Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:47

FlameHorse schreef:
Haa ja ik maakte ook maar een grapje. ;) Energie berekenen en golflengtes enz. vind ik allemaal niet erg, zolang er maar geen ingewikkelde vragen over tunnelling of whatever in komen vind ik het allemaal best haha.

Dat van Engels zag ik later ook inderdaad. Heb dat stuk niet eens meer gelezen, ik dacht van top er staat baai dus dat is het antwoord maar helaasss.


Hihi, ja had ik door :)
Ik ben ook matig in theorie vragen. Ik weet het nooit te verwoorden :(

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:09

PSvanLot schreef:
Noa28 schreef:
Wiskunde vandaag viel vreselijk tegen, heb het net nagekeken en ik vrees voor een onvoldoende als de N-term laag wordt.. :')


N-term voor wiskunde is eigenlijk nooit laag.

Mijn leerlingen zeiden vanmiddag ook dat het moeilijk was. Hopelijk maakt iedereen het matig. Dat is goed voor de N-term.


Ik hoop dat de N-term lekker hoog wordt dan :+

Vanmiddag heb ik Engels, maar daar maak ik me niet zo druk om. Maandag heb ik Scheikunde en dinsdag BTE.

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:33

Ik had vandaag AK, vond het goed te doen. :j

Lestrange01

Berichten: 2811
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:39

Jongens ik heb gewoon geen motivatie meer. Stomme eco!!!

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:09

Ik vond Nederlands wel goed te doen eigenlijk.
Heb nu ook alleen nog eco maandag, dan eindelijk klaar!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:53

Natuurkunde viel mij 100% mee. Heb overal wat in kunnen vullen en helemaal af kunnen maken.

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:54

Ik heb natuurkunde best wel verpest. Ik ben er al super slecht in maar nu zelfs de simpele dingentjes zoals de vervalvergelijking verpest dus ik ben benieuwd hoe het uitpakt...

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:11

Natuurkunde was vreselijk, dit kan je niet eens natuurkunde meer noemen: “redeneer dit” “redeneer dat”. Niks rekenen, ja een paar maar zeker de minderheid.
Heb t wel voldoende gedaan, maar geen heel hoog punt.. daar gaat mn 8,5 gemiddeld ;(

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:24

Aardrijkskunde ging prima hier. Natuurkunde viel bij mij ook erg mee maar al dat redeneren jeeeeetje... Ik heb meer geschreven dan bij ak en door de combinatie van ak en natuurkunde op 1 dag heb ik nu een lekkere blaar op mn rechtse ringvinger ugh.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:51

Ja dat redeneren vond ik ook ook heel jammer, daar mis ik vaak punten op.
Vond het ook een heel ander examen dan voorgaande jaren. Daar wil ik misschien wel een klacht over indienen, dat een exact vak als dit meer exacte berekeningen mag bevatten….

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:56

Ik vond het over het algemeen beslist niet jammer omdat mijn voorbereiding van natuurkunde ongeveer 0 was en redeneren ben ik altijd wel goed in. Die elektriciteit van kirchhoff kan ik helemaal niks van maar deze vragen waren vet makkelijk? Vooral die magneetvelden jeetje.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:35

yvettt02 schreef:
Natuurkunde was vreselijk, dit kan je niet eens natuurkunde meer noemen: “redeneer dit” “redeneer dat”. Niks rekenen, ja een paar maar zeker de minderheid.
Heb t wel voldoende gedaan, maar geen heel hoog punt.. daar gaat mn 8,5 gemiddeld ;(


Dat redeneren inderdaad, wat een gezeik haha. Vond het vooral vervelend dat dat aan begin zo was en dat ik toen ineens nog moest gaan rekenen, had daardoor best wel tijdstress en heb het dan ook niet helemaal afgekregen. Het was niet per sé moeilijk ofzo maar gewoon raar, doe mij maar krachten tekenen en formules gelijkstellen en dat hele reken gebeuren want dat heb ik altijd zo gezien.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:43

Hoe vonden de havisten bio?

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:51

Kairos schreef:
Hoe vonden de havisten bio?


Best te doen :D Heb ws 41 punten. Niet ontzettend veel maar ben blij met een cijfer boven de 4,5 :P Bio is niet mijn sterkste vak hahah

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:17

Bio ging wel goed bij mij! Niet super goed maar ook zeker niet slecht. Punten tellen lukt niet echt, ik kom steeds op wat anders uit haha. In ieder geval tussen de 45 en 50. Ik had niet echt wat gedaan voor bio (heel het jaar al niet) dus ben tevreden.

