Werkverhalen, let's go

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:58

Wow,
wat een bizarre verhalen. Ik heb er ook wel eentje. Op het moment zelf heel eng. Ik werk in de zorg. Dit is gebeurd op mijn oude werk, met dementerende ouderen.

Wij hadden avonddienst en rondom 20.30 kwam er een man binnen. Grote man, 1.95m ongeveer, breed, in een legerbroek met van die zwarte boots eronder, en een petje over zijn hoofd. Hij liep over de afdeling heen, en keek kamers in. Ik erop af samen met een collega, vragen of wij hem konden helpen. Ik herkende de man niet als familie van een van de bewoners. De meneer gaf aan dat hij hier was voor zijn ouder. Bij vraag wie zijn ouder was, wilde hij niet aangeven wie. Beetje vreemd, dus wij gingen met hem in gesprek. Waarom hij niet aangaf wie zijn ouder was, en dat wij ons hier niet comfortabel bij voelde (en onze bewoners ook niet). Dat wij graag wilde weten voor wie hij kwam, of anders de afdeling wilde verlaten. Man, ik stond te trillen op mijn benen! Die man verhief zijn stem, en nog niet willen aangeven voor wie hij was, maar dat hij ook de afdeling niet ging verlaten want hij was hier op bezoek, en hij was aan het controleren en hij zag dingen die niet goed waren. Dus ik vroeg weer voor wie hij was, werd die man alleen maar boos, schelden etc. Dus ik zeg: prima, ik druk op de bel. Wij hadden zo´n telefoon met een paniekknop erop. Als je erop drukte kreeg heel het huis dat alarm. Uiteindelijk is er een grote mannelijke collega bij gekomen en toen kwam het verhaal eruit:
´´Ik wilde kijken of mijn vader (idd, een cliënt) veilig was, en of jullie hem in bescherming nemen.´´
We hadden die man nog nooit gezien bij zijn vader, maar uiteindelijk wist hij wel voornaam van vader, wie hij was etc. Was heel vreemd toen, en de manager is de volgende dag heel boos geworden en met die man in gesprek gegaan. Wij waren behoorlijk geschrokken die avond. Voor dezelfde geld was het echt een gek, en deed hij ons of de bewoners wat aan.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:08

Ik werk op de klantenservice van een zorgverzekering. Soms hele gezellige gesprekken, maar ook wel frustrerende gesprekken van mensen die het financieel keer op keer weer mis laten lopen. We gaan altijd echt wel tot het uiterste om ze te helpen, maar ergens stopt het en dat vind ik altijd rot, want ik vind het zo sneu als iemand van 19 net een jaar zijn eigen verzekering moet betalen en dan al dikke achterstand heeft. Lekker begin. Ligt ook deels bij de ouders vind ik, die moeten daar toch op sturen. Maar goed ken natuurlijk de verdere situatie niet.
Boze mensen doen me niet zoveel. Ik laat ze uitrazen en probeer dan mijn verhaal te doen. Werkt dat niet dan mogen ze terug bellen als ze weer afgekoeld zijn. Laat me niet uitschelden, behandel iedereen aan de telefoon met respect en netjes. Dan verwacht ik dat ook van de klant. En kan je dat niet. Dan kan je op een ander moment nog eens bellen.
Moet zeggen dat ik in de 2 jaar dat ik dit werk doe, misschien 2x een gesprek op zo'n manier heb beëindigd. Krijg eigenlijk altijd iedereen wel rustig en dan kan ik ze alsnog verder helpen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:18

Och ja die betalingsachterstanden op jonge leeftijd zag ik ook vaak. Zag met regelmaat jongeren met betalingsachterstanden van duizenden euro's en aanmaningen van het CJIB of al deurwaarders aan hun broek. Dan heb je het wel echt heeel erg bont gemaakt want er was bij ons heel veel mogelijk wat betreft regelingen. Of die met hun 19e al onder bewind stonden. Echt sneu gewoon.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:42

Ik heb regelmatig boze mensen aan de telefoon gehad.
Ik liet ze uitrazen en zei dan... ik heb ook een moeder hoor.
Vaak waren ze dan stil.

