

Onze zoon mocht va zijn 14e tot ong zijn 18e niet voetballen. Dat was voor hem zelf het ergste. Maar ik kan me voorstellen dat je als docent een kind ziet rondlopen en andere dingen ziet doen, dus dan snel denkt aan aanstellerij.

Er wordt hier wel enorm zwaar getild aan persoonlijke gegevens. Het lijkt wel of je tegenwoordig echt op alle slakken zout moet leggen.
Het is zelfs een vrij leerzame opdracht, dus ik had hem gewoon laten maken. Ik had er niet eens over nagedacht dat zoiets privacy schending zou kunnen zijn. Boeit me eerlijk gezegd ook niet zo. Wat als anderen het medischa dossier kennen over de knieën van onze zoon? Tja.....Als het zo interessant is, leef je uit.

Maar ik zou nooit de school gaan mailen. Eerst de docent persoonlijk spreken op een fatsoenlijke manier. Die weet ook niet hoe je erin staat. Misschien past ie wel wat aan. Zo niet, kan je hogerop een gesprek aanvragen. Maar een gesprek, geen boze, verwijtende mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:26

Ibbel schreef:
_Bonte_ schreef:
Het onderwerp van de taak is , als je echt eerlijk bent toch niet zo ongemakkelijk / persoonlijk. Hij vraagt niet om de diepste geheimen, maar eerder om zelf eens te kijken naar de blessure en of er een mogelijkheid is om hier aan te kunnen werken.
Als jou dochter naar de dokter gaat zal hij haar al mogelijk tip's kunnen geven en elke sportcoach zal zijn mening hebben.
Dit is het ideale moment om zelf een mening te vormen.


Kind heeft haar hele leven al hypermobiele enkelbanden. Die kijkt haar hele leven al naar haar eigen blessure.
Kind wíl sporten maar kan niet.

Dit lijkt mij nu net de manier om kind nóg gefrustreerder te maken over eigen lijf dat niet meewerkt (bij een puber toch al lastig niet met de groep mee te kunnen) en een schuldgevoel mee te geven dat ze er zelf onvoldoende aan doet.
Dit inderdaad. De opdracht impliceert dat er iets aan de blessure gedaan kan worden, en gaat voorbij aan het feit dat het een chronisch probleem is van iemand die al noodgedwongen op de bank moet zitten. De docent kan dan beter een fictieve casus geven, die wellicht wel gerelateerd is aan wat de dochter van TS heeft, maar zo persoonlijk vind ik niet nodig en komt inderdaad ook niet fijn over op de leerling.

TS: Overigens interpreteer ik het beeldmateriaal gedeelte niet per se als 'je moet foto's van je eigen blessure toevoegen,' maar meer gewoon afbeeldingen ter illustratie. Dat vind ik op zich niet zo vreemd, want dat kan ook van educatieve waarde zijn voor een leerling. :j De opdracht an sich vind ik ook niet vreemd voor een vervangende opdracht voor LO, maar in het geval van jouw dochter wel ongepast omdat het om een chronische aandoening gaat. Er zit bij jullie duidelijk een hoop emotie omdat je dochter wel wil, maar niet kan, en dat niet serieus genomen wordt, maar als ze een middenvoetsbeentje had gebroken, of een knieband had verrekt, had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. :) Ik zou met de docent in gesprek gaan om te vragen om een fictieve casus.

Bloemetje75
Berichten: 1991
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:26

Ik zou hier als ouder echt niet blij mee zijn.
Kind heeft een aandoening die bekend is bij docent en toch pusht hij door. We proberen toch juist kinderen te leren dat Nee nee is en naar je lijf te luisteren.

Que vervangende opdracht zou ik doen of ik gek was en een stuk schrijven over een fictieve blessure (gekend van bijvoorbeeld bekende voetballer of andere sporter).

Neem ook even contact op met de mentor en anders met de teamleider van dat leerjaar/bovenbouw.

Helaas hebben we ook problemen gehad met een lp-docent die van zoon dingen eiste terwijl met school (mentor en alle docenten op hoogte) andere afspraken waren gemaakt. Dat is met hulp van de teamleider zo opgelost dat de lo-docent zich gewoon had te voegen naar de gemaakte afspraken tussen school en ons.

