Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
__Sannne schreef:Twilight schreef:Ik werk sinds kort voor een klantenservice. Nog in training maar door meeluisteren al veel bijzonders gehoord.
Zelf enorm angstig om iemand aan de lijn te krijgen die hem compleet flipt en dan dicht te slaan.
Snap ik, is ook spannend. Mensen kunnen echt naar zijn en denken dat boos worden en schelden de oplossing is. Helaas lopen er flink wat van die aso's op de aardbol rond.
Hoe is het bedrijf tegenover zulke mensen? Bij ons mocht je gewoon zeggen van: ik wens niet zo aangesproken te worden dus bij deze beëindig ik het gesprek. Fijne dag nog verder. (En dan dus gewoon ophangen)
__Sannne schreef:Snap je frustratie hoor, zulke dingen zijn echt super vervelend. Het is als medewerker ook niet leuk om daarmee te moeten dealen. Is het uiteindelijk wel opgelost?
Anke98 schreef:Moet je je eens voorstellen dat je uit een verhaal van een klant die zelf ook niet snapt wat ie bedoeld moet kijken wat zijn vraag eigenlijk is zo nu: Hij ziet een naam en bovenin staan cijfers en iets met KB. Zet je enorm aan het denken en eigenlijk moet je terug naar de basics en je verplaatsen. Dit viel best mee want na 5 minuten sparren bleek dat hij zag staan hoeveel geheugen een plaatje in beslag nam.
Lieszje schreef:Ik ben een tijdje ventilatie monteur geweest.
In mijn regio hadden we een keer onderhoud bij appartementen en iedereen had zijn eigen werklijst.
Ik kwam bij een wat oudere (Surinaamse?) man met allemaal oude foto's etc. van voetbal op de muur.
Dus ik zeg nog heel droog, goh wat leuk al die oude foto's. U bent zeker een echte voetbalfan?
De man begon wat te lachen en heeft dus verteld wie hij was.
Ik was dus bij een bekende voetballer over de vloer
Echt een superleuk gesprek mee gehad, hele aardige man
Zie helaas net dat hij in Juli overleden is
nelske164 schreef:Maar die man was zo dankbaar voor de hulp dat ie mij toen persoonlijk 20 euro had toe gestopt!
Cinnepin schreef:Wat ik nooit meer vergeet was 10 jaar geleden bij een baantje in een zonnestudio. Het was al redelijk laat ( kwart voor 10 in de avond ) en er kwam nog een klant binnen voor een kwartier zonnen. Hup hij in de cabine. We sloten toen om 10 uur dus werd sowieso wat later. Geen probleem. Rond een uur of 10 zou zijn zonnebank dus uitslaan en dat gebeurde ook. Alleen was meneer om half 11 nog niet uit de cabine en hoorde ook helemaal niks. Ik mn baas bellen wat te doen. Ik moest de cabine binnen gaan. Dat deed ik dan ook. Meneer lag nog in de uitgeslagen zonnebank. Ik vond het maar niks, maar ja ik moest de bank openen. Daar lag hij..het idee prutsmuts hij erbij lag vergeet ik dus ook niet meer. Hij had een stijve tampeloeres met zijn hand er om heen, en verder geen beweging. Heb hem proberen wakker te krijgen, nou dat lukte me niet. Ik 112 gebeld en politie en ambulance in de zaak. Knepen ze hem in in die spier bij de schouder en toen werd hij wakker.
Wat bleek nu, meneer had gedronken en er lag sneeuw buiten en met die combinatie in de warmte had hij een black out gekregen.
Maar die houding, die had bij zijn geval, ik wil niet weten wat ie aan het doen was...
__Sannne schreef:Dat dat jouw ervaring is kan prima. Het is niet die van mij. + wat ik vooral duidelijk probeer te maken is: hoe boos je ook bent, ga niet lopen schreeuwen of schelden tegen iemand die alleen maar z'n werk probeert te doen. Die mensen zitten er niet om je te pesten he. Beetje fatsoenlijk gedrag vertonen naar medewerkers lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed, zal stukje opvoeding zijn wellicht.
Beretto schreef:__Sannne schreef:Dat dat jouw ervaring is kan prima. Het is niet die van mij. + wat ik vooral duidelijk probeer te maken is: hoe boos je ook bent, ga niet lopen schreeuwen of schelden tegen iemand die alleen maar z'n werk probeert te doen. Die mensen zitten er niet om je te pesten he. Beetje fatsoenlijk gedrag vertonen naar medewerkers lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed, zal stukje opvoeding zijn wellicht.
En met de zin"zal stukje opvoeding zijn wellicht" geef je al aan dat je je verheven voelt boven de rest van de mensheid.
Ik scheld en tier nooit tegen een medewerker van een klantenservice maar toch hebben deze wel eens opgehangen omdat ik om concrete antwoorden vraag.