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:44

Ik werk op de zaterdagen als manoesje van alles in een garage en daar maak je soms ook wel dingen mee.
Zo ooit een man die een kapotte koplamp had. Baas geeft mij de sleutels en vraagt of ik die even wil vervangen, maar ik mocht die auto van meneer niet binnen rijden. Prima dan rijd u m zelf toch binnen? Auto eenmaal binnen wil ik dus beginnen. Nou dat kon echt niet hoor ik (als vrouw zijnde) mocht dat echt niet doen. Spreekt ie een collega aan die op dat moment ook in de werkplaats is, dat hij het moet doen. Die zegt nee want was al druk bezig en zegt dat ik degene ben met tijd en ik dat ook kon. Wilde hij absoluut niet, dus ging ie weer met een kapotte lamp naar huis. Prima, heeft ie alleen zichzelf mee.

En een keer komt er een meneer langs met de klacht dat zijn auto sreest meer begint te rammelen nadat ie eerder op de dag bij een andere garage zijn wielen had laten wisselen. Mijn baas ging er een stukje mee rijden en kwam tot de conclusie dat een van de wielen niet vast zat. Dus die heeft de auto per direct geparkeerd en is terug gelopen. Daarna moest ik met gereedschap in de stromende regen terug naar die auto om alle wielen te controleren (eentje zat zo los dat ik de bouten gewoon met mijn handen kon draaien) en daarna terug gereden. Die man vroeg toen aan mijn baas wat de service kostte. Die zei t is goed zo, hoeft niks te betalen. Maar die man was zo dankbaar voor de hulp dat ie mij toen persoonlijk 20 euro had toe gestopt!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 04:20

O ja seksistische klanten :roll: ooit een klant, die best wel veeleisend was en nogal graag uit de hoogte deed. Eigenlijk wou hij graag een vip behandeling altijd. Goed hij had gezeur met de rental agent en wou enkel nog met de manager spreken. Omdat het niet de eerste keer was en ik wist dat hij niet zou ophouden ging ik erheen. Zegt hij: o ik had om de manager gevraagd.
Ja die heb je voor je vriend :roll:
Echt heel nare man was dat. Tegen mij uiteindelijk super aardig of iedereen die manager was en super neerbuigend tegen ander personeel. Bah.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 07:57

Ik ben basisschoolleerkracht in een niet zo'n al te beste wijk en ik kan echt boeken vol schrijven over de meest absurde dingen die ik heb meegemaakt met ouders en kinderen.
Zelfs na ruim 18 jaar lesgeven denk je dat je alles al hebt meegemaakt, maar nee hoor, het kan altijd nog gekker.

Een russisch kind op school gehad waarvan de vader nogal crimineel was. Tijdens gesprekken met de directie zat vader beneden in gesprek en boven zat de politie, zodat als er iets misging, ze meteen in konden grijpen.

Een vader die vuurwapengevaarlijk was, gescheiden was van moeder, zijn kind niet mocht zien en dreigde zijn kind wel even van het plein te komen plukken. Wij wisten niet hoe vader eruit zag. Nou dan voel je je ongemakkelijk op het plein hoor!

Hangjongeren op het plein die de school inkomen en de brandblussers van de muur jatten..

Een collega die getrouwd was en vreemd ging met ouders. Kan er niet teveel over loslaten, maar dan kom je erachter dat je collega nog beter kan liegen dan je had gedacht.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:07

Heb trouwens ook het een en ander meegemaakt toen in 2 jaar in Nieuw Zeeland en Australië werkte bij een backpackers hostel:

Een oudere meneer die een privé kamer had gehuurd voor de nacht. Hij kwam uitchecken in de ochtend en stonk ongelofelijk erg naar urine en poep. Hij had bruine vlekken op zijn broek zitten en ik hield mijn hart vast voor de housekeeping die zijn kamer moest schoonmaken. 1 van de schoonmakers kwam naar beneden en zei dat ie niet genoeg betaald kreeg om dit schoon te maken. Ik heb geen idee wat die oude meneer gedaan heeft, maar de hele badkamer en vloerbedekking in de kamer zaten onder de poep. Het was echt verschrikkelijk walgelijk en we hebben die kamer weken niet kunnen gebruiken.

Bij datzelfde hostel hadden we echt een probleem met daklozen. Of nouja, de hele stad zat er vol mee. Heel sneu maar ook echt super irritant. Elke nacht probeerde er wel 1 in te breken via de nooduitgang. Ik weet nog dat het vier daklozen een keer gelukt was om in te breken. Ze waren naar het dakterras geslopen en in de jacuzzi gaan zitten. Naakt. Hebben de politie erbij moeten halen om ze weg te krijgen.

