Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 08:10

Wij hebben soms wel 6 of 7 wagenwissels per dag. Van de baas hebben we ontsmettende doekjes gekregen, daarnaast goed je handen wassen en niet aan je gezicht komen. Veel meer kan je niet doen.

Maar wat balen dat je collega nu ziek is zeg, hopelijk inderdaad gewoon de griep en loop jij niets op nu.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:21

Oh jeetje, ik was gewoon dit topic uit het oog verloren....


Weten jullie nog dat ik ontiegelijk veel gezeik had qua collega's met wie ik de vrachtauto moest delen?
Van november tm eind januari had ik weer een smerige roker op de auto...
Maar verder was ie matig...
Begin februari hebben ze de staaf uit mijn bovenarm gesleurd dus 4 weken ziek thuis gezeten, en daarna kreeg ik een nieuwe collega.........
En jezus wat ik vanmorgen in de vrachtauto vond.... Niet normaal meer gewoon echt niet normaal
Ik ga straks nog even de planner bellen. Want dit kan echt niet

Spoiler:
[img]
Afbeelding
[/img]

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:34

Als ze vol zijn, is het mooi meegenomen toch? ;-)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:48

frankiej schreef:
Als ze vol zijn, is het mooi meegenomen toch? ;-)



Hahaha jaaaa ze waren ook voor mij bedoeld
Oftewel ik heb nu een fatsoenlijke collega!!! Het is een wonder maar het bestaat

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:58

Fijn hagelslag dat het nu goed gaat.

Ik heb ww moeten aanvragen, geen werk meer, voorlopig!
Wel druk aan het solliciteren, maar heel de branche ligt op z'n gat

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:10

Ik geloof dat ik blij mag zijn dat ik veevoer rij. Tot dusver hebben wij geen werk te kort

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:38

Ik ben chauffeur bij een groot postbedrijf en gelukkig een "eigen " auto, ook beheer ik het wagenpark op onze locatie.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 14:35

Hoe is het hier? Zijn er mensen nog aan het rijden of zit iedereen nu thuis?
Hopelijk mogen wij per 1 juni weer. Afgelopen zondag was er een tekort dus heb ik na 6 weken weer een dienst mogen rijden. Stiekem heb ik wel een traantje weggepinkt hoor. Wat een oliebol :(

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:39

Muiz schreef:
Hoe is het hier? Zijn er mensen nog aan het rijden of zit iedereen nu thuis?
Hopelijk mogen wij per 1 juni weer. Afgelopen zondag was er een tekort dus heb ik na 6 weken weer een dienst mogen rijden. Stiekem heb ik wel een traantje weggepinkt hoor. Wat een oliebol :(



Muiz ik hoop per 1 juni collega van jou te worden :D nouwja niet in die rood witte bussen, iets andere regio :+
Wat en hoe en waarom... doen we even per PB.
Maat tour had geen werk meer, werk via uitzendbureau,dus vlieg je eruit, krijg je ww en heb je sollicitatie plicht.

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:54

Wat fijn dat je weer een dienstje hebt gereden Muiz. 1 Juni kan je vast wel weer aan de bak!!!

Jeanine, ik duim voor je dat je per 1 juni weer vol aan de slag kunt!!


Ik heb tot nu toe 3 dagen gehad waarbij ik niet hoefde te rijden.
Met de feestdagen heb ik op 1 dag na allemaal vrij gekregen zonder dat ik die had aangevraagd. En nu is het afwachten wat er 1 juni allemaal gaat gebeuren. Weer op volle kracht rijden met minder passagiers als normaal, iedereen een mondkapje ook de chauffeurs en ik krijg al een paniekaanval als ik eraan denk dat ik iets voor mijn mond moet hebben ;( . Kan ik heel slecht tegen helaas. Er is al een petitie bezig met de passagiers nog steeds achter in laten stappen zoals het nu is. Ben ik groot voorstander van moet ik zeggen :j . Geeft me een veilig gevoel en kan ik met een gerust hart thuis komen zonder dat ik mijn schoonfamilie besmet omdat we op hetzelfde erf wonen met elkaar en hun gezondheid slecht is.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:26

Ik zag de petitie ook voorbij komen ja! Ik hoop alleen maar dat er iets verstandigs wordt besloten. Toegegeven dat een mondkapje ook niet alles is, mijn bril beslaat al bij het idee :=

Balen Jeanine, ik had inderdaad elders op bokt al gelezen dat de tour niets meer ging doen nu. Ga je met de liners rijden of die groen/ blauw/ witte jongens?
Hier heb ik het grote geluk dat het uitzendbureau NOW heeft aangevraagd tot 31 mei en laten we per juni net weer mogen rijden *\o/*
Mijn contract bij het uitzendbureau liep ook per eind april af dus dat was nog even peentjes zweten of ze mij aan zouden houden maar gelukkig wel. Eigenlijk zou ik ook overgenomen mogen worden door het busbedrijf maar die houdt zich heeeeeel stil nu natuurlijk :')

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:48

Hier 1 dag economisch werkeloos geweest.
Voor de rest containers gereden (mijn collega’s gewoon bulk).
De dagen die we maakte waren wel wat korter (en haast geen nachten meer), maar wel gewoon aan het werk geweest

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:10

Morgen mijn derde NOW dag en voor de rest gewoon gereden, ik rij alleen maar late diensten en daar komen ze nu nog mensen te kort.
Zit helemaal niet te wachten op dat mondkapje, beter maken ze het voorste deel van de bus dicht en laten ze de passagiers achter instappen(met mondkapje)

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:32

Bij Qbuzz hebben we een mededeling gekregen dat er verwacht word dat er ontslagen gaan vallen. In september horen we er meer over.

