Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:21

Ik kan je helaas geen tips geven. Mn samenvatting van anatomie/fysiologie was voor mn laatste toets 123 pagina's. En dat was maar 1 vak :') Ik heb hetzelfde probleem als jij dus, ik lees even mee!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:31

Het probleem bij mij is ook dat ik super veel tijd kwijt ben aan samenvatten, en daardoor geen tijd heb op de stof echt te stampen/leren.

Ik kijk trouwens wel filmpjes van Juf Danielle, echt ideaal. Ook kleur ik die kleurboeken in om goed te leren hoe het beenderenstelsel bijv. in elkaar zit. Zijn er mensen die hier echt aangesloten zijn bij haar Academie/een abonnement hebben? Heeft dat veel meerwaarde?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:00

Ik vatte altijd de hoorcolleges met bijhorende PowerPoints samen. Wij moesten altijd veel online colleges kijken en dat leren voor het tentamen. Dat konden rustig 30/35 colleges zijn dus ook geen tijd om de bijhorende boeken samen te vatten. Ik kocht ook wel regelmatig een samenvatting op stuvia. Meestal kocht ik er 2 of zo over de hoofdstukken uit die boeken die we moesten leren. Dan gebruikte ik die. Bij ons waren die PowerPoint en colleges uitgebreid en daarom leerde ik dat vooral en nam ik een samenvatting van stuvia. Misschien is dat nog een idee? Evt zelf bijschrijven als je zaken mist of zo.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:12

Ik denk dat de toetsen bij mij op school een stuk kleiner zijn dan bij jullie... Ik hoef echt niet veel te leren, vind ik, en ik kom goed weg met een samenvatting een paar keer leren (vaak +- 30 pagina's)

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:27

Biscuitje schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb eindelijk een fijn ritme om op vaste momenten aan school te zitten. Volgende week heb ik mijn eerste theorietoets via de online leeromgeving, toch wel spannend. Ik ben bezig met mijn reflectie van dit eerste schooljaar voor een presentatie, mijn eindejaarsgesprek en portfolio, en kan alleen maar zeggen dat het zo snel gaat! Nooit verwacht dat ik deze opleiding zo leuk zou vinden (ik wilde eigelijk Verloskunde doen).
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik veel te gedetailleerd te werk ga met leren en dat ik nog zoekende ben naar de beste manier voor mij. Samenvatten v.h. boek werkt dus niet voor mij, ik probeer nu aan de hand van de leerdoelen Quizlet lijsten te maken en de E-learnings goed te oefenen.

Hoe leren jullie de theorie?


Ik ben ook zo
Ik zie alles als een staat(s) examen

Ik maak nu ook veel e-learnings en kijk idd naar de leerdoelen

Heb zo'n vermoeden dat Juni een drukke (school) maand gaat worden :+

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:29

Het valt voor mij mee gelukkig. Een grote opdracht klinisch redeneren/onderzoekend vermogen en andere verslag ethiek in het werk. Heb vanmiddag een start gemaakt met de 2e. De cliƫnten hebben allemaal geen trek om me te helpen een anamnese in te vullen, dus daar moet ik even iets op verzinnen :D

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:36

Hey!

Ik ga komend jaar Verpleegkunde aan de Hanze studeren in Groningen. Ik had een tijd geleden voor 550,- alle boeken van een student kunnen overnemen die afgelopen jaar was begonnen met de studie maar was gestopt.

Vandaag is op studystore de boekenlijst online gekomen. Ik heb gelukkig de helft van de goeie boeken al, maar ook van een aantal heb ik een vorige druk. Is dit heel erg?
Oftewel; is het nodig om van deze boeken de nieuwe druk te bestellen? Dat kost me namelijk redelijk wat geld.....
En zijn er meer mensen die aan de Hanze hebben gestudeerd? Zo ja, heb je alle boeken nodig? Of moet ik met de laatste boeken bestellen even wachten of ik ze daadwerkelijk nodig heb?

