Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:26

Graag gedaan theadora :))

Steeph, feedback (en kritiek) kan heel terecht zijn. Maar ik heb dus serieus als opmerking -op mijn biologie scriptie- dat ik in mijn tekst even uit moet leggen wat "plaaginsecten" zijn. Dat gaat er bij mij dus niet in 8)7 :evaw:

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:05

Hier is motivatie ook echt super laag
doordat mijn stage op het moment compleet vanuit huis is kunnen veel van de dingen die ik zou gaan doen niet plaatsvinden. En lijkt het meer op een 2de thesis dan een stage helaas. Maargoed nog even doorzetten en dan kan ik hopelijkeind januari mijn studie afronden.

Steeph schreef:
Nou, ik kan best prima tegen kritiek (behalve als iemand zegt dat ik het goed doe :') ) maar als er dan zo'n enorme emmer aan opmerkingen in je Word-document staan dan weet ik nooit zo goed waar te beginnen en dan ga ik maar iets anders doen :o

Twee weken? Ha... ;(


Herkenbaar Steeph. Hier lees ik eerst alles door om te zien of bepaalde kritiek bij elkaar hoort en daarna begin ik gewoon boven aan en ga ik alle comments een voor een af.


Eelmo schreef:
Graag gedaan theadora :))

Steeph, feedback (en kritiek) kan heel terecht zijn. Maar ik heb dus serieus als opmerking -op mijn biologie scriptie- dat ik in mijn tekst even uit moet leggen wat "plaaginsecten" zijn. Dat gaat er bij mij dus niet in 8)7 :evaw:


Dit is niet heel vreemd toch? Dat is hier op de uni ook altijd zo zij geven aan dat iemand met een andere achtergrond het ook moet kunnen begrijpen (tot een bepaald punt natuurlijk). Omdat je nooit weet wie het onderzoek verder nog zal gebruiken. Vaak is een keer een korte beschrijving bij een "term" voldoende

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:36

Ik heb afgelopen project "for clout" gebruikt, zat nog te denken een glossary te maken met heel banketstaaf dat als enige woord/uitdrukking :')

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:37

Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde.
maar ik heb echt even een mentale blokkade.
Concentratie is weinig en ik mis de theorie lessen, merendeel via teams en praktijkles erg minimaal.
En op de werkvloer...zorg....vooral druk en hard meewerken.

Maar ik moet nog wel tig integrale opdrachten afronden om aan het praktijkexamen te mogen beginnen.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:04

ravellie schreef:
Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde.
maar ik heb echt even een mentale blokkade.
Concentratie is weinig en ik mis de theorie lessen, merendeel via teams en praktijkles erg minimaal.
En op de werkvloer...zorg....vooral druk en hard meewerken.

Maar ik moet nog wel tig integrale opdrachten afronden om aan het praktijkexamen te mogen beginnen.


Probeer met school contact te houden. Ze willen graag met je mee denken in deze tijd is mijn ervaring.
Ik werk in de GGZ dus geen grote extra drukte want bij een klinische omgeving is 10 bedden gewoon het max. Echter wel een hele andere groep dan we eerder gehad hebben wat maakt dat het op werk wel meer energie kost.
Ik ben bezig met mijn scriptie (duaal, dus 2,5 jaar voor de hbo)maar heb echt te weinig motivatie. Ik hoop dat jij het einde ook in zicht kunt krijgen!
Begrijp ik dat je vooral je C opdrachten nog moet doen voor je aan de praktijkexamens mag beginnen? Lukt het niet om daar een opdracht voor te kiezen of ze uit te voeren?
Kijk anders met de praktijkbegeleider naar mogelijkheden om ze gewoon in te plannen en af te toetsen.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:01

Hey, hey, hey, Eelmo, hoe staat het ervoor? :')

