Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7558
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 12:33

Ik denk dat ik die van amanda ga gebruiken! Thanks!
Zo verstuurd, nu hopen dat het eindelijk binnen komt.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:35

Jacquel schreef:
Woorden die je in dit soort situaties in de ban moet doen:
eigenlijk, liever, wat mij betreft, ik wil het hierbij laten

Deze geven aan een doorzetter toch weer een opening: 'O eigenlijk niet, maar als ik heel lief doe misschien toch weer wel.' 'Ze wil iets niet, maar ik wel. Ik ga lekker door.'

Wees echt heel duidelijk ('ik laat het hierbij'). Dat is niet hetzelfde als bot. Hierboven zijn al enkele prima zinnen voorbij gekomen.


Dit dus, wees gewoon duidelijk.

Ik had zo een aantal jaren geleden ineens een collega voor mijn deur staan nadat ik hem afgewezen had en blijkbaar toch niet duidelijk genoeg was.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:01

Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:05

Napie schreef:
Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.


Daar is beleefdheid & fatsoen voor in de plaats gekomen
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 14-06-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:06

Napie schreef:
Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.


Ik vind het andersom. Waar is het fatsoen gebleven?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:07

Denk dat je het netjes opgelost hebt, dit berichtje doet het mi beter dan blokkeren.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:28

Napie schreef:
Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.

Dat deed ik toen ik een irritante puber was, niet nu ik volwassen (en verstandig) ben.

Soms moet je mensen ook afwijzen als je geen contact wil, hoe rot het ook voelt.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:33

mystery1980 schreef:
Denk dat je het netjes opgelost hebt, dit berichtje doet het mi beter dan blokkeren.

Dit inderdaad. Hou het netjes en met respect. Liever de hoop op een vriendelijke manier smoren dan dat je iemand hoop blijft laten houden 'misschien als ze nu niet reageert... we zijn collega's geweest, als ik haar dan tegenkom dan spreek ik haar dan aan en komt het vast goed' etc.

En gewoon in het niets verdwijnen (ghosten) is echt een no-go. Als het jou overkomt dat iemand dat bij jou doet ben je ook niet blij.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:35

Kimmie25501 schreef:
Oeps al verstuurd. Ach ja, hij stuurt: 'Geeft niet haha. En daarna: Hoe is het met je?'
Ben ik nu toch niet duidelijk genoeg geweest? Of had ik erin moeten zetten dat appen ook niet meer van mij hoeft?


Laatste 2,5 pagina's niet meer gelezen - maar:
Mij lijkt het meer dat hij je op die manier wil laten weten dat hij het je niet kwalijk neemt. Maar misschien ga ik teveel van het goede uit in een persoon.
Je zou gewoon kunnen antwoorden: " Goed. Fijne dag nog."
En daarna eventueel blokkeren kan altijd nog.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:53

Precies wat Zippora zegt. Hij probeert het gewoon af te sluiten met een positieve noot, niet te veel achter zoeken, én niet per ongeluk een nieuwe ingang geven.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:17

Kimmie25501 schreef:
Ik denk dat ik die van amanda ga gebruiken! Thanks!
Zo verstuurd, nu hopen dat het eindelijk binnen komt.


Vast wel, voor de volgende keer als je zoiets hebt en je geen valse hoop wil geven, gewoon een duimpje omhoog sturen als iemand vraagt hoe het gaat. Daarmee zeg je niets en meer dan voldoende tegelijk. Ik heb het eens een maand volgehouden om alleen reacties in smileys te geven en niet vaker als eens per dag te reageren in de eerste week, tweede week om de 2 dagen en daarna al snel nog minder.
De frequentie van zijn berichten werd vanzelf minder en al snel was het klaar.

Communiceren in smileys betekend eigenlijk “not that into you”, in ieder geval niet genoeg om de moeite te doen zowaar een echt bericht te typen. Maar je bent dan daarmee ook niet onbeleefd door helemaal niet te reageren of zomaar te blokkeren.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:20

Wat knap dat je daar het geduld voor hebt Daphara. Ik ben van een keer vriendelijk maar duidelijk afwijzen en daarna ga ik toch echt over op negeren of zelf blokkeren :=

Ik hoop dat de boodschap duidelijk is overgekomen TS, toch vaak lastig dit soort situaties

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:36

Vjestagirl schreef:
Napie schreef:
Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.


