Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:24

Mkango schreef:
lletam schreef:
Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..
Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst. :)) Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.

Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven. :)


Ik heb nul verstand van ondernemen, dus vergeef me als het een stomme vraag is maar wat doet het geld in je bedrijf? Kan het daar groeien? Of meer als spaarpot of investeringsgeld?

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:14

Anna_Dani schreef:
Ik heb nul verstand van ondernemen, dus vergeef me als het een stomme vraag is maar wat doet het geld in je bedrijf? Kan het daar groeien? Of meer als spaarpot of investeringsgeld?


Geld in je bedrijf doet helemaal niks, maar is over het algemeen wel lekker als buffer. Ik doe het een beetje hetzelfde, inkomsten staan gewoon op mijn zakelijke rekeining te staan en periodiek maak ik een x bedrag over naar mijn betaalrekening. Wel spaar ik zakelijk voor mijn pensioen - dat geld gaat naar een losse beleggingsrekeing (beheerd) waar het dan vanzelf meer, maar nu eigenlijk vooral minder waard wordt. Als je wil dat je geld groeit moet je of investeren in dingen en hopen dat die meer waard worden of beleggen.

Cambionn

Berichten: 795
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:49

Ik heb het wel gehad op mijn opleiding. Wist van kinds af aan al dat ik de IT in wou en heb dus een HBO opleiding Software Engineering gedaan. Als het op development aan kwam was ik het liefst bezig met complexere dingen zoals AI, game-engines, etc. en dat krijg je dus pas op het eind dus zat in het begin ook veel in een mix van verveling en opzoek naar zelf complexiteit toevoegen. Daarbij speelde er prive ook genoeg waardoor het niet altijd lekker liep. Kwam er vervolgens het laatste jaar steeds meer achter dat ik security, privacy en sysadmin taken eigenlijk veel leuker vond dan development. De dingen als web- en appdevelopment vond ik dus echt 100% niks, en laat daar nou het meeste werk in zitten :') . Maarja, als je bijna klaar bent ga je niet meer je hele opleiding omgooien. Zeker niet gezien ik veel liever werk en alwerkende leer ipv naar school te gaan.

Heb gelukkig anderhalf jaar geleden een baan kunnen krijgen in een genomics bedrijf waar de IT afdeling momenteel 2 man inclusief mijzelf telt. Dat betekend dat we alles doen. Software development, maar ook sysadmin taken en gezien de aard van het bedrijf is security ook een groot belang (wat de software ook meteen wat complexer maakt). Dat scheelt echt, want de meeste sysadmin banen betalen echt weinig vergeleken wat je normaal verdiend met mijn papiertje, en nu verdien ik gewoon aardig marktconform. Heb het er erg naar mijn zin nu, maar hoop over tijd hier door te groeien en nog verder van development af te kunnen stappen en meer de rest te doen. We hebben momenteel ook veel grote projecten draaien op IT gebied, dus genoeg leuks te doen :D . Collega's zijn aardig, en kan goed met ze overweg. Toch is het soms wel jammer dat ik niks weet van de biologische kant en zij vaak niks van de IT kant. Zelfs de andere "IT mensen" hier zijn bio-informaticussen of zijn dat geweest, dus ik sta er wel een beetje buiten als 100% IT'er. Gelukkig zelf wel genoeg IT vrienden en we hebben het internet nog. Daar in tegen zijn er wel verassend veel mensen hier die iets met paarden hebben, in feite is het een collega geweest die mij de laatste nodige push gaf om de stap te zetten om met paarden te beginnen :) .

Dus ja, vind ik mijn werk echt leuk? Dat zeker wel, maar ik wil toch doorgroeien in een net andere tak en het feit dat ik daar mee bezig kan hier is ook wat het leuk houd. We gaan zien waar ik over een paar jaar sta.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:50

Vind ik mijn werk echt leuk? Weet ik niet.
Sommige projecten en taken wel, maar zeker niet alles. Ik ga niet met tegenzin naar mijn werk en heb een paar leuke collega's, Verder prima salaris en voorwaarden plus het is dichtbij.
Groot bedrijf dus je kunt in principe alle kanten op, in mijn functie zelf minder groeimogelijkheden.
Samenvattend: Over het algemeen niet super leuk, maar ook niet vervelend. Moet wel zeggen dat ik nog nooit een baan heb gehad of gezien waarbij ik denk dat ik het super leuk ga vinden.

Ik denk soms wel dat dat zou moeten als ik vrienden gepassioneerd vol in hun werk op zie gaan, maar misschien lijkt het ook allemaal wel mooier dan het is.

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:05

Ik vraag me ook altijd af of men wel eerlijk is als je die vraag stelt, maar dat is projectie denk ik.