Dit is hoe mijn dag er al de hele dag uit ziet:
Spoiler:
Afbeelding

|(

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:26

Oooh Steef jouw spoiler is echt heeeeeel demotiverend -O-

Sterkte ook voor jou ryukapple, balen dat het meer als een thesis voelt dan een stage -O-. In welke richting studeer je? Komt goed, nog een paar weken en dan is het einde al in zicht :knuffel:


Begrijpelijk dat het je mentaal helemaal aanvliegt Ravellie, werk je ook op een corona afdeling? Probeer je grenzen echt streng te bewaren, voor beide kanten.. Niemand heeft er iets aan als je straks overbelast je diploma op gaat halen. En wat smurffie ook al zegt, neem contact op met school. Vraag aan hun ondersteuning hoe je dit het beste aan kan pakken en eventueel hulp.


Hier ligt de motivatie ook ver onder het vriespunt. Ik probeer een eindpresentatie te plannen maar de begeleider vanuit de organisatie doet moeilijk want het heeft geen toegevoegde waarde voor het project. Dus nu moet ik maar aan school gaan vragen om het curriculum aan te gaan passen, ofzo. En het loopt al langer niet zo soepel, maar mijn opleiding is daarin ook weer niet in staat (deze docent dan) om een standpunt in te nemen en achter de student te gaan staan... Is het al januari |o :?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:39

Loeky01 schreef:
Oooh Steef jouw spoiler is echt heeeeeel demotiverend -O-

Hier ligt de motivatie ook ver onder het vriespunt. Ik probeer een eindpresentatie te plannen maar de begeleider vanuit de organisatie doet moeilijk want het heeft geen toegevoegde waarde voor het project. Dus nu moet ik maar aan school gaan vragen om het curriculum aan te gaan passen, ofzo. En het loopt al langer niet zo soepel, maar mijn opleiding is daarin ook weer niet in staat (deze docent dan) om een standpunt in te nemen en achter de student te gaan staan... Is het al januari |o :?

Sorry, ik vind het zelf ook heel demotiverend, al helemaal omdat ik vanochtend mezelf maar even geleerd heb hoe ik met GraphPad om moet gaan omdat ik niet meer door één deur kan met Excel :o

Zou je je eindpresentatie niet op school kunnen geven voor je docent? Vervelend hoor, als je begeleider(s) niet mee werken... ik weet er alles van :(:)

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:48

Oh GraphPad ziet er wel vriendelijker uit qua werken met! Goed bezig, toch een grote stap vandaag :j. Succes met de rest, gaat je lukken!

Nee het is de overdracht naar de praktijk. Aangezien ik geen onderzoek doe maar een product maak >;) (that was me). En eigenlijk moeten daar ook nog drie mensen uit het werkveld bij aanwezig zijn zodat ik een dialoog van een goed half uur kan leidden. Dus ik ben benieuwd wat school zegt, eigenlijk is mijn docent ook nog eens op vakantie en is er geen vervanger. Maar heb d'r toch maar gemaild en ze reageerde net wel gelukkig.

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:05

Oh god, die grafieken. Sterkte!

Ik kreeg eindelijk een mail van mijn stagebegeleider van school over mijn evaluatie, maar juist met meer feedback. Ik die rommel verwerkt en opgestuurd, krijg ik gelijk daarop mijn evaluatieformulier. Waarom krijg ik dan nog feedback te verwerken? 8)7

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:33

Loeky01 schreef:
Oh GraphPad ziet er wel vriendelijker uit qua werken met! Goed bezig, toch een grote stap vandaag :j. Succes met de rest, gaat je lukken!

Nee het is de overdracht naar de praktijk. Aangezien ik geen onderzoek doe maar een product maak >;) (that was me). En eigenlijk moeten daar ook nog drie mensen uit het werkveld bij aanwezig zijn zodat ik een dialoog van een goed half uur kan leidden. Dus ik ben benieuwd wat school zegt, eigenlijk is mijn docent ook nog eens op vakantie en is er geen vervanger. Maar heb d'r toch maar gemaild en ze reageerde net wel gelukkig.

