Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:01

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)
Hier ook even een baalmoment, ik zou deze week de intro + literature & hypotheses inleveren... Maar alleen mijn intro staat nog maar voor 80% op papier. Literatuur, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik schrijf her en der losse krabbels, maar ik kan er nog niet echt een mooi verhaal van maken. De literature review gaat wel lukken, maar het theoretisch kader vind ik echt lastig. Iemand tips?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:25

Domi_94 schreef:
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)
Hier ook even een baalmoment, ik zou deze week de intro + literature & hypotheses inleveren... Maar alleen mijn intro staat nog maar voor 80% op papier. Literatuur, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik schrijf her en der losse krabbels, maar ik kan er nog niet echt een mooi verhaal van maken. De literature review gaat wel lukken, maar het theoretisch kader vind ik echt lastig. Iemand tips?

Ik weet niet of ik echt tips kan geven, maar wat mij altijd helpt is om structuur aan te brengen in mijn krabbels. Dus een soort [ik start hier], [ik eindig hier], en dan daar tussen bedenken hoe ik alles wil brengen.

Ik wil jullie niet depressief maken, maar ik denk dat ik bijna klaar ben met mijn eindverslag. Net liggen janken om Word en de incompetentie van Word om kruisverwijzingen normaal te doen...
Afbeelding

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:48

Steeph schreef:
Domi_94 schreef:
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)
Hier ook even een baalmoment, ik zou deze week de intro + literature & hypotheses inleveren... Maar alleen mijn intro staat nog maar voor 80% op papier. Literatuur, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik schrijf her en der losse krabbels, maar ik kan er nog niet echt een mooi verhaal van maken. De literature review gaat wel lukken, maar het theoretisch kader vind ik echt lastig. Iemand tips?

Ik weet niet of ik echt tips kan geven, maar wat mij altijd helpt is om structuur aan te brengen in mijn krabbels. Dus een soort [ik start hier], [ik eindig hier], en dan daar tussen bedenken hoe ik alles wil brengen.

Ik wil jullie niet depressief maken, maar ik denk dat ik bijna klaar ben met mijn eindverslag. Net liggen janken om Word en de incompetentie van Word om kruisverwijzingen normaal te doen...
[ [url=m/afvRxg.png]Afbeelding[/url] ]


Oeh goed bezig *\o/* Lekker voor de feestdagen alles achter de rug

Die structuur probeer ik ook aan te brengen
* theoretisch kader
* literature review independent variable
* literature review moderating variable -> bijna af
* literature review dependent variable
* hypotheses
maar ik blijf nog steeds hangen :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:39

Domi_94 schreef:
Oeh goed bezig *\o/* Lekker voor de feestdagen alles achter de rug

Die structuur probeer ik ook aan te brengen
* theoretisch kader
* literature review independent variable
* literature review moderating variable -> bijna af
* literature review dependent variable
* hypotheses
maar ik blijf nog steeds hangen :')

Ik zal wel moeten met een verdediging op 8 december :+
Afbeelding
Ik ben er nu echt bijna. Verslag de laatste keer toch maar ingestuurd voor een rondje feedback (al hoop ik natuurlijk dat ik kan zeggen dat het te laat is om feedback te verwerken), dan de laastste puntjes op de i, tabellen gladstrijken, strategische enters zetten, en dan zijn we er wel zo ongeveer denk ik *\o/*

Ik denk dat je de structuur nog wat te algemeen ziet, je zou binnen je literature reviews ook nog een kop-midden-staart structuur kunnen aanbrengen. Dan heb je al in grote lijnen een verhaal wat je wil neerzetten en dan kun je daar je literatuur aan koppelen. Maar dat moet maar net voor je werken.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 13:09

Hoi, wat vinden jullie de handigste manier om de resultaten van SPSS te analyseren?

Ik heb enquetes afgenomen met vragen o.a. over werkervaring, frequentie van situaties (vaak/soms/nooit) en tevredenheid (tevreden, neutraal, ontevreden) etc, en ik zou dan bijvoorbeeld de verbanden tussen werkervaring en frequentie van situaties willen leggen..

