Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 10:15

genja schreef:
De nieuw baan nemen !

Wat ik wel zou proberen ook omdat je het dan voor jezelf goed kan afsluiten bij je nieuwe baan afspreken dat je bv pas 1 februari begint zodat het gezin de tijd heeft een nieuw iemand te zoeken die jij misschien nog kan inwerken .
Zoiets zou ik bij een ‘normale ‘ baan niet snel zeggen maar omdat je nu in zo privé situatie werkt wel


Ik zou op 6 januari beginnen bij mijn nieuwe baan. Heb de laatste 2 weken van december vrij, maar kan altijd inspringen dan. Dus dan hebben ze 6 weken om een nieuw iemand te vinden.
Denk dat ik van mijn nieuwe werkgever ook niet kan verwachten dat hij zolang blijft wachten op me, totdat zij een nieuw iemand vinden.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:16

De reistijd lijkt me echt geen probleem, zeker als je geen fileleed hoeft te verwachten. Ja, als het sneeuwt zal de trein vertraagd zijn, so be it.

Wat betreft 4 dagen werken: kun je ma/di en do/vr werken? Eén woensdag vrij ertussen om even op te laden maakt een wereld van verschil.
Zo ben ik bijna 20 jaar lang om half 6 m'n bed uitgesprongen om voor de files uit naar Amsterdam te rijden. Altijd 2 uur reistijd op een dag, 50 minuten heen (filevrij dankzij het onmogelijke tijdstip) en 1 uur 10 minuten terug, want dan was het écht niet filevrij. Zonder die woensdag vrij tussendoor had ik dat niet zo makkelijk volgehouden.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:18

Justme_Lisaa schreef:
Ik zou op 6 januari beginnen bij mijn nieuwe baan. Heb de laatste 2 weken van december vrij, maar kan altijd inspringen dan. Dus dan hebben ze 6 weken om een nieuw iemand te vinden.
Denk dat ik van mijn nieuwe werkgever ook niet kan verwachten dat hij zolang blijft wachten op me, totdat zij een nieuw iemand vinden.


1 maand opzegtermijn is normaal, dus dat is prima.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:20

Citaat:
Thanks! Eigenlijk kom ik er hierdoor achter dat de juiste keuze is om de nieuwe baan te nemen. Want het komt er anders op neer dat ik mijn eigen wensen en geluk opzij zet voor iemand waarvan ik weet dat ze me over 3 jaar toch wegsturen want dan zitten alle kinderen op de basisschool.


:)
Je geluk opzij zetten voor 'n ander doe je inderdaad best niet. Het is goed dat je naar jezelf luistert :)

Je zal moeten kijken of je het redt, die 4 dagen werken en de reistijd. Als je energie krijgt van je werk, kan je vaak wel meer aan dan je oorspronkelijk zou denken!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:25

Zoals iedereen hier eigenlijk al zegt: ga voor de nieuwe baan! Die biedt zoveel meer kansen en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. En zoals je het zelf opschrijft in de OP, klinkt het alsof je de nieuwe baan eigenlijk veel meer ziet zitten :)

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:38

Ook ik zou voor de nieuwe baan gaan.

Ook een belangrijk aspect is het uitbetalen bij ziekte. Als je een weekje ziek bent, is het balen. Maar wat als je echt langer ziek bent, bv met een gebroken been, hernia of iets anders.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:40

Je werkt nu op basis van een pgb denk ik? Dan altijd voor die andere baan gaan want wanneer je via een pgb uitbetaald krijgt heb je inderdaad geen recht op veel zaken aangezien dat bij de uitbetaling in zit. Ben wel benieuwd wat ze je betalen nu want via pgb is het uurloon veel hoger .

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:04

35 minuten met ov? Prima, in de trein kun je al rustig een boekje lezen, ontbijten etc.

Ik denk dat je een hele goede keuze maakt, namelijk: voor je eigen geluk. Heel veel plezier bij jouw nieuwe baan!

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:45

Wat een mooie stap kun je maken. Baan waar je voor geleerd hebt, en mooie uitdaging en dan nog alle praktische voordelen erbij.
Die keuze is makkelijk.
Ja natuurlijk ga je die kinderen missen ( maar als de ouders en de kinderen echt nog zo dol op je zijn, dat zie je ze vast zo af en toe in het weekend ). En voor de ouders, ja even lastig misschien , maar ze vinden heus iemand anders.
Ze zijn ook gewoon werkgever ( passen jouw uren bijvoorbeeld gewoon aan zonder te uitgebreid erbij na te denken hoe dat voor jou is ) . Jij hoeft niet loyaler naar hun te zijn dan een gewone werknemer.

Loyaliteit is wel een mooie eigenschap, dus je daar zullen ze op je nieuwe werk vast ook heel blij mee zijn.