Ik begin inderdaad ook een kleine voorliefde voor GraphPad te krijgen :o

Wat vervelend van die presentatie... Succes! Hopelijk kun je op korte termijn wel gewoon je presentatie geven.


denisesilver schreef:
Oh god, die grafieken. Sterkte!

Ik kreeg eindelijk een mail van mijn stagebegeleider van school over mijn evaluatie, maar juist met meer feedback. Ik die rommel verwerkt en opgestuurd, krijg ik gelijk daarop mijn evaluatieformulier. Waarom krijg ik dan nog feedback te verwerken? 8)7

Bedankt :')

Oh daar kan ik ook slecht tegen inderdaad. Ik kreeg van mijn vorige begeleider ook een bak feedback op mijn plan en verslag, maar beide hoefde ik dan niet aan te passen want het was toch al voldoende.... >;)

Hier even een korte pauze, ik moet nog acht dingetjes waarvan een aantal met hulp van een collega dus hopelijk komen we daar samen uit, morgen. Op dit moment 39 pagina's, net 10.000 woorden, 12 benoemde figuren (waarbinnen nog ABCD) en 10 benoemde tabellen. Die laatste twee exclusief bijlagen :+ Het mag +/- 30 pagina's zijn...

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:35

Loeky01 schreef:
Sterkte ook voor jou ryukapple, balen dat het meer als een thesis voelt dan een stage -O-. In welke richting studeer je? Komt goed, nog een paar weken en dan is het einde al in zicht :knuffel:


Thanxx,ik studeer animal nutrition. En loop nu stage bij een petfood bedrijf. Komt trouwens niet door het bedrijf zelf hoor dat het voeld als tweede thesis. Het report wat je moet maken voor het bedrijf van de uni is gewoon een soort tweede thesis (staat ook letterlijk in de opdracht) maar veel dingen die ik er naast mocht doen (mee naar evenmenten, fabriek en met mensen van andere delen van het bedrijf meelopen maar ook de dingetjes die op het bedrijf zelf werden geviert/gedaan) vallen weg dus dan blijft er niet veel stage over.. gelukkig mag ik volgende week beginnen met interviews. Dus dat is wel leuk.

Hoop dat het voor jouw ook snel wat beter gaat

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:10

Steeph:
Afbeelding

:')

Ryukapple: plaaginsect is een doodnormaal Nederlands woord toch? Snap niet zo goed dat ik dat nóg meer jip&janneke moet maken :=

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:39

Eelmo schreef:
Steeph:
[ Afbeelding ]

:')

Ryukapple: plaaginsect is een doodnormaal Nederlands woord toch? Snap niet zo goed dat ik dat nóg meer jip&janneke moet maken :=

:')

Ik heb echt even een baaldag vandaag. Ik ben er helemaal klaar mee. Net precies het zelfsw hoofdstuk weer voor feedback ingestuurd en weer een bak terug gekregen. Van de helft echt dat ik denk "School vraagt me A, jij wil B"...

Sky

Berichten: 5071
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:44

Ik kom binnenvallen, zit in de allerlaatste fase van mijn thesis voor mijn master.

@ryukapple, studeer je toevallig aan de WUR? Ik herken dit namelijk en heb hetzelfde gehad, heb daardoor ook enorm uitloop gehad omdat ik tijdens mijn stage mezelf er niet kon zetten dat stomme onderzoek ernaast te doen. Die heb ik dus grotendeels ná mijn stage nog zitten maken. Ik vind het een enorm onnodige constructie die ze hebben...

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:51

@Sky wur idd. Is echt onhandig idd.