Alvast bedankt!!

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:25

Gummybear123 schreef:
Hey!

Ik ga komend jaar Verpleegkunde aan de Hanze studeren in Groningen. Ik had een tijd geleden voor 550,- alle boeken van een student kunnen overnemen die afgelopen jaar was begonnen met de studie maar was gestopt.

Vandaag is op studystore de boekenlijst online gekomen. Ik heb gelukkig de helft van de goeie boeken al, maar ook van een aantal heb ik een vorige druk. Is dit heel erg?
Oftewel; is het nodig om van deze boeken de nieuwe druk te bestellen? Dat kost me namelijk redelijk wat geld.....
En zijn er meer mensen die aan de Hanze hebben gestudeerd? Zo ja, heb je alle boeken nodig? Of moet ik met de laatste boeken bestellen even wachten of ik ze daadwerkelijk nodig heb?

Alvast bedankt!!


Ik studeer aan de hanze! Het is niet erg dat het een andere druk is. Dit jaar stond er vaak van beide boeken wat de leerstof is, dus dat zullen ze volgend jaar ook doen denk ik. Als het wel een probleem kan je het altijd nog bestellen, maar ik verwacht dat het niet nodig is.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:47

Gummybear123 schreef:
Hey!

Ik ga komend jaar Verpleegkunde aan de Hanze studeren in Groningen. Ik had een tijd geleden voor 550,- alle boeken van een student kunnen overnemen die afgelopen jaar was begonnen met de studie maar was gestopt.

Vandaag is op studystore de boekenlijst online gekomen. Ik heb gelukkig de helft van de goeie boeken al, maar ook van een aantal heb ik een vorige druk. Is dit heel erg?
Oftewel; is het nodig om van deze boeken de nieuwe druk te bestellen? Dat kost me namelijk redelijk wat geld.....
En zijn er meer mensen die aan de Hanze hebben gestudeerd? Zo ja, heb je alle boeken nodig? Of moet ik met de laatste boeken bestellen even wachten of ik ze daadwerkelijk nodig heb?

Alvast bedankt!!


Denk ook niet dat het erg is. Heb zelf ook wel boeken gehad die een andere druk hadden dan er officieel gebruikt werd. En sowieso is mijn ervaring dat je lang niet alle boeken gebruikt. Zou het ook even afwachten!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:49

*\o/*
Ik ben in afwachting van officieel bericht dat ik geslaagd ben

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:12

Lisette1987 schreef:
*\o/*
Ik ben in afwachting van officieel bericht dat ik geslaagd ben



spannend! ik op dit moment ook, weet je al wanneer je iets hoort?

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:52

Vrijdag of maandag waarschijnlijk!
En jij?

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:12

spannend!

hier nog niet op de hoogte van wanneer we officieel bericht krijgen.. er word gesproken over na 25 juni. leraar gaf net aan dat we met een beetje geluk voor de diploma uitreiking horen hoe of wat :n is een grote puinhoop daar...

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:59

Ik ben geslaagd!!
was 7 mei al klaar, maar door slordige fouten van school waarbij zij 2x mijn examens kwijt zijn geraakt heb ik vandaag pas officieel bericht gehad. net direct de big aanvraag de deur uit gestuurd..

In Februari ga ik waarschijnlijk starten met een associate degree sociaal werk :)

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:02

Gefeliciteerd voor de meiden die geslaagd zijn

Ik moet nog 1 jaar,maar het derde jaar is wel examen jaar en dat verloopt wel erg rommelig

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:21

Ik ben ook geslaagd!

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:27

Proficiat **\O/**

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:46

Van harte alle geslaagden! *\o/*

Hier bijna jaar 1 overleefd! Laatste Klinisch redeneren toets (met casus en acteur, via Teams met docent erbij) gehaald met een 7,5! In juli nog 1x praktijk les en daarna een praktijktoets. Stage voor komend jaar is ook al bekend, ik ga dus waarschijnlijk volgend schooljaar stage lopen bij de GGD, erg interessant!

