Hbo 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:02

Herfstwind, wat beviel jou niet aan de opleiding/waarom ben je gestopt?

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:12

Ik ga beginnen aan Facility management aan het Saxion in deventer! Heel spannend na een tussenjaar beginnen op het HBO :D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:20

Nienke: De reden dat ik gestopt ben met de opleiding is dat het werkveld waarin ik terecht wilde komen (gehandicaptenzorg) niet bij mij bleek te passen. Doordat ik de duale variant van de opleiding deed (1 dag school, 24 uur per week werken) kwam ik daar al vrij snel achter. De opleiding zelf daarentegen vond ik erg interessant, maar het zou mij niet gelukkig gaan maken.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 01-05-18 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:20

Ik ga CMD studeren aan de Avans in Breda :D

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:23

Ah leuk een topic :D

Ik ga als alles goed verloopt forensisch onderzoek studeren aan het Saxion in Enschede :D

Moet nu alleen nog mijn natuurkunde halen :P

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:26

taartjee schreef:
Ik ga als alles goed verloopt forensisch onderzoek studeren aan het Saxion in Enschede :D


Gaaf! Dat klinkt ontzettend interessant. Word je daarmee een soort CSI-figuur of wat moet ik me daarbij voorstellen? :)

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:27

Leuke opleidingen allemaal.
Als ik het 21+ traject aan de Hogeschool Rotterdam goed doorloop, dan begin ik na de zomervakantie aan een associate degree in Rotterdam locatie Museumpark. Jaaaaren niet naar school geweest, echt zin in!!

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:28

Lijkt mij inderdaad ook heel interessant! Ben alleen slecht in de bèta vakken. Heb wel naast m'n vwo nog op havo-niveau biologie gehaald, omdat ik eerst van plan was Diermanagement te studeren. Maar natuurkunde en scheikunde gaat hem bij mij niet worden waarschijnlijk haha :P

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:47

Herfstwind schreef:
taartjee schreef:
Ik ga als alles goed verloopt forensisch onderzoek studeren aan het Saxion in Enschede :D


Gaaf! Dat klinkt ontzettend interessant. Word je daarmee een soort CSI-figuur of wat moet ik me daarbij voorstellen? :)


Ja en nee :p
Ja als in het leren oplossen van forensische zaken zoals in CSI, maar CSI is verre van gelijkend aan de werkelijkheid. Maar ik ga dan inderdaad wel leren onderzoeken, vingerafdrukken nemen, bewijs vastleggen, misdaden oplossen etc.
Maar met de opleiding hoef je niet per se in die kant te blijven. Je kan bijvoorbeeld ook de schade wereld in.
Nu wil ik zelf wel echt richting recherche en het liefst ook bij de politie zelf.

Ken je de serie Bones? De manier waarop het in die serie wordt weergegeven is dan wel weer waarheidsgetrouw. De schrijfster van de boeken controleert de serie volgens mij op of het klopt met de werkelijkheid :D


Ik ben ook niet echt goed in natuurkunde, maar ik probeer er alles aan te doen om het te halen. Ik mag in principe gemiddeld een 4 halen, maar ik daar ga ik niet voor. Een 6 gaat me niet lukken, maar een 5 moet haalbaar zijn

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 00:06

Ik heb me ook ingeschreven voor een hbo studie, maar heb nog wat moeite met kiezen (heb totaal nu voor 4 opleidingen ingeschreven...). Ga na de examens nog een meeloopdag doen en hoop daarna mijn definitieve keuze te kunnen maken.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:33

Dees90: Welke associate degree wil je gaan volgen? En wanneer weet je of je de toelatingstoetsen gehaald hebt?

taartje: Het klinkt ontzettend gaaf en interessant! Ik ben heel benieuwd hoe het je straks gaat bevallen. Je wens om als rechercheur bij de politie aan de slag te kunnen, is natuurlijk een mooi doel om hard voor te werken. :)

odilekk: Alvast succes met je examens gewenst. Voor welke opleidingen heb je je ingeschreven?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:01

Ik meld mij ook! Ik heb me ingeschreven voor International Business aan de Hanze in Groningen.

Hiervoor toerisme op mbo 4 afgerond in 2016 en door uit de hand gelopen stages uiteindelijk 2,5 jaar in het buitenland gewerkt. Sinds eind januari weer terug in NL en in september toch maar verder studeren. Heb er zin in! *\o/*

Woon al op kamers en Groningen en werk nu fulltime bij DUO dus kan nog even flink sparen voordat het zover is.

Pieneappel

Berichten: 493
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:07

Ik begin in september aan Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken (MBRT) :D
Ben nu bijna klaar met mijn MBO 4 opleiding Apothekersassistent.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:14

Ik meld me ook! Ik ga communicatie studeren aan de fontys is Tilburg. Ik vind het rete spannend maar kijk er wel naar uit!

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:24

Ik ga Verpleegkunde studeren in Groningen aan de Hanze. Aan het begin van dit schooljaar had ik er echt geen zin in, maar nu gelukkig wel. :)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:33

Ik heb me ingeschreven voor Molecular Life Sciences aan de universiteit in Nijmegen en drie opleidingen bij Saxion; Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Deventer), Chemie (Deventer) en Chemische Technologie (Enschede).

