Motivatie topic; studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:42

Dieselpaard schreef:
Gelukkig niet de enige met uitstelgedrag lees ik! Ik kan me er niet toe zetten en ik weet dat ik daardoor straks echt in de knoei kome. En nog...ga ik niet aan de slag 8)7



Dat heb ik ook, oepss

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:02

Morgen ga ik aan school werken, dat beloof ik mijzelf :')

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:17

Es_ther schreef:
Morgen ga ik aan school werken, dat beloof ik mijzelf :')


_O- _O-
Heb je ook een tijd afgesproken? Ik moet gelukkig naar school vandaag, dus we gaan iig weer wat doen!

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:08

Es_ther schreef:
Morgen ga ik aan school werken, dat beloof ik mijzelf :')


Belofte maakt schuld

Spannend Maartje, ik ga voor je duimen.
Jammer taartje, volgende keer haal je hem!

Ik ben vanochtend braaf om half 6 opgestaan en toen ik om 8 uur voor de uni bieb stond, bleek ie pas om 8.30 los te gaan >;)
Inmiddels wel ergens anders een plekje kunnen bemachtigen om aan het werk te gaan.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:39

Nee, geen tijd afgesproken haha, maar ben al wel begonnen!

Ah jammer Domi, heb je goede voornemens, doet school niet mee.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:25

taartjee schreef:
Heb gisteren het cijfer van wetgeving terug gekregen, net niet gehaald en baal echt als een stekker. Dus dat wordt volgende week 2 avonden naar school voor herkansingen.

Vandaag weer bezig met het schrijven van de o zo geliefde labjournaals. Heb er nu 3 geschreven en moet er nog 2, waarvan ik er 1 zo goed als kan overschrijven uit een vorig labjournaal omdat we daar nooit aan toe zijn gekomen toentertijd en die nu opnieuw gaan doen. Klein beetje aanpassen en hopelijk is het dan goed genoeg! Heb het wel weer heerlijk zitten uitstellen waardoor ik vandaag alles af moet maken voor morgen, maar goed. Het gaat best vlot! 3 van die krengen in iets meer dan 2 uur kunnen schrijven dus dat scheelt al iets. Nu even lekker pauze en straks nog eventjes verder.


Ik weet natuurlijk niet precies wat het vak wetgeving voor jouw studie precies inhoudt, maar mocht ik je ergens mee kunnen helpen, laat maar horen hoor. Ik rond als het goed is dit jaar namelijk mijn bachelor Rechtsgeleerdheid af dus ik zou het een en ander moeten weten over wetgeving :+. Tenzij het heel specifiek over jouw vakgebied gaat natuurlijk, dan heb ik niks gezegd haha

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:49

Maartje9 schreef:
taartjee schreef:
Heb gisteren het cijfer van wetgeving terug gekregen, net niet gehaald en baal echt als een stekker. Dus dat wordt volgende week 2 avonden naar school voor herkansingen.

Vandaag weer bezig met het schrijven van de o zo geliefde labjournaals. Heb er nu 3 geschreven en moet er nog 2, waarvan ik er 1 zo goed als kan overschrijven uit een vorig labjournaal omdat we daar nooit aan toe zijn gekomen toentertijd en die nu opnieuw gaan doen. Klein beetje aanpassen en hopelijk is het dan goed genoeg! Heb het wel weer heerlijk zitten uitstellen waardoor ik vandaag alles af moet maken voor morgen, maar goed. Het gaat best vlot! 3 van die krengen in iets meer dan 2 uur kunnen schrijven dus dat scheelt al iets. Nu even lekker pauze en straks nog eventjes verder.