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:22

Gefeliciteerd geslaagden!! Super gedaan *\o/*
Goed bezig Biscuit! Mooi cijfer.

Hier ben ik door corona dus vergeten mij in te schrijven voor de toetsen over een week. _-:(
Gelukkig bij 1 toets kunnen regelen dat ik hem toch mag maken. De ander is nog maar de vraag. Ik verwacht hier geen positief bericht van helaas. Ik was natuurlijk helemaal in paniek toen ik erachter kwam dat ik niet goed was ingeschreven, heb ik even geluk dat ik een voorbeeldig student ben dat ze nog wel willen proberen om mij alsnog de toets te laten maken :')

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:48

Gefeliciteerd alle geslaagden! Goed bezig allemaal! :D *\o/*

Gummybear, zoals al gezegd kom je waarschijnlijk een heel eind met je boeken, ookal zijn ze niet de laatste druk. Vaak wordt idd ook een oudere druk wel benoemd :)

Gefeliciteerd Biscuitje! :D

Wat oliebol zeg Daphne.. Wel fijn dat ze iig met 1 toets mee willen denken! Ik snap ook niet zo goed waarom ze dat veranderd hebben, want ik hoefde mij toendertijd nooit in te schrijven voor het 1e moment.. En herkansingen weet ik niet zo goed want heb alleen een keer een verslag moeten herkansen.. :')
En deeltijd werkt sowieso anders. Dan schrijf je je wel in, ookal is het je 1e moment, maar dan kies je gewoon 1, max 2, van de 6 mogelijkheden in het jaar.. :')

Hier liep alles weer eens niet zo soepel :') of althans, er komt nu weer gang in maar ga zeker nog wel een paar extra maanden vertraging oplopen ivm corona omdat er gewoon vrij veel stil is komen te liggen... Heel frustrerend om te zien dat een klasgenootje van mij afgelopen week is afgestudeerd terwijl ik waarschijnlijk nog wel een jaar bezig ben.. Maargoed, so be it :')
Met een klein beetje mazzel kan ik de laatste opdracht van het "3e jaar" nog voor de zomer inleveren en ik wil ook mijn plan van aanpak voor mijn afstudeeronderzoek voor de zomer inleveren. Leek er even op dat dat niet ging lukken maar wellicht komt het toch nog goed :) en dan kan ik hopelijk van de zomer een heel eind komen met een aantal van de opdrachten en dan is het maar zien wanneer ik klaar ga zijn...

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:49

Ja vind het echt niet chill dat ze het veranderd hebben... Maarja hopelijk mag ik de 2e toets ook gewoon maken. Fingers crossed

Oeii klinkt ook wel naar bij jou zeg. Succes nog even de komende weken! You got this!

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:27

ik heb vandaag eindelijk het verlossende telefoontje gehad, ik ben geslaagd!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 00:35

its_daantjee schreef:
ik heb vandaag eindelijk het verlossende telefoontje gehad, ik ben geslaagd!

Gefeliciteerd!!!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:11

Gefeliciteerd!

Ik heb in mijn vorige reactie gezegd GGD, het moest GGZ zijn! :Y) In augustus mijn kennismakingsgesprek op de planning staan, eind augustus beginnen. Nu al super veel zin in, ik ben wel bang dat het mij misschien zwaar gaat vallen. We gaan het zien.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:49

Eenmaal in de GGZ wil je nooit meer anders :D Geweldig werk.
Gefeliciteerd Daantje!
Ik heb mn P gehaald. Volgende week nog even mn stage-eindgesprek, maar da's meer een formaliteit. In augustus ben ik nog 3 weken vrij en dan ga ik door naar m'n volgende stageplek.