Pawshake topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:18

Vandaag 8 adressen :wow:
Best pittig maar wel leuk! Houden jullie de eigenaren op de hoogte met de app of gewoon via WhatsApp? De meeste willen bij mij het gewoon via WhatsApp weten

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:02

WhatsApp. Pawshake is geen doen zonder zoekfunctie. Ik vandaag maar twee. Hele drukke weken achter de rug en vanaf volgende week ook echt weer heel druk.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:30

Ik ben zondag een inbreker tegen het lijf gelopen op 1 van mijn adresjes :=
Zag gisteren een brief bij ze in de bus van de politie waarin stond dat er dus een poging tot inbraak was geweest bij de buren. Hun hebben een deurbel met camera en er werd gevraagd of hun de beelden konden vrijgeven. Ik twijfelde eerst om het de baasjes het nieuws te vertellen want dacht ja straks denken ze die zit zo onze brief te lezen dat is privacy :o maar gelukkig waren ze heel dankbaar dat ik het liet weten :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:55

Ik ben niet helemaal mee. Op welke beelden zag je een inbreker en bij wie was er in gebroken?
Ik open overigens nooit post.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:01

Vraagje voor de pawshakers hier:

Weten jullie of zoiets haalbaar is, zouden jullie dit doen? Ik wil er best meer voor betalen dan het tarief wat de mensen zelf op geven. Als jullie ook denken van, dat is wel haalbaar. Dan ga ik wat mensen benaderen die kunnen in mijn regio :)

half sep ga ik waarschijnlijk een dag of 8 naar het buitenland.
Ik heb een dementerende kat die 2xdd medicatie nodig heeft, dit gaat heel makkelijk door het in een zacht snoepje te kneden en dan eet meneer het zo op.
Ook de kattenbak bijhouden, 1x pd vers voer en op twee plekken in huis water bij vullen.
Verder is het een vrij makkelijke, maar wat vreemde kat... soms wat angstig, maar een aai over zijn bol en hij is blij... seconde later is hij alles toch weer vergeten :') Als je hem roept en hij hoort zijn pillen komt hij sowieso zelf naar je toe. Hem ergens vandaag halen en optillen loopt hij vast en raakt hij in paniek. Maar bij roepen, komt hij altijd en gaat zelfs meteen op schoot zitten.

Is dit te doen als oppas? Wat is daarin jullie mening?

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:21

poes schreef:
Ik ben niet helemaal mee. Op welke beelden zag je een inbreker en bij wie was er in gebroken?
Ik open overigens nooit post.



Nee het was ook gewoon een losse brief zonder envelop, vandaar dat ik het zo kon lezen en meteen groot erop zag POLITIE. De inbreker zag ik zondag maar wist ik veel dat hij bezig was met inbreken bij de deur naast mijn oppas adresje. Een dag later dus een brief dat er een poging tot inbraak was

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:41

A zo :) wat een voorval!

Alsemgeest: ja hoor :) ofwel twee bezoeken per dag of een huisoppas pakken :j ik heb meerdere met medicatie.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:52

Lijkt me zeker prima te doen. Ex en ik hebben ook een hond in huis gehad die medicatie kreeg. Die was een tijdje ervoor geopereerd.

Ik merk wel dat het in het dorp rustiger is met aanvragen dan in de stad. Ik krijg vooral aanvragen voor huisoppas, maar allemaal ver weg. Dat is wel jammer.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:01

Ik heb nu zo'n 8 bezoeken per dag. Dat is wel echt teveel. Ga het beperken tot 6x. Straks nog een kennismakingsgesprek voor kippen :')

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:13

Ik had dus mijn allergrootste nachtmerrie, sleutel kwijt geraakt van een oppasadres :+
Alle adressen nagelopen, gelukkig bij het huis waar ik het laatste was geweest lag die daar in de bosjes :oo
Hoe doen jullie dat met alle sleutels? Ik ga denk ik keycords bestellen en die in de kleur van mijn agendapunt op mijn telefoon zetten

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:34

Ik heb thuis een kluis waar ik alle sleutels in bewaar!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:42

Sleutels van huizen waar ik wekelijks langsga hangen bij mijn eigen sleutels aan een musketon. Andere sleutels liggen bij mij in een ‘bakje’. Alle sleutels hebben een ring dus ik kan ze er makkelijk aanhangen of afhalen.
Ik herken de sleutels aan hun vorm of kleur. Aan elke sleutel een plakaatje hangen is niet mijn ding (neemt te veel plaats in).