Nog steeds hetzelfde hostel: een overduidelijk verwarde Franse gast die in een shared dorm een nacht was verbleven. Kreeg klachten van de andere gasten in die dorm over een poeplucht en overlast van die Franse jongen. Dus ik naar de kamer. Hij bleek ziek te zijn (flinke diarree) en sprak amper Engels. Hij begon te roken op de kamer waar ik bij was, en er lag op meerdere plekken poep. Heb hem weggestuurd. Hij had geen spullen bij zich. Hij is het hostel uit gerend in een tshirt en een handdoek. Heb hem nooit weer gezien. Zijn met poep besmeurde onderbroek had ie laten liggen.. Thanks mate.

Eenmaal in Australië begon ik met werken bij hostel A. Hier was een volwassen man uit het midden oosten (maar met Brits accent) te gast voor een paar weken. Ik deed gewoon aardig tegen hem, zoals ik tegen alle gasten deed, maar hij zag dat blijkbaar voor wat anders aan. Side note: ik was 22, hij begin 40. Hij begon dingen te vragen over mijn persoonlijke leven en ik vertelde al snel dat ik een vriend had die uit Tonga kwam. Hij vertelde dat hij verloofd was maar graag een Nederlands vriendinnetje erbij wilde. Ik lachte het maar een beetje weg, maar hij werd steeds vervelender. Hij bleef maar vragen wanneer ik mijn vriend ging dumpen, begon verhalen te vertellen hoe slecht mensen van Tonga zijn en dat ze hem met opzet hadden geblesseerd bij een belangrijke rugby wedstrijd en weet ik veel. Tijdens een ochtenddienst kreeg 1 van mijn collega's een soort van epileptische aanval waarbij ik voor het eerst in mijn leven 112 heb moeten bellen. Elke ochtend bakte de receptie pannenkoeken voor de gasten, maar omdat mijn manager en ik met die epileptische collega en de ambulance bezig waren, was er dus niemand om pannenkoeken te bakken. Toen zag ik dat die brits accent meneer de pannenkoeken had overgenomen uit zichzelf en daarna ook nog alles had opgeruimd en schoongemaakt. Hartstikke lief natuurlijk maar ik werd er zo ongemakkelijk van want hij bleef zichzelf maar "perfect boyfriend material" noemen en zo. Kort daarna vertrok ik naar hostel b (zelfde branche, maar kon daar aan het werk als assistent manager ipv gewoon receptioniste) was ik opgelucht dat ik van die vent af was. Nog geen 3 dagen daar, kwam ik hem tegen. Hij was blijkbaar ook naar dit hostel gegaan, maar zou gelukkig twee weken erna weer terug gaan naar Engeland. Elke keer dat ik hem zag, vluchtte ik het kantoor in. 1 keer kon ik niet direct wegkomen en meneer begon me helemaal te knuffelen waarna collega's vroeg wie de fiets die creep was. :') Nadat ie eindelijk vertrokken was heeft ie me nog 1 keer gebeld, ik nam toevallig net de telefoon op toen hij het hostel belde. Kreeg een hele liefdesverklaring van hem waarin hij oa. zei dat ie van me hield. Heb nog steeds nachtmerries van die vent.

En last but not least, in hostel b: Er kwam een meisje huilend bij de receptie dat ze gefilmd was tijdens het douchen. Godzijdank was mijn manager er om ermee te dealen, en ik heb haar nog nooit zo woest gezien. Als scheldend en tierend met de politie aan de telefoon heeft ze de dader het hostel uit gejaagd. Bleek een Australiër te zijn van een jaar of 40 die als zakenman vlakbij het hostel werkte en voor zn lol in zijn lunchpauze jonge meisjes wilde filmen terwijl ze aan het douchen waren. Echt gadverdamme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:33

Tot enkele maanden terug werkte ik in een tankstation. Daar is dit verhaal anderhalf jaar terug ook gebeurt.

Ik stond alleen in de winkel en er kwam een klant binnen om een gasbus te kopen. Deze staan aan de andere kant van het terrein achter slot en grendel. De winkel moet dan ook afgesloten zijn als ik met de klant een bus ga halen. Achter de klant kwamen nog 3 klanten binnen dus deze snel afgerekend en met de betreffende klant naar buiten. Ik doe de deur toe, loop naar de gasbussen als er een auto aan komt. Meneer stapt uit en roept direct al: Waarom is de winkel dicht!