Anoniem

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:29

Ik zou ook voor de nieuwe baan gaan!

Het opschroeven van de uren komt op mij over als een lokkertje, die uren kunnen heel snel weer naar beneden gaan.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:58

De nieuwe baan NIET nemen. Ik heb 48 jaar lang fulltime gewerkt waarvan gedurende 1 jaar lang nog extra een tweede werkgever erbij. Gelukkig bijna nooit een ziektedag. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het iemand lukt om twee keer of meer in zijn leven een fijne werkgever te vinden. Een fijne werkgever is m.i. een winnend miljoenen lot in de loterij.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:01

En als je toch twijfelt over 32 uur, waarom vraag je dan niet of je 24/28 uur bij je nieuwe baan kan werken?
Bij mijn laatste baan zochten ze ook iemand voor fulltime (36 uur) maar uiteindelijk werk ik nu 28. Gewoon omdat ik het gevraagd/onderhandeld heb!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:03

Nico12 schreef:
De nieuwe baan NIET nemen. Ik heb 48 jaar lang fulltime gewerkt waarvan gedurende 1 jaar lang nog extra een tweede werkgever erbij. Gelukkig bijna nooit een ziektedag. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het iemand lukt om twee keer of meer in zijn leven een fijne werkgever te vinden. Een fijne werkgever is m.i. een winnend miljoenen lot in de loterij.

En waar lees je dat TS al een fijne werkgever heeft? Want dat lees ik namelijk niet: ik lees dat ze onder haar niveau werkt (als veredelde oppas), geen doorbetaling bij ziekte, zichzelf nauwelijks kan onderhouden met wat ze verdient en er een aantal uurtjes bij komen als de werkgever in de gaten krijgt dat ze misschien wel wat anders kan krijgen. Bovendien eindigt dit als de kinderen naar school gaan, dus met een paar jaar moet ze sowieso wat anders.
Dat valt voor mij niet onder de noemer fijne werkgever :n

Ik zou dus wel voor de nieuwe baan gaan :j Het is sowieso van belang dat je ervaring op doet op het niveau waar je voor geleerd hebt, ook voor de toekomst!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:36

Nico12 schreef:
De nieuwe baan NIET nemen. Ik heb 48 jaar lang fulltime gewerkt waarvan gedurende 1 jaar lang nog extra een tweede werkgever erbij. Gelukkig bijna nooit een ziektedag. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het iemand lukt om twee keer of meer in zijn leven een fijne werkgever te vinden. Een fijne werkgever is m.i. een winnend miljoenen lot in de loterij.


Welnee, ik ben een aantal keer van baan gewisseld en heb altijd fijne werkgevers en collega’s getroffen. Bovendien als het je niet bevalt kan je weer verder solliciteren he!

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:40

Justme_Lisaa schreef:
of omdat ik weet dat de ouders in de problemen komen op het moment dat ik mijn baan op zeg.


Hier vooral geen rekening mee houden. Als ze je opeens maar voor 20 uur kunnen gebruiken i.p.v. 25 uur wordt dat ook zomaar gedaan. Dan houden ze er ook geen rekening mee dat je misschien wel in de problemen komt door minder inkomen. De kinderen op je nieuwe baan zullen vast ook leuk zijn. De kinderen waar je nu mee werkt worden ook ouder en zullen ook wel een keer verdwijnen. Dat blijft ook niet eeuwig bestaan. Bij je nieuwe baan kun je je veel meer ontwikkelen en meer zekerheid. De reistijd lijkt mij nog wel te overzien, zou het daar zeker niet om laten. Iedere nieuwe stap is spannend maar ik zou de nieuwe baan zeker aannemen!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:41

Gefeliciteerd, gezien de zekerheid en het aantal uren zou ik overstappen. Je zou bv aan kunnen geven in nood bij het andere gezin nog in te willen blijven vallen

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:49

Zeker voor de nieuwe baan gaan! Lees je eigen post maar terug, ik hoor alleen voordelen bij de nieuwe baan en meer nadelen bij de oude baan.

Die reistijd met het OV valt echt wel mee. Daar zou ik het niet van laten afhangen.

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:51

Nico12 schreef:
De nieuwe baan NIET nemen. Ik heb 48 jaar lang fulltime gewerkt waarvan gedurende 1 jaar lang nog extra een tweede werkgever erbij. Gelukkig bijna nooit een ziektedag. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het iemand lukt om twee keer of meer in zijn leven een fijne werkgever te vinden. Een fijne werkgever is m.i. een winnend miljoenen lot in de loterij.


