Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:26

Poeh, ehm, iets met geestelijke/psychologische ondersteuning die je als vpk kan geven bij patienten die opgenomen zijn in het ziekenhuis? Of uberhaupt nu iets mbt communicatie? Nu werk jij geloof ik niet binnen het ziekenhuis he? Want binnen welke setting zoek je iets?

Daphne, hoe is het bij jou afgelopen?

Ik weet niet meer of ik het gemeld had, maar ik was negatief. Had ook niet anders verwacht eigenlijk.
Verder is het bij ons heel lang chaos geweest omdat we niet wisten waar we mochten werken dus we zaten verplicht thuis. Maar inmiddels heb ik in de afgelopen 3 weken nog steeds maar 2 dagen gewerkt en sta ik t/m vrijdag weer niet op de lijst dus ik ga anders morgen maar even bellen. Vrij zijn is leuk om wat achterstallig werk aan opdrachten in te halen maar tegelijkertijd heb ik wel ideeën voor andere opdrachten maar kan ik daar ook niet direct mee verder omdat de juiste personen te spreken krijgen nu vrij veel moeite kost. Opleiders doen onze opdrachten niet meer nakijken, degene die dat wel zou doen doet in ieder geval de onderzoeken niet meer vervolgen en waar ik haar ruim een week geleden al over gemaild had heb ik nog steeds geen antwoord op gehad. Plus dit kost me teveel dagen die ik anders ergens anders weer in moet halen :')
Begin vorige week kregen we het rooster pas de middag/avond van tevoren voor de volgende dag, inmiddels is dat gelukkig 2 dagen. En ik geloof dat ze deze week voor een week het rooster uit wilde gaan brengen.

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:22

Hey! Ik ben toegelaten tot hbo-v aan de hanze in groningen komend jaar. Een kennis van mij is vroegtijdig gestopt met hbo-v en verkoopt al haar boeken. Ik kan echter geen boekenlijst vinden voor 2020-2021. Is het een grote kans dat de boekenlijst anders is voor mij?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:28

Gummybear123 schreef:
Hey! Ik ben toegelaten tot hbo-v aan de hanze in groningen komend jaar. Een kennis van mij is vroegtijdig gestopt met hbo-v en verkoopt al haar boeken. Ik kan echter geen boekenlijst vinden voor 2020-2021. Is het een grote kans dat de boekenlijst anders is voor mij?


Hoii, ik doe ook verpleegkunde aan de hanze. Je kan je boekenlijst vinden op studystore.nl. Voor zover ik kan zien is alleen de Nanda anders, dan vorig jaar, maar ik denk dat je de oude ook wel kan gebruiken en de Nanda kan je ook prima delen met klasgenoten.

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:38

Op studystore kan ik alleen de lijst vinden van 2019-2020? Kun je me een linkje sturen met die van komend schooljaar?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:09

Gummybear123 schreef:
Op studystore kan ik alleen de lijst vinden van 2019-2020? Kun je me een linkje sturen met die van komend schooljaar?



Ohh, ik dacht dat 2020-2021 er ook al opstond. Ik ga volgend schooljaar naar het 3e jaar en als ik kijk naar de boekenlijst is er eigenlijk niks veranderd. Er zijn alleen wat boeken vervangen door een nieuwe versie, maar de oudere boeken kunnen ook gewoon gebruikt worden, je gaat dan geen informatie missen.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:36

hoe gaat het met jullie ondertussen?
ik heb 12 mei mijn eindgesprek op het werk, en 2 weken daarna nog mn CGI.
in de tussentijd nog mondeling engels en nederlands

ben nu druk bezig om de laatste cgi bewijzen af te ronden, en eindevaluatie schrijven!

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:10

Hier gaat het ronduit poedersuiker met m'n opleiding. Ik ben vanaf de start van m'n opleiding; 1x van werkgever veranderd (van vphuis naar thuiszorg) en in de thuiszorg heb ik nu ook al 3 teams gehad. Voor opdrachten is dit echt heel vervelend en loop ik ook een beetje vast. Moet nu een probleemanalyse schrijven maar ben even leeg en kan niks bedenken.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:47

Ilsje87 schreef:
Hier gaat het ronduit poedersuiker met m'n opleiding. Ik ben vanaf de start van m'n opleiding; 1x van werkgever veranderd (van vphuis naar thuiszorg) en in de thuiszorg heb ik nu ook al 3 teams gehad. Voor opdrachten is dit echt heel vervelend en loop ik ook een beetje vast. Moet nu een probleemanalyse schrijven maar ben even leeg en kan niks bedenken.



Wat vervelend dat je steeds vastloopt. Waarvoor moet je een probleemanalyse schijven? Is dat voor een onderzoek die je moet doen? Hoever ben je in de opleiding?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:01

Wat goed Lisette, succes met je cgi, ik heb hem 3 weken geleden gehad.

