Pawshake topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:24

Bedankt voor jullie reacties, heb inmiddels contact met iemand die dan kan, 2x per dag kan en ook nog eens dierenarts assistent io is, dus medicatie geen probleem, dus helemaal top.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:18

LilChar schreef:
Aahh gelukkig Poes dat het gelukt is haha!

Ik heb ook wel eens gehad dat mensen eerder terug waren hoor, maar eigenlijk zegt iedereen altijd dat ik het geld mag houden.

Heb deze week wel iets vervelends. Mevrouw benaderd mij via Pawshake maar we hebben de afspraak zonder Pawshake gemaakt (dat doe ik nu dus ook nooit meer bij nieuwe mensen). Ik vertrouwde het wel want ze woont tegenover mij in een flat ik kan precies bij haar naar binnen kijken. Dus heb de sleutel de laatste dag in de brievenbus gedaan zoals ik altijd doe en nu betaalt ze mijn tikkie niet en ben ik geblokkeerd! En ik zie haar gewoon in het appartement zitten haha.
Erg stom van mijzelf, ben wat dat betreft soms te naïef.

Wow... dat is durven. In het vervolg inderdaad beter via Pawshake door laten gaan, of erop staan dat je de betaling binnenkrijgt voordat je langs gaat. Of de sleutel bijhouden tot ze betaald heeft.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:36

Wat flauw zeg. Ik zeg met stoepkrijt in de weer en wanbetaler op de stoep kalken.Op de brandstapel ermee :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:52

Ik vraag het geld ook bij het eerste bezoek. Mensen zeggen wel eens: wat een vertrouwen heb jij.
Ik antwoord altijd: ik heb je huissleutel :D maar ik wil dus ook geld zien voor ik start. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 20:57

Jaa ik weet het is ook helemaal niet slim! Nemen jullie maar een voorbeeld aan mij dat het dus ook verkeerd kan gaan als je teveel vertrouwen hebt :P Dan heeft in ieder geval iemand er wat aan haha.
Ik ga morgen aanbellen. Maar het is een flat dus je kan niet zo makkelijk zien of er iemand thuis is enzo.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:05

Kun je niet bij een andere aanbellen? Of mee schieten als iemand de deur open doet en dan naar de voordeur lopen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:07

Ik meld me hier ook. Sinds deze week begin ik met oppassen. Ik vraag me wel af wat voor tarieven normaal zijn?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:14

Gewoon even kijken wat de mensen in jouw regio vragen. Eventueel kun je er even onder gaan zitten tot je een paar klanten hebt gehad

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:30

Waar kun je dat zien? :D

Edit: gevonden ben zowat de enige in Zwolle. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:59

Dan kun je even kijken hoe het loopt. De zomer is net voorbij dus de drukte is bij mij net wat gaan liggen. Dit is de laatste erg drukke week voor mij. Heb wel tot eind oktober nog wat zaken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:14

Ja precies ik hoef ook niet altijd wat te hebben. Dit hondje komt nu 5 dagen bij mij (Verdeeld over 3 weken). Morgen komt hij al. Het is een Friese Stabij pup van 13 weken. <3

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:17

Ik verzorg een poes een straat bij mij vandaan, ze gingen in de middag weg en ik weet dat er altijd genoeg voer staat. Ik was heel ziek vanwege een maagzweer dus ik dacht ik ga morgen ochtend wel.

Dat lukte niet dus ging mijn dochter, ze weten dat die ook wel eens gaat. Ik communiceer altijd via die vrouw, stuurt haar man opeens via messenger dat hij had gezien dat ik niet bij de kat was geweest in de avond. En in de ochtend ook niet, dus ik zei dat mijn dochter in de ochtend wel geweest was.

Nou daar kreeg ik geen melding van, dus dat klopt niet. Ik dacht wat bedoelt hij nou, blijkt dat er een camera hangt. Donderdag vroeg ze wil je morgen de container buiten zetten, ik wist dat er 2 vuilzakken in zaten. Ik wilde hem op vrijdag buiten zetten ik keek er in en toen was hij leeg dus liet ik hem staan.

Stuurt ze via messenger ik zie dat de container nog niet aan de weg staat wil je dat wel doen. Ik zei er zit niks in, nee of hij aan de weg gezet wordt vraagd ze weer. Dus ik weer er zit niks in iemand heeft die 2 zakken er uit gehaald en toen reageerde ze niet meer.

Ik heb fotoos en filmpjes gestuurd waar ze kort op regeerde terwijl ze normaal heel anders reageert. Ze riep altijd ik vertrouw alleen jou bij de kat. Jij ben zo goed voor hem. De kat eet bij hun 2 zakjes nat voer per dag en brokken, hij liet het nat voer staan en dat werd dan bruin. Dat heb ik ook gezegd tegen haar dus daarom gaf ik daar niet zo veel van.