Ik zeg dus dat die klant al 5 minuten aan het wachten is op zijn bus, ik die snel ga halen met hem en binnen de minuut terug ben om meneer te helpen. Meneer wordt boos want hij wil tanken en wel nu direct. Ik nog eens vriendelijk uitgelegd dat ik snel meneer help en direct terug ben. Begint die daar te schelden dat ik een racist was (klant van de gas was een vlaming en klant die wou tanken niet), dat ik een vlaams belang h**r was en ga maar door. Lang verhaal kort was mijn laatste antwoord: U wordt niet meer geholpen vandaag meneer.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:44

__Sannne schreef:
Twilight schreef:
Ik werk sinds kort voor een klantenservice. Nog in training maar door meeluisteren al veel bijzonders gehoord.

Zelf enorm angstig om iemand aan de lijn te krijgen die hem compleet flipt en dan dicht te slaan.


Snap ik, is ook spannend. Mensen kunnen echt naar zijn en denken dat boos worden en schelden de oplossing is. :roll: Helaas lopen er flink wat van die aso's op de aardbol rond.

Hoe is het bedrijf tegenover zulke mensen? Bij ons mocht je gewoon zeggen van: ik wens niet zo aangesproken te worden dus bij deze beëindig ik het gesprek. Fijne dag nog verder. (En dan dus gewoon ophangen)


Vind het echt bijzonder dat je deze uitspraken doet, bij heel veel bedrijven krijg je via verschillende medewerkers andere antwoorden op je vragen.
Dit heeft niets met slecht luisteren te maken.
En dan al die nietszeggende antwoorden...
Als je dan vraagt om een concreet antwoord beëindigen ze het gesprek.

Sorry maar ik heb alleen maar slechte ervaringen met medewerkers van een klantenservice.
Doe tegenwoordig ook alles via de mail omdat meerdere keren gebleken is dat telefonische toezeggingen niet worden nagekomen.
En je vervolgens word afgescheept met een vvv bon van wel 25 euro.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:49

Dat dat jouw ervaring is kan prima. Het is niet die van mij. ;) + wat ik vooral duidelijk probeer te maken is: hoe boos je ook bent, ga niet lopen schreeuwen of schelden tegen iemand die alleen maar z'n werk probeert te doen. Die mensen zitten er niet om je te pesten he. Beetje fatsoenlijk gedrag vertonen naar medewerkers lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed, zal stukje opvoeding zijn wellicht.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:05

Dat is ook een grote irritatie, telkens andere mensen aan de telefoon die elke keer iets anders zeggen of toezeggen. Bij diegene waar je de volgende keer terrecht komt, wordt die toezegging weer ontkend. Als ik dan vraag om het per mail te bevestigen, kan dit weer niet, net zoals hun naam zeggen.Ja, dan kan je alles op de klant afschuiven en omdraaien.

Zo heb ik een disscussie gehad over een factuur van gas en elektriciteit die niet juist berekend was dat wisten zu n ook, maar ik mocht het wel betalen. Mooi niet dat ik een onjuiste factuur betaal. Als je een brood ga kopen betaal je ook niet het 3 dubbele van de normale prijs, om het verschil ergens binnen zoveel maanden terug te krijgen. Zijn heel lange telefoongesprekken geweest, die kwa tijdverspilling ook veel gekost hebben, in plaats van gewoon een correcte factuur te sturen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:52

Snap je frustratie hoor, zulke dingen zijn echt super vervelend. Het is als medewerker ook niet leuk om daarmee te moeten dealen. Is het uiteindelijk wel opgelost?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:00

Wat een verhalen hier zeg..

Gelukkig zelf nooit meegemaakt, maar laatst wel een érge leuke verrassing.

