Carrière switch...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 01:37

Elke dag denk ik: ik wil wat anders gaan doen, maar wat... -O-
Ik werk bijna 10 jaar als verpleegkundige maar zit al ruim een jaar te fantaseren over wat ik nog meer kan doen in mijn leven. Omdat ik er niet uitkwam, ben ik uiteindelijk bij een loopbaancoach geweest.
Daardoor was ik nog meer verward :+

Door omstandigheden kijk ik uit naar ander werk en bekijk ik vacatures als verpleegkundige.
Maar van weinig/niets denk ik "dat is het!" Dus misschien is dit het moment dat ik mijn stoute schoenen moet aantrekken en uit mijn comfortzone stap.

Maar wat :') het enige dat ik wel weet: iets zelfstandig. Mijn interesses liggen heel breed, dus alles is wel leuk maar het is ook snel saai :')

Meer mensen die dit herkennen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alja

Berichten: 25597
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 05:16

Ik heb bijna 20 jaar bij verschillende benzine pompen gewerkt en sinds deze week ook geswitched.
Heel wat anders maar nog wel het klantencontant dus ben benieuwd

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:49

Ja herken het, ben leerkracht. Vond het ook moeilijk iets te vinden. Dacht een tijdje admin/kantoorbaan.. gedaan.. vond ik ook saai na een tijdje.

Als je mij 5 jaar geleden had gezegd dat ik ipv leerkracht honden trainer en honden massage therapy zou doen had ik je voor gel verklaard.

Maar ben mn passie tegengekomen per toeval en heb nu mijn eigen startende bedrijf, werk voor een hele goede trainer in mijn gebied en hopelijk in 6 maanden kan ik part time gaan en hopelijk volledig uit het onderwijs binnen 2 jaar. Eindelijk.

belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:27

Richting psychiatrie? Kan je prima met je diploma

Of wil je heel wat anders?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:29

Ik wist het ook nooit. Rolde van het een in het ander, zonder plan en dat was prima. Uiteindelijk in de detachering gaan werken (wel een contract maar steeds andere werkplekken) en zo leerde ik wat ik wel, maar ook niet wilde.

Bij de laatste opdrachtgever ben ik een jaar of 12 geleden blijven hangen. Daar ben ik doorgegroeid/overgestapt naar een heel andere functie, 6 jaar geleden. En dat zou weer kunnen als ik wat ik nu doe niet meer leuk genoeg vind.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:38

Mijn opleiding was binnen het sociaal werk, maar uiteindelijk ben ik in een heel andere sector aan de slag gegaan (dus misschien niet helemaal een carrière switch omdat ik nog geen echte carrière had). Ik ben gewoon gaan solliciteren op andere functies. :)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:53

Ben je theoreticus? Als ja dan kan je werk in het onderzoek overwegen. Eventueel beginnen als onderzoeksassistent en dan (als je het leuk vindt) doorstromen naar een promotieplek.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:43

Belle_boef, ik denk eerder echt iets uit de verpleging.
Aan de ene kant denk ik "ik heb gehad met de zorg" en langs de andere kant vind ik het wel jammer om 2 diploma's te hebben en er niets meer mee te doen..

Chubby, zoiets lijkt me wel leuk. Overal een wat ervaring in opdoen :j Maar vaak ook momenten denk ik dat je het helemaal geen leuk werk vind?

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:02

Misschien richting study nurse?
Helpen bij klinische onderzoeken? Vanuit daar kun je dan ook in het datamanagement komen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:17

Wat werkte er niet bij je loopbaancoach? Je zegt het daardoor nog minder goed te weten, dat lijkt me niet de bedoeling.

Hier 2 economische studies afgerond en een paar jaar werkzaam geweest binnen de online marketing/sales. Op de uni riep men al dat ik niet richting sales moest, maar de communicatie kant op. En daar hebben ze gelijk in gehad.

