Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:26

Ik misschien! Ik heb al het papiertje hbo pedagogiek, het lijkt mij mooi om die kennis te combineren op een kinderafdeling. Aan de andere kant lijkt het mij weer lastig om al die narigheid bij die jonge leventjes mee te maken...
voorlopig werk ik nog in de thuiszorg.

Ik had vandaag toets, tegenwoordig gaat dat digitaal.... lag de wifi eruit samen met stroomstoring dus de vaste pc’s deden het ook niet.. heel vervelend als je er net goed voorbereid in zit.. gelukkig was de wifi in de middag weer gemaakt en was een andere docent zo flexibel dat we toen de toets mochten maken in haar les, resultaat..... 9.3, alle stress om niks
Nu volgende week de laatste toets, dan weer 8 weken geen toetsen!

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:36

Lisette1987 schreef:
Ik misschien! Ik heb al het papiertje hbo pedagogiek, het lijkt mij mooi om die kennis te combineren op een kinderafdeling. Aan de andere kant lijkt het mij weer lastig om al die narigheid bij die jonge leventjes mee te maken...
voorlopig werk ik nog in de thuiszorg.

Ik had vandaag toets, tegenwoordig gaat dat digitaal.... lag de wifi eruit samen met stroomstoring dus de vaste pc’s deden het ook niet.. heel vervelend als je er net goed voorbereid in zit.. gelukkig was de wifi in de middag weer gemaakt en was een andere docent zo flexibel dat we toen de toets mochten maken in haar les, resultaat..... 9.3, alle stress om niks
Nu volgende week de laatste toets, dan weer 8 weken geen toetsen!


Ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden op een kinderafdeling tot ik er een hele toffe stage heb gehad! Mag ik vragen wat jou keuze heeft gemaakt om na pedagogiek verpleegkunde te gaan doen? Of had je dit al op voorhand bedacht? Zomaar interesse hoor! Zat nl eerst te twijfelen of ik na mijn mbo-v hbo-v of pedagogiek ging doen haha.

En wat fijn dat je je toets hebt gehaald!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:46

xelodi schreef:
Weet iemand van jullie voor een HBO-V student (2e jaars) nog een stage plek in de omgeving van leiden?
HSleiden komt erg veel stageplekken tekort voor de periode van 25 maart tot 5 juli.

xelodi, tot hoe ver kan/wil je reizen? Denk bijvoorbeeld anders ook aan de bollenstreek.... Heb momenteel zelf zorg van de thuiszorg omdat ik mijn bovenarm gebroken heb. Weet niet of zij stage mogelijkheden bieden?
Heel raar overigens om ineens aan de andere kant te staan.....

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:51

Ik heb pedagogiek 7 jaar geleden ofzo al gehaald. Daarvoor spw kinderwerk en spw activiteitenbegeleiding
Ondertussen dat ik naar school ging werkte ik vanaf mn 17e als bijbaantje in een woonzorgcentrum, als huishouding, zorgassistent, in de keuken en activiteitenbegeleidster
In al die jaren werd de zorg zwaarder, en kregen mijn collegas vig het steeds drukker. Als een client naar de toilet moest of naar bed wilde vanwege vermoeidheid oid, moest ik daar een vigger voor bellen die het al superdruk had op haar eigen afdeling. Ik had clienten van 4 afdelingen, met als gevolg dat er soms 4 viggers tegelijk op mijn groep bezig waren. Toen heb ik gevraagd of ik een cursus oid kon doen om de simpele dingen zelf te mogen doen om mijn collegas te ontlasten en kwam de vacature om vig te doen
Die mocht ik gaan doen, maar dan wel in de thuiszorg om ook andere ervaring op te doen en beoordeeld te worden zonder vooroordelen van collegas die ik al 10 jaar ken.
Vig heb ik afgerond, thuiszorg vond ik leuker dan het werk op de groepen. Toch miste ik nog verdieping, en daarom mocht ik gekijk de opleiding verpleegkundige doen! In september ben ik 12,5 jaar vast in dienst :D

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:04

Danseresje schreef:
xelodi schreef:
Weet iemand van jullie voor een HBO-V student (2e jaars) nog een stage plek in de omgeving van leiden?
HSleiden komt erg veel stageplekken tekort voor de periode van 25 maart tot 5 juli.

xelodi, tot hoe ver kan/wil je reizen? Denk bijvoorbeeld anders ook aan de bollenstreek.... Heb momenteel zelf zorg van de thuiszorg omdat ik mijn bovenarm gebroken heb. Weet niet of zij stage mogelijkheden bieden?
Heel raar overigens om ineens aan de andere kant te staan.....


