Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:11

Ik ben begonnen met 36 uur, verdeeld over 4x9. Maar in drukke weken werd dat wel eens 4x10 en dat trok ik eigenlijk niet.
Ben toen teruggegaan naar 32, verdeeld over 3x9 en 1x5. Dat bevalt uitstekend.
Als die 9 nu eens 10 wordt, kan ik dat op mijn vrije middag opvangen door echt niets te doen.

Stigma van parttime werkende vrouwen interesseert me echt helemaal niet. Heb met 32 uur ook promotie gemaakt en heb een plek waar ik het naar mijn zin heb. En ik ben in mijn vrije tijd nu een veel leuker persoon, doordat energielevels nu in balans zijn.
Dat is me heel wat waard.

xSwanHeart

Berichten: 4424
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:24

38 uur per week. 36 betaald, 2 voor compensatieverlof. Dus een ruime zeven weken vakantie per jaar, waar ik heel blij van word :)

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:41

xSwanHeart schreef:
38 uur per week. 36 betaald, 2 voor compensatieverlof. Dus een ruime zeven weken vakantie per jaar, waar ik heel blij van word :)


Dat lijkt me heel fijn

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:12

Gemiddeld 50+ uur maar ivm zwangerschap werk ik nu zo’n 30/35 uur. En over 2 weken ga ik met verlof. Na mijn verlof zal ik veel minder gaan werken, ik denk ongeveer 15 tot 20 uur.
Ik werk voor mezelf, dus ik plan mijn eigen uren in. Heerlijk vind ik dat.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:13

40 uur met contract van 36. Dus ook veel vakantie. Zou eigenlijk wel 32 willen werken, maar vrees dan al het werk van nu in die 32 te moeten proppen.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:23

Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:26

Ik werk 10u per week en volg 24u per week les op de hogeschool.

In combinatie met studies is dit echt wel veel, maar ben blij met mijn werk en mijn verdienste. Zonder zou ik het niet kunnen.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:27

Als eigen baas heb ik heel erg wisselende werktijden, maar gemiddeld op moment zo'n 20-24 uur denk ik.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:35

In België is het in veel sectoren en functies echt nog de norm om officieel 40u te werken (en in de praktijk een pak meer). Ik zou mijn functie niet mogen doen met minder uren. Denk dat Nederland daar wel verder in staat.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:21

Nu op papier 40 per week.
Uiteindelijk willen we wel onze eigen boerderij gaan beginnen en zodra het kan het ernaast werken langzaam afbouwen tot er 0 uren overblijven. Maar dat is een meerjarenplan.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:38

Tancreda4 schreef:
Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.


De reistijd die wegvalt is echt heel fijn. Ik blijf ook nog even op deze uren. Alhoewel videobellen mij op den duur ook wel uitput {:)-:(

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:39

Ik heb een dienstverband van 0,7, maar werk in praktijk zo'n 35 uur.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:44

Ik ben sinds februari pas afgestudeerd maar ik heb een 40 uur contract en daarnaast werk ik nog 1 dag in de horeca erbij. Vaak is dat 8 uur maar kan soms ook 10 uur zijn.

Ik werk op een laboratorium en merk dat ongeveer 75% van de mensen fulltime werkt.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:56

36 uur
40 is bij ons fulltime, dus ik heb om de week een dag vrij

Dit bevalt me prima en ik kom er gelukkig makkelijk van rond. Zo'n vrije dag om de week vind ik vooral heel praktisch: dingen als naar de kapper kunnen op die dag, als het huishouden wat extra aandacht kan gebruiken, dan kan dat dan etc.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:21

Tussen de 25 en de 30 uur in loondienst. Daarnaast nog een (trainings/pension)stal met 13 paarden.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:39

Helderder schreef:
32 uur. Maar aan het dromen over 24 uur. Werk nu regelmatig in de zorg, maar wil eigenlijk uitzoeken hoeveel verschil het nu eigenlijk maakt als ik terug onregelmatig ga werken maar wel minder uur. Weet er iemand hoe je kunt berekenen hoeveel je er dan netto op jaarbasis op achteruit gaat? Dus inclusief belasting et cetera?
Je kan in je CAO terugvinden hoeveel onregelmatigheid je krijgt over welke uren, je kan dan berekenen wat je uurloon in die uren is (uurloon+de onregelmatigheid), dan pogen een soort gemiddelde te berekenen hoe een onregelmatig rooster eruit kan zien.
Via deze link kun je je brutoloon en CAO invullen en laten berekenen wat er netto over blijft. Klopte bij mij vrij aardig; https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto

Gemakkelijker is om een voorbeeld op te vragen bij personeelszaken of via je leidinggevende :j .

