Werken bij de politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:05

Mijn zoon kijkt ook al jaren uit naar nieuwe vacatures bij de politie. Inmiddels heeft hij zijn MBO beveiliging afgerond en is aangenomen als beveiliger. Wel een 0 uren contract maar je moet ergens beginnen. Ook in de beveiliging hier in het Noorden erg weinig vacatures, en zeker niet voor een vast aantal uren per week. Het is gewoon sowieso een lastige tijd.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:11

Ze zoeken wel heel veel ict-ers bij de politie haha. Maar daar zijn jullie vast niet naar op zoek.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 00:14

Neh haha.

Nouja mijn vriend vertelde om ook eens te kijken naar functies in wit. Dat wil zeggen secretaresse werk, vet saai naar dan ben je iig binnen. Maar ook daar niks, dat lossen ze vaak intern op.

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:24

Ik zit er nu sinds 2003 bij maar alles zit nu in een mega reorganisatie. En dat gaat nog wel even duren want alle politie zijn gematched aan een bepaalde functie en die moeten allemaal op hun plek komen. Pas als alle politie - mensen op hun plek zitten waar ze horen/willen zijn, kan geïnventariseerd worden waar er extra collega's nodig zijn en zullen er weer vacatures komen. Tot die tijd, hou de site in de gaten. Werk vast aan je conditie en kracht (push-, sit ,- ups) en verdiep je eventueel alvast wat in het strafrecht zodat je later makkelijker Door de stof in de opleiding kan komen. Su6 allemaal. Ga ervoor want het is een topbaan (nou ja, vaak..)

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 07:18

Dankje voor de tips!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:32

Wat zijn nuttige dingen om te weten over het strafrecht? Ik weet als leek niet goed waar ik moet beginnen en wat nuttig is.

jwl

Berichten: 1674
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: leiden

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:36

Hoe zit het met de 2000 nieuwe agenten die ze wilde aan nemen Ivm de aanslagen van laatste tijd
Ik hoop ook te solliciteren, sporten doe ik al wel maar dat strafrecht vind ik wel echt een goede tip!

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:57

jwl schreef:
Hoe zit het met de 2000 nieuwe agenten die ze wilde aan nemen Ivm de aanslagen van laatste tijd
Ik hoop ook te solliciteren, sporten doe ik al wel maar dat strafrecht vind ik wel echt een goede tip!

Heb verder geen ervaring met politie en alles omtrent dat werk. Maar ik hoorde dat er minder militairen nodig zijn, en dat ze die willen omscholen voor de politie.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:15

Ik volg het ook al jaren. Wel ben ik nu bezig met een HBO opleiding als docent Spaans en deze wil ik wel eerst afronden zodat ik alvast een papiertje heb. En voor de politieacademie moet ik sowieso eerst mijn ogen laten laseren/lenzenimplantaat plaatsen.. En dat kost best nog wel wat :D Maar goed ik denk dat het nog wel even duurt voor er weer vacatures vrijkomen en áls die er zijn dan denk ik ook dat ze zo weer vergeven zijn. Echt balen.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 21:28

Over die 2000 agenten aannemen heb ik niets vernomen, waar heb je dit vandaan?

En het omscholen van militairen naar agent ook niet. Zou het wel oneerlijk vinden. Ik vind het vervelend dat niet iedereen een eerlijke kans krijgt doordat er voortrekkeritis is.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:38

Ik hoorde het op het nieuws van de week.
Vind juist logisch dat ze militairen omscholen. Anders moeten ze die op straat gooien (wat niet mag en ruzie met vakbonden) of ergens anders een functie zoeken voor hun. Terwijl ergens anders ze dus mensen nodig zijn.

Niet leuk voor mensen die heel graag bij de politie willen, maar ze voor de overheid wel meest logische oplossing.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:44

Ben benieuwd welk nieuws? Heb je bronnen?

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:45

Ik heb het gehoord op de radio, NOS op 3, meer durf ik je niet te vertellen. Maar dus wel redelijk betrouwbare bron. Al kunnen ze natuurlijk ook fouten hebben.

RF_Pictures

Berichten: 1253
Geregistreerd: 27-03-10

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:56

Ik ben nu bezig met de vooropleiding

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:16

Wat voor vooropleiding?

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:24

Ik lees het nu ook nieuws van gister. €40 milj trekken ze er voor uit. Ongelofelijk....

RF_Pictures

Berichten: 1253
Geregistreerd: 27-03-10

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:31

HTV-P dit is 2 jaar en kun je naar handhaving of doorstromen naar de politie ze hebben voor ons plaatsen vrij gehouden en dan moeten wij ook een selectie doen. Krijg nu dus ook al dingen die je op de PA krijgt IBT etc stage bij de politie enz

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:44

Dit vind ik hier in Eindhoven, niet echt hoopvol dus
Afbeelding

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:48

Voor beveiliger moet je sowieso niet kiezen, daar zijn ze bij de politie niet dol op.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:11

Ja i know, dat wil ik ook niet. Dat vertellen ze ook bij de voorlichtingen.

jwl

Berichten: 1674
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: leiden

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:46

Ik hoorde dat van die 2000 agenten idd bij het nos journaal

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:58

Hoorde vorig jaar ook in het nieuws (dus voor de aanslagen) dat er bezuinigd ging worden op banen bij de politie. Er zouden dus geen ontslagen vallen, maar er werden alleen mensen aangenomen als er eerst mensen uit zouden gaan. Bijvoorbeeld eigen keuze om te vertrekken of pensioen.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:08

Marlou_ schreef:
Neh haha.

Nouja mijn vriend vertelde om ook eens te kijken naar functies in wit. Dat wil zeggen secretaresse werk, vet saai naar dan ben je iig binnen. Maar ook daar niks, dat lossen ze vaak intern op.



Zo saai is dat niet hoor, ziitten best leuke functies tussen ;) maar je moet wel een goede vooropleiding hebben.

Maar ook die functies zitten potdicht, er wordt simpelweg niemand aangenomen omdat dit er teveel zouden zijn. Zeker de ondersteunig wordt hard getroffen door de reorganisatie.
Doorgroeien naar blauw kan wel, maar is lastig en kost veel tijd.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:11

linoleum schreef:
Ik hoorde het op het nieuws van de week.
Vind juist logisch dat ze militairen omscholen. Anders moeten ze die op straat gooien (wat niet mag en ruzie met vakbonden) of ergens anders een functie zoeken voor hun. Terwijl ergens anders ze dus mensen nodig zijn.

Niet leuk voor mensen die heel graag bij de politie willen, maar ze voor de overheid wel meest logische oplossing.


Als het echt zo is dat ze militairen om gaan scholen lijkt me dat inderdaad ook alleen maar logisch. Misschien oneerlijk vor de mensen die een politieopleiding hebben gevolgd en nu wachten op een baan. Maar die militairen hebben tijdens hun opleiding al leren werken met automatische wapens en/of zijn al op uitzending geweest. Dus hebben dan al de nodige ervaring die gewone politiemensen dan missen.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 12:20

Het klinkt ook logisch want ze hebben vaak wel wat ervaring maar waarom. Zijn er dan zo veel mensen daar die naar de politie willen of is het een gedwongen iets. Ik vind het ook jammer omdat je net zo goed werkeloosheid creëert. Zo veel mensen die klaar zijn met studeren en niet aan de gang kunnen. Dus je helpt mensen met een baan aan een andere baan en jongeren zitten zonder werk en gaan bij gebrek aan beter nog een studie doen.. Ik vind het niet oplossen van een probleem maar het verschuiven van een probleem...