Ik wíl ook eigenlijk gewoon tevreden zijn met wat ik wel heb alleen hoe kom ik van dat knagende gevoel en stress af...

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:34

Ik vind mijn huidige werk prima maar ik was echt toe aan meer uitdaging, verantwoording en wil mijzelf verder ontwikkelen. Daarom dus de stap genomen om wat nieuws te zoeken na 8 jaar en begin in mijn nieuwe functie in september. Ben ontzettend benieuwd :D

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:26

Uhm, als ik de staatslotterij win dan stop ik direct met werken. Ik vind mijn werk leuk, heb het goed waar ik zit, maar het is niet mijn hobby. Ik heb ook wel gekozen voor een baan die lekker verdiend, omdat ik graag een bepaalde levensstandaard wil. Ik kom niet aan dit salaris met 3 dagen in het dierenasiel werken, al zou ik dat misschien wel leuker vinden.

Maar ik heb een leuke functie, leuke collega's, goede werkgever en ga met plezier naar mijn werk. Dus eigenlijk geen klagen.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:40

ja, ik vind mijn werk leuk. Zou echt niets anders willen. De vrijheid, de natuur, de dieren. Heerlijk. Geen reistijd, veel buiten. Mogelijkheid om paarden te houden en kinderen die heerlijk buiten opgroeien.
Tuurlijk zijn er ook wel eens mindere dagen, het zit soms tegen qua regelgeving, financieel, zieke dieren, kapotte machines. Het is eentonig werk, maar geen dag is hetzelfde. Je bent vrij, maar ook heel gebonden door de dieren en de melktijden. Je doet dit werk niet om er rijk van te worden, maar het geeft veel voldoening en vreugde, dat vind ik belangrijker.
Ik ben boerin op een melkveebedrijf.

Pluisje1998
Berichten: 1236
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:20

Ik vind mijn werk absoluut leuk, maar ik heb dan ook van mijn hobby mijn werk gemaakt. Altijd dol geweest op live muziek, en nu werk ik in de evenementen industrie. Net een klus afgerond voor een festival als programma coördinator en nu weer verder als stagehand/stagemanager tot ik afgestudeerd ben. Daarna is het doel om te gaan zoeken naar iets vasts bij een organisator. Tenzij er genoeg freelance klussen binnen komen, dan blijf ik dat voorlopig doen.

Het is wel zwaar werk, en daarmee weet ik niet hoe toekomstbestendig het is. Maar voor nu vermaak ik me prima, en ik verwacht dit de komende 10/15 jaar nog wel te doen.

Enzo_Ollie

Berichten: 788
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:29

Toen dit topic gestart is werkte ik in de branche waarvoor ik gestudeerd heb, toen ik 22 was heb ik een tijdje een functie bekleed die zoals iemand het ooit bracht alleen "kale mannen van rond de 40/50 doen". Dat ging ook goed en ik had het voordeel als 22 jarig meisje dat de mensen die tegenover me zaten vaak onder de indruk van de kennis die ik had waren. Dat was een functie waarvoor je relaties moet opbouwen over een aantal jaar, helemaal als je geen relaties kan overnomen. Helaas was die tijd mij niet gegund n werd er op een bepaalde manier omgegaan met personeel, ik heb daar in totaal 13 maanden gezeten en ik heb voor een ander rayon in die tijd 3 verschillende collega's gehad :') , mede hierdoor denk ik achteraf dat ik een burn-out heb gehad.

Nu ben ik ander halfjaar geleden overgestapt naar een bedrijf in de andere pk's die ook thuis op de wei staan :o . Het werk op zichzelf is niet heel uitdagend meer, op het begin wel. Maar ik mag er wel dingen bij doen en leer van die tak ook heel veel, dus dat is wel uitdagend. En mijn collega's zijn super leuk dus ik zit hier zeker op mijn plek!

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:14

Ik vind mijn werk leuk, als ik de lotto zou winnen stop ik met werken en ga ik hetzelfde doen, maar dan als vrijwilliger. Meer zodat er niet het moeten van het werken bij komt.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:33

lletam schreef:
Ik vraag me ook altijd af of men wel eerlijk is als je die vraag stelt, maar dat is projectie denk ik.

Ik wíl ook eigenlijk gewoon tevreden zijn met wat ik wel heb alleen hoe kom ik van dat knagende gevoel en stress af...


Dan is een loopbaancoach geen gek idee en een investering in je toekomst :)

Ik ben overigens echt eerlijk als ik zeg dat ik mijn werk leuk vind. Stop niet met werken als ik de loterij win. Ik doe de hele dag een beetje hobby’en eigenlijk :D
Ik geloof ook wel dat dat er voor iedereen in zit. Maar voor mij duurde het ook even voor ik wist wat en hoe dan :)

Anoniem

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:47

Mijn werk is leuk en ik kan er mijn ei in kwijt. Samen zijn met mijn kind vind ik wel leuker maar daar kan niks tegenop.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:25

lletam schreef:
Ik vraag me ook altijd af of men wel eerlijk is als je die vraag stelt, maar dat is projectie denk ik.