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:35

Herfstwind schreef:
Dees90: Welke associate degree wil je gaan volgen? En wanneer weet je of je de toelatingstoetsen gehaald hebt?

taartje: Het klinkt ontzettend gaaf en interessant! Ik ben heel benieuwd hoe het je straks gaat bevallen. Je wens om als rechercheur bij de politie aan de slag te kunnen, is natuurlijk een mooi doel om hard voor te werken. :)

odilekk: Alvast succes met je examens gewenst. Voor welke opleidingen heb je je ingeschreven?


Logistiek management of crossmediale communicatie..
2 totaal verschillende studies maar spreken allebei aan!

De aanlegtest heb ik gehaald, bovengemiddeld gescoord. Nu moet ik gaan leren en examens in gaan plannen voor nederlands economie en engels. Ik hoop ze voor de zomervakantie allemaal gedaan te hebben iig.
Ik heb geen diploma’s verder ofzo, geen mbo of voortgezet. Niks. Hihi

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:37

Wat leuk om zoveel uiteenlopende studiekeuzes te lezen.

odilekk: Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen!

Dees90: Gefeliciteerd met het behalen van de aanlegtest. Zijn die examens die je moet doen dan staatsexamens of worden de examens door de Hogeschool gemaakt? In ieder geval veel succes met de voorbereidingen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 13:07

Welkom allemaal! Leuk om alle verschillende studiekeuzes te lezen :D

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:13

Herfstwind schreef:
Wat leuk om zoveel uiteenlopende studiekeuzes te lezen.

odilekk: Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen!

Dees90: Gefeliciteerd met het behalen van de aanlegtest. Zijn die examens die je moet doen dan staatsexamens of worden de examens door de Hogeschool gemaakt? In ieder geval veel succes met de voorbereidingen.


Het zijn geen staatsexamens. Volgens mij maakt de hogeschool ze zelf, maar ze lijken en zijn qua niveau hetzelfde als een havo 5 examen wat ik ervan begrepen heb.

Dankjewel trouwens.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:30

odilekk schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Molecular Life Sciences aan de universiteit in Nijmegen en drie opleidingen bij Saxion; Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Deventer), Chemie (Deventer) en Chemische Technologie (Enschede).


Mijn 2e keus is ook biologisch en medisch labonderzoek in Deventer, mocht ik mn natuurkunde niet halen.

Mocht je naar het Saxion gaan, vanuit welke richting kom Je? Wie weet kunnen we een stukje samen reizen :D

Herfstwind, ik wilde eigenlijk naar de politieacademie, maar de kans dat je daar door de gehele procedure komt is zo klein. Deze opleiding werkt nauw samen met de politie, tijdens de opleiding krijg je ook daadwerkelijk echt politiecases, al dan niet cold case al dan niet recent. Bij de opleiding zelf werd ook gezegd dat de politie heel graag studenten FO binnen willen halen bij de politie. Vind ik dan weer leuk :D

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:45

taartjee schreef:
odilekk schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Molecular Life Sciences aan de universiteit in Nijmegen en drie opleidingen bij Saxion; Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Deventer), Chemie (Deventer) en Chemische Technologie (Enschede).


Mijn 2e keus is ook biologisch en medisch labonderzoek in Deventer, mocht ik mn natuurkunde niet halen.

Mocht je naar het Saxion gaan, vanuit welke richting kom Je? Wie weet kunnen we een stukje samen reizen :D

Herfstwind, ik wilde eigenlijk naar de politieacademie, maar de kans dat je daar door de gehele procedure komt is zo klein. Deze opleiding werkt nauw samen met de politie, tijdens de opleiding krijg je ook daadwerkelijk echt politiecases, al dan niet cold case al dan niet recent. Bij de opleiding zelf werd ook gezegd dat de politie heel graag studenten FO binnen willen halen bij de politie. Vind ik dan weer leuk :D


Ik woon zelf redelijk dicht in de buurt (stuur maar een pb voor de exacte plaats), zal met de fiets of de bus gaan dan, is nog even kijken hoe dat te realiseren valt. Dat was ook één van de redenen om voor Saxion te gaan, omdat ik dan thuis kan blijven wonen!

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:52

Naar Enschede heb ik zelf een reistijd van 2 uur vanuit waar ik nu woon. Ben alleen heerlijk eigenwijs en vind het wel prima nog bij mn ouders en zie het niet zitten zo ver weg van iedereen te wonen. Mn vriend woont al niet helemaal in de buurt en als ik in of rond Enschede ga wonen dan wonen we echt ver bij elkaar vandaan.
Ik wil op den duur een auto gaan aanschaffen omdat dit meer dan de helft van de reistijd scheelt :+

Hoe gaan jullie dat doen als je zo ver weg woont bij je opleiding?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:00

Ik zou persoonlijk niet zo ver weg willen wonen van mijn onderwijsinstelling. Denk dat ik dan te vaak niet naar school zou gaan als ik bijvoorbeeld maar voor een paar uurtjes heen hoef.

Hou oud zijn jullie allemaal? Ik ben 23 als de opleiding begint en hoop stiekem dat er wel meer van mijn leeftijd zitten, en niet alleen 17 jarigen die net van de havo komen :o

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:05

Ik ben nu 17, word in oktober 18 :)