Afstuderen 2020-2021

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:04

Wij hebben dagelijks een 'stand-up' met het design team, wat wel heel fijn is :). Elke week zitten we 'samen' om de voortgang te bespreken, dus dat is fijn!

Ik zit wel fulltime thuis. Er is dus niemand op kantoor en als je thuis kan werken wordt dat ook aangeraden. Tenzij je internet kapot is enzo, dan mag je wel naar kantoor.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:15

Ik zit gewoon alle dagen op kantoor, metingen verrichten gaat een beetje lastig op afstand haha :)) Ik vind het wel vervelend dat ik iedere dag in een overvolle trein en bus moet zitten met scholieren die weigeren hun mondkapje correct op te doen :roll:
Mochten we weer in lockdown gaan dan komen hier ploegendiensten en moet ik me gaan vastbinden aan 1 ploeg. Aangezien ik met 2 verschillende afdelingen werk hoop ik dat dat een beetje gunstig ingedeeld gaat worden. :=

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:23

Leuk topic!

Ik ben in september begonnen met de master Bedrijfskunde en hoop in 2021 ook af te studeren. Heb donderdag mijn eerste tentamen en ben verschrikkelijk zenuwachtig.. :')

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:26

Spanneend :D!
Komt vast goed!

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:52

Es_ther schreef:
Spanneend :D!
Komt vast goed!


Ik heb er wel enigszins vertrouwen in, haha! Het is vooral de hoeveelheid stof. Bijv. 8 wetenschappelijke onderzoeken waarvan je van allemaal de onderzoeksvragen moet onthouden. Want ik krijg alleen de data en moet dan zelf die onderzoeksvraag weer beantwoorden..

Gewoon nu al bang dat ze precies dat onderzoek eruit pikken waarvan ik de onderzoeksvraag ben vergeten.

Ik zit mezelf gek te maken. :roll:

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:52

xRivaldo schreef:
Es_ther schreef:
Spanneend :D!
Komt vast goed!


Ik heb er wel enigszins vertrouwen in, haha! Het is vooral de hoeveelheid stof. Bijv. 8 wetenschappelijke onderzoeken waarvan je van allemaal de onderzoeksvragen moet onthouden. Want ik krijg alleen de data en moet dan zelf die onderzoeksvraag weer beantwoorden..

Gewoon nu al bang dat ze precies dat onderzoek eruit pikken waarvan ik de onderzoeksvraag ben vergeten.

Ik zit mezelf gek te maken. :roll:


Poeh, waar is dat dan nuttig voor om te weten?
Mijn tak van sport is natuurlijk 180 graden anders, maar zoals je het nu vertelt, klinkt het niet zo zinvol.
Ik heb ooit in mijn bachelor een tentamen gehad waarbij ze gingen vragen naar jaartallen/auteurs van artikelen i.p.v. op de inhoud... Tja, wat leer je daar van... >;)

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:17

AnneJ1995 schreef:
xRivaldo schreef:

Ik heb er wel enigszins vertrouwen in, haha! Het is vooral de hoeveelheid stof. Bijv. 8 wetenschappelijke onderzoeken waarvan je van allemaal de onderzoeksvragen moet onthouden. Want ik krijg alleen de data en moet dan zelf die onderzoeksvraag weer beantwoorden..

Gewoon nu al bang dat ze precies dat onderzoek eruit pikken waarvan ik de onderzoeksvraag ben vergeten.

Ik zit mezelf gek te maken. :roll:


Poeh, waar is dat dan nuttig voor om te weten?
Mijn tak van sport is natuurlijk 180 graden anders, maar zoals je het nu vertelt, klinkt het niet zo zinvol.
Ik heb ooit in mijn bachelor een tentamen gehad waarbij ze gingen vragen naar jaartallen/auteurs van artikelen i.p.v. op de inhoud... Tja, wat leer je daar van... >;)


Nou, dat dacht ik dus ook, haha. Precies iets wat je na een tentamen zo snel mogelijk kan/mag vergeten, dus totaal niet relevant voor een opleiding. Maar goed, ik moet het er maar mee doen. :+

Zijn er meer die in tentamenweken zitten?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 17:29

Hoi iedereen :) Ts komt weer even binnenvallen :')

Ik ben inmiddels druk bezig met het transcriberen van interviews! In principe niet moeilijk, maar kost zoveel tijd %) Ik heb 4 interviews van gemiddeld 30 tot 45 minuten.. dus reken maar uit :')

Bij mij is overigens het contact met de organisatie (gelukkig) wel vrij goed! Ik werk wel vanuit huis omdat er bij mijn organisatie een corona uitbraak is (bij ouderen :( ), maar desondanks wordt er vanalles geregeld dat ik via Teams etc kan doen.

