HBO 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:38

Kidrauhl schreef:
Celine_Famke schreef:
Vandaag tevoren gekregen dat ik toegelaten ben voor de studie Creative Business! Had er een heel goed gevoel bij. Happy me!


Gefeliciteerd! Waaraan lag het of je wel of niet toegelaten werd?


Moesten 2 toetsen maken, een huiswerkopdracht en vandaag een groepsopdracht + individueel gesprek. Daarin werd besproken of de opleiding wel of niet bij je paste en hoe je die toetsen etc had gemaakt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:39

Ik volg op het moment een HBO thuisstudie, weet niet of dat telt :+

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:06

Hoi hoi, ik meld me ook. Ik zie al wat leuke studies voorbij komen! Zelf begin ik volgend jaar aan Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek aan Hogeschool Rotterdam. Ik had me ook voor dezelfde opleiding in Breda opgegeven maar dat vond ik toch iets te ver en als ik dan toch de keus krijg ga ik liever wat dichterbij. :j

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:23

Hallo, ik kom me hier ook melden! Ik begin volgend met een opleiding in Utrecht. Het plan is om communication and multimedia design te gaan studeren, maar ik wacht nog steeds de uitslag van de matchingsdag af.

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:02

horserider22 schreef:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Ik begin volgend met een opleiding in Utrecht. Het plan is om communication and multimedia design te gaan studeren, maar ik wacht nog steeds de uitslag van de matchingsdag af.


Ben je nog opzoek naar boeken?, ik heb vorig jaar cmd gestudeerd en verkoop mijn boeken voor het eerste jaar.

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:16

Ropa schreef:
horserider22 schreef:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Ik begin volgend met een opleiding in Utrecht. Het plan is om communication and multimedia design te gaan studeren, maar ik wacht nog steeds de uitslag van de matchingsdag af.


Ben je nog opzoek naar boeken?, ik heb vorig jaar cmd gestudeerd en verkoop mijn boeken voor het eerste jaar.


Mijn boekenlijst is nog niet bekend, dus die wacht ik eerst even af. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod!

Movement

Berichten: 1540
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:22

Mijn advies is, koop pas boeken wanneer je ze echt nodig hebt. In de meeste gevallen koop je 10 boeken en gebruik je er maar 1. :')

98xsophiex98

Berichten: 789
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:56

Ik meld mij ook maar eens.

Ik hoop volgend jaar docent biologie te gaan doen. Heb het afgelopen schooljaar biologie en medisch laboratoriumonderzoek gedaan

nova_zodiax

Berichten: 1038
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:53

Nou ik meld mij ook.
Ik ben al ruim 9 jr werkzaam in de gehandicapte zorg waarvan 4 jaar als teamleider. Ik heb hiervoor sph(hbo) gedaan en start in sept met management in de zorg deeltijd. Zal wel even wennen zijn na al die jaren

Miranda_w

Berichten: 60
Geregistreerd: 16-06-16

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:42

Ik meld mij ook! In september begin ik met de studie Rechten aan de Hanze in Groningen :)

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:45

Hoi, Ik meld mij ook!
Ik ga verloskunde studeren in Groningen.
Ik heb ook mijn diploma havo al gehaald in 2017 maar omdat ik toen niet was aangenomen voor mondzorgkunde ben ik de opleiding tandartsassistente gaan doen. Deze heb ik in 2 jaar versnelt afgerond en nu ga ik eindelijk een opleiding doen die ik leuk vind :)

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:51

Hoi!
Ik ga de pabo doen op het Windesheim in Zwolle. Hiervoor onderwijsassistent gedaan. Woon nu nog in Den Haag, maar vond daar in de omgeving de pabo niet helemaal passend bij mijn ideeën over onderwijs. Maak dus een hele nieuwe start met op kamers gaan enz.

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:32

ik meld me ook! ik ga ook aan de opleiding creative business beginnen in september. heel veel zin in na een jaar werken!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:26

xpattystagor schreef:
ik meld me ook! ik ga ook aan de opleiding creative business beginnen in september. heel veel zin in na een jaar werken!


Oeh leuk! Waar ga je die opleiding volgen?

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:59

Celine_Famke schreef:
xpattystagor schreef:
ik meld me ook! ik ga ook aan de opleiding creative business beginnen in september. heel veel zin in na een jaar werken!


Oeh leuk! Waar ga je die opleiding volgen?


amsterdam! Jij?

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:05

xpattystagor schreef:
Celine_Famke schreef:
Oeh leuk! Waar ga je die opleiding volgen?

amsterdam! Jij?