Ik heb afgelopen week een mailtje gekregen dat ze er een voor me hebben gevonden en dat ik niet meer verder hoefte te zoeken! Gelukkig opgelost dus :)

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:44

Ik zit al bijna meer dan een week ziek thuis... In de tweede week van school..

Hoe proberen jullie een beetje up to date te blijven van de lessen tijdens ziekte?

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:48

Ik vraag klasgenoten aantekeningen te maken en sturen.

Hebben jullie tips voor doelen/dagelijkse doelen stage. Ik probeer nu voor elke dienst een doel te bedenken om daar gericht feedback op te kunnen vragen maar ik vind het wel nog heel lastig. vooral omdat het de psychiatrie is en weinig adl. vorige stage deed ik daar voornamelijk mijn doelen op.

heb nu 1x gedaan dat ik gedurende een dienst 2 cliënten wou begeleiden en dit ging opzich goed. heb nukomende dagen late diensten.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:58

Ik had als leerdoel blijven communiceren, overzicht behouden en planning en organisatie van de zorg, maar dat was in het ziekenhuis.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:31

Qua psychiatrie kan je veel leerdoelen bedenken. Bijvoorbeeld ik wil motiverende gespreksvoering toepassen. Of ik wil een signaleringsplan met een patiënt maken en kunnen toepassen. Of ik wil me verdiepen in therapietrouw bij de psychiatrische patiënt. En zo kan je nog wel even doorgaan qua leerdoelen. Probeer voor jezelf er zoveel mogelijk uit te halen. Leerdoelen met betrekking tot gesprekstechnieken zijn nooit slecht

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:51

ik ben nu bezig met mijn reflectieverslag over het eerste half jaar van de opleiding, praktijk
heb er dit keer veel moeite mee om alles een beetje subtiel op te schrijven, want ik vind eigenlijk dat mijn leerplek geen gezonde leersituatie is... er zijn afgelopen weken meerdere spoedvergaderingen geweest omdat de boel op klappen stond, en er is een hele negatieve sfeer tussen collega's...
best lastig om dat op te schrijven en het dan bij jezelf te houden

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:20

Hmmm lastig ja vooral om in zo'n situatie heel dicht bij jezelf te blijven. Je bent dan vooral bezig met wat je ervaren hebt en hoe je eventueel invloed kan uitoefenen op de situatie

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:45

Hey guys,

Hebben jullie tips om verpleegkundig rekenen te oefenen?

Ik heb in totaal 6 oefentoetsen van school gekregen maar het verbaast mij hoe moeilijk ik het vind omdat ik soms kijk van hoe ga ik dit nou weer uitrekenen. Omdat ik geen idee heb waar ik de berekeningen kan vinden. Toch wel van de eerste oefentoets 60% goed. Misschien dat ik er over 6 weken al wel ben :')

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:03

daphne_xxx schreef:
Hey guys,

Hebben jullie tips om verpleegkundig rekenen te oefenen?

Ik heb in totaal 6 oefentoetsen van school gekregen maar het verbaast mij hoe moeilijk ik het vind omdat ik soms kijk van hoe ga ik dit nou weer uitrekenen. Omdat ik geen idee heb waar ik de berekeningen kan vinden. Toch wel van de eerste oefentoets 60% goed. Misschien dat ik er over 6 weken al wel ben :')

waar heb je moeite mee? Oplossingen? Verdunningen?

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:15

Meneer megens! Op YouTube ^^

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:28

daphne_xxx schreef:
Hey guys,

Hebben jullie tips om verpleegkundig rekenen te oefenen?

