Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:51

16 uur werk en voltijd studie ernaast. Ik vind het echt heel pittig, omdat werk altijd zaterdag-zondag is en mijn studie maandag-vrijdag. Nooit een dagje vrij, dat trek ik gewoon niet. Vind het echt bijzonder dat iedereen hier die monster-uren volhoudt. Ik vind mijn werk dan ook wel heel stom moet ik zeggen.

Eerder 40 uur in 4 dagen gewerkt bij een fantastische baan, dat ging wel goed.

Hadden we maar geen geld nodig hè!

ellepel

Berichten: 47415
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:53

Uppojono schreef:
Ik werk 32 uur en heb 3 dagen weekend.

Ik vraag me (helemaal zonder oordeel) af met welke reden mensen minder dan 32 uur werken. Met kinderen snap ik heel goed dat je minder werkt (zou ik ook graag willen). Maar zonder kinderen ben ik heel benieuwd naar.

Ik zelf vind het heel belangrijk om financiële reserves te hebben, dus is het dan zo goed betaald werk dat je minder dan 32uur kunt werken? Psychisch/lichamelijk zwaar werk?



dat mag je van mij wel weten hoor. :j
omdat ik lichamelijk niet meer kan werken dan de 22 uur die ik nu doe.
geen kids, dus het zou prima kunnen hoor, heb er de tijd wel voor.
maar ik zit in de schoonmaak, dat is lichamelijk best wel zwaar werk en heb wat artrose en wat andere kwaaltjes waardoor meer werken niet gaat lukken.
scheelt dat ik goedkoop woon en lage lasten heb.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:56

Uppojono schreef:
Ik werk 32 uur en heb 3 dagen weekend.

Ik vraag me (helemaal zonder oordeel) af met welke reden mensen minder dan 32 uur werken. Met kinderen snap ik heel goed dat je minder werkt (zou ik ook graag willen). Maar zonder kinderen ben ik heel benieuwd naar.

Ik zelf vind het heel belangrijk om financiële reserves te hebben, dus is het dan zo goed betaald werk dat je minder dan 32uur kunt werken? Psychisch/lichamelijk zwaar werk?

Voor mij is het de werkdruk en continue het stresshormoon wat aanslaat. Meerdere keren door onderdoor gegaan dus ik ga nu proberen 24 uur te werken ipv 36 (netto scheelt het trouwens maar 150 euro :') Ben altijd onderbetaald en ga eindelijk verdienen wat bij mijn beroep “hoort”)

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 21:00

Uppojono schreef:
Ik werk 32 uur en heb 3 dagen weekend.

Ik vraag me (helemaal zonder oordeel) af met welke reden mensen minder dan 32 uur werken. Met kinderen snap ik heel goed dat je minder werkt (zou ik ook graag willen). Maar zonder kinderen ben ik heel benieuwd naar.

Ik zelf vind het heel belangrijk om financiële reserves te hebben, dus is het dan zo goed betaald werk dat je minder dan 32uur kunt werken? Psychisch/lichamelijk zwaar werk?


Persoonlijk heb ik momenteel weinig lasten en zit ik in een beroepsgroep waar 1 op de 3 in de eerste 5 jaar stopt vanwege burnout en te hoge werkdruk. Met 3 dagen merk ik dat ik de bevlogenheid houd en relaxt mijn vak kan beoefenen. Daarnaast studeer ik nog veel op mijn vrije dagen. Ik beoefen dit beroep bijna 2jaar, naarmate ik langer dit werk doe en meer ervaring en daardoor minder stress ervaar,wil ik mogelijk wel naar 32u.

Met de huidige werkzaamheden eromheen verdien ik alsnog het salaris van die 32u dus in die zin maakt het niet uit en is het een leuke afwisseling.

Ik denk dat reistijd ook een rol kan spelen overigens, ik rijd nu 1,5u per dag en omdat het rustig is op de weg, maar normaliter sta ik rond deze tijd zeker een uur per dag in de file waardoor je 2,5u reistijd per werkdag op kunt tellen.
Laatst bijgewerkt door Nikki_ op 17-10-20 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102032
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:03

Ik werk 40 uur per werk. Van 7 tot half 4.