Je hebt maar 1 lijf, de fysio en het ziekenhuis artsen zijn de aangewezen personen om te beslissen wat wel en niet kan/verstandig is. De lijn-docent is daar niet voor opgeleid.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:35

ik denk dat je het juridisch heel simpel kan maken: je bent niet verplicht je medische situatie te delen en dus mag een docent dit niet vragen.
Of je het zo zwart/wit wil spelen is een tweede en lijkt me moeilijk te beantwoorden met zo weinig context.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:40

Ik was denk ik ontploft. Eigen blessure onderzoeken en dergelijke is prima. Maar het binnen 3 maanden weer moeten voetballen schoot mij in het verkeerde keelgat. Die docent is geen arts en kan dat soort gekke dingen helemaal niet opleggen.

Ik zou een persoonlijk gesprek face to face aanvragen. Of zij de ziekte van jouw kind wel serieus neemt. Met slechte banden intensief sporten is heel schadelijk vooral op langer termijn.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:43

Als het zou gaan om een gewone sportblessure dan is het een prima opdracht. Ik gok dat deze opdracht standaard in de map zit en niet specifiek voor je dochter is geschreven.
Ga het gesprek aan en kijk wat voor draai eraan gegeven kan worden om er wel een acceptabele opdracht van te maken. Persoonlijk vind ik alleen de vraag mbt over 3 maanden weer voetballen ongepast. Maar ook die is wel te beantwoorden, kan heel kort (teveel onduidelijkheid over wat er aan de hand is, revalidatie alleen onder begeleiding van een professional, en voetballen is geen realistisch doel); evt aanvullen met een standaardstukje over een gewone verstuikte enkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:44

speedfiets_2 schreef:
Ik was denk ik ontploft. Eigen blessure onderzoeken en dergelijke is prima. Maar het binnen 3 maanden weer moeten voetballen schoot mij in het verkeerde keelgat. Die docent is geen arts en kan dat soort gekke dingen helemaal niet opleggen.

Ik zou een persoonlijk gesprek face to face aanvragen. Of zij de ziekte van jouw kind wel serieus neemt. Met slechte banden intensief sporten is heel schadelijk vooral op langer termijn.
Ze móet niet over drie maanden weer voetballen, ze moet probéren een behandel-trainingsplan te maken zodat ze - in theorie - over drie maanden weer kan voetballen. Je kunt 'lezen wat je wilt lezen' ook wel overdrijven. :') Breekt een leerling een been, dan is het echt niet raar dat je over zoiets nadenkt, en wellicht doe je er nog bepaalde inzichten mee op ook door er zelf actief mee bezig te zijn. Betekent niet dat zo'n docent na drie maanden met een softbalknuppel voor je neus staat om je dat veld op te slaan, "want drie maanden geleden schreef jij dat ..."

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37296
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:45

:(:) -O- ok zo gaan scholen er kennelijk mee om als je niet kunt gymen. Ik heb heel vaak langdurug niet mogen meedoen. Het enige dat gymleraren van mij verwachtten is dat ik aanwezig was en desnoods hem of haar hielp met spullen klaarzetten als dat fysiek ging. Anders gewoon op een bankje kijken hoe mijn klasgenoten aan het sporten waren. :j Nooit enige dwang geweest.een briefje van mijn ouders was voldoende,

Gini
Berichten: 17948
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:48

Mkango schreef:
Betekent niet dat zo'n docent na drie maanden met een softbalknuppel voor je neus staat om je dat veld op te slaan, "want drie maanden geleden schreef jij dat ..."


:')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:08

speedfiets_2 schreef:
Ik was denk ik ontploft. Eigen blessure onderzoeken en dergelijke is prima. Maar het binnen 3 maanden weer moeten voetballen schoot mij in het verkeerde keelgat. Die docent is geen arts en kan dat soort gekke dingen helemaal niet opleggen.

Ik zou een persoonlijk gesprek face to face aanvragen. Of zij de ziekte van jouw kind wel serieus neemt. Met slechte banden intensief sporten is heel schadelijk vooral op langer termijn.


Hij is inderdaad geen arts, dus kan het inderdaad niet inschatten. Hij hoeft dus ook niet afgerekend te worden op zoiets lijkt me. Het is vrij normaal dat hij normaliter denkt dat iemand na 3 maanden weer mee kan doen.

LO hoort gewoon onder schooluren en hij moet die uren toch vullen voor de leerling. Iedereen leest dit zo en veroordeelt de docent zonder die man ooit gesproken te hebben hierover.

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:13

Ik denk niet dat de leraar dit op een slechte manier bedoeld heeft.
Vervangende opdrachten zijn normaal als je niet mee kunt doen met het hoofdprogramma. Deze opdracht is misschien niet zo tactisch uitgekozen...