Wat een negatieve gedachte zeg. Ik ben tot nu iedere paar jaar van werkgever veranderd (op eigen initiatief trouwens, omdat ik graag meer zie dan maar 1 werkplek in mijn leven) en heb wel degelijk meerdere (hele) fijne werkgevers gehad.

TS, mooie kans heb je aangeboden gekregen. DOE. Gaaf om jezelf verder te ontwikkelen en de randvoorwaarden zijn ook nog een stuk beter zo te lezen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:52

Ik zou de nieuwe baan wel nemen. Puur op de toekomst gericht en de punten die je allemaal opnoemt. De kinderen van de huidige baan worden ook ouder en dan?

Met je nieuwe baan doe je waarvoor je gestudeerd hebt, kan jij jezelf ontwikkelen en dat is erg belangrijk. Vooral in een wereld als deze. Ik zou zeggen ga voor de nieuwe baan, dan weet je dat het met de toekomst ook goed zit.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Kiezen voor de nieuwe baan of niet? Moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:02

Ik zou de nieuwe baan ook nemen om eerder genoemde redenen! 35/45 minuten incl. fietsen en wachttijd lijkt me ook goed te doen met ov. :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:35

Nico12 schreef:
De nieuwe baan NIET nemen. Ik heb 48 jaar lang fulltime gewerkt waarvan gedurende 1 jaar lang nog extra een tweede werkgever erbij. Gelukkig bijna nooit een ziektedag. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het iemand lukt om twee keer of meer in zijn leven een fijne werkgever te vinden. Een fijne werkgever is m.i. een winnend miljoenen lot in de loterij.

Oef wat een pech heb jij dan.

Hier toch al een paar keer een fijne werkgever getroffen. En de markt is er zo naar dat een andere baan weer zo gevonden is als het niet bevalt.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 20:33

Dispar_Vulgo schreef:
En als je toch twijfelt over 32 uur, waarom vraag je dan niet of je 24/28 uur bij je nieuwe baan kan werken?


Minder uren zijn voorlopig sowieso geen optie, want ze zoeken echt iemand voor die 4 dagen. Maar wellicht is het in de toekomst altijd nog mogelijk. Maar ik wil niet direct in het begin al wijzigingen “eisen”.

Ibbel schreef:
Wat betreft 4 dagen werken: kun je ma/di en do/vr werken?

Dit zou eventueel kunnen worden, maar net als de uren wil ik niet direct al veranderingen eisen. Dus als dit zou kunnen zou dat natuurlijk ideaal zijn! :)

Verder nog bedankt iedereen voor de input. Maar ik wil wel even wat rechtzetten. De afspraken van niet doorbetalen bij ziekte, geen cao, werken onder mijn niveau, geen pensioenopbouw e.d. Komen NIET direct van mijn baas af. Dit heeft het tussenbedrijf zo geregeld en hun staan daar los van. Ik heb echt niet de intentie om kwaad over hen te spreken, want dat verdienen ze absoluut niet. Want tot op heden mag ik alles met de kinderen doen en niets is te gek.

De keuze voor een nieuwe baan valt voor mij vooral op zekerheid en een steady inkomen met dito uren. Niet met dat ik een hekel heb aan mijn huidige baas, maar meer aan de uitdaging die daar gemist word door mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:50

Ga voor die nieuwe baan. Het bied jou meer stabiliteit. En als je iets doet wat je echt leuk vind, dan overleef je 32 uur werken ook wel! En dan maakt reistijd ook niet meer uit.

Je kunt altijd aangeven dat je wilt proberen om 32 uur te werken, mocht het niet lukken dat je dan graag terug zou willen naar bijv. 24 uur werken. Vaak is er veel mogelijk in goed overleg :)

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:10

Justme_Lisaa schreef:
Dit zou eventueel kunnen worden, maar net als de uren wil ik niet direct al veranderingen eisen. Dus als dit zou kunnen zou dat natuurlijk ideaal zijn! :)


Als er nou iets is dat je bij aanvang van een nieuwe baan uitonderhandelt (da's iets heel anders dan eisen trouwens, eisen doe je nooit), is het dit soort dingen... Nee heb je, ja kun je krijgen, en nu vragen is veel handiger dan over een half jaar.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:47

Ibbel schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Dit zou eventueel kunnen worden, maar net als de uren wil ik niet direct al veranderingen eisen. Dus als dit zou kunnen zou dat natuurlijk ideaal zijn! :)


Als er nou iets is dat je bij aanvang van een nieuwe baan uitonderhandelt (da's iets heel anders dan eisen trouwens, eisen doe je nooit), is het dit soort dingen... Nee heb je, ja kun je krijgen, en nu vragen is veel handiger dan over een half jaar.


Daar ben ik het wel mee eens. Zeker als je om medische redenen oid al twijfelt of het niet teveel gaat zijn...