Ik heb in totaal 6 oefentoetsen van school gekregen maar het verbaast mij hoe moeilijk ik het vind omdat ik soms kijk van hoe ga ik dit nou weer uitrekenen. Omdat ik geen idee heb waar ik de berekeningen kan vinden. Toch wel van de eerste oefentoets 60% goed. Misschien dat ik er over 6 weken al wel ben :')


https://www.bol.com/nl/p/rekenen-in-de- ... G3EALw_wcB

Ik heb deze toen gekocht, vond het boek erg fijn. Had hem een keer door gelezen, wat sommen gemaakt en in één keer een 10. Maar rekenen is altijd wel een van mijn sterke kanten geweest :)
Misschien dat jij er ook wat aan hebt. In dit boek staan de berekeningen duidelijk uitgelegd en zijn er genoeg oefenopgaven mét antwoorden!

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:31

Danseresje schreef:
daphne_xxx schreef:
Hey guys,

Hebben jullie tips om verpleegkundig rekenen te oefenen?

Ik heb in totaal 6 oefentoetsen van school gekregen maar het verbaast mij hoe moeilijk ik het vind omdat ik soms kijk van hoe ga ik dit nou weer uitrekenen. Omdat ik geen idee heb waar ik de berekeningen kan vinden. Toch wel van de eerste oefentoets 60% goed. Misschien dat ik er over 6 weken al wel ben :')

waar heb je moeite mee? Oplossingen? Verdunningen?


Niet echt moeite. Ik heb gewoon de berekeningen nog niet gehad waardoor ik inderdaad die verdunningen niet goed begrijp. Want hoe moet ik dat uitrekenen als ik nergens op school informatie krijg over welke berekeningen ik moet weten en hoe ik het moet aanpakken. Yay voor zelfstudie -O-


Edit: als ik geen idee heb vul ik een antwoord in en begrijp ik de berekening op zich wel. Maar ik wil graag de oefentoetsen maken met al achtergrond kennis.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:50

Lisette1987 schreef:
ik ben nu bezig met mijn reflectieverslag over het eerste half jaar van de opleiding, praktijk
heb er dit keer veel moeite mee om alles een beetje subtiel op te schrijven, want ik vind eigenlijk dat mijn leerplek geen gezonde leersituatie is... er zijn afgelopen weken meerdere spoedvergaderingen geweest omdat de boel op klappen stond, en er is een hele negatieve sfeer tussen collega's...
best lastig om dat op te schrijven en het dan bij jezelf te houden


Herkenbaar, is ook mijn struggle

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:50

Eloya schreef:
Meneer megens! Op YouTube ^^



:j

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:17

Oef, ben nu bezig met mijn scriptie, maar is toch nog best lastig :\ :=

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:25

ik met een verslag voor Nederlands, ook zo lastig, want je moet natuurlijk extra letten op je spelling en grammatica :')

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:02

Wat te denken van integrale opdrachten

Hier nu: klinisch redeneren in het ziekenhuis

Hele dag bezig geweest en nu eindelijk klaar

En dan dan....nog twee jaar :+

goesju

Berichten: 239
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:45

Hallo, is het goed als ik ook mee ga praten/lezen hier?

Ik zit heel erg in dubio of ik de opleiding HBO-V zal gaan doen.

Heb mijn diploma voor paraveterinair op zak, iets wat ik best wel leuk vond om te doen, maar het is niet iets voor altijd. Nu werk ik alweer een paar jaar fulltime in de horeca, maar dat is het ook niet echt. Nu zijn ze altijd op zoek naar nieuwe personeel in de zorg en ik vind dat ook super interessant, dus vandaar mijn keuze voor HBO-V.

Maar ik vraag me af hoe jullie het allemaal combineren met een eigen huis/paard en dan weer fulltime naar school. Zijn jullie meteen begonnen met zoeken naar bijbanen in de zorg of..?

Ik ben heel erg benieuwd!

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:00

Fulltime naar school kwa studiebelasting en vrije tijd was zonder baan/paar uur per week goed te doen. Kon regelmatig naar stal toen en echt veel op school zat ik over het algemeen niet (maar dit kan per school anders zijn natuurlijk). Een flexibele bijbaan kan dan zeker.