Voor degene die bij een andere maatschappij werken. Hebben jullie ook zoiets gehoord of is er bij jullie hier (nog) geen sprake van??

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 08:51

Op rtv utrecht zag ik dat bericht voorbij komen inderdaad. Wat vervelend voor de chauffeurs daar.
Wij (keolis) hebben nog niets gehoord maar zeker met het gerommel rond de aanbesteding verwacht ik wel dat er mensen bij ons uit gaan. Ik ben heel blij dat ik nog geen vast contract heb al zou dat eigenlijk wel moeten ondertussen.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:46

En dat allemaal door de mocoroniecrisis.... Sorry kan corona niet meer typen.

Hier is er gelukkig nog geen sprake van minder werk etc... In tegendeel we hebben het nog altijd smoor druk.
Toen de 3%btw verlaging net in ging was het echt idiotenwerk.
Alle boeren hadden hun silo's leeg zodat ze van 3%korting gebruik konden maken.
Ik hou nu al mijn hart vast voor kerst en oudjaarsdag.
Normaal hebben wij het dan al smoordruk omdat iedereen de silo's vol wil hebben.
Maar nu eindigt de 3%korting 31-12-2020. Dus ehm ja... Ook de boeren die normaal zeggen, ik kan in januari bestellen zullen nu voor 31-12 nog bestellen

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:53

Van wat ik gisteren in de kantine op Utrecht hoorde hebben de collega's van Arriva en Keolis nog niets gehoord.
Persoonlijk voeld het voor mij als een trap in mijn rug. Toen de crisis net begonnen was en niemand wist hoe gevaarlijk de situatie nou echt was, hebben ik en mijn collega's onze gezondheid op het spel gezet om toch vitale werkers van en naar het werk te brengen in het ziekenhuis of de supermarkt. toen waren de schouderklopjes vanuit de bazen niet te tellen en nu kunnen we een trap na krijgen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:23

Nouwja mijn vorige werkgever is op dit moment ook niet positief in het nieuws....
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -te-praten dit is het nieuwsbericht van vanmiddag...


Rijd nu als uitzendkracht bij Keolis.... alleen daar wel dus gerommel met de aanbesteding...

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:19

x_Jeanine_x schreef:
Nouwja mijn vorige werkgever is op dit moment ook niet positief in het nieuws....
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -te-praten dit is het nieuwsbericht van vanmiddag...


Rijd nu als uitzendkracht bij Keolis.... alleen daar wel dus gerommel met de aanbesteding...

Zo enorm te doen met dat bedrijf.
Vriendlief us er ook werkzaam geweest en vanaf het moment dat hij daar weg is zie je het aftakelen.
Hoop dat iedereen zijn baan kan behouden

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:33

Nu ik je profiel zie, denk ik dat wij elkaar laatst gezien hebben en ik weet wie jou vriend is. Gelukkig is hij nu goed terrecht gekomen! En lekker aan het werk!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:11

x_Jeanine_x schreef:
Nu ik je profiel zie, denk ik dat wij elkaar laatst gezien hebben en ik weet wie jou vriend is. Gelukkig is hij nu goed terrecht gekomen! En lekker aan het werk!

Nu je het zegt gaat er een lampje branden!!
Hoop echt enorm dat je je baan kan behouden en snel duidelijk heb.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:42

Wie weet kunnen jullie een kennis van mij helpen.
Hij wilt graag zijn rijbewijs halen. Maar heeft hier niet de financiën voor, noch de kans om onbetaald een opleiding te gaan doen.

Hij zoekt dus een bedrijf of traject waarbij hij de opleiding kan volgen (betaald door bedrijf), maar tegelijk kan blijven werken. Hij vind het niet erg om X-aantal jaar vast te zitten aan het bedrijf.

Binnen Belgie ben ik mijn connecties aan het aanspreken. Maar in Nederland (Limburg) zou ik niet weten waar de zoektocht te beginnen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 18:53

Werken en opleiding in 1 is denk ik wat lastig, op het moment dat je lest kan je niet werken immers en kost je voor het bedrijf alleen maar geld ipv dat je het opbrengt.

Ik heb het zelf via randstad gedaan, in een goede 2 maanden had ik een rijbewijs en ik geloof dat ze tussendoor voor je ander passend werk kunnen regelen. Of ze dat nu nog doen door corona weet ik niet.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:09

Dat is dus zelfde als randstad Belgie
Dan kan ik hem dat alvast doorgeven.

Al is het maar door de week 4/5e.
Zolang ie niet minder als 1550 verdient haalt hij het net. Zonder 1cent overschot, maar hij haalt het dan

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:03

1550 als beginnend chauffeur moet te doen zijn pest is dat bedrijven nu eerder over inkrimpen praten dan aannemen
Limburg wordt gereden door Arriva dus zou eens op hun site kijken