Ik moest op zaterdag bij een in productie name bij de klant aanwezig zijn. Er waren wat problemen, dus uiteindelijk van 8 tot 8 aanwezig geweest. Op de dag zelf had de klant gezorgd voor een ontzettend lekkere en uitgebreide lunch, en alle soorten koekjes en snacks. Een paar dagen later kreeg ik nog een luxe doos bonbons als bedankje voor de aanwezigheid en hulp. Ik was ontroerd, altijd fijn om waardering te krijgen voor je werk. <3

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:04

__Sannne schreef:
Snap je frustratie hoor, zulke dingen zijn echt super vervelend. Het is als medewerker ook niet leuk om daarmee te moeten dealen. Is het uiteindelijk wel opgelost?


ja, na veel gezever en gezeur. Bleek een verschil van meer dan 200 euro te gaan. Wij wisten dat het niet over een peulschil ging, vandaar dat we niet aflieten en het niet wouden betalen. Denk dat ze ginder ons ook catogoriseerde als ambetante klanten maar over zo n bedrag ga ik niet afgeven. Eigenlijk uit principe al niet.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:26

Erg lang stil geweest. Gister en vandaag voor het eerst aan de telefoon gezeten en helaas gelijk getrakteerd op 2 pissed off mannen.

Collega heeft het halverwege over genomen.
Wij mogen ook bij hele boze mensen verzoeken of hun op een normale toon met ons willen communiceren want dat doen wij ook. Wilt dit niet en waarschuwen we nogmaals dan mogen ook wij zeggen sorry meneer/mevrouw u kan mij niet op een normale toon te woord staan dan verbreek ik nu de verbinding. Een hele fijne dag ggewenst.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:58

Anke98 schreef:
Moet je je eens voorstellen dat je uit een verhaal van een klant die zelf ook niet snapt wat ie bedoeld moet kijken wat zijn vraag eigenlijk is zo nu: Hij ziet een naam en bovenin staan cijfers en iets met KB. Zet je enorm aan het denken en eigenlijk moet je terug naar de basics en je verplaatsen. Dit viel best mee want na 5 minuten sparren bleek dat hij zag staan hoeveel geheugen een plaatje in beslag nam.

Dat zou bij mij vijf seconden kosten, in ieder geval dat het om bestandsgrootte gaat. Ben senior op een expert servicedesk. :')

Op de servicedesk weinig negatieve ervaringen, op mensen die boos worden dat je ze niet kunt helpen na. Wel de nodige positieve gelukkig, ééntje van een paar jaar die me nog steeds bijgebleven is, is toen ik de directrice van één van onze klanten aan de lijn had met een Wordbestand wat niet meer te openen was. Was een heel belangrijk bestand, dus gezegd dat ik wel wat dingen ging proberen en haar nog even terug zou bellen. Half uurtje later gefixt, enkel de opmaak van het document was weg, dus haar teruggebeld en dat laten zien. Riep ze "Je bent een schat!! Oh, zei ik dat hardop?!". Ze was blij zeg maar :')

We hadden afgelopen week wel taart trouwens, een collega had een vergelijkbaar verhaal en de klant die hij geholpen had heeft een taart laten maken en opgestuurd :+


Heb hiervoor ruim vijf jaar op een salarisadministratie gewerkt en daar had je wel af en toe iemand aan de lijn die je de huid vol schold omdat ze niet betaald gekregen hadden. Medewerkers moesten urenbriefjes laten tekenen bij de klant waar ze werkten en die wekelijks opsturen. Eén keer in de vier werken werd er betaald, en dan volgde er iedere week een nabetaling. Er waren erbij die de briefjes maar één keer per vier weken opstuurde, en als de post vertraging had en ze net een dag te laat binnen kwamen, had men geen salaris. Altijd veel discussie over, als ze gewoon iedere week hun briefje stuurden hadden ze in dat geval in ieder geval drie weken betaald gekregen.

We kregen ook een keer een klant aan de lijn dat medewerker x er nog niet was. Die was altijd op tijd en het viel de klant op toen hij er niet was, of wij wisten of hij ziek was ofzo. Medewerker gebeld, hij nam wel op maar was bijna niet te verstaan. 112 gebeld, uiteindelijk bleek hij een hersenbloeding te hebben gehad. Als hij niet zo punctueel was en die klant ons niet gebeld had, had hij het niet overleefd.


Lieszje schreef:
Ik ben een tijdje ventilatie monteur geweest.
In mijn regio hadden we een keer onderhoud bij appartementen en iedereen had zijn eigen werklijst.

Ik kwam bij een wat oudere (Surinaamse?) man met allemaal oude foto's etc. van voetbal op de muur.
Dus ik zeg nog heel droog, goh wat leuk al die oude foto's. U bent zeker een echte voetbalfan?
De man begon wat te lachen en heeft dus verteld wie hij was.
Ik was dus bij een bekende voetballer over de vloer :')
Echt een superleuk gesprek mee gehad, hele aardige man :)
Zie helaas net dat hij in Juli overleden is :(

Mijnals toevallig? :)


nelske164 schreef:
Maar die man was zo dankbaar voor de hulp dat ie mij toen persoonlijk 20 euro had toe gestopt!