Volgende week wil ik enquetes gaan afnemen, ik hoop dat t allemaal op tijd gaat lukken met transcriberen en enquetes opstellen :)

Voor sommige mensen die al wat verder zijn, hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan bv. resultaten, discussie enz? Ik twijfel nog hoe veel tijd ik daarvoor moet rekenen. Dus vooral het verwerken van resultaten van interviews + enquetes..

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:52

IsaCalixa schreef:
Hoi iedereen :) Ts komt weer even binnenvallen :')

Ik ben inmiddels druk bezig met het transcriberen van interviews! In principe niet moeilijk, maar kost zoveel tijd %) Ik heb 4 interviews van gemiddeld 30 tot 45 minuten.. dus reken maar uit :')

Bij mij is overigens het contact met de organisatie (gelukkig) wel vrij goed! Ik werk wel vanuit huis omdat er bij mijn organisatie een corona uitbraak is (bij ouderen :( ), maar desondanks wordt er vanalles geregeld dat ik via Teams etc kan doen.

Volgende week wil ik enquetes gaan afnemen, ik hoop dat t allemaal op tijd gaat lukken met transcriberen en enquetes opstellen :)

Voor sommige mensen die al wat verder zijn, hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan bv. resultaten, discussie enz? Ik twijfel nog hoe veel tijd ik daarvoor moet rekenen. Dus vooral het verwerken van resultaten van interviews + enquetes..

Ik denk dat ik daar de vorige keer zeker wel een uur of 8-15u aan kwijt was (incl aanbevelingen)... Maar ik vind verslagen schrijven verschrikkelijk en kan ik niet zo goed dus ik heb ook het idee dat ik overal 3x zo lang over doe in vergelijking met de meeste mensen :')

Ik heb vanmiddag wel gehoord dat ik geen praktijkonderzoek hoef te doen *\o/*
De aangepaste toetsmatrijs is vanwege covid verlengd voor degene die vorig semester al begonnen waren met afstuderen. Ik zou focusgroepinterviews doen omdat het om een ziekenhuisbreed onderwerp gaat maar gewoon 1-op-1 interviews ging nu al een uitdaging worden i.v.m. de drukte met covid en het verzoek om zo weinig mogelijk groepsvorming te organiseren. Dus dat mag ik nu aantonen met mijn vorige praktijkonderzoek en dan conclusies baseren op literatuuronderzoek. Dus daar ben ik heel blij mee want dat had ik allemaal al zo goed als af. Gelukkig ook maar want mijn streven was tussen maart en mei af te studeren maar heb gisteren gehoord dat ik al mijn verslagen eigenlijk 1 maart ingeleverd moet hebben... := dus er zit ook wel druk achter om beide verslagen waar ik nog mee bezig ben voor 1 januari, maar liever nog 1 december, af te hebben want dan heb ik ongeveer 1,5-2 maand voor mijn laatste verslag en dat is wel wat krap... Ben gelukkig wel gezegend met chille begeleiders :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:51

IsaCalixa schreef:
Hoi iedereen :) Ts komt weer even binnenvallen :')

Ik ben inmiddels druk bezig met het transcriberen van interviews! In principe niet moeilijk, maar kost zoveel tijd %) Ik heb 4 interviews van gemiddeld 30 tot 45 minuten.. dus reken maar uit :')

Bij mij is overigens het contact met de organisatie (gelukkig) wel vrij goed! Ik werk wel vanuit huis omdat er bij mijn organisatie een corona uitbraak is (bij ouderen :( ), maar desondanks wordt er vanalles geregeld dat ik via Teams etc kan doen.

Volgende week wil ik enquetes gaan afnemen, ik hoop dat t allemaal op tijd gaat lukken met transcriberen en enquetes opstellen :)

Voor sommige mensen die al wat verder zijn, hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan bv. resultaten, discussie enz? Ik twijfel nog hoe veel tijd ik daarvoor moet rekenen. Dus vooral het verwerken van resultaten van interviews + enquetes..


