Hbo 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:34

Bambelien schreef:
Haha, ja blackboard is hier ook wel een dingetje...
Wat super dat het gesprek dus toch zo positief uitgevallen is. Bijzonder dat het dan bij dezelfde SLB'er bij een vriendin weer niet lukt.


Ja, is inderdaad echt bijzonder! Ze heeft gelukkig haar decaan wel volledig achter haar staan en gaat nu, omdat ze steeds geen gehoor krijgt op haar mailtjes voor het maken van een afspraak, weer in gesprek met de decaan. Via de decaan wil het wel, maar ze staat zelf iets minder in haar schoenen en ze kan echt volledig dichtslaan als iets niet lukt of gaat. Heb wel echt veel respect voor dat vriendinnetje want ze heeft echt al behoorlijk wat persoonlijk leed meegemaakt en ze doet dit wel gewoon, zelfs met de beperking die ze heeft opgelopen.
Heb haar ook al geholpen door een kopie van mijn studiecontract door te sturen zodat ze in ieder geval een voorbeeld heeft voor het maken van haar eigen contract. En aangezien we allebei een beetje "kneusjes" zijn hebben we ook heel veel aan elkaar :)


Ik heb net de app "forest" ontdekt, wat een geniaal principe _/-\o_

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:28

Hier gaat het op dit moment even wat 'minder'.
School zelf gaat echt super. Lekker naar mijn zin en gaat goed.

Alleen heb ik in april een schouderoperatie gehad omdat ik 4x mijn schouder uit de kom heb gehad (een jaar geleden de laatste keer en toen begon het traject richting de operatie). Nu heb ik vandaag na 9 maanden herstellen en trainen tijdens een van de oefeningen wéér mijn schouder uit de kom gekregen.
Alleen wat nu is nog even de vraag. Het kan zijn dat we verder gaan met optrainen en hopen dat het op die manier beter gaat of dat ik toch weer richting het ziekenhuis moet om te kijken hoe nu verder.
Een zware tegenvaller omdat ik over 4 weken op stage ga

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:48

Ugh, tweede tentamenperiode staat voor de deur.. 4 tentamens in 3 weken (voordeel van een deeltijdstudie) nadeel is dat werk en stage gewoon doorloopt. Zo is er altijd wat.. tentamens zelf moeten wel goedkomen, maar ik ben gewoon erg moe momenteel van alles wat ik doe bij elkaar en moet mezelf echt dwingen om te studeren.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:05

Ik heb de 4 tentamens in 1 week, dat wordt even aanpoten geloof ik -O-

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:09

Tentamens zitten er hier ook weer aan te komen, school heeft ze wel zo fijn ingepland dat ik anderhalve week vrij ben voor de tentamens. Ben nu dus ook nog vrij weinig aan het leren omdat ik die anderhalve week volledig kan gebruiken :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:42

Succes allebei!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:40

Hier volgende week ook tentamen week. Ik heb er 3, en 3 verslagen die moeten worden ingeleverd.

Bambelien
Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:22

De meeste hier aan het stressen zie ik...
Ik ben bezig met mijn literatuuronderzoek, zijn er al mensen die de HBO verpleegkunde doen die dit al gehad hebben?
Wat een taaie stof...

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:52

Bambelien schreef:
De meeste hier aan het stressen zie ik...
Ik ben bezig met mijn literatuuronderzoek, zijn er al mensen die de HBO verpleegkunde doen die dit al gehad hebben?
Wat een taaie stof...


Ik heb nog geen literatuuronderzoek gehad.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:45

Ik heb toch even absoluut geen zin in school vandaag. Heb mezelf toch maar een skup onder mn kont gegeven en ben inmiddels bijna op school.

Ik vind het zo waardeloos, zo'n enkel college midden op de dag. Doe dan liever gewoon het eerste dat ik er heel vroeg uit Moet, maar dan wel op tijd thuis ben. Kan nu precies net niks. 10 uur de deur uit en met pech na 5en pas thuis.
Waren deze uren in de ochtend geweest was ik om 2 uur thuis geweest en had ik de hele middag nog aan school kunnen werken

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:09

Doedatje schreef:
Bambelien schreef:
De meeste hier aan het stressen zie ik...
Ik ben bezig met mijn literatuuronderzoek, zijn er al mensen die de HBO verpleegkunde doen die dit al gehad hebben?
Wat een taaie stof...


Ik heb nog geen literatuuronderzoek gehad.


Wat bedoel je met literatuuronderzoek ?

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:19

Oh boy, ik hoop dat ik morgen gewoon naar mijn locatie kan... Heb op locatie een opdracht die wordt beoordeeld, maar ik word een beetje bang van de weersvoorspellingen en hetgeen wat de NS/prorail laat weten over morgen... Heb vanochtend de docent al gemaild, maar nog geen reactie gehad.
Ik moet, om op locatie te komen, ruim 2,5 uur reizen en op mijn traject word al gekort op het aantal treinen. Ben zo bang dat ik dus niet daar kan komen of dat ik ergens er tussen strand, of dat ik er wel kom, maar niet meer naar huis kan.
Zit em hier een beetje te stressen

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:06

taartjee schreef:
Oh boy, ik hoop dat ik morgen gewoon naar mijn locatie kan... Heb op locatie een opdracht die wordt beoordeeld, maar ik word een beetje bang van de weersvoorspellingen en hetgeen wat de NS/prorail laat weten over morgen... Heb vanochtend de docent al gemaild, maar nog geen reactie gehad.
Ik moet, om op locatie te komen, ruim 2,5 uur reizen en op mijn traject word al gekort op het aantal treinen. Ben zo bang dat ik dus niet daar kan komen of dat ik ergens er tussen strand, of dat ik er wel kom, maar niet meer naar huis kan.
Zit em hier een beetje te stressen


Heeeeel vroeg weg gaan

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:14

Oeh dat is lastig ins taartje...