Ik wíl ook eigenlijk gewoon tevreden zijn met wat ik wel heb alleen hoe kom ik van dat knagende gevoel en stress af...

Door het jezelf niet (meer) op te leggen?

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:51

Ik vind de meeste aspecten van mijn werk heel leuk, maar als leidinggevende ben ik nagenoeg eindverantwoordelijk, ook als het op de planning aankomt. Dat zorgt er voor dat ik soms moet werken terwijl het niet uitkomt of als ik al over mijn uren heen kom. In bijna anderhalf jaar tijd ben ik maar een paar keer met tegenzin naar het werk gegaan. De tijd vliegt en er is altijd wel iets te doen.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:00

Ik ben super blij met mijn werk!

Sinds enkele maanden werk ik als en ben ik in opleiding voor beoordelaar bij een uitvoeringsinstantie.

Ik heb nog nooit zo op mijn plek gezeten. Het werk inhoudelijk, de werksfeer, de uitdaging, de mogelijkheden tot ontwikkeling en groei bij zo'n grote organisatie, het goede salaris (nu al) en de goede arbeidsvoorwaarden, ruimte voor privé, het virtuele werken, de diversiteit. enz.

Helemaal happy dus. Dus wie een connectie heeft met (sociaal) recht: er wordt regelmatig geworven.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:01

verootjoo schreef:
lletam schreef:
Ik vraag me ook altijd af of men wel eerlijk is als je die vraag stelt, maar dat is projectie denk ik.

Ik wíl ook eigenlijk gewoon tevreden zijn met wat ik wel heb alleen hoe kom ik van dat knagende gevoel en stress af...


Dan is een loopbaancoach geen gek idee en een investering in je toekomst :)

Ik ben overigens echt eerlijk als ik zeg dat ik mijn werk leuk vind. Stop niet met werken als ik de loterij win. Ik doe de hele dag een beetje hobby’en eigenlijk :D
Ik geloof ook wel dat dat er voor iedereen in zit. Maar voor mij duurde het ook even voor ik wist wat en hoe dan :)


Ik zou mijn werk ook wel blijven doen, maar dan 2 dagen ofzo en dan nog 2 dagen in het asiel + een lang weekend vrij.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:21

Ik zou bij het uitkeren van de lotto misschien juist nog wel meer gaan werken :o Zou heel graag een eigen accommodatie hebben waar ik paarden ook in training kan nemen en les op eigen locatie kan geven ed Dus wanneer ik de lotto zou winnen dan gaat er een boel geld naar een fijne locatie met voldoende grond voor een heleboel gave plannen :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:51

Oh ik houd van mijn werk. Ben ook wel een beeeetje veranderd in een workk-a-holic nu.
Ik ben nu zelfstanding ondernemer en ik vind eigen baas zijn echt het beste wat er is. Ik bepaal mijn eigen uren, ik bepaal met wie ik werk, wanneer ik werk en ik hoef niet naar stomme oneindige meetings te gaan.

Voorheen werkte ik 10 jaar lang als leerkracht basisonderwijs. In 2019 ben ik mijn eigen bedrijf begonnen en deed dit boven op mijn full time baan als leerkracht. Daarna ben ik part time gegaan (4 dagen per week) en 3 maanden later heb ik ontslag genomen en ben ik full time als zelfstandig ondernemer verder gegaan, mede omdat we ook verhuisden en ik dacht dit is het juiste moment om het helemaal te proberen.

Ik ben nu 32 en ik zeg het nog regelmatig dat dit de beste beslissing is geweest die ik tot nog toe gemaakt hebt.

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:57

Ik vind mijn werk heel erg leuk, ook na meer dan 20 jaar bij dezelfde werkgever. Maar ik vind dat ik meer verdien dan dat ik verdien. Ik vind zelf dat ik goed ben in wat ik doe maar vind dat ik daar niet voor beloond word helaas. Ik ben dus tevreden met mijn werk maar niet met alles erom heen. Is soms ook wel wat gezeik en dat weegt toch best zwaar af en toe. Ik werk 30 uur maar als ik de staats win stop ik gelijk, hoe leuk ik het ook vind

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:08

Ik heb twee eigen zaken waar ik full time mee aan de slag ben en vind ze alle twee ontzettend leuk!

Ik heb een eigen vechtsportschool waar ik alle administratieve taken doe en (kick)bokslessen geef.

Daarnaast heb ik een babyspa waar babietjes kunnen floaten en massages kunnen krijgen, weer helemaal anders.

