Mbo 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:30

Hoe gaat het nu met jullie? Bijna einde van het schooljaar en natuurlijk gekke omstandigheden door corona.

Ik begin volgende week woensdag aan mijn stageperiode en ik heb godzijdank nog een stageplek kunnen vinden. Bij de Dierenspeciaalzaakxxl, dus lijkt me heel leuk! Verder moet ik nog even flink aan de bak, ik heb morgen een mondeling (pitch) en volgende week dinsdag een theorietoets en de 18e nog een theorietoets, en als ik die allemaal gewoon goed maak mag ik volgend jaar naar jaar 2 Paraveterinair *\o/*

Het is wel best spannend want als ik dus 1 van die 3 dusdanig verpest dat ik hem moet herkansen, ga ik niet over :=

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:47

Spannend E_J! Veel succes! Fijn dat er een stage plek is.

Mijn school heeft aangegeven tot september geen les op school te geven. Vanaf september wordt het ook 80% online gegeven. Gelukkig heb ik dan eerst een half jaar stage. Dat online les komt mijn neus uit.
Verder goede cijfers dus ik denk sowieso over naar het 3e jaar (van verpleegkunde).

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:09

Yes! Wat fijn zeg! Hoe lang moet je stage lopen?

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat werkt, krijg je een officieel bericht dat je over gaat? Of is het geen nieuws, goed nieuws :)). Het is een tijdje geleden dat ik een 'normale' opleiding heb gedaan hahah!

Wij zitten vol in de online lessen en ook te horen gekregen dat m'n stage gelukkig gewoon door mag gaan! Ik had me er heel erg op verheugd :D

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:25

Boterbloem90 schreef:
Spannend E_J! Veel succes! Fijn dat er een stage plek is.

Mijn school heeft aangegeven tot september geen les op school te geven. Vanaf september wordt het ook 80% online gegeven. Gelukkig heb ik dan eerst een half jaar stage. Dat online les komt mijn neus uit.
Verder goede cijfers dus ik denk sowieso over naar het 3e jaar (van verpleegkunde).

Ideaal dat je dan stage hebt. Ik ben dit online les ook echt helemaal zat, maar mijn school doet nog geen uitspraken over na de zomervakantie. We horen eigenlijk zo goed als niks van school, alleen dat ze nog even terug herhalen wat er op de persconferenties wordt gezegd over scholen :')

ClaudiaDer schreef:
Yes! Wat fijn zeg! Hoe lang moet je stage lopen?

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat werkt, krijg je een officieel bericht dat je over gaat? Of is het geen nieuws, goed nieuws :)). Het is een tijdje geleden dat ik een 'normale' opleiding heb gedaan hahah!

Wij zitten vol in de online lessen en ook te horen gekregen dat m'n stage gelukkig gewoon door mag gaan! Ik had me er heel erg op verheugd :D

3 juli begin ik tot en met 10 juli! Dus ik ben gelukkig ook een tijdje van die stomme online lessen af.

Ik zou het ook niet zo goed weten. Volgens mij is het inderdaad gewoon geen nieuws = goed nieuws.

Fijn dat je stage door mag gaan! Waar ga je heen? *D

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:19

Oh dat is wel lekker ja! Ik merk echt dat ik het heel lastig vind om actief mee te doen en alle lessen gefocust te blijven. Ik raak toch snel afgeleid door alles wat er thuis gebeurt :Y)

Ik ga stage lopen bij het Dolfinarium in Harderwijk! *D

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:51

Ja dat vind ik inderdaad ook heel lastig. Zit je rustig de les te volgen op je laptop en dan denk je toch van, “misschien even met de hondjes spelen” :')

Oeh bij het Dolfinarium klinkt echt als een super gave stage plek! Wat mag je daar allemaal gaan doen? <3

Ik heb vandaag mijn punt voor de pitch gekregen! Ik dacht echt dat ik het hartstikke had verpest, maar ik heb gewoon een 7,3 *\o/*
Nu dinsdag nog even mijn theorietoets knallen, nog 2 andere theorietoetsen en een praktijktoets inhalen en mijn stage afronden en dan mag ik naar jaar 2 :#

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:54

Oh wat een lekker cijfer! Bijna klaar dus! *\o/*

Ik ga helpen bij het Dolfijndomijn, hier worden altijd de voorstellingen gegeven! Het voeren en verzorgen van de dieren en hopelijk ook helpen bij de trainingen! :):)

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:28

Oeeeeeh dat klinkt echt super vaak! Laat je hier ook weten hoe het is? Ik ben echt heel benieuwd

Anoniem

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:45

Hoi allemaal, zijn er hier ook BBL'ers die ver naar school moeten reizen?
Hoe hebben jullie dat geregeld met reiskosten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:18

Klinkt allemaal best heel goed hier!

Ik ben in april begonnen met mijn stage (met mijn werkuren op mijn stagebedrijf moet ik 32u stage lopen) maar na 10 weken heb ik al 3/4 van mijn stageopdrachten af en goedgekeurd door de begeleider van de opleiding.
De proeven van bekwaamheid kan ik nog niet afleggen omdat de theoretische examens nog niet zijn afgerond (was eerder niet mogelijk ivm corona) dus die benik nu aan het inplannen en dan hoop ik eigenlijk wel heel veel eerder klaar te zijn dan eerst de planning was.

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:52

brokjes schreef:
Hoi allemaal, zijn er hier ook BBL'ers die ver naar school moeten reizen?
Hoe hebben jullie dat geregeld met reiskosten?


Momenteel niet meer, maar mijn vorige opleiding was een BBL. Deze reiskosten heb ik toen (helaas) allemaal zelf betaald, hier was de werkgever helaas niet voor te porren -O-

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:45

Enne? Iedereen het jaar gehaald? *\o/*

Ik heb vandaag via de mail mijn rapport gekregen en ik mag over naar het 2e jaar! Vrijdag is mijn laatste stage dag en dan eindelijk vakantie. Ik heb de stage gelukkig goed afgesloten met de uren die ik moest hebben en een 8 voor het verslag :)F

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:13

Ja! Ik ben ook over, met gemiddeld over het hele jaar een 9,0 *\o/*
Ik denk dat ik wel tevreden mag zijn hahha! Nu voorbereiden op de stage na de vakantie!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:56

gefeliciteerd iedereen die over is!
Ik doe een thuisstudie dus ik mag lekker door. Door corona waren alle examencentra dicht, ik heb vorige week eens gekeken en in augustus op 1 na al mijn examens kunnen plannen. Nu even een paar weken flink buffelen met studeren. Met een beetje mazzel hoef ik dan na de zomervakantie nog maar 1 medisch examen te doen, de praktijkdagen (ben nog bezig met vrijstellingen) en aansluitend de proeven van bekwaamheid. Dan volgend jaar alleen nog NL, ENG en rekenen.