Ik ga 2 dagen in de week gelijk door naar stal en 1 dag door boodschappen doen. Dan heb ik daarna nog de hele avond voor me. Ideaal vind ik.

Ik zou best een middag in de week minder willen werken en dat kan financieel wel maar ik vind het geld ook wel lekker dus ik blijf voorlopig zo doorgaan.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:04

Hier contract van 14-24. In de praktijk werk ik minimaal 24 uur elke week soms 30 uur. Wel tegen minimum loon. Maar gelukkig in een goede situatie thuis dat ik niet fulltime hoef te werken.

Sinds 2 maanden werk ik nu hier. Wel super chill 200 meter van mijn huis. Kom van 30 uur per week werken en dan ook nog 5/6 uur reistijd zonder!! vertragingen _O- verdiende daar wel 2 euro per uur meer.

Maar voor nu ben ik al heel blij weer wat te hebben na ontslag :D

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:06

Ik had op contract 32 uur, maar in de praktijk was dit vaak meer. Ben nu helaas werkloos, begin volgende week met solliciteren en 32 uur vind ik prima!

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:06

Ik werk 19 uur per week betaald, alleen maar late diensten.
Daarnaast nog zo'n 7 uur vrijwilligerswerk. Soms sta ik zoals komende week 3 nachten standby voor meldingen, dan is het maar net of er een spoedmelding binnen komt.

Een paar jaar geleden was 10 uur werken voor mij al veel, samen met een gezin, huishouden enz. vind ik rond de 20-24 uur wel echt de max.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:08

Ik werk op papier 32 uur.
Dit is ook dan fulltime genoemd in mijn sector gehandicaptenzorg op een groep met pittig gedrag.
Sommige weken zijn dat echter wel meer uren en soms ook weer even wat minder.
Ligt aan type diensten ook soms met nachtdiensten wat minder uur een een week.
Helaas met Corona zullen dat er aankomende periode alleen maar meer worden ben ik bang.
Maar goed ook die uren zullen ooit weer opgenomen moeten worden ;)

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:15

Uppojono schreef:
Ik werk 32 uur en heb 3 dagen weekend.

Ik vraag me (helemaal zonder oordeel) af met welke reden mensen minder dan 32 uur werken. Met kinderen snap ik heel goed dat je minder werkt (zou ik ook graag willen). Maar zonder kinderen ben ik heel benieuwd naar.

Ik zelf vind het heel belangrijk om financiële reserves te hebben, dus is het dan zo goed betaald werk dat je minder dan 32uur kunt werken? Psychisch/lichamelijk zwaar werk?


Ik vind het heel belangrijk om energie reserves te hebben, een goede balans in werken en ontspannen. Werken is toch iets wat je min of meer je hele leven doet. Ik bezuinig dan liever wat meer en ik heb een man die ook inkomsten heeft. Hij werkt soms 40 en soms 0 uur als zzper. Ik hoef ook niet meer behalve af en toe reizen, we doen samen met een auto, doen boodschappen voor 35 tot 45 euro, geven niet om spullen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-10-20 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:17

Contract voor 30 uur pw. Op dit moment 27 uur werken en 1 dag per week naar school waarvan 3 uur betaald.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:21

Hier werk ik 24 uur. Had eerst een contract voor 32 uur maar vanwege bezuinigingen door Corona werd me een 24 uurs contract aangeboden. En eerlijk? Vind het heerlijk :') Heb me toen direct ingeschreven voor een deeltijdopleiding van een halfjaar. Nu goed te combineren. Financieel ging ik er daardoor wel op achteruit natuurlijk, maar lukt prima zo.

xxxmh

Berichten: 3511
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:22

34 uur over 4 dagen.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:25

Op contract 34,5 uur, waarvan 1 avonddienst per week. Dit houdt in dat ik 4-5 dagen per week werk, waarbij de 5e dag een weekenddag is. Vind het prima zo. We zijn met 2 zonder kinderen. Hij werkt 5 dagen. Die extra vrije dag van mij maakt dat ik genoeg tijd heb voor het huishouden, waarbij een weekend voor ons dus ook echt weekend is.