Ik weet natuurlijk niet precies wat het vak wetgeving voor jouw studie precies inhoudt, maar mocht ik je ergens mee kunnen helpen, laat maar horen hoor. Ik rond als het goed is dit jaar namelijk mijn bachelor Rechtsgeleerdheid af dus ik zou het een en ander moeten weten over wetgeving :+. Tenzij het heel specifiek over jouw vakgebied gaat natuurlijk, dan heb ik niks gezegd haha


Ah Super! Ik krijg echt algemene wetgeving dus niet echt specifiek specifiek op mijn opleiding gericht. Ik moet de basis weten en heb gelukkig wel een goede samenvatting en qua kennisvragen zat het goed. Alleen de casus ging minder. Vind het vrij moeilijk om dan de dingen die ik heb geleerd toe te passen omdat ik overal aan begin te twijfelen xD
Mocht ik nog vragen hebben zal ik je een pb sturen!

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:56

Hier ook al een week van alles uitgesteld :=
Moet zo even naar de stad en ga daarna maar eens aan de gang...

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:36

Ik heb vanavond mijn eerste herkansing en heb er absoluut geen zin in. Al helemaal niet omdat ik in de avond de concentratie heb van een goudvis. Mijn tentamen staat gepland van 18:15 tot 20:15. Wordt ook nog spannend of ik op tijd klaar ben om de trein te kunnen pakken waarmee ik helemaal thuis kom aangezien die vertrekt om 20:15, word anders even kijken hoe ik thuis ga komen.
Donderdag weer hetzelfde liedje maar dan kan ik met de auto naar school. Zo maar eens de schoenen aan en richting de bus. Heb ik op school nog genoeg tijd om even te eten voel het tentamen begint

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:10

taartjee schreef:
Ik heb vanavond mijn eerste herkansing en heb er absoluut geen zin in. Al helemaal niet omdat ik in de avond de concentratie heb van een goudvis. Mijn tentamen staat gepland van 18:15 tot 20:15. Wordt ook nog spannend of ik op tijd klaar ben om de trein te kunnen pakken waarmee ik helemaal thuis kom aangezien die vertrekt om 20:15, word anders even kijken hoe ik thuis ga komen.
Donderdag weer hetzelfde liedje maar dan kan ik met de auto naar school. Zo maar eens de schoenen aan en richting de bus. Heb ik op school nog genoeg tijd om even te eten voel het tentamen begint


Succes taartjee.
Vervelend zijn die late tentamens hier ook een aantal tentamens gehad van 19.00 tot 22.00. Zijn niet mijn favoriet.

Hier komende vrijdag tentamen maar weinig concentratie en de site voor het terugkijken van lectures is erg traag waardoor mijn motivatie ook steeds meer terugloopt. Maar zal toch ff door moeten bikkelen

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:26

Heel veel succes taartjee en ryukapple!

Hier is mijn thesis proposal goedgekeurd, maar ik heb wel behoorlijk wat feedback om te verwerken. Sluit de docent af: het is wel goed gestructureerd geschreven...

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:25

Tentamen ging vrij goed, was na afloop wel compleet gesloopt en toen moest ik nog 2 uur naar huis reizen. Was goed gaar! En nu uiteraard bijna klaar wakker :+

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:42

Ik weet niet of ik nog motivatie heb om mijn schooljaar af te maken... wat een drama dit...
Heb ik m'n tentamen chemie gemaakt op een rottijd en krijg ik vervolgens te horen dat ik ben gezakt en dat het slagingspercentage van dat tentamen op wel 24% ligt.
Kleine sidenote: De chemie toets zat voor 80% vol met berekeningen, maar het tentamen was een volledige meerkeuzetoets. Oftewel, 1 kleine miscalculatie en je kan je punten vaarwel zeggen. Ik ga vanavond even goed zitten voor een klacht. Ik vind dit echt bijzonder slecht...
Een vak wat bestaat uit berekeningen als een meerkeuzetoets geven...

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:45

Zou je het volgend jaar opnieuw kunnen doen dan?

Was er geen oefententamen beschikbaar?

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:35

Voor mij is de tentamenweek ook al weer (bijna) aangebroken. Gaat altijd veel te snel :') Heeft iemand nog tips om je goed te kunnen concentreren? :)

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:03

Dat vind ik ook echt héél slecht taartje, je hoort gewoon punten te kunnen krijgen voor de verschillende onderdelen van een calculatie.. Geen wonder ook dat het zo slecht gemaakt is :n

Ik vind vooral mijn omgeving heel belangrijk Juliette. Wel/geen mensen, uni/thuis, muziek/stilte, etc. kan best veel verschil maken. Succes alvast!