Ik zou dan ook eens bellen/ afspreken met de docent om te vragen wat de intentie is en uitleggen dat je dochter echt niet mee kan doen en dat ze dat van jullie dus ook niet hoeft. Ik zou tijdens dat gesprek ook vragen of de docent gelijk alle vervangende opdrachten voor de rest van het jaar kan meegeven zodat er geen discussie meer hoeft te zijn voor de toekomst.

Mocht de docent daarna toch blijven pushen dan zou ik naar de schoolleiding stappen.

Hopelijk gaat het hier om een miscommunicatie en is het op te lossen voor je dochter.

Succes in ieder geval!

Kairos
Berichten: 2723
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:26

Ik denk idd niet dat het verkeerd bedoeld is, maar tactisch is het niet. Ik zou het gesprek aangaan en zelf met een alternatief komen (denk aan: Laat haar een gymles schrijven voor een cijfer, waarbij ze zelf mee kan doen, zonder last te hebben van haar enkel, kan van alles zijn, wij deden bij een docent ook weleens yoga en just dance(gewoon met een video op het digibord) :') . Kan de docent misschien ook iets van leren, denken in oplossingen en niet in problemen. Staat er toch een cijfer en als ze de rest van het trimester toch niet mee kan doen ivm teveel rennen in de les, staat er in ieder geval een cijfer).

Getup

Berichten: 8309
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Vraag mbt privacy ten opzichte van LO docent bij blessure VO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:33

Ga toch gewoon met die docent praten. Hopelijk gewoon een standaard vervangende opdracht.

Zo niet,dan kun je altijd nog melden dat je hier niet van gediend bent.

Valt mij op, dat er over het algemeen in NL wel snel " privacy schending" geroepen wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:43

AppleSter schreef:
Beetje raar geformuleerde titel en ik weet niet of het hier goed staat of bij medisch hoort, maar ik hoop dat er mensen zijn die weten wat wel en niet kan of mag als een leerling in het VO langere tijd niet mee kan doen met gym.

Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.

Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft zelf het gevoel totaal niet serieus genomen te worden, want ze moet met foto’s en beeldmateriaal bewijzen (dus toevoegen aan het verslag) wat er aan de hand is. Wij ouders vinden het nogal ver gaan hoe de docent zich mengt in deze. Ook met betrekking tot privacy. Wat mag een docent vragen en wat niet? Online googlen heeft niets opgeleverd, dus ik hoor graag of iemand van bokt het antwoord weet...


Edit; onderstaande dacht ik eerst maar toch niet goed gelezen. Als de opdracht is 'je eigen behandelplan' te maken en te schrijven hoe 'je eigen blessure is ontstaan' etc is het persoonlijker dan ik eerst dacht. Je kan dat wel aankaarten en het in overleg alsnog invullen als een standaard werkstuk over enkelbanden. Ik zou dat in een persoonlijk gesprek doen.


Het lijkt me een hele standaard opdracht die je niet persoonlijk moet opvatten. Het enige persoonlijke is dat je een blessure gelijk aan je eigen blessure als casus gebruikt.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:50

Een vervangende opdracht bij het langdurig niet (altijd) mee kunnen doen kan ik mij wel in vinden. Alleen laat dit dan over iets zijn wat ook LO gerelateerd is. Neem bijvoorbeeld een sport die ze op dat moment beoefenen met LO, voordelen van bewegen/sporten gestimuleerd vanuit school/onderwijsinstelling, etc. Dit zijn imo onderwerpen die ook te maken hebben met LO.

Verder ga praten op school. Met de docent, met een coördinator, met een mentor dan wel directeur.

Ik heb twee keer meegemaakt dat ik langdurig niet mee kon doen met LO. De eerste keer in de 3e klas, ik liep wegens een beenwond 6 maanden op krukken. Hierbij heb ik geen vervangende opdrachten moeten doen. Die tijd was ik wel op school en maakte ik bijvoorbeeld huiswerk in de bieb of auta. De tweede keer was mijn LO docent wat minder meewerkend. Had een vrijstelling voor gym wegens training in de regionale sportselecties (6x per week trainen). De docent vond dat echter geen reden en ik kreeg onvoldoendes als ik niet elk blok een verslag inleverde over de sport welke toen werd behandeld met LO. Aangezien je met een onvoldoende op gym niet over mag heb ik het voor lief genomen en de opdrachtjes gemaakt.