Bij sommige vragen vond ik het niet heel duidelijk wat ze nou precies bedoelde. Ook ben ik het hier en daar niet helemaal eens met het correctievoorschrift, hoop stiekem op een aanvulling. Maar al met al ben ik tevreden!

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:44

Kairos schreef:
Hoe vonden de havisten bio?


Ik was van te voren bang voor bio, maar het is toch best wel goed gegaan haha. Minstens 55 punten dus daar ben ik heel blij mee :)

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:18

Ik heb even een vraagje over economie. Als ik bijvoorbeeld TO in plaats van GO opschrijf, maar de berekening verder wel goed maak, worden er dan scorepunten afgetrokken of niet?

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:42

Pindakaa7 schreef:
Ik heb even een vraagje over economie. Als ik bijvoorbeeld TO in plaats van GO opschrijf, maar de berekening verder wel goed maak, worden er dan scorepunten afgetrokken of niet?

Ben bang van wel. Je eigen leraar zal het waarschijnlijk door de vingers zien, maar het probleem ligt vaak bij de tweede corrector.

Lestrange01

Berichten: 2811
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:48

yvettt02 schreef:
Pindakaa7 schreef:
Ik heb even een vraagje over economie. Als ik bijvoorbeeld TO in plaats van GO opschrijf, maar de berekening verder wel goed maak, worden er dan scorepunten afgetrokken of niet?

Ben bang van wel. Je eigen leraar zal het waarschijnlijk door de vingers zien, maar het probleem ligt vaak bij de tweede corrector.


Klopt dit zal heel erg liggen aan hoe streng de tweede corrector is.

Ik ben daar ook wel bang voor want ik maak tijdens toetsen altijd van die typische "nikki" fouten die hun goed rekenen (vaak omdat ik de vraag verkeerd begrijp maar wel goed redeneer) maar helaas zijn correctors daar niet aan gewend en ik ben bang dat ik dan lager uitval

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:58

Oh jammer. Ik begrijp economie opzich wel, maar soms weet ik bijvoorbeeld niet of ik de afkorting van totale of gemiddelde kosten moet gebruiken..

Bij bio heb ik ook een paar antwoorden gegeven waarvan ik zeker weet dat m'n docent (en mentor) het goed zou rekenen maar ik betwijfel of de 2e corrector dat ook doet.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:35

Ik had vrijdag Engels, ik heb minimaal een 7,4 dus dat is wel goed gegaan :)
Morgen dus Scheikunde, maar daar ben ik echt slecht in dus dat wordt nog wel een dingetje..

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:39

Noa28 schreef:
Ik had vrijdag Engels, ik heb minimaal een 7,4 dus dat is wel goed gegaan :)
Morgen dus Scheikunde, maar daar ben ik echt slecht in dus dat wordt nog wel een dingetje..


Veel erger dan het vwo examen kan het in ieder geval niet worden.. :')
Ik zal voor je duimen!! Ik heb maandag nog wiskunde B, moet wel lukken denk ik. Woensdag Frans maar die telt eigenlijk niet voor mij want ik ben Frans-Nederlands opgevoed. :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:47

FlameHorse schreef:
Noa28 schreef:
Ik had vrijdag Engels, ik heb minimaal een 7,4 dus dat is wel goed gegaan :)
Morgen dus Scheikunde, maar daar ben ik echt slecht in dus dat wordt nog wel een dingetje..


Veel erger dan het vwo examen kan het in ieder geval niet worden.. :')
Ik zal voor je duimen!! Ik heb maandag nog wiskunde B, moet wel lukken denk ik. Woensdag Frans maar die telt eigenlijk niet voor mij want ik ben Frans-Nederlands opgevoed. :D


Gaaf zeg!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:01

SBravour schreef:
FlameHorse schreef:

Veel erger dan het vwo examen kan het in ieder geval niet worden.. :')
Ik zal voor je duimen!! Ik heb maandag nog wiskunde B, moet wel lukken denk ik. Woensdag Frans maar die telt eigenlijk niet voor mij want ik ben Frans-Nederlands opgevoed. :D


Gaaf zeg!


Je zou zeggen dat ik me helemaal thuis moet gaan voelen tussen de Belgen dalijk hahaha. Talen liggen mij ook supergoed hierdoor. Al geef ik toe dat ik in de afgelopen jaren wel meer aan mijn frans had kunnen doen, dan had ik het nu perfect gesproken in plaats van redelijk goed..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:33

Ja daar dacht ik ook meteen aan, jij zal wel makkelijk inscharen, iig makkelijker dan ik. Want ik had bij de opendag al moeite om de belgen te verstaan :D Ik heb er zoooo veel zin in!