Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:44

Lieke geeft precies het goeie antwoord.

De werkgever is niet verantwoordelijk voor hoe jij op je werk komt (met bijbehorende kosten).

Dus al die opmerkingen hier zijn w a t overdreven.

Verder heb je het wel coor je werk nosig. Dus fat is lastig. Je kan niet autorijden. Vooral samen met je werkgever er uit komen. De arbo arts is voor mijn gevoel altijd wat een buitenstaander die de verhalen hoort en daar een beoordeling op doet.

Thuis kan je wat doen. Wie weet kan iemamd je rijden (stagiaire of een uitzendkracht voor nu aannemen). En anders indd thuis blijven, arbeidsongeschikt.

verootjoo
Berichten: 35657
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:50

mirim schreef:
Ik heb ook mijn voet gebroken .
Van de arts moet ik zoveel mogelijk met mijn been omhoog liggen/zitten, zeker de eerste twee weken.
Werken lijkt me dan sowieso geen optie ?

Ligt eraan wat voor werk. Als bouwvakker lijkt het me lastig, maar kantoorwerk kan toch prima met je been omhoog :)


secricible schreef:
Ik werk met verpleeghuisbewoners (voornamelijk met dementie) dus via Skype is daarvoor geen optie haha.
Rijd normaal naar ongeveer 10locaties per week (in gemiddeld 2-3dgn) dus vervoer is wel echt nodig. Heb straks iig een belafspraak staan.


Toen onze arts zoiets had reed ze rond in een elektrische rolstoel van de zaak zeg maar :+ weet niet hoe ver jouw locaties zijn? :P

eef_doortje
Berichten: 314
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:53

lauwie schreef:
Als het je linkervoet zou zijn mag je inderdaad wel autorijden in een automaat. Heeft m'n broertje ook gehad hij heeft toen contact gehad met z'n verzekering. Voor nu zou ik overleggen met je werk wat ze voor je kunnen doen.

Dit is per autoverzekering verschillend. Wij hebben ook een automaat, maar toen mijn man wat met zijn linkervoet had, was hij niet verzekerd. Als je dit gaat doen kun je het beste eerst met de verzekering overleggen. Het is vervelend dat je wel wat krijgt en je toch niet bent verzekerd.

Sterkte ermee TS!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:10

Meld je ziek. Als het goed is heeft je baas een verzekering voor zieke werknemers. Hij zal vervanging voor jou moeten regelen.

Ik zat ook ooit thuis met een gebroken hand. Dan mag je ook geen auto rijden.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:11

Dat de werkgever er voor verzekerd is, is een aanname. Dat weet je helemaal niet.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:14

Joltsje schreef:
Dat de werkgever er voor verzekerd is, is een aanname. Dat weet je helemaal niet.

Als hij niet verzekerd is dan kost het de baas geld als hij zowel zijn zieken moet door betalen als een vervanger in moet huren. Maar dat is niet het probleem van TO.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:21

elnienjo schreef:
Joltsje schreef:
Dat de werkgever er voor verzekerd is, is een aanname. Dat weet je helemaal niet.

Als hij niet verzekerd is dan kost het de baas geld als hij zowel zijn zieken moet door betalen als een vervanger in moet huren. Maar dat is niet het probleem van TO.


Dan heeft hij inderdaad extra kosten. Het is de zaak van TS niet. Maar om daarom maar niet te gaan werken terwijl TS best wat kan doen is dus niet handig. (In dit gevak wil TS wel, dus niet aan de orde).

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:27

Ik denk dat ze je ook gedeeltelijk ziek kunnen melden voor de werkzaamheden die je niet vanuit huis kan doen.

Als jullie samen geen andere opties vinden om naar de klanten te komen zou ik daar eens naar kijken. Zolang je geen loopgips hebt zou ik me volledig ziek melden aangezien je zo ook echt niet mobiel bent...

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:30

Joltsje schreef:
Lieke geeft precies het goeie antwoord.

De werkgever is niet verantwoordelijk voor hoe jij op je werk komt (met bijbehorende kosten).

Dus al die opmerkingen hier zijn w a t overdreven.

Verder heb je het wel coor je werk nosig. Dus fat is lastig. Je kan niet autorijden. Vooral samen met je werkgever er uit komen. De arbo arts is voor mijn gevoel altijd wat een buitenstaander die de verhalen hoort en daar een beoordeling op doet.

Thuis kan je wat doen. Wie weet kan iemamd je rijden (stagiaire of een uitzendkracht voor nu aannemen). En anders indd thuis blijven, arbeidsongeschikt.

