Salaris/tarieven stalmedewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:13

Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:13

trysteffy schreef:
Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?


Masterclass Deurne. Maar dat bestaat niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:37

trysteffy schreef:
Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?
Geen, ik ben historica. :') Ervaring, werkhouding en, vanwege de tak van sport, lef waren een stuk belangrijker.

Zebrastreep

Berichten: 9758
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:50

trysteffy schreef:
Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?


Paardenhouderij niv 3 op een Mbo terra.

Mbo Terra raad ik tevens niet aan om een opleiding te gaan volgen. Gaf mij echt het gevoel alsof ik de middelbare school nogmaals aan het doen was. Lesstof was precies hetzelfde als op de middelbare. Nu kwam dat waarschijnlijk ook omdat ik als middelbare school ook op Terra zat.
Ik vond het best achteraf een beetje een geldverspilling. Docenten met weinig kennis en die ook uitstralen alsof ze er eigenlijk niet zoveel zin in hebben.

Vriendin van mij volgt er nu een opleiding en er gaan regelmatig docenten weg omdat ze overspannen zijn of een burn-out hebben. Communicatie is nog steeds zo slecht als voorheen zelfs toen ze de complete directie hadden ontslagen en er een compleet nieuw team op gezet is.

Praktijklessen verliepen ook altijd een beetje vreemd zo kregen wij het laatste 1,5 jaar opeens praktijk boven in Groningen ( Delfzijl) voor mij was dat bijna 2 uur reistijd. Laatste jaar hadden ze zoiets van we moeten ook maar gaan beginnen met rijden want dat moet ook met het examen.
Examens verliepen ook op een manier wat in mijn ogen niet helemaal de richtlijnen van de regering heeft. Zo is er op mijn praktijkexamen onderdeel evenement organiseren niemand komen kijken van school ( ze zeiden wel dat er iemand zou komen). Het praktijk examen op school was ook een lachertje. Ik moest als eerste voor het onderdeel exterieur en gezondheid dacht ik. Examinator liep na 2 minuten weg om nog iets op te halen. De examens met vragen liet ze gewoon liggen nu was ik zo eerlijk om niet te kijken en het paard wat ik bij mij had was ook wat onrustig maar dat komt op mij totaal niet professioneel over.

Ze kunnen gewoon veel meer uit deze opleiding halen... Leukste vond ik dan de stages en het helpen bij grote evenementen en een uitje naar de hengstenkeuring in Den Bosch. Verder heb ik er niet echt dat ik denk veel leuke herinneringen aan of veel van geleerd.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:56

Een vriendin van mij was stalruiter bij een grote internationale stal toen ik tiener was. Ik reed bij die vriendin een aantal paarden en was vrijwel iedere dag begaan met de dagelijkse verzorging (zo‘n 10 boxen), hooi binnenhalen, weide onderhoudt.
Ik dacht dat ik ook de paarden in wilde en zij heeft me toen in de vakanties meegenomen om te helpen op haar werk. Daar zag ik in hoe het echt ging als stalruiter die 10 paarden moet rijden. Een poets-losrij meisje (dat mocht ik ook doen toen) en een uitstap-afzadel meisje. Mijn vriendin deed het trainingsdeel. Als de paarden echt goed gingen en boven regionaal uitgroeide verdwenen ze naar de internationale ruiters.
Ofwel, pure machinematige omgang. Daar was ik toen snel klaar mee, niets voor mij :D

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:14

trysteffy schreef:
Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?

Geen, loop al vanaf mijn 12e mee op stallen, overal mee naar toe gegaan. En zo mee gerold het vak in.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:17

trysteffy schreef:
Voor de mensen die dus in de paarden werken/gewerkt hebben wat voor opleiding hebben jullie daar voor gevolgd?


De BBL opleiding van het Groenhorst college in Barneveld. 20 uur werken (hahaha iets meer in praktijk) en 1 dag in de week naar school.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:19

Denk je ook na over pensioenopbouw? Want minimumloon en geen pensioenopbouw is wel heel karig.

Ik zou zelf voor een goede kantoorbaan gaan, zodat je met 4 dagen rond kunt komen en daarnaast de paarden lekker als hobby houden.