@Ilse, wat balen dat je zoveel wisselingen hebt, kunnen wij je wellicht helpen met casussen of moet het een casus uit je eigen praktijk zijn?

Hier gaat het lekker! 14 april mijn laatste examens afgerond :D waaronder mijn cgi waar ik wel tegenop zag.
7 mei mijn eind gesprek en dan ben ik helemaal klaar! Stage gaat ook lekker en ik zit gewoon goed in mijn vel op mijn werkplek. GGZ is echt de beste keuze voor mij geweest en ik geniet zowel van mijn werk in de ouderen ggz als mijn stage in de acute psychiatrie. Heb het heel erg naar mijn zin.
Heb de opleiding vpk niveau 4 in iets minder dan 3 jaar afgerond dan.

Nu in de gaten houden of er in de acute psychiatrie een keer een vacature vrij komt want ik wil daar eigenlijk wel graag blijven. En anders ga ik de flex pool in van de werkgever waar ik werk. Maar voor nu tot en met september mag ik nog blijven als vakantie kracht :)

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:11

Jullie zouden kunnen helpen. Hoeft niet perse praktijk te zijn.

@harriehoef, ik ben net in februari begonnen. Dus net nieuw. Het is voor het vak verpleegkundig adviseren. Je moet dan een onderzoek doen inderdaad. Een klinische onzekerheid.. en daarna een analyse.

Dus als jullie nog ideeën hebben... Heeeeeel graag

@Eloya: wat goed dat je bijna klaar bent! Vertrouwen in je eind gesprek? En wat fijn dat je weet dat GGZ hetgeen is wat je het beste bij je past. Kan je niet blijven op de plek waar je nu stage loopt?

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:16

Wat goed eloya! Gaat lekker dus B-) Hopelijk kun je gauw ergens aan het werk.

Ilsje lastig zeg.. kun je niet iets met Corona nu? Of je bijvoorbeeld kwaliteit van zorg in de thuiszorg nu nog wel kan realiseren met al die maatregelen?

Hier gaat het heel goed! Ik heb nu mijn tweede examen beoordeeld, volgende week de volgende. Stage gaat super goed, enkel positieve feedback en zit ook echt op mijn plek daar. Zou op een andere locatie van de organisatie 0 uren werken, maar dat mocht nu niet (mag maar op 1 locatie werken). Ze hebben me gevraagd of ik daar wil blijven met hetzelfde contract, dus dat is fijn!
Ben nu dus de ene dag stagiaire en de andere dag medewerker :+

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:34

Ilsje87 schreef:
Jullie zouden kunnen helpen. Hoeft niet perse praktijk te zijn.

@harriehoef, ik ben net in februari begonnen. Dus net nieuw. Het is voor het vak verpleegkundig adviseren. Je moet dan een onderzoek doen inderdaad. Een klinische onzekerheid.. en daarna een analyse.

Dus als jullie nog ideeën hebben... Heeeeeel graag

@Eloya: wat goed dat je bijna klaar bent! Vertrouwen in je eind gesprek? En wat fijn dat je weet dat GGZ hetgeen is wat je het beste bij je past. Kan je niet blijven op de plek waar je nu stage loopt?


Zijn er dingen waar je tegenaan loopt? Dus bijvoorbeeld dingen waarvan jij zegt, dat loopt niet? Bepaalde protocollen die verouderd zijn, handelingen die mensen allemaal anders doen? Misschien iets over rapporteren oid. Ik bedenk ook zomaar even wat dingen hoor!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:23

Eloya, heb je nog tips voor t cgi?
Ilsje, lastig dat je zo van team wisseld, ik zou idd iets pakken waar jij tegenaanloopt, of iets met de corona ofzo

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:59

Zou zelf denk ik niet zo snel voor een corona onderwerp kiezen. Denk dat daar nog niet heel veel informatie over is te vinden. Of ja, er is veel over te vinden maar er is ook nog veel niet bekend. Misschien wordt het dan weer te ingewikkeld. Zeker omdat je recent bent begonnen dan zou ik een ander onderwerp kiezen. Of je kan het specificeren op handhygiëne of zo, maar dat is nu natuurlijk ook wel standaard.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 01:40

Ilsje87 schreef:
@Eloya: wat goed dat je bijna klaar bent! Vertrouwen in je eind gesprek? En wat fijn dat je weet dat GGZ hetgeen is wat je het beste bij je past. Kan je niet blijven op de plek waar je nu stage loopt?


Daar is op dit moment geen vacature, en toe die er wel was heb ik heel dom niet gesolliciteerd omdat ik dacht dat je pas kon solliciteren als je al afgestudeerd was :') bleek dus wel al te kunnen helaas voor mij.