Ik kan me wel voorstellen dat je even schrikt. := Bij huizen met een deur die vanzelf op slot gaat ben ik altijd bang dat ik mijn sleutels binnen laat liggen. Zeker bij mensen die voor een langere periode weg zijn... check ik altijd twee keer of ik mijn sleutels wel mee heb. En ja, ik steek ze normaal altijd weg op dezelfde plaats maar je weet maar nooit. :+

(Ik heb overigens wel een sleutel van iemands brievenbus kwijtgeraakt. De sleutel stak al enige tijd in een zijvak/netje van oude rugzak. Ik ging heel sporadisch met desbetreffende hond wandelen, meestal in de zomermaanden. Zij stak de sleutel van het huis dan in de brievenbus. Een half jaar verder zonder wandelingen, rugzak stuk... geef ik de rugzak mee aan mijn moeder en zeg dat ze hem weg mag gooien. Ik had de rugzak nog nagekeken maar het was zo een kleine sleutel dat ik hem niet gezien of gevoeld heb. Even later realiseer ik me dus dat die sleutel er nog instak maar mijn moeder had hem in tussentijd al weggegooid... :o )

8 bezoeken is echt wel veel. Hoe doe je dat met de tijdsstippen? Aangezien veel mensen wel een voorkeur hebben voor wanneer je langskomt. Hier krijg/kreeg ik veel aanvragen voor wandelingen. Dat is meestal ‘s middags of ‘s avonds om 13u of 19u maar ik kan mezelf niet in stukken delen. := (Momenteel heb ik mijn profiel op onzichtbaar gezet voor mensen die nog nooit een aanvraag gedaan hebben aangezien ik binnenkort stage heb. En ik ook wel genoeg vaste honden heb om mee te wandelen.)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:30

Bezoeken staan gelukkig bijna nooit op uur dat gaat bij ook helemaal niet.
Ik heb alle sleutels los in de auto liggen zonder adres eraan. En idd altijd drie dubbel controleren voor je de deur dicht trekt.

Momenteel een adres met 8 naakt katten. Heel bijzonder weer!

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:03

Ik spreek ook nooit tijden af. Ik vertel bij een kennismakingsgesprek altijd wat over mezelf en zeg ook dat ik dit werk makkelijk kan combineren met mijn zoontje van 6 weken oud. Ze weten dus dat hij ook meegaat en dat je dan niet altijd een tijd kan afspreken :D
Ik ga het wel beperken tot 6 bezoeken per dag, de maand september is mijn kattenzolder ook volgeboekt dat is ook een leuk extraatje en weinig extra werk :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:47

Ja ik vind huis oppas en logeren ook makkelijkst :j en brengt meer op voor de tijd die je erin steekt. Onlangs zei iemand dat ze mijn prijs hoog vond. Ik begreep haar absoluut. Maar mijn prijzen staan eigenlijk juist best laag. En toen heb ik even gezegd: beeld je eens in dat ik auto en naft zou doorrekenen en de tijd die ik er met verplaatsing aan kwijt ben. Om nog maar te zwijgen van de enorme hoeveelheid aanvragen waar ik antwoord op geef, kennis making bezoeken, etc. Zagen ze ook wel.

Ik vind het wel erg leuk om erbij te doen maar ik ben wel al sinds juni elke dag op pad. Veel feestjes die last minute worden gepland kan ik niet heen haha of terrasjes gaan doen of zo. Gelukkig veel plekken met een tuin en regelmatig staat er een flesje wijn voor me klaar :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:24

Ok jullie hebben het gejynxt :') ik heb net de deur dicht getrokken en sleutel zit nog binnen -O- wij gebruiken al de reservesleutel dus nu is het wachten tot er iemand komt en hopelijk is die haar sleutel van de voor of achterdeur en niet de garagepoort want daar staat een kast voor.

Ik voel me zoooo stom en schuldig zeg.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:34

Ik heb een klant die 2 dagen eerder thuis is gekomen van vakantie. Nu vraagt hij of hij zijn geld terug krijgt voor die dagen. Ik heb gezegd dat hij contact op moet nemen met Pawshake want die doen de betalingen. Hoe zouden jullie dit doen? Je houdt toch die 2 dagen nog wel bezet voor die klant, ik kan er niks aan doen dat ze eerder thuis komen :o