Pfff zonet eerste toets gehad, casustoets. Ging dus totaaal niet over de behandelde casussen deze periode. Echt belachelijk.
Nu maar hopen op een 5,5 :')

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:20

@doedatje, reis staat gepland om kwart voor 9. Zonder vertraging ben ik 11:15 op locatie dus dat vroeg weg gaan dat zit wel snor. Maak me er vooral ook zorgen om dat wanneer ik niet bij deze opdracht aanwezig ben, ik het gehele project niet meer kan halen en ik dus 10 EC's misloop.
Ga zo direct ook naar m'n nest, wekker om half 7 zodat ik goed in de gaten kan houden wat de trein doet en ik eventueel nog eerder kan vertrekken omdat er al vertragingen zijn op mijn traject.

Romanoff, wat balen dat die niet over de behandelde dingen ging! Wellicht juist expres gedaan om inzicht te testen? Nog steeds wel super vervelend en hopen op een voldoende!

Anoniem

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:37

Waarom ga je niet sowieso veel eerder weg?

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:40

Paralian schreef:
Waarom ga je niet sowieso veel eerder weg?


ik ga al 2 uur eerder dan nodig is. Ik hoef pas om 1 uur op locatie te zijn

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:27

Nou, de heenweg naar Enschede zonder problemen. Terug heb ik er ruim 4 en een half uur over gedaan om thuis te komen en het laatste stuk zelfs bij een onbekend iemand in de auto gestapt omdat de bus gewoon al 3 ritten niet is gekomen en mijn bus ook niet zou komen. Ben helemaal gesloopt, maar heb wel een ontzettend toffe dag gehad!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:47

Pff wat een gedoe taartje. Gelukkig heb je wel een fijne dag gehad! Straks maar lekker onder de wol.

Ik heb vandaag mn tussenevaluatie op stage gehad. Alles helemaal goed, weer leuke doelen voor de komende 3 maanden gesteld. Verder nog steeds aan t blokken voor de tentamens. Nummer 1 ging wel goed geloof ik, donderdag nummer 2. Heel wat begrippen moeten leren omtrent literatuurgeschiedenis en poezieanalyse, maar ik vind het wel oprecht leuk allemaal.

Bambelien
Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 05:22

Stress dat soort dingen taartje! Ben ik blij dat mijn opleiding een half uurtje rijden is...

Emma, tentamen van donderdag ook goed gegaan?

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:45

Het levert best wel wat stress op inderdaad! Maar heb dus ook mede dankzij het weer de rest van de week besloten niet naar school te gaan. Vond het weer echt te gevaarlijk. Hier waar ik woon is ook zeker een cm of 8 gevallen en heb doordat ik thuis ben gebleven wel twee heerlijke sneeuwwandelingen gemaakt waaronder 1tje van 6 km in het bos bij Apeldoorn. Das dan weer een voordeel van midden op de veluwe wonen en het bos zo als "achtertuin" te hebben!

Ik ben inmiddels ook al aan het leren voor mijn tentamens. Heb ze pas 7 en 8 februari, maar de stof is behoorlijk pittig. Heb vooral veel moeite met Chemie, gezien mijn boeken in het Engels zijn. Op zich is dat niet echt een probleem, spreek bijna vloeiend Engels, maar al die vaktermen in het Engels maken het 10 keer zo moeilijk. Heb ook echt moeite met het maken van de opgaven van Chemie, omdat dat dus ook in het Engels is en ik zoveel moet schakelen. Antwoorden doen we in het Nederlands, al heb ik erg de neiging om maar gewoon in het Engels te gaan antwoorden. Dat switchen tussen die twee is echt goed vervelend :+

Maar goed, ik ga nu officieel mijn tentamenweken in met mijn 2 tentamens op de laatste 2 dagen. Heb eigenlijk gewoon een soort leervakantie omdat ik nu ook niet naar school hoef te komen :P

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:56

Hoe zijn de tentamens gegaan?

Maandag had ik dus minder goed gevoel, cijfer zal wel weer laat komen..

Woensdag Mc toets, die ging wel goed. Verwacht ik geen onvoldoende op iig.

Donderdag had ik mijn VPT (verpleegtechnische handelingen + sociale vaardigheden) en die afgerond met een goed (een 8 dus) :D

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:54

Netjes Romanoff!

Ik ben er net achter gekomen dat er van mijn chemie boeken geen samenvattingen te vinden zijn op internet, baal er behoorlijk van want de stof is behoorlijk pittig. Ben nu zelf maar begonnen met samenvatten en nu merk ik pas hoeveel onzin er in die stukken worden verteld. Heb anderhalve pagina (A4) al samen kunnen vatten in 99 woorden :+
Nog wel even kijken of ik dit ga blijven doen of het toch anders ga aanpakken, want het is wel echt behoorlijk veel wat ik dan nog moet samenvatten

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:17

Romanoff schreef:
Hoe zijn de tentamens gegaan?

Maandag had ik dus minder goed gevoel, cijfer zal wel weer laat komen..

Woensdag Mc toets, die ging wel goed. Verwacht ik geen onvoldoende op iig.

Donderdag had ik mijn VPT (verpleegtechnische handelingen + sociale vaardigheden) en die afgerond met een goed (een 8 dus) :D


Goed bezig!

Ik heb de sociale vaardigheden ook gehaald en mijn tentamen gerontologie ook. Maandag heb ik nog een mondeling en dan is het eerst weer even gedaan met de tentamens en opdrachten.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:01

Haha. Dus. Ik heb een 9,4 voor mn tentamen van afgelopen donderdag :') hoe dan