Als ze terug waren deed ik altijd hun sleutel in de brievenbus, en dat deed ik nu ook weer. Ze zijn zondag terug gekomen en haar man stuurde weer een klaag bericht via messenger. De kat zou te weinig nat voer hebben gehad, ik gooide de sleutel door de deur dat vond hij opeens raar. Echt niks was goed, hij hield mij ook via die camera in de gaten.

Dus kon hij zien dat ik altijd een tijd daar bleef, daar werd niks over gezegd. Ik vind dit echt een trap na, ik vind het ook niet normaal om zo in de gaten gehouden te worden ongevraagd. En als hij mij zo in de gaten hield dan had hij ook moeten zien dat iemand die 2 zakken uit de container heeft gehaald.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:23

Tsja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet netjes van je vind dat je niet dezelfde dag bent geweest. Dit had je wel even kunnen melden. Wat betreft de camera's. Sommige eigenaren hebben dat inderdaad. Ik vraag altijd of er camera's hangen omdat het ook om mijn eigen privacy gaat. Ik vind het overigens geen probleem maar wil het wel altijd even weten. Ik zou voortaan ook bellen als er irritaties zijn. Dat komt persoonlijker over en je krijgt geen miscommunicaties.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:28

Je kan het niet maken om die dag niet te gaan. Ik neem aan dat ze je vanaf die dag betalen dus moet je gewoon gaan. Camera's hangen er inderdaad best vaak bij adresjes, of als ze zo'n ring deurbel hebben krijgen ze ook op vakantie een melding dat er beweging is bij de deur en kunnen ze zien dat je er bent of niet. Je kiest ervoor om dit werk te doen en dan moet je wel klaar staan voor de mensen/dieren. Daar betalen ze je ook voor

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:30

Dan hadden ze ook kunnen zeggen dat er een camera hangt, ik vind het nogal wat om ongevraagd iemand in de gaten te houden. Er was ook niet gevraagd of ik in de avond wilde gaan, normaal zeggen ze we gaan dan en dan weg wil je in de avond nog gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:30

Was het betaald Marleen? En hadden ze nu wel of niet gevraagd om in de avond langs te gaan?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:32

Ze betalen toch voor een x aantal dagen. Dan moet je ook diensten leveren voor die dagen en anders zelf even vragen of je dan savonds nog moet gaan. Als die kat 2x per dag natvoer krijgt snap ik best dat ze erover vallen dat je niet geweest bent. Het is voor zo'n beestje ook even gezellig als hij wat aanspraak heeft.

Dus ik snap wel dat ze nu zich in hun vertrouwen beschaamd voelen als je uit jezelf beslist een avond te skippen.

Camera was wel even netter geweest als ze het gezegd zouden hebben, maar ik ga er standaard van uit dat er iets kan hangen. Als je je altijd goed gedraagt en geen gekke dingen doet maakt dat verder ook niet uit

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:48

Er hangen inmiddels ook haast overal camera’s. Vind het ook wel fijn: als er overdag iets is met het dier kunnen ze het zien en je melden en kan je snel langs gaan.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:15

Nee de avond was niet gevraagd dus ging ik ook niet, is ook niet betaald.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:37

Vind het een vaag verhaal. Ik communiceer altijd duidelijk wanneer ik moet beginnen en hou de datums aan die ze boeken. Kwestie van goed voorbereiden

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:59

Ik ben ook duidelijk en ik kom een paar keer per jaar bij haar, altijd was alles goed en nu opeens niet meer.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 05:52

Dan zou ik toch persoonlijk langs gegaan zijn voor de sleutel om het gesprek aan te gaan en samen uit te zoeken waar het deze keer dan fout is gegaan. Dat kan natuurlijk alsnog

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:02

Aangezien het geen betaald klus is en er geen duidelijke afspraken zijn is het lastig beoordelen. Wel geef ik voer altijd zoals gevraagd en verander ik dat nooit zonder overleg.
Ik denk dat als je ze de avond zelf even een berichtje had gedaan het al veel had gescheeld.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:39

Ik lees het als de eerste avond is niet afgesproken en voor die eerste avond is niet betaalt. Maar dat geeft dus aan dat jouw uitleg op meerdere manieren uitgelegd kan worden. Op bokt zijn je berichten ook vaak niet meteen duidelijk. Als je ook zo met je klanten communiceert kan ik me voorstellen dat het weleens fout gaat. Duidelijke afspraken maken en die op papier zetten kan helpen

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:57

Maar als ze voor die avond niet betaald hadden waarom vermeld je dan specifiek dat je die avond dacht ‘ik ga morgenvroeg wel’? Komt nogal vaag over... Ga je normaal zonder betaling ‘s avonds nog langs?

En het is tegenwoordig normaal dat er camera’s hangen. Ik vind het ook niet altijd even ‘prettig’ maar ik zou ook een camera ophangen voor mijn huisdier. Wel zou ik het vermelden aan de oppas.
Bij mij zegt een van de eigenaars soms ‘als het te hard regent mag je gewoon binnen blijven met de hond en op de playstation spelen,’ maar euhm... Daar pas ik voor met de camera die er hangt. :’)