Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
_Bonte_ schreef:Het onderwerp van de taak is , als je echt eerlijk bent toch niet zo ongemakkelijk / persoonlijk. Hij vraagt niet om de diepste geheimen, maar eerder om zelf eens te kijken naar de blessure en of er een mogelijkheid is om hier aan te kunnen werken.
Als jou dochter naar de dokter gaat zal hij haar al mogelijk tip's kunnen geven en elke sportcoach zal zijn mening hebben.
Dit is het ideale moment om zelf een mening te vormen.
Ibbel schreef:Dit inderdaad. De opdracht impliceert dat er iets aan de blessure gedaan kan worden, en gaat voorbij aan het feit dat het een chronisch probleem is van iemand die al noodgedwongen op de bank moet zitten. De docent kan dan beter een fictieve casus geven, die wellicht wel gerelateerd is aan wat de dochter van TS heeft, maar zo persoonlijk vind ik niet nodig en komt inderdaad ook niet fijn over op de leerling._Bonte_ schreef:Het onderwerp van de taak is , als je echt eerlijk bent toch niet zo ongemakkelijk / persoonlijk. Hij vraagt niet om de diepste geheimen, maar eerder om zelf eens te kijken naar de blessure en of er een mogelijkheid is om hier aan te kunnen werken.
Als jou dochter naar de dokter gaat zal hij haar al mogelijk tip's kunnen geven en elke sportcoach zal zijn mening hebben.
Dit is het ideale moment om zelf een mening te vormen.
Kind heeft haar hele leven al hypermobiele enkelbanden. Die kijkt haar hele leven al naar haar eigen blessure.
Kind wíl sporten maar kan niet.
Dit lijkt mij nu net de manier om kind nóg gefrustreerder te maken over eigen lijf dat niet meewerkt (bij een puber toch al lastig niet met de groep mee te kunnen) en een schuldgevoel mee te geven dat ze er zelf onvoldoende aan doet.
speedfiets_2 schreef:Ze móet niet over drie maanden weer voetballen, ze moet probéren een behandel-trainingsplan te maken zodat ze - in theorie - over drie maanden weer kan voetballen. Je kunt 'lezen wat je wilt lezen' ook wel overdrijven. Breekt een leerling een been, dan is het echt niet raar dat je over zoiets nadenkt, en wellicht doe je er nog bepaalde inzichten mee op ook door er zelf actief mee bezig te zijn. Betekent niet dat zo'n docent na drie maanden met een softbalknuppel voor je neus staat om je dat veld op te slaan, "want drie maanden geleden schreef jij dat ..."Ik was denk ik ontploft. Eigen blessure onderzoeken en dergelijke is prima. Maar het binnen 3 maanden weer moeten voetballen schoot mij in het verkeerde keelgat. Die docent is geen arts en kan dat soort gekke dingen helemaal niet opleggen.
Ik zou een persoonlijk gesprek face to face aanvragen. Of zij de ziekte van jouw kind wel serieus neemt. Met slechte banden intensief sporten is heel schadelijk vooral op langer termijn.
speedfiets_2 schreef:Ik was denk ik ontploft. Eigen blessure onderzoeken en dergelijke is prima. Maar het binnen 3 maanden weer moeten voetballen schoot mij in het verkeerde keelgat. Die docent is geen arts en kan dat soort gekke dingen helemaal niet opleggen.
Ik zou een persoonlijk gesprek face to face aanvragen. Of zij de ziekte van jouw kind wel serieus neemt. Met slechte banden intensief sporten is heel schadelijk vooral op langer termijn.
AppleSter schreef:Beetje raar geformuleerde titel en ik weet niet of het hier goed staat of bij medisch hoort, maar ik hoop dat er mensen zijn die weten wat wel en niet kan of mag als een leerling in het VO langere tijd niet mee kan doen met gym.
Onze dochter (17) heeft helaas veel te flexibele enkelbanden, waardoor ze letterlijk naast haar schoenen(zolen) loopt vanaf jonge leeftijd. Het beperkt haar in veel. We hebben al hele trajecten fysio en dergelijke erop zitten, maar ze gaat non-stop door haar enkels. Inmiddels loopt ze hiervoor in het ziekenhuis (de fysio ziet maar geen verbetering) maar voorlopig ziet het er nog niet uit dat het beter gaat worden. Hierdoor kan ze niet meedoen bij gym wanneer er gerend moet worden. Activiteiten die ze mee kan doen doet ze mee, maar dat zijn er niet veel.
De LO docent (tevens coördinator bovenbouw) probeert haar, ondanks onze uitleg, toch steeds te pushen mee te doen en lijkt zich er aan te irriteren dat ze niet meedoet. Dochter zelf vindt het ook vervelend dat ze niet mee kan doen en zou liever gewoon deelnemen aan de gymles.
Nu heeft ze een vervangende opdracht gekregen
[ [url=m/EKfVgG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft zelf het gevoel totaal niet serieus genomen te worden, want ze moet met foto’s en beeldmateriaal bewijzen (dus toevoegen aan het verslag) wat er aan de hand is. Wij ouders vinden het nogal ver gaan hoe de docent zich mengt in deze. Ook met betrekking tot privacy. Wat mag een docent vragen en wat niet? Online googlen heeft niets opgeleverd, dus ik hoor graag of iemand van bokt het antwoord weet...