Cranio/ sportmassage opleidingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:55

Ik ben op zoek naar zowel positieve als negatieve ervaringen met de volgende opleidingen/ opleiders..

Praktijk natuurlijk ( cranio sacraal)
Maureen Rogers ( cranio sacraal)
Massage hippique ( sport massage opleidingen)
Aeres Barneveld ( sportmassage)

Evt andere opleiders mogen ook wel ervaringen over gedeeld worden indien dezelfde richtingen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:57

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:59

Hippo Sofia al naar gekeken?
Volgens mij is dat ook wel een fijne opleiding, organisatorisch waren er in het verleden wel wat issues, maar ik verwacht dat die wel verholpen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:00

Daar hoor ik wisselende ervaringen over

Edit: kan ook niet terugvinden waar diegene die lesgeeft zelf is opgeleid...

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:33

Niemand??

Ingeeu

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:31

Ik heb de opleiding craniosacraal therapie gevolgd bij Hippo Sofia. Helaas niet afgemaakt i.v.m. persoonlijke redenen. Zou dit graag weer oppakken. Op hun website kun je zien hoe ze zelf is opgeleid.

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:35

Ja, heb ik inmiddels gevonden dank!
Heb jij specifiek voor hipposofia gekozen?

Ingeeu

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:14

Ja, mede omdat ze toen nog in Nieuw-Wehl gevestigd waren en ik daar niet gek ver vandaan woonde. Nu zitten ze in Hooge Mierde. Voor mij een extra drempel om het weer af te maken. En het is nu een aantal jaar geleden dat ik me bezig hield met de opleiding.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:03

Maureen Rogers heeft de cranio sacraal therapie ontwikkeld voor paard. Dus als je wil kiezen, zou ik het bij haar volgen.

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:21

En qua sportmassage? Zijn daar nog ervaringen in te delen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:20

Anoniem schreef:
En qua sportmassage? Zijn daar nog ervaringen in te delen?


Ik heb mijn opleiding gedaan bij Massage Hippique, inmiddels kleine 10 jaar geleden. Het is inmiddels groter en voor mijn gevoel ook wel commerciƫler geworden. Inhoudelijk niets op aan te merken, Angelique vind ik ook een fijn mens. Doe er zelf alleen niets meer mee en ben twee jaar geleden ook gestopt met mijzelf bijscholen - ivm lichamelijke klachten aan mijn kant, kan ik het werk niet meer doen.

Vriendin heeft haar opleiding gedaan bij Bartels&Bascule, maar die twee zijn ieder hun eigen weg gegaan. Nog steeds wel beide actief hierin met opleidingen ook. Vriendin was erg tevreden over haar opleiding.

MH en B&B doen het beide echt wel op een andere manier. Wat bij je past is erg persoonlijk. Locatie speelt misschien ook nog mee: de ene in Weert, de andere in West-Brabant.

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:33

Dank!
Locatie is niet het aller belangrijkste voor mij.
Al zou aeres barneveld het meest praktisch zijn, als ik op de afstand afga..

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:08

Anoniem schreef:
Dank!
Locatie is niet het aller belangrijkste voor mij.
Al zou aeres barneveld het meest praktisch zijn, als ik op de afstand afga..



Ik heb de opleiding in Barneveld gedaan, maar heb begrepen dat daar nogal wat veranderd is sindsdien, dus mijn ervaring is niet per se relevant meer.

Wel zou ik je willen adviseren, als je hier serieus mee verder wil, om ongeacht je keuze voor opleider de NGS opleiding sportmassage te doen. Deze opleiding is op mensen gericht en naar mijn ervaring en gesprekken met "collega's" geeft dit wel echt toegevoegde waarde op het gebied van kennis, maar ook sommige handgrepen. De NGS opleiding is zwaar en duurt lang, maar heeft ook flink kwaliteit, een kwaliteit die ik tot noch toe niet heb terug gezien bij de diverse opleiders op paardengebied.

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:10

En die handgrepen komen bij de paarden opleiding niet voldoende aan bod dan?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:12

ik zou niet bij aeres barneveld gaan... heb daar de sportmassage gedaan maar ik vind dat je echt te weinig les krijgt voor het geld wat je betaald... daarbij is het zeker niet geschikt als je niet zo goed bent in zelf leren(zoals ik ).

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:17

Heb je alle modules daar gedaan?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:17

ja

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:34

Ilze van Praktijk Natuurlijk geeft fijn en duidelijk les. Toen ik de Guasha therapie opleiding bij Greetje Hakvoort deed was zij af en toe hulp docent en vond haar erg prettig.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:05

Anoniem schreef:
En die handgrepen komen bij de paarden opleiding niet voldoende aan bod dan?


In mijn ogen niet, alleen al gezien het feit dat je veel minder lesdagen/contacturen hebt oefen je veel minder onder begeleiding.

Barneveld is nu geloof ik nog maar 3 - 5 lesdagen per module. De NGS opleiding die ik deed was 30 volle lesdagen, ruim het dubbele dus.

Anoniem

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:53

Ik zou me wel kunnen voorstellen dat meerdere bijscholingen of eventueel aanvullende / andere cursussen ook wel genoeg zouden kunnen zijn, erbij?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Cranio/ sportmassage opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:30

Alles kan natuurlijk. Ik zou me zo 123 geen bijscholing/korte cursus kunnen bedenken die voor mij qua kennis en trainig van gevoel hetzelfde zou doen als de NGS opleiding die ik gedaan heb. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, alleen dat ik ze niet ken.

Aangezien mijn doel was om mijn eigen bedrijf te starten en onder andere de massages daarin aan te bieden wilde ik me zo goed mogelijk scholen. Mede daarom ben ik door gegaan met nog meer opleidingen zoals de sporttherapie waarin ook revalidatietechnieken naar voren kwamen. Ik vond dat ik mezelf als ondernemend behandelaar pas serieus kon nemen als ik ook echt in staat was om probleemoplossend te kunnen werken en daarin voldoende onderlegd te zijn. Onbekend is onbekwaam zeggen ze altijd.

Ik weet ook niet of het nog steeds zo is, maar indertijd in Barneveld werd het wel sterk geadviseerd om ook een humane sportmassage opleiding te doen.
Het een en ander is natuurlijk altijd afhankelijk van wat je ermee wilt en wat je eigen mogelijkheden zijn.