Op Scribbr lees ik allerlei verschillende dingen over een regressie-analyse, Anova of t-toets.. maar geen idee wat nu het beste/handigst is..

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:21

Dat is wel afhankelijk van het soort analyse dat je doet.
Anova en t-toets vergelijkt gemiddelden van groepen met elkaar en richt zich op variantie, terwijl een regressieanalyse de samenhang tussen variabelen bekijkt.
Mij heeft het heel erg geholpen om hier YouTube filmpjes over te kijken waarin ze het stap-voor-stap uitleggen!

Mijn onderzoek gaat over het verband tussen werkgeheugen en rekenprestaties, met motivatie als mogelijke moderator. Omdat het een moderatie-analyse betreft, ga je een hiërarchische multipele regressieanalyse uitvoeren, want ik wil het verband tussen de onafhankelijke en afhankelijke variabele bepalen, en het verband tussen het interactie-effect van onafhankelijk x moderator op de afhankelijke variabele.
Laatst bijgewerkt door Kever op 22-11-20 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 13:22

Hmm, ik moet zowel samenhang tussen variabelen onderzoeken als verschillen tussen groepen. Ik denk dat ik dan een regressieanalyse en anova moet doen.

Youtube filmpjes is een goed idee!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:27

IsaCalixa schreef:
Hmm, ik moet zowel samenhang tussen variabelen onderzoeken als verschillen tussen groepen. Ik denk dat ik dan een regressieanalyse en anova moet doen.

Youtube filmpjes is een goed idee!


Misschien heb je hier ook iets aan (zat even te Googlen en voor mijn analyse klopt het, haha): https://www.thesishulp.nl/anova-t-toets ... e-analyse/

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:38

AnneJ1995 schreef:
IsaCalixa schreef:
Hmm, ik moet zowel samenhang tussen variabelen onderzoeken als verschillen tussen groepen. Ik denk dat ik dan een regressieanalyse en anova moet doen.

Youtube filmpjes is een goed idee!


Misschien heb je hier ook iets aan (zat even te Googlen en voor mijn analyse klopt het, haha): https://www.thesishulp.nl/anova-t-toets ... e-analyse/


Heel handige link dit, bedankt voor het delen :) .

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:59

Steeph schreef:
Ik zal wel moeten met een verdediging op 8 december :+
[ [url=m/SW6jZF.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er nu echt bijna. Verslag de laatste keer toch maar ingestuurd voor een rondje feedback (al hoop ik natuurlijk dat ik kan zeggen dat het te laat is om feedback te verwerken), dan de laastste puntjes op de i, tabellen gladstrijken, strategische enters zetten, en dan zijn we er wel zo ongeveer denk ik *\o/*


Ik ben bang dat jij aan het winnen bent :D Lekker bezig!


Afbeelding

Er begint hier iets te ontstaan, maar ik ben er nog lang niet :') Ik moet nog mijn discussie en conclusie uitwerken en dan mijn grootste passie: referenties op orde maken *\o/* -O-

Iedereen een beetje opgeladen in het weekend? :(:)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:03

Jezus wat een woorden al :') .

Hoeveel woorden/pagina’s mogen jullie max hebben?
Wij 50 voor eindverslag. Dus ik maak nog allemaal verslagen erbij als bijlagen. Kan ik mooi alles samenvatten in mn eindverslag.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:30

Ik durf me hier bijnan iet te melden, maar ik ga binnenkort ook beginnen met afstuderen. Maar als ik jullie struggles lees, dan word ik een beetje bang :')

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:36

...
Laatst bijgewerkt door Melisjeee op 03-02-22 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:47

Hier ook een max van 50 paginas :j


Earth schreef:
Ik durf me hier bijnan iet te melden, maar ik ga binnenkort ook beginnen met afstuderen. Maar als ik jullie struggles lees, dan word ik een beetje bang :')


Nee joh! Aan het begin is het nog leuk *D , pas aan het einde ga je je leven haten en je afvragen waarom :+

