Verzekering voor hulphond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Verzekering voor hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 19:32

Hoi allemaal,

Mijn moeder wil vanaf komend jaar onze autisme begeleidingshond(en) mee gaan nemen naar haar werk. Ze werken daar met verschillende kinderen. We vroegen ons af of er een verzekering bestaat die mogelijke ongelukken veroorzaakt door een van onze honden zouden vergoeden. Een soort aansprakelijkheidsverzekering voor de honden dus. Uiteraard verwachten we niet dat er iets gebeurt maar toch.

Is er iemand die zo'n verzekering kent?

Alvast bedankt!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzekering voor hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:37

Het lijkt me dat dat het beste ondergebracht kan worden bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekering die er op een of andere manier zal zijn.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 20:35

Shadow0 schreef:
Het lijkt me dat dat het beste ondergebracht kan worden bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekering die er op een of andere manier zal zijn.


Bedankt! Ze had zelf al gebeld naar haar aansprakelijkheidsverzekering (zzp) maar daar zat het niet bij. We zullen ook nog gaan kijken naar die van het bedrijf zelf.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Verzekering voor hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:40

Er zijn verschillende zorg-organisaties die dat soort honden en begeleiding aanbieden in zorginstellingen. Wellicht weten zij meer waar je moet zoeken? Zorgdier.nl bijvoorbeeld.

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzekering voor hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:44

Zijn de honden erkend hulphond? Ik heb zelf een officiële hulphond via hulphond nederland en weet dat niet officiële hulphonden geweigerd mogen worden op scholen en dat vind ik logisch.

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:45

Zijn de honden erkend hulphond? Ik heb zelf een officiële hulphond via hulphond nederland en weet dat niet officiële hulphonden geweigerd mogen worden op scholen en dat vind ik logisch. Mijn hond mag overal mee naar toe en is verzekerd

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 21:20

roekes schreef:
Zijn de honden erkend hulphond? Ik heb zelf een officiële hulphond via hulphond nederland en weet dat niet officiële hulphonden geweigerd mogen worden op scholen en dat vind ik logisch. Mijn hond mag overal mee naar toe en is verzekerd


De hond die we nu hebben is inderdaad een erkende autisme begeleidingshond. Echter werkt het denk ik anders dan bijvoorbeeld blindegeleidehond die vanuit een stichting overgenomen wordt. De andere gaat ook erkend worden maar moet nog in training (is net geboren hahah). Ze zullen dus overal binnen mogen.

Sting schreef:
Er zijn verschillende zorg-organisaties die dat soort honden en begeleiding aanbieden in zorginstellingen. Wellicht weten zij meer waar je moet zoeken? Zorgdier.nl bijvoorbeeld.

We hebben inderdaad begeleiding en het daar al eens gevraagd. Maar bij de verzekering die de begeleider noemt kunnen we zo 123 niets over hulphonden vinden.