Voorheen werkte ik 5 dagen, maar binnen mijn huidig beroep zie ik dat echt niet zitten.

Overigens is een werkdag van 8:30-17:30, maar er wordt 8,5 u gerekend. Is dat bij jullie ook zo?
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 17-10-20 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:32

Ik werk 40 uur per week en zou het liefste 32 werken, maar daarvoor heb ik een te groot uitgavepatroon :') Ik vind 40 uur werken niet eens zo erg, maar zou mijn uren graag wat flexibeler in willen kunnen delen, zeker in de winter om bijv 's ochtends nog paard te rijden

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:33

Op contract 28u. Maar ik werk standaard 32u+ soms compenseert het in de week erna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:34

40 uur per week.. ik vind het echt hopeloos ouderwets. Mijn bankrekening vindt het geweldig. Maar goed, heb extra ADV dus neem regelmatig een dagje vrij. En nu we moeten thuiswerken is ook wel heel erg prettig. Straks te vroeg donker, dan is mijn lunchpauze gewoon 2 uur en ga ik dan m'n paard rijden. Werk ik de avond nog een uurtje door.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:35

Captain schreef:
36u in 4 dagen, dikke prima! Ik wil nooit meer 5 dagen werken, het drie dagen weekend is me te heilig geworden. :')


De heilige 36/4 zal steeds meer een standaard worden denk ik, gelukkig maar

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:36

Ik werk 32 uur. Deed er eerst 36 maar dit is nog fijner :D
Waar ik, soort van in aanvulling op Uppojono, benieuwd naar ben is waarom veel mensen meer uren (willen) werken dan hun contracturen?

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:37

JusticeJ schreef:
Captain schreef:
36u in 4 dagen, dikke prima! Ik wil nooit meer 5 dagen werken, het drie dagen weekend is me te heilig geworden. :')


De heilige 36/4 zal steeds meer een standaard worden denk ik, gelukkig maar


Dat zou wel wat zijn! Maar wat ik me ook afvraag: Loop je daar niet erg op leeg? Er is toch wel eens onderzoek gedaan dat je je max 5 uur kan concentreren oid?

Edit: Ik heb het gedaan, 4x9 maar dan moest ik op mijn extra vrije dag echt bijkomen en had ik precies niets aan.
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 17-10-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:38

Ik vind 9 uur op een dag anders ook echt de horror.. 8 is al achterhaald :')

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:41

Ik werk (eigenlijk al mijn hele grote-mensen-leven) 4 dagen/ 0,8 fte. Helemaal top.
Ik werk in het onderwijs wat wel betekent dat ik ook in de weekenden zit te werken. Gelukkig is mijn rooster dit jaar dusdanig gunstig dat ik nagenoeg alles op school kan doen.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:42

Ik werk 36 uur, wat fulltime binnen mijn sector. Op dit moment werk ik 4X9uur wat ik best pittig vind i.c.m. dagelijks een uur reistijd en een eigen paard. Vanaf 1-11 ga ik straten bij een nieuwe werkgever waar ik 4,5 dag per week ga werken en mijn eigen uren, thuis kan inplannen :) daarnaast ben ik van plan om nog als zzp’er aan de slag te gaan, dit zal zo’n 10-15u per week in beslag nemen.

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:42

Gemiddeld minimaal 50/60 uur per week.
Tevreden: jazeker als je werk niet voelt als werken dan maken de uren niets uit :D

Themba

Berichten: 1471
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:46

Altijd 28 uur gewerkt in de zorg.
Sinds juni voor X procent arbeidsongeschikt en werk nu nog 12 uur. Met mijn aandoening en huishouden en kinderen zat uur. Neem regelmatig nog een dagje vrij tussendoor waardoor het allemaal goed uit te houden is.