eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 19:50

Hai!
Na 2 jaar dierwetenschappen te hebben gestudeerd in Wageningen, ga ik komend jaar beginnen met hbo-V in Nijmegen!
Ik heb er echt super veel zin in!
Het leek me leuk om een topic te maken zodat we ervaringen kunnen delen :)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:33

Dat zijn er ook niet veel :7

Maar ik meld me, ik ga in september beginnen met HBO-V in deeltijd op de Christelijke Hogeschool Ede. Ben al 30, heb HBO-paardenhouderij afgerond en een paar jaar werkervaring in de financiële/verzekeringskant, maar dat is echt niet mijn ding.

Ik heb er ook echt onwijs zin in!

Oyeru

Berichten: 840
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:39

Welkom ik Nijmegen miepietjuh. Ik ben zelf geen eerste, maar derdejaars dus ik zal hier niet spammen. Maar mocht je vragen hebben kun je altijd bij mij terecht :D

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:22

Concorde schreef:
Dat zijn er ook niet veel :7

Maar ik meld me, ik ga in september beginnen met HBO-V in deeltijd op de Christelijke Hogeschool Ede. Ben al 30, heb HBO-paardenhouderij afgerond en een paar jaar werkervaring in de financiële/verzekeringskant, maar dat is echt niet mijn ding.

Ik heb er ook echt onwijs zin in!


Ah leuk! Wel een overstap zeg! Hoe ben je op verpleegkunde gekomen?

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:23

Oyeru schreef:
Welkom ik Nijmegen miepietjuh. Ik ben zelf geen eerste, maar derdejaars dus ik zal hier niet spammen. Maar mocht je vragen hebben kun je altijd bij mij terecht :D


Dankjewel :D en je mag gewoon meeekletsen hoor! Hoe bevalt het je?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:24

Leuk een topic :D

Ik ben Iris, 17 jaar en ga in september beginnen aan HBO-V aan Saxion Deventer

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:28

Leuk! Ga je op kamers of blijf je thuis?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:30

Ik blijf dit jaar nog thuis, Woon straks in Raalte en kan dan met de bus naar saxion.
Maar zit er wel aan te denken om volgend jaar op kamers te gaan, al vind mijn moeder dat idee helemaal niets :P

Ik ben nu bezig om 2e hands studieboeken te vinden. want alles nieuw is 950 euro en mij een beetje te duur :')

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:32

Ach ze heeft dan nog een jaartje om te wennen aan het idee :P
Het is op kamers wel erg leuk :)

Moesten jullie ook iets van een toelating doen?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:36

Ik moest deelnemen aan de decentrale selectie, hierbij moest ik een motivatiebrief schrijven, een gesprek met een docent en 2e? jaars student houden en een assesment (testen) invullen. Daarna was het afwachten of ik ingeloot zou worden en dit is gelukt

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:39

Ahja zoiets moest ik ook.
Brief, gesprek, individuele opdracht, groepsopdracht en toets.

Was het een strenge selectie?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:40

Ik vond het best moeilijk, streng weet ik niet omdat ik niet precies weet hoeveel mensen er uiteindelijk ingeloot zijn. Waren wel lastige testen en motivatiebrief moest uitgebreid maar ik ben niet zo goed in brieven schrijven :P

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:19

Maar je bent toegelaten! Dus het was goed genoeg :)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:25

miepietjuh schreef:
!

Ah leuk! Wel een overstap zeg! Hoe ben je op verpleegkunde gekomen?


Spookte al een paar jaar door mijn hoofd. Heb al eens gesolliciteerd voor een leer/werkplek bij het Gelre ZKH, maar werd daar nr 21, terwijl er 20 door mochten. Stond op de reservelijst, maarja, daar heb je weinig aan als er niemand uitvalt >;) Maar wel 21 van de +- 500 sollicitanten, na een hele strenge selectie (briefselectie, capaciteitentest, workshop, meeloopdag en gesprek).
Maar sinds die meeloopdag weet ik eigenlijk ook heel zeker dat dit het is.

Waar komt jouw switch vandaan Miepietjuh? Is ook nogal wat anders, van dierwetenschappen (ik geloof dat oud-klasgenootjes van mij dat nog zijn gaan doen als vervolg op HBO dier-veehouderij) naar HBO-v

Bij de CHE was er ook decentrale selectie, moest een hele uitgebreide motivatiebrief schrijven en ben op gesprek geweest (al had dat meer te maken met de christelijke identiteit van de school, dan met mijn motivatie). Uiteindelijk waren er minder aanmeldingen dan plaatsen, dus ik was sowieso geplaatst.

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 17:14

Zooo dan baal je ook wel even zeg concorde! Wel knap dat je zo ver bent gekomen, helaas had je daar niet zoveel aan.