Financieel gezien werd een eigen huishouden voor mij pas reëel toen ik de overstap maakte naar duaal. Ik weet niet hoe je nu woont, maar ik wilde zelf absoluut niet op kamers en woon nu in een 3kamerapp met mijn vriend. Een studentenkamer zal, afhankelijk van waar je woont, waarschijnlijk flink goedkoper zijn. Met duaal werk ik 28u en krijg ik 32 betaald. 1x per +- 3 weken een dag school maar ik heb ook een stuk minder vrije tijd. Op zich logisch. Nu is mijn paard vlak voor mijn verhuizing overleden en met strak plannen kan je het denk ik wel redden, ken er meer die het doen, maar het kan zeker wel pittig zijn, vooral in stageperiodes. Je moet er dan ook rekening mee houden bijna geen inkomen te hebben.
Wat betreft bijbaan in de zorg is mijn ervaring dat je die na je 1e stage, en zeker als je je 1e jaar gehaald hebt, bij wijze van spreke op elke hoek van de straat kan vinden.

Daphne, hoe gaat het met rekenen? Heb je je toets al gehad? Ik ben afgelopen periode onwijs druk geweest maar mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben kan ik wel kijken of ik je ergens bij kan helpen?

Hier gaat het op zich goed. Net begonnen op de nieuwe afdeling en mis mijn vorige afdeling best wel. Zorg is heel anders en het heeft ook zeker zijn voordelen, maar moet ook mijn plek in het team nog even vinden...
Toetsen heb ik allemaal gehaald en 1 verslag heb ik een goed voor gekregen, alhoewel dat ook niet vanzelf ging... Loop nu eigenlijk 1 verslag achter terwijl we ook met begonnen zijn met een behoorlijk pittige nieuwe module. Maar 1 onderdeel van deze module is verdieping op de opdracht die ik nog moet maken, dus moet er voorlopig nog wel even flink tegenaan...

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:08

Blacky94 schreef:
Daphne, hoe gaat het met rekenen? Heb je je toets al gehad? Ik ben afgelopen periode onwijs druk geweest maar mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben kan ik wel kijken of ik je ergens bij kan helpen?

Hier gaat het op zich goed. Net begonnen op de nieuwe afdeling en mis mijn vorige afdeling best wel. Zorg is heel anders en het heeft ook zeker zijn voordelen, maar moet ook mijn plek in het team nog even vinden...
Toetsen heb ik allemaal gehaald en 1 verslag heb ik een goed voor gekregen, alhoewel dat ook niet vanzelf ging... Loop nu eigenlijk 1 verslag achter terwijl we ook met begonnen zijn met een behoorlijk pittige nieuwe module. Maar 1 onderdeel van deze module is verdieping op de opdracht die ik nog moet maken, dus moet er voorlopig nog wel even flink tegenaan...


Super lief! Ik ga proberen ergens eind volgende week de tweede oefentoets te maken. Zit er verbetering in dan denk ik dat het wel lukt. Het was gewoon erg onhandig dat veel berekeningen, die ik nodig had, bij mij nog niet bekend waren. Maar ondanks dat bij de eerste oefentoets 60% (waarvan ik een vraag verkeerd ingetoetst had). Het moet, hopelijk, lukken! In ieder geval bedankt voor je aanbod mocht ik bij een bepaald soort berekening echt vastlopen weet ik je te vinden.


Klinkt intensief meid. Lukt het verder allemaal een beetje?
Welke afdeling loop je nu(of heb ik nou heel stom eroverheen gekeken)? Succes!


Tussendoor ook van klas gewisseld, door een teruggekomen blessure waar ik nu al sinds 12 januari last van heb, met een slb'er waar ik niemand van de klas positief over hoor dus ik hoop aan het eind van het jaar terug te kunnen naar mijn vorige omdat ik daar incl al mijn problematieken goed bij terecht kon (hooggevoelig en een piekerstoornis). Nu nog even de laatste weken door zetten en hard aan het werk want dit blok gaat mij echt veeel te snel.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:19

Zal liggen aan je thuissituatie

Ik ben getrouwd, heb een kindje en een huishouden.
Werk 32 uur op revalidatie ( met school)
Huiswerk en opdrachten staan daar los van.
Momenteel heb ik geen eigen paard en ik zou daar nu ook oprecht de tijd helaas niet voor hebben.