Niet helemaal vergelijkbaar, ik werk alleen nachtdiensten, maar ik verdien dan met 20-22 uur ongeveer net zoveel als met een regelmatig contract van 32 uur.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:49

2×18uur. Bij 2 verschillende bazen.
2 verschillende soorten werk.

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:05

Ik ben eigen baas nu met corona heb ik minder werk dus veel vrije tijd.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:08

Paardenfan25 schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.


De reistijd die wegvalt is echt heel fijn. Ik blijf ook nog even op deze uren. Alhoewel videobellen mij op den duur ook wel uitput {:)-:(


Herkenbaar. Ik ben met 5 minuten videobellen vaak al m'n aandacht kwijt.... Iig als het een groter gezelschap is en ik veel moet luisyeren. Ik mis best veel :o

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:30

Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:51

Ik werk in principe 4 x 8 uur in de week (=32 uur), maar incidenteel heb ik een week van 5x8 en een week van 3x8. Echter werk ik in een verpleeghuis en merk dat de chaos nu gaat beginnen (veel medewerkers die op een COVID test wachten of (meestal) op de uitslag, waardoor het wel meer en meer werken gaat worden.

Daarnaast heb ik ook nog vrijwilligerswerk wat ik ook zo’n 15 tot 20 uur in de week doe.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:53

Tancreda4 schreef:
Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.


Ik werkte overigens zomer 4x9 en winter 4x8 en 1x4.
Nu met thuiswerken die ik 4x8 en 1x4, omdat 9 uur concentratie thuis niet altijd lukt.

Ik heb nooit meer dan 36 uur gewerkt. Een middag vrij is wrl een must met paarden wbt hoefsmid en dierenarts etc.

Bij met mijn baan bij de post vroeger maakte ik wel weken van 40 uur maar die dagen begonnen om 6 en had ik nog een stuk middag over om dat soort dingen te doen en te regelen.

Doubtless

Berichten: 8502
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:16

Serendipity1 schreef:
Doubtless schreef:
40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.


Waarom houdt het je tegen? Ik snap het wel hoor, ik ben ook de enige in mijn team die parttime werkt. Geen kinderen. Daar wordt ook een beetje raar tegenaan gekeken maar boeien, het is mijn leven


Ik ben er nog niet klaar voor om me bij die club aan te sluiten ;-) Er zijn zoveel vooroordelen/hokjes waar je als vrouw in het bedrijfsleven tegen moet vechten om je doelen te behalen, als daar dan de vooroordelen van het parttime werken nog bij komen vraag ik me af of ik mijn ambities waar kan maken.

Ik ambieer een positie hoger in het bedrijf, waarvoor het (denk ik) wel belangrijk is om uren te maken. Dat maakt dat ik er nu voor kies om fulltime te werken, ook al lijkt het me heerlijk om een dag minder te werken :Y) Die tijd komt nog wel.

Daarbij zoek ik het niet om minder te werken en meer zorgtaken op me te nemen (wat je eerlijkheidshalve toch zal doen, gok ik?).

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:31

Doubtless schreef:
Ik ben er nog niet klaar voor om me bij die club aan te sluiten ;-) Er zijn zoveel vooroordelen/hokjes waar je als vrouw in het bedrijfsleven tegen moet vechten om je doelen te behalen, als daar dan de vooroordelen van het parttime werken nog bij komen vraag ik me af of ik mijn ambities waar kan maken.

Ik ambieer een positie hoger in het bedrijf, waarvoor het (denk ik) wel belangrijk is om uren te maken. Dat maakt dat ik er nu voor kies om fulltime te werken, ook al lijkt het me heerlijk om een dag minder te werken :Y) Die tijd komt nog wel.

Daarbij zoek ik het niet om minder te werken en meer zorgtaken op me te nemen (wat je eerlijkheidshalve toch zal doen, gok ik?).


Dit is echt heel herkenbaar!
Ik werk ook (op papier) 40 uur per week en ik zit in een positie net onder de directie. Hier heb ik hard en veel voor moeten werken.
Ik zou nu nog niet minder willen werken en ik denk dat mijn functie het ook niet toelaat (of misschien ben ik iets teveel een controlfreak :o ).

Maar ooit....

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:54

Ik ben sinds de zomervakantie geen student meer, en heb sinds toen ook 3 bijbaantjes aangehouden waar ik 15 tot 32 uur per week mee bezig was, maar per komende week heb ik 1 tijdelijke baan waar ik in 7-uurs diensten word ingepland 4 tot 6 keer per week :D