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:55

taartjee schreef:
Ik weet niet of ik nog motivatie heb om mijn schooljaar af te maken... wat een drama dit...
Heb ik m'n tentamen chemie gemaakt op een rottijd en krijg ik vervolgens te horen dat ik ben gezakt en dat het slagingspercentage van dat tentamen op wel 24% ligt.
Kleine sidenote: De chemie toets zat voor 80% vol met berekeningen, maar het tentamen was een volledige meerkeuzetoets. Oftewel, 1 kleine miscalculatie en je kan je punten vaarwel zeggen. Ik ga vanavond even goed zitten voor een klacht. Ik vind dit echt bijzonder slecht...
Een vak wat bestaat uit berekeningen als een meerkeuzetoets geven...


24% is ook wel absurd laag. Heb je een Opleidingscommissie? Die kunnen vaak ook wel wat met dit soort dingen.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:02

Met ups en downs in m'n motivatie sinds ik de laatste keer hier iets postte, heb ik de afgelopen 2 weken echt keihard gewerkt. En nu hebben we een deadline wanneer mijn proefschrift definitief af moet zijn! Ik ben op dit moment echt heel erg gemotiveerd. Zo veel goede dingen die er gebeurd zijn (naast een beetje trots op mezelf om zo hard te werken). Een artikel als co-auteur is gepubliceerd. Een eigen artikel is vandaag geaccepteerd. Ik heb de laatste 2 hoofdstukken af. Ik ga volgende week nog een artikel opnieuw insturen. En dan heb ik ook nog m'n algemene discussie en introductie zo goed als af!
Als ik nu met normale werkuren door ga, heb ik vrijdag over een week gewoon m'n proefschrift af!

Waar ik eergisteren nog liep te stuiteren door de combinatie slaapgebrek, stress, koffie en motivatie, ben ik nu aan het stuiteren door pure motivatie (en misschien wat koffie :P ) *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop dat jullie allemaal zo gemotiveerd kunnen zijn, maar dan met iets meer uurtjes slaap, haha.

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:45

Lekker bezig! :D

Ik moet langzaamaan mijn stage en onderzoek gaan afronden en dus ook gaan schrijven. Ik krijg maar niet strak in mijn hoofd (of op papier) wat ik nu precies wil gaan schrijven. Ik heb dus ook geen idee hoe ik moet beginnen aan mijn introductie en een enorme writersblock -O-

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:17

JewEmm schreef:
Met ups en downs in m'n motivatie sinds ik de laatste keer hier iets postte, heb ik de afgelopen 2 weken echt keihard gewerkt. En nu hebben we een deadline wanneer mijn proefschrift definitief af moet zijn! Ik ben op dit moment echt heel erg gemotiveerd. Zo veel goede dingen die er gebeurd zijn (naast een beetje trots op mezelf om zo hard te werken). Een artikel als co-auteur is gepubliceerd. Een eigen artikel is vandaag geaccepteerd. Ik heb de laatste 2 hoofdstukken af. Ik ga volgende week nog een artikel opnieuw insturen. En dan heb ik ook nog m'n algemene discussie en introductie zo goed als af!
Als ik nu met normale werkuren door ga, heb ik vrijdag over een week gewoon m'n proefschrift af!

Waar ik eergisteren nog liep te stuiteren door de combinatie slaapgebrek, stress, koffie en motivatie, ben ik nu aan het stuiteren door pure motivatie (en misschien wat koffie :P ) *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop dat jullie allemaal zo gemotiveerd kunnen zijn, maar dan met iets meer uurtjes slaap, haha.


Wat goed en fijn dat je zoveel motivatie hebt! Lekker bezig *\o/*


Eelmo schreef:
Lekker bezig! :D

Ik moet langzaamaan mijn stage en onderzoek gaan afronden en dus ook gaan schrijven. Ik krijg maar niet strak in mijn hoofd (of op papier) wat ik nu precies wil gaan schrijven. Ik heb dus ook geen idee hoe ik moet beginnen aan mijn introductie en een enorme writersblock -O-


Oh herkenbaar, het begin is altijd lastig.. Succes!