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:41

De sleutel ondertussen al terug, Poes? :=

Escada, ik zou hetzelfde gezegd hebben. Al denk ik dat de kans groot is dat Pawshake het niet terug gaat storten. Een reservering annuleren moet op voorhand gedaan worden, niet wanneer de reservering bezig is.
Edit: al moet ik zeggen dat ik vrij 'laks' ben/denk. Op zich zou het niet fout zijn om te zeggen dat ze hun geld voor die dagen niet meer terug kunnen krijgen. Je houdt die dagen inderdaad bezet voor hun, kan minder/geen andere aanvragen accepteren dus het is niet meer dan logisch dat ze voor die dagen nog moeten betalen.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:51

Oh nee poes jouw reactie heb ik gemist! Is het nog goedgekomen?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:26

Ik heb laatst ook gehad dat een klant eerder terugkwam. Ik heb Pawshake toen een berichtje gestuurd. Binnen 3 uur had ik antwoord en kreeg de klant zijn geld terug :)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 17:30

Escada schreef:
Ik heb een klant die 2 dagen eerder thuis is gekomen van vakantie. Nu vraagt hij of hij zijn geld terug krijgt voor die dagen. Ik heb gezegd dat hij contact op moet nemen met Pawshake want die doen de betalingen. Hoe zouden jullie dit doen? Je houdt toch die 2 dagen nog wel bezet voor die klant, ik kan er niks aan doen dat ze eerder thuis komen :o



Vind het ook een beetje vreemd hoor.
Ik heb zelf op Pawshake het annuleringsbeleid staan op 24 uur van te voren dan krijg je alles terug, daarna niet meer. Jij kan even kijken wat jij qua annulering hebt staan en daar zou ik me aan houden als ik jou was. Want dit kan de klant van te voren ook zien en gaat daarmee akkoord bij betaling.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 17:31

poes schreef:
Ok jullie hebben het gejynxt :') ik heb net de deur dicht getrokken en sleutel zit nog binnen -O- wij gebruiken al de reservesleutel dus nu is het wachten tot er iemand komt en hopelijk is die haar sleutel van de voor of achterdeur en niet de garagepoort want daar staat een kast voor.

Ik voel me zoooo stom en schuldig zeg.



Ah wat balen! Is het goed gekomen? Ik heb ook 1x zo iets gehad, wat een stress heb je dan he.
Hopelijk is het gelukt voor je!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:12

Escada schreef:
Ik heb een klant die 2 dagen eerder thuis is gekomen van vakantie. Nu vraagt hij of hij zijn geld terug krijgt voor die dagen. Ik heb gezegd dat hij contact op moet nemen met Pawshake want die doen de betalingen. Hoe zouden jullie dit doen? Je houdt toch die 2 dagen nog wel bezet voor die klant, ik kan er niks aan doen dat ze eerder thuis komen :o



Ik vind niet dat wij als oppas moeten inleveren, omdat de baasjes eerder terug komen..
Want idd, jij houdt de dagen bezet en t zijn je inkomsten..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:17

De mama is afgekomen. Binnen het half uur was ze er. Uiteraard had ze geen sleutel van een deur maar van de garagepoort. Waar binnen een mega kast en spiegel voor staat. Heel voorzichtig de poort een stukje omhoog geduwd en ik heb mij tussen de kast, de poort, een wasbak en de muur kunnen wurmen. Eind goed al goed haha. En ik heb nu een reservesleutel.

Ik heb deze zomer al zeker 4 klanten gehad die eerder terug waren. Sommige laten het vallen andere niet. Ik betaal mijn deel terug maar niet dat van pawshake. Voor de gemiste dagen ga ik geen spel maken. Ik heb het druk genoeg en ik moet er niet van leven.
Dat zijn wel de klanten die volgend jaar sowieso cash moeten betalen en waar ik ook ga aangeven dat ik niet nog eens terugbetaal indien ik het niet op voorhand weet.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 19:02

Aahh gelukkig Poes dat het gelukt is haha!

Ik heb ook wel eens gehad dat mensen eerder terug waren hoor, maar eigenlijk zegt iedereen altijd dat ik het geld mag houden.

Heb deze week wel iets vervelends. Mevrouw benaderd mij via Pawshake maar we hebben de afspraak zonder Pawshake gemaakt (dat doe ik nu dus ook nooit meer bij nieuwe mensen). Ik vertrouwde het wel want ze woont tegenover mij in een flat ik kan precies bij haar naar binnen kijken. Dus heb de sleutel de laatste dag in de brievenbus gedaan zoals ik altijd doe en nu betaalt ze mijn tikkie niet en ben ik geblokkeerd! En ik zie haar gewoon in het appartement zitten haha.
Erg stom van mijzelf, ben wat dat betreft soms te naïef.