Ik wilde eigenlijk altijd diergeneeskunde doen, maar ik werd steeds niet toegelaten. Ik zag toen dierwetenschappen als een goed alternatief. Hoewel ik de studie nog steeds erg interessant vind zag ik een baan hierin later niet zitten. Ik ben toch liever praktisch bezig dan echt het onderzoekende wat bij dierwetenschapppen wel het toekomstperspectief was.
Ik ben toen eigenlijk iets anders gaan zoeken. En al heel snel kwam ik bij verpleegkunde uit, en ik denk dat dit de goede keuze is.
Heb heel veel zin om te gaan beginnen!

Ik heb ook gekeken naar de che, maar niet gedaan omdat dat hele christelijke toch niet bij mij past.

NH_ELF

Berichten: 88
Geregistreerd: 01-12-14
Woonplaats: Den Haag

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:44

Ik denk ook te starten aan een verpleegkunde bachelor, maar dan deeltijd in belgie, voornamelijk vanwege het kostenplaatje.

Wel de verkorte versie, mbo-verpleegkundige ben ik al :)

Leuk en gevarieerd vak, waar veel in mogelijk is !

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 18:31

NH_ELF schreef:
Ik denk ook te starten aan een verpleegkunde bachelor, maar dan deeltijd in belgie, voornamelijk vanwege het kostenplaatje.

Wel de verkorte versie, mbo-verpleegkundige ben ik al :)

Leuk en gevarieerd vak, waar veel in mogelijk is !


Leuk! Ben je dan ook al gedeeltelijk als verpleegkundige aan het werk?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:38

Ik meld me ook! :D
Ik ben eigenlijk dit jaar al vanaf februari ingesprongen, maar de rest van mijn 1e jaar bachelor moet ik nog afwerken. :P Ik mocht enkel theorie vakken opnemen in februari, dus alle praktijk volgt volgend jaar nog. :)

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 18:50

Retjethorse schreef:
Ik meld me ook! :D
Ik ben eigenlijk dit jaar al vanaf februari ingesprongen, maar de rest van mijn 1e jaar bachelor moet ik nog afwerken. :P Ik mocht enkel theorie vakken opnemen in februari, dus alle praktijk volgt volgend jaar nog. :)


Leuk! in welke plaats zit je? Bevalt het nog goed? Heb je eerst een andere studie gedaan?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:58

Ik studeer in de hogeschool in Aalst (België). :)
Ja, 2 jaar ervoor heb ik een jaar Biomedische laboratoriumtechnologie gestudeerd, maar dat was mijn ding niet, dus na het eerste jaar ben ik daarmee gestopt. :)
Daarna heb ik geprobeerd om bij de politie te geraken, maar helaas moest ik stoppen met de selectieproeven door knieproblemen. Eind 2014 werd het duidelijk dat ik last zou blijven hebben van mijn knie, dus nog een poging om bij de politie te geraken zat er niet in. Dus ben ik gaan nadenken om opnieuw te studeren. :j

Ik moet toegeven dat ik enorm getwijfeld heb om verpleegkunde te studeren, ik zag mezelf gewoon niet als verpleegkundige. :+ Ondanks al mijn twijfels ben ik toch gestart en ik heb er nog geen spijt van gehad! :) En ondanks dat ik midden in het schooljaar ingestapt ben, hebben mijn klasgenoten me super opgevangen. :D

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:34

Ik meld me ook! 31 augustus heb ik introductie *\o/* Ik ga de opleiding volgen aan de noordelijke hogeschool in Leeuwarden :) Ik heb hiervoor mbo maatschappelijke zorg gedaan.

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 20:43

@retjehorse. Wat balen van je knie! Wel fijn dat verpleegkunde zo goed bevalt en dat je leuke klasgenoten hebt! woon je ook in België?

@yvankaxx. Leuk! Kun je de opleiding nu ook verkort doen?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:33

Ja, ik ben erg blij dat het me goed bevallen is. Vooral omdat ik zo mijn twijfels had. :P Ik heb natuurlijk nog geen stages gedaan, maar behalve dat het wassen van patiënten heel erg ongemakkelijk zal zijn in het begin, denk ik dat het wel goed zal komen. xD Aan die naaktheid wen je wel denk ik, zolang ik maar niet uit de kleren hoef is het goed. :')
Ik woon ook in België ja, niet zo heel erg ver van Aalst. :)

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:44

Ik kan hem niet verkort doen omdat ik verder geen verpleegtechnische handelingen deed. Mijn opleiding was meer gericht op het begeleiden. Ook denk ik al dat ik aan die 4 jaar genoeg werk heb, ipv het verkort te doen :+

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: eerstejaars verpleegkunde studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:29

@retjehorse. Ik denk dat stage ook wel goed zal bevallen. Ik doe in de zomer altijd een week vrijwilligerswerk bij een ruiterkamp voor gehandicapten, en dan moet je ook de mensen wassen. en dat is me echt alles meegevallen. Als je je eigen kleren maar aanhoudt idd :D

@yvankaxx dat kan ik me ook voorstellen ja