Ik heb mijn eerste cijfer alweer binnen en het is een 9,3 :oo Echt super blij mee. *\o/* Morgenochtend mijn laatste tentamen en dan over twee weken nog een herkansing. Als het een beetje mee zit ben ik dan voor dit schooljaar klaar met alle tentamens. Dus ik ga zo maar weer aan de slag O:)

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:26

Wat een mooi cijfer!
Hier onverwachts geen les dus een klasgenootje komt samen leren.

Hier woensdag, volgende week donderdag en volgende week vrijdag een tentamen.
En hadden deze week les en volgende week een design week, dus we moeten leren combineren met een project..

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:29

Dat is een heel mooi cijfer!

Schrijven was voor mij in het begin ook super lastig... Wat voor mij het beste werkt is om eerst heeeeeel veel te lezen. En dan een document er naast te houden met "manuscraps". Dat zijn stukken tekst uit eerdere versies die ik heb geschrapt, ideeën en belangrijke punten uit artikels (met de referntie erbij) die voor dit of een ander manuscript interessant kunnen zijn. Op een gegeven moment heb je aardig wat gelezen en krijg je vanzelf het gevoel dat je wel een stuk, al is het maar een alinea, op papier kunt zetten of een structuur kunt bouwen en de bulletpoints in kunt vullen. Wanneer je wat op papier hebt staan kun je dat in elk geval aanpassen. Dat is meer dan wanneer er niets staat (ook wel bekend als "write oliebol, at least you can edit it"). En dan kan je weer meer gaan lezen, schrijven, editen, schrappen, lezen, schrijven etc...
En... begin met je "aim", materiaal en methoden en resultaten!

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:57

Gefeliciteerd Juliette!

JewEmm schreef:
Dat is een heel mooi cijfer!

Schrijven was voor mij in het begin ook super lastig... Wat voor mij het beste werkt is om eerst heeeeeel veel te lezen. En dan een document er naast te houden met "manuscraps". Dat zijn stukken tekst uit eerdere versies die ik heb geschrapt, ideeën en belangrijke punten uit artikels (met de referntie erbij) die voor dit of een ander manuscript interessant kunnen zijn. Op een gegeven moment heb je aardig wat gelezen en krijg je vanzelf het gevoel dat je wel een stuk, al is het maar een alinea, op papier kunt zetten of een structuur kunt bouwen en de bulletpoints in kunt vullen. Wanneer je wat op papier hebt staan kun je dat in elk geval aanpassen. Dat is meer dan wanneer er niets staat (ook wel bekend als "write oliebol, at least you can edit it"). En dan kan je weer meer gaan lezen, schrijven, editen, schrappen, lezen, schrijven etc...
En... begin met je "aim", materiaal en methoden en resultaten!


Dankjewel voor de tips! :D Manuscraps klinkt als een erg goed idee :j En materiaal&methoden staan idd al grotendeels op papier. Misschien toch maar eerst aan mijn resultaten dan..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:54

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik merk dat ik even een beetje een studiedip (gehad) heb. Net even overzicht gecreëerd en morgen weer flink aan de bak. Hopelijk komt de motivatie dan snel weer terug om nog even te knallen tot aan de zomervakantie.

Ik merk dat ik de vakken die ik nu volg beduidend minder leuk en interessant vind. Dat zorgt er dan voor dat ik dingen maar voor me uit schuif als ik er even geen zin in heb. :+ Gelukkig is er geen man overboord en loop ik nog ruim op schema, maar ik vind het een vervelende eigenschap van mezelf.

Wescha
Berichten: 735
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:37

Ik heb ook een dip. Omdat ik een examen moet leren en dit geen leuk vak is. Maar ik mag pas verder van mijzelf als ik dit vak klaar heb. Maar ben met deze module al zolang bezig. Lag mooi op schema, moet ik straks weer tijd gaan inhalen