Ik ook! Op de HvA! :)

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:20

Celine_Famke schreef:
Ik ook! Op de HvA! :)


same! nice :D

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:02

Movement schreef:
Mijn advies is, koop pas boeken wanneer je ze echt nodig hebt. In de meeste gevallen koop je 10 boeken en gebruik je er maar 1. :')

Haha oliebol, heb ze net allemaal besteld en binnen. Maar denk wel dat ik deze goed kan gebruiken.

Ik begin dus ook aan een HBO dit jaar, Social Work op Avans (Den Bosch). Ik heb net m'n havo diploma gehaald. Vind het nu al super spannend :+. Ken niemand die voor de rest die ook naar Den Bosch gaat van mijn school / omgeving (behalve m'n vriend en z'n zusje haha). Ken ook niemand die dezelfde opleiding gaat doen. De 26e begin ik. Ik heb er wel echt zin in en denk dat de opleiding goed bij me past. Ik heb ook al wat gesprekken gehad met leraren/decanen van de school. Allemaal aardige en begripvolle mensen, dat stelt me wel weer gerust. Ben een beetje bang dat ik straks daar de enige ben die helemaal niemand kent :'). Zal vast wel allemaal meevallen maar toch.

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 22:09

deksel schreef:
Movement schreef:
Mijn advies is, koop pas boeken wanneer je ze echt nodig hebt. In de meeste gevallen koop je 10 boeken en gebruik je er maar 1. :')

Haha oliebol, heb ze net allemaal besteld en binnen. Maar denk wel dat ik deze goed kan gebruiken.

Ik begin dus ook aan een HBO dit jaar, Social Work op Avans (Den Bosch). Ik heb net m'n havo diploma gehaald. Vind het nu al super spannend :+. Ken niemand die voor de rest die ook naar Den Bosch gaat van mijn school / omgeving (behalve m'n vriend en z'n zusje haha). Ken ook niemand die dezelfde opleiding gaat doen. De 26e begin ik. Ik heb er wel echt zin in en denk dat de opleiding goed bij me past. Ik heb ook al wat gesprekken gehad met leraren/decanen van de school. Allemaal aardige en begripvolle mensen, dat stelt me wel weer gerust. Ben een beetje bang dat ik straks daar de enige ben die helemaal niemand kent :'). Zal vast wel allemaal meevallen maar toch.


Mijn ervaring leert dat dat niet zo is! Heb je al een introductiedag gehad? Ik wel (Avans Breda), moest gelijk presenteren voor een klein groepje aankomende medestudenten. Die kwamen uit alle hoeken van het land. Maak je niet druk, je bent nooit de enige! Veel zijn juist uit de richting gegaan omdat ze niet bij alleen maar bekenden op school wilden zitten.

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:17

Eh, introductiedag volgens mij niet. Wel een meeloopdag/proefstuderen. Wij moesten toen ook in een groepje dingen doen maar weet echt niet meer wie die mensen zijn haha. En idd, al die mensen kwamen van overal en nergens. Heb je gelijk in :). Hier in de buurt zit ook een goede Social Work opleiding. Alleen ik ben klaar met deze woonplaats en de mensen hier :+. Heb idd geen zin om weer met dezelfde mensen op school te zitten, blegh :'). Daarnaast vind ik Avans een goede school en denk dat deze opleiding een stuk beter bij me past dan die op de HAN. Ik heb er wel serieus zin in maar vind het zooooo spannend :Y)

welle18
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-18

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 01:52

Hoi allemaal, ook ik start dit jaar met een hbo opleiding. op het Windesheim, Docent Engels.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:40

Hoi!
Ik start in september met de HBO-V opleiding bij Inholland in Alkmaar. Ik ga deeltijd studeren naast mijn baan in de gehandicaptenzorg. 3.5 jaar geleden heb ik mijn mbo-4 gehaald, en nu tijd om verder te leren! Ik ben heel benieuwd, ik verwacht dat het pittig gaat worden, maar ik heb onwijs veel motivatie! :D

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:42

Mag ik me ook melden?
Afgelopen februari ben ik gestart met de deeltijdopleiding social work op het inHolland

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:01

boeken zijn binnen, laptop gescored, 27 aug introweek! superveel zin in! :D

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:05

Nice!

Mijn boeken zijn ook binnen. Vind het alleen wel lastig om een goede laptop te vinden.. ik heb niet super veel budget maar wel veel eisen :+.