Paar jaar werkzaam geweest binnen, deels, mijn vakgebied en dat was op zich best leuk. Althans, de auto/het salaris/reizen en het team. Maar de KPI's/targets/werkdruk/waardering gingen me steeds meer tegen staan.

Begin dit jaar besloten om het roer om te gooien, flink gaan sparen en sinds kort officieel zonder baan. Wel werk ik freelance om zo de rekeningen te kunnen betalen en de rest van mijn tijd/aandacht gaat naar het loopbaantraject.

Inmiddels 2 maanden bezig, veel testen en onderzoeken afgerond en langzaam komt er meer duidelijkheid. Zaken die ik al wist worden nog meer duidelijk, zowel positief als negatief en mijn coach heeft zo'n onwijs groot netwerk, dat is echt waardevol.

Welke kant het op gaat? Geen idee, neig voor nu heel sterk naar de politie maar het kan ook social works worden, of misschien wel boswachter.

Wat ik bedoel te zeggen: Je kunt echt veel aan zo'n coach hebben. Het is, geloof ik, een vrije titel, dus er zal veel onderlinge onderscheid aanwezig zijn. Bureau waar ik bij zit is actief door het hele land, mocht je een naam willen, inbox staat open :)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:26

Het bleef allemaal heel vaag bij de loopbaancoach. Het enige waar hij van overtuigd was dat ik iets zelfstandigs moet doen of de baas/directrice moet zijn van iets, want dat past het beste bij mijn karakter.
Ik had niet verwacht dat hij specifieke beroepen ging aanduiden, maar het is te vaag gebleven.
Bij mijn vriend (die er ook is bij geweest) net hetzelfde..

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:29

Ging dat via een instantie, of een eigen bedrijf? Misschien dat daar verschil in ligt, ik ken wat mensen die onderzoeken bij het UWV hebben gedaan, daar kwam voor hen niet heel veel informatie uit.

Ik heb echt al heel wat uurtjes testen zitten maken, uitslagen bekijken en grafieken uitlezen. Zegt natuurlijk nog niet alles, maar het geeft, voor mij, wel kaders en een bepaalde richtlijn. Al heb ik, denk ik, ook echt een goede coach met heel veel kennis en een groot netwerk, dat speelt denk ik ook mee.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:45

Farjen schreef:
Belle_boef, ik denk eerder echt iets uit de verpleging.
Aan de ene kant denk ik "ik heb gehad met de zorg" en langs de andere kant vind ik het wel jammer om 2 diploma's te hebben en er niets meer mee te doen..


Dat je een bepaald diploma hebt wil niet zegge dat je er dan de rest van je leven aan vast zit natuurlijk. Leuk juist om verder te leren, jezelf verder te ontwikkelen, te kijken welke andere interesses en mogelijkheden je hebt. Bovendien kun je met je diploma altijd weer terugkeren als je dat zou willen.

Ik ben 2 jaar geleden geswitcht. Van docent in het middelbaar onderwijs naar ambulant coach voor kinderen met ASS. Ik ben dit jaar toch weer terug gekeerd naar het onderwijs omdat ik het miste, maar ik heb een hele toffe, leerzame uitstap gemaakt.
Ik zou het eigenlijk iedereen eens aanraden, er is nog zoveel meer dan je huidige baan, waarom in je hele leven ooit maar 1 ding doen?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:47

In België heb je de VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding).
Via hen kan je opleidingscheques aanvragen en deze dan gebruiken bij erkende loopbaancoaches.
Ik heb maar de helft gebruikt, dus ik kan eigenlijk wel de rest gebruiken bij een andere coach :j

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Carrière switch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:09

Is zzp dan niks voor jou? Zelf kiezen waar je werkt, hoeveel, etc en wellicht via die weg doorstromen naar teamleider als interim?

Mijn ex teamleider werkte als interim, heeft zelf jaren SPV gedaan en toen gaan bijscholen en nu dus ZZP manager/teamleider