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:57

Na 2 maanden heb ik dat gevoel al Eelmo |o

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:49

Eelmo schreef:
Hier ook een max van 50 paginas :j


Earth schreef:
Ik durf me hier bijnan iet te melden, maar ik ga binnenkort ook beginnen met afstuderen. Maar als ik jullie struggles lees, dan word ik een beetje bang :')


Nee joh! Aan het begin is het nog leuk *D , pas aan het einde ga je je leven haten en je afvragen waarom :+

Hahaha. Ik ga wel een product afleveren, dus ik hoop dat ik daarmee de ergste ellende omzeil _O-

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:00

Hier iemand die een product af moet leveren, nee daarmee omzeil je de heisa helaas niet _O- ik roep al een aantal keer dat ik liever een scriptie geschreven had. Maar moet daar wel de kanttekening aan toevoegen dat de samenwerking wat moeizaam loopt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:04

Ik lever zowel 5 verslagen in als een werkend prototype.
Ik heb 1 eindverslag en dan is de samenvatting van mijn afstuderen. En die andere verslagen is een onderzoeksrapport, ontwerprapport, testrapport en een onderzoeksopzet.
En dan diverse prototypes in verschillende versies. Dus eerst alleen tekeningen, dan digitale tekeningen en dan een echt ontwerp.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:04

Loeky01 schreef:
Hier iemand die een product af moet leveren, nee daarmee omzeil je de heisa helaas niet _O- ik roep al een aantal keer dat ik liever een scriptie geschreven had. Maar moet daar wel de kanttekening aan toevoegen dat de samenwerking wat moeizaam loopt.


Oh haha. Maar hoe bedoel je de samenwerking? Met een andere student of?

denisesilver

Berichten: 2886
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:06

Net een brief op de post gedaan richting de kvk :+
Kreeg ze niet te pakken per telefoon en chat, dus dan maar zo.
Weet alleen niet wat erger is, dat ik in 2020 nog een brief moet posten voor zoiets, of dat ik voor die brief de envelop van een lege rouwkaart gejat heb, omdat we verder geen enveloppen meer hadden :')

Mailtje naar het gemeentearchief is ook weg. Gisteren al mijn onderzoeksvoorstel. Ben nu bezig met mijn plan van aanpak.

Als jullie even mee willen huilen, dit is mijn planning. Normaal heb ik wel een week of twee extra tijd, maar dat zit er dit keer niet in :=
Afbeelding

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:39

Ik heb zojuist mijn onderzoeksvoorstel voor de definitieve versie ingeleverd van thesis nr. 2 *\o/*

Daarnaast staat mijn deadline voor thesis 1 eindverslag op 4 december, dus dat wordt bikkelen, maar wel een echte kerstvakantie :D Hoef gelukkig alleen nog m'n discussie & conclusie uit te werken.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:43

Lekker bezig hoor *\o/* !

denisesilver

Berichten: 2886
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:59

Goed bezig! *\o/*

Ik ben voor vandaag wel klaar. Voor morgen vier dingen op mijn to do lijstje, alles voor afronding van mijn plan van aanpak. Hoeft volgende week maandag pas weg, en ik wacht nog op feedback op mijn onderzoeksvoorstel, maar dan staat het in ieder geval klaar

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:11

Eelmo schreef:
Steeph schreef:
Ik zal wel moeten met een verdediging op 8 december :+
[ [url=m/SW6jZF.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er nu echt bijna. Verslag de laatste keer toch maar ingestuurd voor een rondje feedback (al hoop ik natuurlijk dat ik kan zeggen dat het te laat is om feedback te verwerken), dan de laastste puntjes op de i, tabellen gladstrijken, strategische enters zetten, en dan zijn we er wel zo ongeveer denk ik *\o/*


Ik ben bang dat jij aan het winnen bent :D Lekker bezig!


[ [url=m/voSofH.png]Afbeelding[/url] ]

Er begint hier iets te ontstaan, maar ik ben er nog lang niet :') Ik moet nog mijn discussie en conclusie uitwerken en dan mijn grootste passie: referenties op orde maken *\o/* -O-

Iedereen een beetje opgeladen in het weekend? :(:)

Jij ook hoor! 29 pagina's al :oo Discussie en Conclusie heb ik minder moeite mee, maar alle referenties op orde maken, daar heb ik echt een hekel aan. RefWorks is echt ideaal daarvoor.