Klopt dat de werkgever hier niet verantwoordelijk voor is hoe jij op je werk komt.
Maar aan de andere kant, zijn er genoeg werkgevers die met een geschikte oplossing hiervoor komen.
De toenmalige werkgever van mijn moeder regelde een taxi als ze voor speciale dingen op haar werk moest komen (kon en mocht niet autorijden ivm nieuwe knie voor de 3e keer aan het zelfde been).

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:35

Maar dat is het juist, het is iets anders om iets te regelen om s morgens en s avonds iemand naar werk of huis te vieren, dan dat een werknemer naar 10 verschillende klanten moet verspreid over paar dagen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:40

Joltsje schreef:
Dan heeft hij inderdaad extra kosten. Het is de zaak van TS niet. Maar om daarom maar niet te gaan werken terwijl TS best wat kan doen is dus niet handig. (In dit gevak wil TS wel, dus niet aan de orde).

Als de werkgever wél verzekerd is is ie beter af als TS 100% de ziektewet in gaat. Anders kan hij geen fulltimekracht inhuren van het verzekeringsgeld. Zo was het bij mijn werkgever in elk geval.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:42

Ken je niet iemand die op dit moment zonder werk zit met rijbewijs die je eventueel wil rondrijden tegen eventueel een vergoeding?

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:44

Je hebt nog niet eens loopgips en mag dus eigenlijk niet meer dan pootje hoog en net van bank naar wc (op dezelfde verdieping) en als het echt niet anders kan een trap op om naar bed te gaan. Zo actief zijn met dit gips is funest voor je genezing en kan je wel eens permanent problemen in die voet opleveren.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:45

als de werkgever slim is gaat hij samen met jou naar een oplossing kijken. je kan beter een beetje aan het werk zijn dan helemaal niet.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:46

tamary schreef:
Je hebt nog niet eens loopgips en mag dus eigenlijk niet meer dan pootje hoog en net van bank naar wc (op dezelfde verdieping) en als het echt niet anders kan een trap op om naar bed te gaan. Zo actief zijn met dit gips is funest voor je genezing en kan je wel eens permanent problemen in die voet opleveren.


dt lijkt me ook ja. eerste 2 weken maar ff rustig aan

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:55

lizy29 schreef:
Ken je niet iemand die op dit moment zonder werk zit met rijbewijs die je eventueel wil rondrijden tegen eventueel een vergoeding?

Waarom zou TS voor die kosten moeten opdraaien? Dat regelt de baas maar gewoon. Je kunt ook niet iemand 8 uur taxi voor je laten spelen voor minder dan 10 euro per uur.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:56

Joltsje schreef:
als de werkgever slim is gaat hij samen met jou naar een oplossing kijken. je kan beter een beetje aan het werk zijn dan helemaal niet.

Juist niet. Dan heeft de baas voor 2 personen kosten.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:09

dat hangt er maar weer vanaf of de werkgever verzekerd is Elnienjo.

oftewel TS het allerbelangrijkste is dat je in overleg gaat met je werkgever.
wat is voor hem het handigste, wat kun je wel en wat niet en hoe gaan jullie het samen oplossen

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:24

tamary schreef:
Je hebt nog niet eens loopgips en mag dus eigenlijk niet meer dan pootje hoog en net van bank naar wc (op dezelfde verdieping) en als het echt niet anders kan een trap op om naar bed te gaan. Zo actief zijn met dit gips is funest voor je genezing en kan je wel eens permanent problemen in die voet opleveren.

Precies dat dus !

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 11:17

Voor nu lijkt het mee te vallen. Tot mijn volgende afspraak in het ziekenhuis ben ik iig 50% ziek en de andere 50% werk ik vanuit thuis. Als ik loopgips heb en mag belasten dan wordt er inderdaad vervoer geregeld voor me, dus dat is echt heel fijn.

Nu maar proberen zoveel rust te houden, valt nog niet mee met een frommel van 8 maanden die net heeft ontdekt hoe hij moet kruipen :+

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:21

Je zou eventueel voor een studentchauffeur kunnen kijken tot de periode dat je weer beter bent!

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:31

Top ts.

Zowel vanuit jou, dat je graag wil. Als vanuit de werkgever dat hij met oplossingen komt.

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:23

Oei wat balen zeg :(:) Hoef je je voet verder niet (een aantal dagen) omhoog te houden ofzo?

Je kan niet autorijden, het is wat het is. Het is lijkt mij aan je werkgever om daar een oplossing voor te vinden tenzij het heel specifiek ergens in een contract benoemd staat dat je zelf op je eigen kosten voor vervoer naar klanten moet zorgen. Heb je nu een auto van de zaak / vergoed de zaak de gereden kilometers?

[edit] Ah het is al netjes geregeld zie ik, top +:)+

Succes met deze uitdaging......babies en blessures zijn geen fijne combinatie.