Ik vind de website Otranscribe echt fantastisch werken voor transcriberen. Dan kan je gewoon met bepaalde toetsen simpel pauzeren, vooruit/achteruit spoelen en kan je in een vak je tekst schrijven. Schrijft zo veel sneller als je er een beetje handig in wordt! Vervolgens kan je 't downloaden en staat 't gelijk om en om Q&A onder mekaar in Word of Excel.

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:22

Ik heb morgen mijn een na laatste tentamen (als het goed is :D )
Ik heb echt 0 motivatie :') wil het gewoon gehad hebben en dan smokkel ik er 2 vrije dagen achteraan. Scriptie kan wel wachten.
Succes Rivaldo, klinkt niet als een nuttig tentamen idd. Hopelijk haal je het gewoon in 1x :j

Ik ben uiteindelijk na het transcriberen nog wel een weekje bezig geweest met coderen denk ik. Maar ik had 12 interviews van gemiddeld een uur. Dus echt veel tekst. Ik moet nu alleen nog gaan schrijven en dat hoop ik vrij vlot gedaan te krijgen. als in, voor de kerst nog mijn laatste versie in leveren.

Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:13

Eelmo schreef:
Ik heb morgen mijn een na laatste tentamen (als het goed is :D )
Ik heb echt 0 motivatie :') wil het gewoon gehad hebben en dan smokkel ik er 2 vrije dagen achteraan. Scriptie kan wel wachten.
Succes Rivaldo, klinkt niet als een nuttig tentamen idd. Hopelijk haal je het gewoon in 1x :j

Ik ben uiteindelijk na het transcriberen nog wel een weekje bezig geweest met coderen denk ik. Maar ik had 12 interviews van gemiddeld een uur. Dus echt veel tekst. Ik moet nu alleen nog gaan schrijven en dat hoop ik vrij vlot gedaan te krijgen. als in, voor de kerst nog mijn laatste versie in leveren.

Hoe codeer jij je interviews? Ik vind dat echt lastig merk ik

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:08

Ik heb excel gebruikt ipv fancy software zoals atlas (hurray voor thuiswerken!) en het begin was echt heel moeilijk, maar uiteindelijk zink je er wel in. Houd goed voor ogen: wat wil ik weten? Welke informatie heb ik nodig om mijn onderzoeksvraag te beantwoorden? Die stukjes quote je en daar plak je dan een label op. Vervolgens ga je labels categoriseren.

Deze sites hebben mij heel erg geholpen.

https://www.scribbr.nl/onderzoeksmethod ... interview/
https://deafstudeerconsultant.nl/hoe-in ... e-coderen/

Overigens ben ik echt begonnen met "maar wat doen" :') beginnen is altijd het moeilijkste. Ik wist ook niet zo goed of ik goed bezig was, maar begeleider is blij dus he.

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:28

"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met struggles.

Mijn PvA werd in eerste instantie lovend beoordeeld met de tekst "deze 3 dingetjes nog even aanpassen, verder super!". Dus ik die drie dingetjes aangepast en opnieuw ingeleverd, vervolgens komt er een bak aan kritiek.. Ik vroeg hoe het kon en toen kreeg ik te horen: "Je begeleider heeft nog nooit afstudeerders beoordeeld, dus hij wist het niveau voor afstuderen niet". Hierdoor dus best een flinke achterstand opgelopen, omdat er ineens een hoop opnieuw moest. Begeleider heeft hier wel zijn excuses voor aangeboden en me weer even op weg geholpen, maar daardoor lichtelijk haast nu.

Vanuit mijn bedrijf wordt wel heel veel betrokkenheid getoond. Ze denken echt met me mee over hoe ik dingen het best kan aanpakken, verstrekken informatie die ik nodig heb en maken elke week tijd voor me vrij. Ook als ik vanuit huis werk bellen ze me op om te vragen of alles nog goed gaat en of ik nog dingen van ze nodig heb.