Es_ther schreef:
Jezus wat een woorden al :') .

Hoeveel woorden/pagina’s mogen jullie max hebben?
Wij 50 voor eindverslag. Dus ik maak nog allemaal verslagen erbij als bijlagen. Kan ik mooi alles samenvatten in mn eindverslag.

Hier geen strikte max, maar een totaal van +/-25 tot 30 pagina's wordt gewaardeerd. Geteld vanaf de Theoretische Achtergrond tot en met de Aanbevelingen. Ohja, en iemand met de zelfde opleiding moet het in 2 uur kunnen lezen en begrijpen.


Eelmo schreef:
Hier ook een max van 50 paginas :j


Earth schreef:
Ik durf me hier bijnan iet te melden, maar ik ga binnenkort ook beginnen met afstuderen. Maar als ik jullie struggles lees, dan word ik een beetje bang :')


Nee joh! Aan het begin is het nog leuk *D , pas aan het einde ga je je leven haten en je afvragen waarom :+

Vooral dit, vorige week heb ik serieus nog een paar keer overwogen om gewoon te kappen :=


denisesilver schreef:
Net een brief op de post gedaan richting de kvk :+
Kreeg ze niet te pakken per telefoon en chat, dus dan maar zo.
Weet alleen niet wat erger is, dat ik in 2020 nog een brief moet posten voor zoiets, of dat ik voor die brief de envelop van een lege rouwkaart gejat heb, omdat we verder geen enveloppen meer hadden :')

Mailtje naar het gemeentearchief is ook weg. Gisteren al mijn onderzoeksvoorstel. Ben nu bezig met mijn plan van aanpak.

Als jullie even mee willen huilen, dit is mijn planning. Normaal heb ik wel een week of twee extra tijd, maar dat zit er dit keer niet in :=
[ [url=m/FYU5FU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei, strak gepland! Aan de andere kant heb je ook nog wel een beetje speling als je wat extra doet in de week voor kerst, maar geen idee wat naast school je dagbesteding is natuurlijk.


Imke95 schreef:
Ik heb zojuist mijn onderzoeksvoorstel voor de definitieve versie ingeleverd van thesis nr. 2 *\o/*

Daarnaast staat mijn deadline voor thesis 1 eindverslag op 4 december, dus dat wordt bikkelen, maar wel een echte kerstvakantie :D Hoef gelukkig alleen nog m'n discussie & conclusie uit te werken.

denisesilver schreef:
Goed bezig! *\o/*

Ik ben voor vandaag wel klaar. Voor morgen vier dingen op mijn to do lijstje, alles voor afronding van mijn plan van aanpak. Hoeft volgende week maandag pas weg, en ik wacht nog op feedback op mijn onderzoeksvoorstel, maar dan staat het in ieder geval klaar

Lekker bezig beide!

Hier net een mail gehad van mijn begeleider dat ie een klein foutje had gespot in de tekst (verkeerde naam, 03 ipv 02 geypt :+ ) maar hij had ook nog geen tijd gehad om het echt goed door te lezen, dus ik verwacht nog een bak terwijl morgen de deadline is :o
Als ik over een paar weken dit allemaal heb afgerond, dan wil ik graag mijn dank uiten naar RefWorks, Word (en mijn ijzersterke laptop), GraphPad, Spotify en Radio Veronica _/-\o_ :')

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:25

Earth schreef:
Loeky01 schreef:
Hier iemand die een product af moet leveren, nee daarmee omzeil je de heisa helaas niet _O- ik roep al een aantal keer dat ik liever een scriptie geschreven had. Maar moet daar wel de kanttekening aan toevoegen dat de samenwerking wat moeizaam loopt.


Oh haha. Maar hoe bedoel je de samenwerking? Met een andere student of?

Met de organisatie. Maar met vallen en opstaan komen we er wel, corona is pittig voor iedereen :j. Komt vast goed bij jou!