Daar is beleefdheid & fatsoen voor in de plaats gekomen


Nee, verkeerde volgorde:

eerst waren daar beleefdheid & fatsoen, daarna kwam de mogelijkheid tot blokkeren :D

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:07

Daphara schreef:
Kimmie25501 schreef:
Ik denk dat ik die van amanda ga gebruiken! Thanks!
Zo verstuurd, nu hopen dat het eindelijk binnen komt.


Vast wel, voor de volgende keer als je zoiets hebt en je geen valse hoop wil geven, gewoon een duimpje omhoog sturen als iemand vraagt hoe het gaat. Daarmee zeg je niets en meer dan voldoende tegelijk. Ik heb het eens een maand volgehouden om alleen reacties in smileys te geven en niet vaker als eens per dag te reageren in de eerste week, tweede week om de 2 dagen en daarna al snel nog minder.
De frequentie van zijn berichten werd vanzelf minder en al snel was het klaar.

Communiceren in smileys betekend eigenlijk “not that into you”, in ieder geval niet genoeg om de moeite te doen zowaar een echt bericht te typen. Maar je bent dan daarmee ook niet onbeleefd door helemaal niet te reageren of zomaar te blokkeren.


Ik vind dat ook onfatsoenlijk en mensen aan het lijntje houden. Maar dat is mijn mening. Iedereen wil eerlijk en met respect behandeld worden. Jijzelf ook. Mensen gaan je niet zomaar appen en kunnen niet ruiken of je wel of niks van ze wil. Iedereen is anders. Sommige mensen gebruiken geen smileys en anderen wel.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:16

Napie schreef:
Wat is er gebeurt met het gewoon blokkeren van een contact? Als je iemand niet meer wil spreken dan blok je die gewoon.


En hoeveel mensen hoor je wel niet dat juist dát het gene is wat zo kwetsend kan overkomen?
Instagram staat er vol mee hoor :')

Niks mis met even netjes vertellen hoe de vork in de steel zit. Dan sluit je het imo beter af dan iemand blokkeren en negeren.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:17

Interessant dit topic. En verbazingwekkend voor mij. Ik ben grotendeels van 'kant Vjesta'. Ik vind gewoon negeren of blokken echt onbeleefd. Dat doe je in het echte leven ook niet, en zeker niet tegen iemand die gewoon normaal en aardig is. Ik geef ook altijd antwoord. Ik weet hoe fijn dat is van de andere kant. Vind het ook niet meer dan normaal.
En als je ergens niet van gediend bent dan leg je dat gewoon uit. En als je stopt met reageren dan zeg je dat toch ook gewoon. Heb ik ooit gedaan bij een vriend die op een gegeven moment helemaal losging op mij qua seksuele berichten in de nacht. Ik heb gezegd dat ik dat erg onprettig vond en dat ik niet meer zou reageren op zulke berichten. Klaar toch.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:58

Sheran zo werkt het helaas niet bij iedereen.
Ooit een oud buurman gehad die nogal pikante berichtjes via MSN ging versturen
Paar keer op de “nettere” wijze geprobeerd waarmee hij de gek aanstak
Toen heel bot geweest “ik ben hier niet van gediend”, kwam geen enkele reactie op. Prima om verdere toestanden te voorkomen heb ik hem dus wel geblokkeerd op FB
En hij was getrouwd, wist heel goed dat ik ook was getrouwd en zijn vrouw was Nb opgenomen op de PAAZ
Ergens heb je dan bij mij een dikke grens bereikt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:13

Dat is iets anders dan iemand uit het niks blocken

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:37

Afwijzen is zo moeilijk niet toch? Je houdt het gewoon bij jezelf. Je zegt dat je je er gewoon niet goed bij voelt en geen behoefte hebt aan contact. En als hij dan vraagt hoe het verder met je is dan zeg je: Verder prima hoor, dank je.
En daar laat je het bij.

Kimmie25501

Berichten: 7558
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 22:36

Hij heeft het gelezen en niet meer gereageerd. Ik voel me ergens wel rot nu, maar het is wel echt beter zo

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:50

Goed toch? Dat is wat je wou. :D

Kimmie25501

Berichten: 7558
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 09:53

Zeker!

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:45


Kimmie25501

Berichten: 7558
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 21:35

Ah nee dat is echt gemeen! :')

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:44

lol, maar wel duidelijk :P