Die vind ik leuk :D

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 02:30

Klantverhalen genoeg

Man kocht fles wasmiddel van 3 liter en bleef maar vragen of er wel echt 3 liter inzat, of we de boel niet belazerden. Wilde het gewogen hebben, wij uitgelegd dat dat niet mogelijk was. Hij na het aan nog een collega te hebben gevraagd afgerekend en vervolgens vertellen dat hij het thuis ging overgieten om te controleren.
Man loopt naar buiten en kwam gelijk weer terug want vertrouwde het toch niet dus fles retour.

Doosje schoensmeer van minimaal 10 jaar oud terug willen brengen want uitgedroogd en dat moet toch niet kunnen.

Mevrouw die hele gesprekken met de make-up voerde en vervolgens een artikel niet wilde hebben want (wegens aanbieding) was goedkoper! dan wat er als prijs bij stond.

Maar de leukste een stel wat condooms kocht, jongen geeft aan xl, zijn vriendin kijkt hem meewarend aan en zegt ach schat maar dat heb jij niet nodig

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:05

Studenten die een gala hebben en vroeg in de avond keurig in jacquet en zij in het lang een taxi heen nemen en ‘s nachts staat hij, met hete aardappel in zijn keel, stennis te maken waarom ze niet met zijn drieën op 1 treintaxikaartje mochten, belochelijk, hij bleef aan de gang.
Zij lag aan de overkant op de stoep, helemaal kort, totdat er een chauffeur aankwam en hem zo achter in zijn kippennek pakt en aan de overkant bij de gewone taxi’s neerzet, als je hem zag lopen _O-

Of je wordt ‘s nachts gebeld door studenten dat ze een klacht in willen dienen tegen de chauffeur want hij wilde ze niet meenemen, bleek dat ze een feestje hadden in zwembad Merwestein en dat ze uitgebreid in het zwembad hadden gelegen met kleren aan := maar dat zeiden ze er niet bij!

Of op een afgeladen taxiplateau, denk zomaar 1500 mensen, een taxi op naam willen bestellen :O
Naast ons hokje stond een ongebruikte bushalte, dus ik zei dat ze daarheen moest lopen en goed moest luisteren of ze haar naam hoort B-)
Ze staat er nu denk ik nog _O-

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:20

Oh, werkverhalen. Ik kan wel een boek schrijven :))
Heb een tijd bij de belastingdienst gewerkt en daar maak je de gekste dingen toch wel mee.

1 keer een man gehad die niet met mij wilde praten, want ik was een vrouw dus ik snapte niks van belastingen. Ja, precies ja.. :’)

En ik heb een keer een klacht aan m’n broek gehad omdat ik gezegd zou hebben dat de beste persoon een crimineel was. Het verhaal was echter iets anders hahah! Ik gaf aan: ‘de aangifte wordt met de hand nagerekend, dat gebeurt soms maar je hoort er voor het eind van het jaar wat van’. Klant: ‘OOOH dus jij zegt dat ik crimineel ben?!’

Ehm.. >;) _O-

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:18

Ik kom vnl klanten online tegen en da's af en toe toch heel erg moeilijk om op je handen te gaan zitten.

Worden er op facebook hele verhalen gezet in de trand van 'ja maar ik ben zélfs bij - ons - geweest en ook dié vonden het niet! Wie oh wie kan mij in godesnaam helpen, ik heb ALLES al geprobeerd!'
Terwijl jij gisteren die klant nog gezien hebt en ondanks dat het dier in enorm slechte staat is, niets willen van diagnostiek of behandeling, want alles is te duur. Zeker als je weet dat dan de helft van de oplap/uitstel-behandeling die nog net mocht behoorlijk bijgeschaafd is, zodat wij er eigenlijk al weer op toeleggen. Dat is erg zuur om te lezen voor al je moeite en weer slapeloze nachten voor degene die er bij geweest zijn. ;(