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 16:58

Hoi iedereen, ik weet dat dit niet echt het 'luisterend oor' topic is, maar zou ik misschien ff met iemand kunnen pb'en? Ik heb nogal een tegenslag gehad omtrent mijn scriptie en ik moet t ff kwijt :(

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:09

PB staat altijd open :knuffel:

Ik heb ook een baaldag vandaag, maar geen tijd voor baaldagen >;) ~~}>

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:21

Oh god ik ben niet de enige zie ik al.
Nou ik heb in de afgelopen 4 weken jawel 3 zinnen op papier gekregen.
En dit is alleen nog maar het proposal.............
Ik had zoveel motivatie tot het gesprek met mijn begeleider die dus vond dat alles opnieuw moest...

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:04

Mag ik nu nog harder huilen...
Scroll ik omlaag naar mijn bronnen pagina, zie ik in een keer een pak minder bronnen in de lijst staan.
Lang verhaal kort, de laatste 6 artikelen die ik bijgevoegd heb of ja deinfo er van voor mijn literatuur zijn FOETSIE. Kan dus weer lekker opnieuw beginnen daarmee.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:33

Wát ben ik BLIJ om op dit topic tegen het lijf te lopen.
Ik ben sinds 1 oktober aan mijn stage begonnen en in maart mijn afstudeerstage voor mijn Bachelor Biomedisch laboratorium onderzoek, bij een veterinair instituut in Zweden, maar door covid zit ik thuis te werken aan een literatuurstudie.

Ik worstel ZO ENORM met het vinden van een ritme en het uberhaupt op papier krijgen van dingen. Zodra ik mezelf klaar aan het maken ben om wat bronnen te zoeken of te gaan schrijven duik ik enorm. Alles is een afleiding en alles wordt ook aangegrepen..

Wat een frustratie en wat schaam ik me ervoor en baal ik ervan. Ik KAN beter, maar moet de juiste methode vinden om mezelf een schop te geven.

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:27

Iedereen sterkte met de baaldagen :(:)

Ik heb een stage! En mijn minor met een 6, 7 en 7,2 afgesloten *\o/*
Nu nog tien weken stage, en dan beginnen met afstuderen :=

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:40

:(:)
Komt goed allemaal, bijna weekend :knuffel:

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:54

Knuffel voor iedereen :knuffel: .

Ik ben echt toe aan weekend joh.
Vandaag verslag dag, maar zo geen concentratie :')

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:41

smurffie schreef:
ravellie schreef:
Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde.
maar ik heb echt even een mentale blokkade.
Concentratie is weinig en ik mis de theorie lessen, merendeel via teams en praktijkles erg minimaal.
En op de werkvloer...zorg....vooral druk en hard meewerken.

Maar ik moet nog wel tig integrale opdrachten afronden om aan het praktijkexamen te mogen beginnen.


Probeer met school contact te houden. Ze willen graag met je mee denken in deze tijd is mijn ervaring.
Ik werk in de GGZ dus geen grote extra drukte want bij een klinische omgeving is 10 bedden gewoon het max. Echter wel een hele andere groep dan we eerder gehad hebben wat maakt dat het op werk wel meer energie kost.
Ik ben bezig met mijn scriptie (duaal, dus 2,5 jaar voor de hbo)maar heb echt te weinig motivatie. Ik hoop dat jij het einde ook in zicht kunt krijgen!
Begrijp ik dat je vooral je C opdrachten nog moet doen voor je aan de praktijkexamens mag beginnen? Lukt het niet om daar een opdracht voor te kiezen of ze uit te voeren?
Kijk anders met de praktijkbegeleider naar mogelijkheden om ze gewoon in te plannen en af te toetsen.


Bedankt voor je tips meid.
Ik zit idd in het vierde jaar.
Op neuro heb ik een en ander aan praktijk C kunnen behalen.
Nu idd de laatste C opdrachten op een zware verpleegafdeling (somatiek +).
Werk weinig met wb-ers, heb zelf vaak verantwoordelijke dienst en dan ook nog covid nu.

Vind het best pittig allemaal

Jij ook succes!!