Lisette1987 schreef:
Eloya, heb je nog tips voor t cgi?

Elke school doet het anders, maar vooral ken je criteria, en zorg dat meerdere bewijzen de criteria dekken. ik had bij 1 criteria maar 1 bewijs en die vonden ze niet goed genoeg en dan zit je wel zonder back up. Verder vond ik het vooral een lang gesprek en best vermoeiend.

Yvankaxx schreef:
Wat goed eloya! Gaat lekker dus B-) Hopelijk kun je gauw ergens aan het werk.

Ilsje lastig zeg.. kun je niet iets met Corona nu? Of je bijvoorbeeld kwaliteit van zorg in de thuiszorg nu nog wel kan realiseren met al die maatregelen?

Hier gaat het heel goed! Ik heb nu mijn tweede examen beoordeeld, volgende week de volgende. Stage gaat super goed, enkel positieve feedback en zit ook echt op mijn plek daar. Zou op een andere locatie van de organisatie 0 uren werken, maar dat mocht nu niet (mag maar op 1 locatie werken). Ze hebben me gevraagd of ik daar wil blijven met hetzelfde contract, dus dat is fijn!
Ben nu dus de ene dag stagiaire en de andere dag medewerker :+


Jaa komt vast goed met werk vinden, houd de vacature site van de organisatie in de gaten. Wellicht is flex ook wel niet zo erg leer ik nog meer afdelingen kennen. Maar vind mijn huidige afdeling zo leuk en vooral het team.

Wat fijn dat het zo goed gaat yvanka! en vreemd gevoel is dat he ene keer stagiaire andere keer medewerker. ik heb dat nu ook. Ene moment mag je alles en draai ik verantwoordelijke nachtdienst en andere keer mag ik nog maar heel weinig haha

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:05

Ik werk al verzorgende en mag in principe alles wat ik in mijn stage ook zelfstandig mag, maar ik werk toch voornamelijk ochtenddiensten dus dan is het enkel ADL. De ene dag moet ik dus alleen wel wat harder werken omdat ik niet boventallig ben :+

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:08

Mijn stage op neuro is afgelopen ( begon daar net in de corona uitbraak in NL)
En nu weer op PG, waar corona huis houdt.
Ben nu eind derdejaars VPK en kom in de knoei met mijn praktijkexamens.
Daarnaast al twee toetsen op school gemist en in juni stonden de examens NL , Engels en Rekenen op de planning.
Ik vraag mij af hoe ze dat vorm gaan geven....mocht het onderwijs in juni weer starten

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:18

Ik heb het geluk dat ik alleen de cgi’s nog moet en nl en eng gespreksvoering wat via teams gaat nu..
Dus zoals het er naar uitziet ben ik in juni gewoon klaar

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:12

Hebben jullie nog tips om wat zekerder te worden tijdens het delen van medicijnen?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:22

xxxMarleen schreef:
Hebben jullie nog tips om wat zekerder te worden tijdens het delen van medicijnen?


Wat maakt je precies onzeker? Persoonlijk vind ik het belangrijk om te weten wat ik geef. Dus de gangbare medicijnen kennen en de werking/effecten weten. Misschien biedt dit meer houvast voor je? En als je goed de deellijsten leest en volgt, dan kan er weinig misgaan. :j

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:45

Vaak doen! Dan snap je de lijst beter, ga je de medicatie herkennen. Echt, gewoon oefenen!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:08

Ik ben vandaag met een ruime Goed (78 vd 81 punten) voor mijn stage geslaagd en dit was het laatste stukje van mijn opleiding. Ik kan dus zeggen dat ik geslaagd ben ^^

Nu alleen nog de papier zaken regelen.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:19

Gefeliciteerd *\%/*

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:08

Wat goed eloya!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:19

Gefeliciteerd!

Ik heb eindelijk een fijn ritme om op vaste momenten aan school te zitten. Volgende week heb ik mijn eerste theorietoets via de online leeromgeving, toch wel spannend. Ik ben bezig met mijn reflectie van dit eerste schooljaar voor een presentatie, mijn eindejaarsgesprek en portfolio, en kan alleen maar zeggen dat het zo snel gaat! Nooit verwacht dat ik deze opleiding zo leuk zou vinden (ik wilde eigelijk Verloskunde doen).
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik veel te gedetailleerd te werk ga met leren en dat ik nog zoekende ben naar de beste manier voor mij. Samenvatten v.h. boek werkt dus niet voor mij, ik probeer nu aan de hand van de leerdoelen Quizlet lijsten te maken en de E-learnings goed te oefenen.

Hoe leren jullie de theorie?