Ik mag zelf kiezen of ik op kantoor werk of thuis en heb tot vorige week vooral op kantoor gewerkt, maar deze week werk ik thuis en dat bevalt ook wel goed.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:31

Eelmo schreef:
Ik heb morgen mijn een na laatste tentamen (als het goed is :D )
Ik heb echt 0 motivatie :') wil het gewoon gehad hebben en dan smokkel ik er 2 vrije dagen achteraan. Scriptie kan wel wachten.
Succes Rivaldo, klinkt niet als een nuttig tentamen idd. Hopelijk haal je het gewoon in 1x :j

Ik ben uiteindelijk na het transcriberen nog wel een weekje bezig geweest met coderen denk ik. Maar ik had 12 interviews van gemiddeld een uur. Dus echt veel tekst. Ik moet nu alleen nog gaan schrijven en dat hoop ik vrij vlot gedaan te krijgen. als in, voor de kerst nog mijn laatste versie in leveren.


Ah, dankjewel! :o Ging wel goed (denk ik). Nu afwachten en blokken voor het volgende tentamen. Jij ook veel succes met je een na laatste tentamen. Einde is in zicht, haha!

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:27

Tentamen ging hier ook wel goed (denk ik :+ ). Daarna wel echt HARD ingestort. Wat een energievreters kunnen tentamens zijn zeg, man. Blij toe als ik in januari de laatste ooit gehad heb. Maargoed, na het weekend eerst even knallen en een scriptie er uit pompen *\o/*

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:01

Lekker bezig @Eelmo! Ik ben ook altijd weinig meer waard na een tentamen van enkele uren. :')

Ik mag woensdag weer (3/3). Hopelijk hebben we gauw onze cijfers (al is dat vaak valse hoop). :+

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:39

Ik heb afgelopen vrijdag mijn (digitale) tentamen gehad en volgens mij ging het wel goed! Heel prettig. Dat instorten herken ik inderdaad wel Eelmo, zo veel opgebouwde spanning en lange dagen %)
Succes met je tentamen woensdag xRivaldo!

Zaterdag heb ik mezelf vrij gegeven en ben ik lekker m'n paard gaan rijden en scheren, dus hele dag op stal rondgewandeld <3

Nu weer stage lopen en schrijven aan mijn kritische paper, wat ik echt heel lastig vindt. Ik heb weinig moeite met literatuurstudies en papers, maar dat kritische stuk vind ik echt heel lastig. De opdracht zelf is ook gewoon heel vaag, haha.
Nog een weekje lange dagen en dan wordt het hopelijk weer íéts rustiger. :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:22

Ohh zie nu dat er een topic is voor afstudeerders en ook veel dezelfde struggles zie ik.
Lees eerst zeggen dat er nog een paar kleine dingen aangepast moeten worden dan de uiteindelijke begeleider er op en dus weet ik hoeveel dingen aan moeten passen...zucht ik heb hier zoooo de motivatie niet voor.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:02

Hier wordt alles ineen werkelijkheid en komt het ineens wel heel dicht bij :') afgelopen week heb ik bevestiging gekregen dat ik mijn laatste stagedag kan hebben op 4 december en kan afstuderen in de week erna. Dat betekend wel dat ik mijn verslag al op 27 november moet inleveren. Help :=

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:17

Ik ben nog steeds bezig met mijn Proposal en dan met name de literature review.
Man man man daar kan ik dus helemaal niets mee!!
Uren zoeken in de hoop eindelijk iets te vinden, allemaal dingen krijgen waar ik niets aan heb.
Echt als ik iemand zou kunnen betalen om dit soort ongein te doen deed ik het DIRECT.

denisesilver

Berichten: 2939
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:30

Pfff, bezig met feedback geven, maar zo geen motivatie. Het wordt allemaal weer even teveel. Had vorige week gewoon zelf ook verder willen zijn met mijn eigen verslag, maar is er weer bij ingeschoten. Verder nog vier afwijzingen gehad voor stage die over twee weken rond moet zijn..

Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:33

In welke regio zoek je een stage en welke sector?

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:43

Steeph schreef:
Hier wordt alles ineen werkelijkheid en komt het ineens wel heel dicht bij :') afgelopen week heb ik bevestiging gekregen dat ik mijn laatste stagedag kan hebben op 4 december en kan afstuderen in de week erna. Dat betekend wel dat ik mijn verslag al op 27 november moet inleveren. Help :=


Je kan het *\o/*

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:54

Succes allemaal!
Spannend hoor Steeph, komt dan inderdaad snel dichterbij! Gaat het lukken om voor die tijd in te leveren?
Denisesilver, lastig is dat hè. Soms is het ook helemaal niet erg om er even helemaal doorheen te zitten. Erg demotiverend om steeds afwijzingen te krijgen. Krijg je nog een reden waardoor je wordt afgewezen?