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:52

Wat ik nooit meer vergeet was 10 jaar geleden bij een baantje in een zonnestudio. Het was al redelijk laat ( kwart voor 10 in de avond ) en er kwam nog een klant binnen voor een kwartier zonnen. Hup hij in de cabine. We sloten toen om 10 uur dus werd sowieso wat later. Geen probleem. Rond een uur of 10 zou zijn zonnebank dus uitslaan en dat gebeurde ook. Alleen was meneer om half 11 nog niet uit de cabine en hoorde ook helemaal niks. Ik mn baas bellen wat te doen. Ik moest de cabine binnen gaan. Dat deed ik dan ook. Meneer lag nog in de uitgeslagen zonnebank. Ik vond het maar niks, maar ja ik moest de bank openen. Daar lag hij..het idee prutsmuts hij erbij lag vergeet ik dus ook niet meer. Hij had een stijve tampeloeres met zijn hand er om heen, en verder geen beweging. Heb hem proberen wakker te krijgen, nou dat lukte me niet. Ik 112 gebeld en politie en ambulance in de zaak. Knepen ze hem in in die spier bij de schouder en toen werd hij wakker.

Wat bleek nu, meneer had gedronken en er lag sneeuw buiten en met die combinatie in de warmte had hij een black out gekregen.

Maar die houding, die had bij zijn geval, ik wil niet weten wat ie aan het doen was... :o

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:14

Cinnepin schreef:
Wat ik nooit meer vergeet was 10 jaar geleden bij een baantje in een zonnestudio. Het was al redelijk laat ( kwart voor 10 in de avond ) en er kwam nog een klant binnen voor een kwartier zonnen. Hup hij in de cabine. We sloten toen om 10 uur dus werd sowieso wat later. Geen probleem. Rond een uur of 10 zou zijn zonnebank dus uitslaan en dat gebeurde ook. Alleen was meneer om half 11 nog niet uit de cabine en hoorde ook helemaal niks. Ik mn baas bellen wat te doen. Ik moest de cabine binnen gaan. Dat deed ik dan ook. Meneer lag nog in de uitgeslagen zonnebank. Ik vond het maar niks, maar ja ik moest de bank openen. Daar lag hij..het idee prutsmuts hij erbij lag vergeet ik dus ook niet meer. Hij had een stijve tampeloeres met zijn hand er om heen, en verder geen beweging. Heb hem proberen wakker te krijgen, nou dat lukte me niet. Ik 112 gebeld en politie en ambulance in de zaak. Knepen ze hem in in die spier bij de schouder en toen werd hij wakker.

Wat bleek nu, meneer had gedronken en er lag sneeuw buiten en met die combinatie in de warmte had hij een black out gekregen.

Maar die houding, die had bij zijn geval, ik wil niet weten wat ie aan het doen was... :o


Oh my god.. :')

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:04

__Sannne schreef:
Dat dat jouw ervaring is kan prima. Het is niet die van mij. ;) + wat ik vooral duidelijk probeer te maken is: hoe boos je ook bent, ga niet lopen schreeuwen of schelden tegen iemand die alleen maar z'n werk probeert te doen. Die mensen zitten er niet om je te pesten he. Beetje fatsoenlijk gedrag vertonen naar medewerkers lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed, zal stukje opvoeding zijn wellicht.


En met de zin"zal stukje opvoeding zijn wellicht" geef je al aan dat je je verheven voelt boven de rest van de mensheid.
Ik scheld en tier nooit tegen een medewerker van een klantenservice maar toch hebben deze wel eens opgehangen omdat ik om concrete antwoorden vraag.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:20

Beretto schreef:
__Sannne schreef:
Dat dat jouw ervaring is kan prima. Het is niet die van mij. ;) + wat ik vooral duidelijk probeer te maken is: hoe boos je ook bent, ga niet lopen schreeuwen of schelden tegen iemand die alleen maar z'n werk probeert te doen. Die mensen zitten er niet om je te pesten he. Beetje fatsoenlijk gedrag vertonen naar medewerkers lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed, zal stukje opvoeding zijn wellicht.


En met de zin"zal stukje opvoeding zijn wellicht" geef je al aan dat je je verheven voelt boven de rest van de mensheid.
Ik scheld en tier nooit tegen een medewerker van een klantenservice maar toch hebben deze wel eens opgehangen omdat ik om concrete antwoorden vraag.


Nee hoor, ik voel mij niet verheven. Maar creatief dat je zoiets weet in te vullen. Daarbuiten, als jij dus niet scheld of tiert, hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen door mijn post. ;)