[VRAAG] Hoe houden jullie de focus tijdens huiswerk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vinden jullie het vaak moeilijk om je te concentreren?

Ja
16 (84%)
Nee
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19


Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

[VRAAG] Hoe houden jullie de focus tijdens huiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 18:06

Ik denk dat het vrij voor zich spreekt!

Ik vraag hier om tips en tricks om goed te kunnen concentreren tijdens huiswerk. Dit varieert van op de laptop werken tot in de boeken.

Bedankt alvast!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: [VRAAG] Hoe houden jullie de focus tijdens huiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:27

Ik vind het ontzettend lastig om mij te concentreren. Ik ben nu bezig met de laatste aanpassingen van mijn thesis, maar om de haverklap ben ik afgeleid. Mijn spanningsboog is nooit heel groot geweest, maar tegenwoordig is het echt niet te doen.

Gisteren was mijn vriend even aan het werk en ik moest zelf ook aan de slag. Hij zet een timer op zijn telefoon waardoor hij zich makkelijker voor 30 minuten kan concentreren. Daarna mag hij van zichzelf even op zijn telefoon kijken oid. Ik heb het geprobeerd, 30 minuten is 1x gelukt... Ik denk dat ik er nooit beter in zal worden...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [VRAAG] Hoe houden jullie de focus tijdens huiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:30

Het scheelt voor mij al heel veel dat ik een apart kantoor heb thuis met een los scherm, een losse muis en een los toetsenbord. Ik zet mijn laptop dan op een stander naast mijn beeldscherm, zodat ik net als op het werk met 2 schermen kan werken. Verder zet ik er gewoon een muziekje bij aan en schrijf ik 's ochtends op wat ik in elk geval gedaan moet hebben die dag :) Tussendoor kijk ik ook wel op mijn telefoon, maar eigenlijk niet veel meer dan op het werk ook.

Het scheelt denk ik vooral heel veel als je een aparte plek hebt om te werken waar je buiten je werk niet zit. Het liefste dus niet aan de keukentafel of op de bank werken.

MayoNeighs

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:33

Yesterday schreef:
Ik vind het ontzettend lastig om mij te concentreren. Ik ben nu bezig met de laatste aanpassingen van mijn thesis, maar om de haverklap ben ik afgeleid. Mijn spanningsboog is nooit heel groot geweest, maar tegenwoordig is het echt niet te doen.

Gisteren was mijn vriend even aan het werk en ik moest zelf ook aan de slag. Hij zet een timer op zijn telefoon waardoor hij zich makkelijker voor 30 minuten kan concentreren. Daarna mag hij van zichzelf even op zijn telefoon kijken oid. Ik heb het geprobeerd, 30 minuten is 1x gelukt... Ik denk dat ik er nooit beter in zal worden...

Misschien moet je proberen niet ineens 30 minuten concentratie te willen. Je geeft zelf aan dat je spanningsboog niet groot is, dan zou ik eerder beginnen met 10 minuten volle concentratie. Als dit een paar keer lukt, kan je naar 15, 20, 30... minuten gaan. Ik denk dat dat makkelijker is, succes!

Ik zelf heb problemen met ergens aan te beginnen (uitstelgedrag) maar eens ik eraan bezig ben kan ik me wel blijven concentreren. Wat mij wel helpt is een lijst maken met dingen die ik moet doen. Wegstrepen is dan altijd zo satisfying dat je dingen echt af wil krijgen.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 23:43

PhaedraW schreef:
Wegstrepen is dan altijd zo satisfying dat je dingen echt af wil krijgen.

Precies hahaha! Maar het probleem bij mij is dat ik het al afstreep zonder het af te maken :=