Erbij doe ik nog periodiek het managen van kickbokswedstrijdtrajecten.

Ik werk ca. 60-70 uur per week maar zou het niet anders willen!

Sidenote: ik werk twee van de drie banen samen met mijn man, wat natuurlijk wel erg gezellig is. Tuurlijk zijn er de wat mindere taken ( dagelijks 300m² stofzuigen en dweilen bijvoorbeeld :p )maar ik kan al mijn tijd en input zelf inrichten en de resultaten kan ik ook meteen van genieten.

Dus ja, ik vind mijn eigen werk leuk, maar heb ook hard mijn best gedaan om mijn hobby in werk om te zetten.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:10

Kairos schreef:
Ik vind mijn werk leuk, als ik de lotto zou winnen stop ik met werken en ga ik hetzelfde doen, maar dan als vrijwilliger. Meer zodat er niet het moeten van het werken bij komt.

Als ik de loterij win ga ik óf gewoon door zoals ik nu doe, óf ik ga iets compleet anders doen.
Mijn huidige baan ga ik niet in minder dan 32 uur kunnen doen, dan mis je echt teveel. Dan zou ik eerder kiezen voor iets compleet anders denk ik, ik heb alleen geen idee wat precies :')
Het is dus maar goed dat ik niet meedoe aan loterijen :+

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 22:13

Als ik nu de lotto win zou ik misschien wel weer gaan studeren. Alle geld om te kiezen wat ik leuk vind en er is geen druk, als ik de studie niet haal of toch niks voor mij is kan ik zo stoppen. Ik ben heel leergierig.

Ik vind mijn werk best leuk, maar ik heb niet het idee dat ik me nu veel verder kan ontwikkelen in wat ik in mijn werk het meest interessant vind.

Charlotte446

Berichten: 644
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:48

Een soort van bekende situatie. Ik had ook heel leuk en afwisselend werk (Marketing en Communicatie) tot ik ziek werd. De werkdruk was zo hoog dat ik eerst uitviel met een burn-out en vlak daarna een auto-immuunziekte kreeg. Achteraf kwam die burn-out dus deels door die auto-immuunziekte. Stress en spanning maken mijn darmen ziek dus een oneerlijke baas, een baan met deadlines zullen mij ziek maken. Uiteraard ligt het iets genuanceerder.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar kan je niet een iets andere richting op? Ipv compleet iets anders en onderaan beginnen wat je zelf zei. Of misschien bij een ander soort bedrijf? Voor mij zou bijvoorbeeld een gemeente een betere match zijn qua stress vergeleken met een bedrijf waar het alleen maar om keiharde prestaties gaat.

Cambionn

Berichten: 795
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:05

lletam schreef:
Ik vraag me ook altijd af of men wel eerlijk is als je die vraag stelt, maar dat is projectie denk ik.

Ik wíl ook eigenlijk gewoon tevreden zijn met wat ik wel heb alleen hoe kom ik van dat knagende gevoel en stress af...

Tja, is het altijd leuk? Of echt een droombaan? Nee dat niet. Als ik de lotto win, zou ik het ook niet blijven doen. Ik zou stoppen en de leuke dingen als hobby blijven uitvoeren, en alle minder leuke dingen laten. Of misschien wel dat ik voor de lol af en toe wat freelance oppak. Of dat ik bij een privacy non-profit/foundation ga werken. Of wellicht ga ik me met wat FOSS projectjes bemoeien. Ik zou het niet kunnen zeggen eigenlijk.

Maar ik denk wel dat, als ik al het geld van de wereld zou hebben, ik iig niet met mijn huidige werk door zou gaan. Ik ben, als ik heel eerlijk ben, namelijk liever lui dan moe tenzij ik ergens echt passie/intresse in heb. Als ik zo rijk zou zijn, dan zou ik lekker de "high life" leven, geen "moet" meer willen en puur met leuke dingen bezig zijn en mensen betalen voor de rest.

Maar dat zegt niet dat ik mijn werk niet leuk vind. Vrij weinig in het leven is perfect. Soms kun je toch ergens van genieten en er blij mee zijn, zelfs al is het geen droomsituatie. De kans dat ik zo rijk wordt is nihil, dus ik kijk liever naar de dingen die ik wel heb of realistisch gezien kan hebben. En als dat meer vreugde brengt dan ontevredenheid, zeker als daar ook nog een verbeterend toekomstperspectief in zit, dan komt het al snel wel goed.

Ik denk dan ook wel dat men hier eerlijk is. In feite, ik zie mensen hier nog best open zijn over hoe het niet allemaal een grote droombaan is. Denk dat het verschil eerder ligt in wat men nodig acht om hun beroep leuk te noemen, of er tevreden mee te zijn.