Opleiding Bitfitter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 15:41

Hey,

Ik ben opzoek naar een opleiding tot bitfitter met een officieel diploma. Ik heb er op het internet enkele gevonden. Nu was mijn vraag of er iemand ervaring heeft met zo’n opleiding. Laat maar weten!

Liefst een opleiding in België, maar Nederland mag ook. Mag ook online zijn.
Grtjs

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:53

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 18:18

Heeft er niemand een opleiding tot bitfitter gedaan die me wat meer kan vertellen?

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:16

Ik schop je topic even omhoog, ik ben ook erg benieuwd!

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:22

Het hele concept bitfitter bestaat nog niet zo gek lang, dus dat je weinig reacties krijgt vind ik niet zo gek. Ik wist niet eens dat daar een opleiding voor bestond.
Als tip wil ik je wel meegeven: kijk bij het "officiele" diploma wel goed door wele instantie die "officieel" erkend word. Er zijn genoeg opleiders die zeggen officieel erkend te worden maar die alleen door zichzelf erkend worden. Daar hoeft niets mis mee te zijn zolang je je daar maar van bewust bent.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:28

Kijk even bij bridle2fit, die doen opleiding in België volgens mij.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:33

Ik denk dat heel nieuw concept is. Officieel diploma wilt niet zeggen dat het ook een erkende opleiding is. Ik denk dat je meer als een certificaat moet zien. Voor rest ook geen idee of veel vraag is naar bit fitters.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:51


Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:01

Het lijkt mij ontzettend leuk, maar ik vraag me wel af of je hier fulltime werk in kunt vinden.
Kun je alleen van bitfitten leven?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:07

Ik zou er niet in investeren. Officieel is niet meer dan iemand die een opleiding heeft opgezet om eraan te verdienen.......

Bitfitten alleen is echt niet voldoende. Ik hoor alleen maar slechte en tegenvallende ervaringen van mensen die een zogenaamde bitfitter langs hebben laten komen. Vaak merken ze het pas als ze later met de tandarts en fysio en dergelijke verder gaan kijken naar eventuele problemen. Zaken die een bitfitter helemaal niet kunnen zien.

Ja, ze leren de zogenaamde werking van een bit en hoe die in een mond het beste kan liggen. Maar daarna is het vrij beperkt en ligt het aan de persoon hoeveel meer kennis en ervaring hij/zij heeft om het geheel te zien.
Natuurlijk beweert iedereen dat hij/zij die ervaring en kennis bezit, maar de gehele anatomie is echt nog een vak extra.

LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 09:55

Alvast bedankt voor de reacties. Ik studeer momenteel diergeneeskunde en wil me daarna bijscholen voor iets van fysio of osteo. Ik wil geen geld verdienen met bitfitter. Maar ik weet dat sommige lichamelijke problemen wel hiermee te maken hebben. Daarom wil ik er toch graag kennis over hebben. Alle reacties zijn welkom!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:55

LoveHorseJ schreef:
Alvast bedankt voor de reacties. Ik studeer momenteel diergeneeskunde en wil me daarna bijscholen voor iets van fysio of osteo. Ik wil geen geld verdienen met bitfitter. Maar ik weet dat sommige lichamelijke problemen wel hiermee te maken hebben. Daarom wil ik er toch graag kennis over hebben. Alle reacties zijn welkom!


Dan zou ik eerst dat doen en daarna er nog eens over nadenken. Problemen kunnen weleens door een niet fijn liggend bit komen, maar dat is wel het laatste probleem in het geheel vaak. Als het goed is leer je zoveel over de anatomie dat je zo een flauwe cursus niet nodig hebt.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:23

Misschien inderdaad eerst je opleiding afmaken en dan kijken.
Dan zul je zien dat bitfitten niet echt een ding is en meer tussen de oren van de ruiter zit dan die van het paard :o
Op de faculteit is hierover een zeer interessante lezing geweest van twee zeer bekende en kundige paardentandartsen (die ook gewoon dierenarts zijn).

Hopelijk krijg ik nu niet heel bokt over me heen, maar hier is een linkje (https://en.equide.be/single-post/2019/0 ... res-Equide). Ik denk niet dat er wat gepland staat, maar ik denk indien er wat vraag naar is, ze met plezier een nieuwe lezing organiseren (en als het weer mogelijk is met corona).

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Opleiding Bitfitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:38

Gewoon doen, alle extra kennis is mooi meegenomen!