Werken bij de politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:19

Hier ook eens -soort van- wachtende.
Ik doe dit jaar eindexamen Havo, daarna schrijf ik me sowieso in voor Ergotherapie, puur om iets te doen (wat ik ook leuk vind overigens). En dan hopen dat er een vacature vrij komt, als het even kan mbo-4 hoofdagent in mijn regio('s) :).

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:19

Aranel schreef:
Wat raar dat zoveel mensen al ruim 3 jaar wachten. Mijn vriend zit nu anderhalf jaar op de opleiding en werd zonder problemen aangenomen. Maar het zal ook regio afhankelijk zijn denk ik?


Wel super fijn voor je vriend. In welke regio is dit dan, als ik vragen mag?

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:26

Ahh ik wil ook zo graag bij de politie!
Vorig jaar helaas niet door de selectie gekomen voor de master recherchekundige. Ik had toen de capaciteitentest niet gehaald.
Baalde daar heel erg van en hoop dat ik nog een tweede kans krijg :D
De sporttest was overigens goed te doen!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:30

Nou ja of het regio gebonden is weet ik niet naar de politiek heeft gewoon voor heel NL de geldkraan dicht gedaan dus ik zou het niet weten.

Ik vond alle testen eigenlijk goed te doen alleen ik vond het rollenspel erg lastig maarja dat doe je ook niet dagelijks.

Ik ga trouwens binnenkort wel ff mijn oven laten checken. Ik ga echt huilen s ik zo ver kom en dat ze met de medische keuring zeggen "sorry mevrouw uw ogen zijn niet goed genoeg" whaha. Aint happening to me!
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 15-01-15 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

joyenbeau schreef:
Aranel schreef:
Wat raar dat zoveel mensen al ruim 3 jaar wachten. Mijn vriend zit nu anderhalf jaar op de opleiding en werd zonder problemen aangenomen. Maar het zal ook regio afhankelijk zijn denk ik?


Wel super fijn voor je vriend. In welke regio is dit dan, als ik vragen mag?


Noord oost Veluwe. Geloof ik :+

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:38

Marlou_ schreef:
@ Melissa daar zat ik dus ook aan te denken laatst. Ze zijn bewust bezig met de veiligheid.
Zouden ze dat doen bij de politie, mensen mee laten lopen zomaar?



Niet zomaar, ze screenen je eerst en je moet een geheimhoudingsplicht tekenen. Of ze dit überhaupt doen is bij elk bureau verschillend. Ik heb mijn wijkagent gemaild, en zij was erg enthousiast! Ze heeft me echt vanalles laten zien! Van FO tot IBT centrum. Heb er enorm veel van geleerd :j

Het is het proberen altijd waard, en je kunt altijd naar verschillende bureaus gaan met je vraag.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:42

En wat hou die screening in? Ik ben bereid om dat te doen en ik ga het zeker proberen want meelopen lijkt me erg nuttig. Dadelijk vind ik het vreselijk. Zou een enorme dooie mus zijn natuurlijk maar dat scheelt een sollicitatie plek ;)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:45

Zo, ik ben dus niet de enige die de site al een tijdje in de gaten houdt. Hoor wel steeds dat je ook gewoon door kunt stromen. Maar dan moet ik nog maar even meer ervaring op doen op het werkveld :+

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:49

Dat is een soort antecedenten onderzoek.
Of je niet met andere doeleinden een dagje wilt meelopen ;)

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:51

Marlou_ schreef:
En wat hou die screening in? Ik ben bereid om dat te doen en ik ga het zeker proberen want meelopen lijkt me erg nuttig. Dadelijk vind ik het vreselijk. Zou een enorme dooie mus zijn natuurlijk maar dat scheelt een sollicitatie plek ;)


Denk dat ze even kijken of je een strafblad hebt en dergelijke dingen. Misschien even je fb pagina bekijken.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:52

Nou dan doen ze daar dus wel wat moeite voor! Dat had ik niet verwacht! Ik ga het eens proberen.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:54

_reneee ik weet wel dat er doorstroom is vanuit de vrede en veiligheid studie (weet niet of dat nog zo heet). Daar zit schijnbaar ook een deel "politietaken" in maar wat daar allemaal van waar is weet ik niet.

Ik heb zes gekeken of de marechaussee dan niet wat voor me is en dan idd richting politie taken. Maar ook daar... Geen vacatures..

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:55

Ik heb 4,5 jaar geleden gesolliciteerd. Ben toen uiteindelijk niet aangenomen. Nu sinds een paar maanden SPH (HBO) afgerond en ondertussen ook alweer 1,5 jaar werkzaam in dat werkveld. Maar ook ik houd toch stiekem nog wel de site in de gaten...

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:57

Wil je delen waarom je sollicitatie niet gelukt is LizMD?

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:01

Ik werk er alweer bijna 5 jaar en met de reorganisatie zitten alle teams bomvol. Zoals eerder gezegd is denk ik dat ze dit eerst op orde gaan brenGen voor er weer vacatures komen. Iemand op mijn team is vrijwillig bij de politie gegaan met de hoop om door te stromen echt gaat dit niet gebeuren omdat ze haar als vrijwilliger willen houden.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:06

Dat is inderdaad wat ze ook vertellen bij de vrijwillige beroepsbijeenkomsten. Ik vind het ook logisch klinken.

En ze zitten nog niet aan het aantal vrijwilligers wat ze willen.

Wat ik me afvraag: ze zijn inderdaad wat meer alert met alle teroristische gebeurtenissen. Als er wat gebeurd lijken me er te weinig beroeps agenten te zijn. De vrijwilligers zullen hier niet echt in gebruikt kunnen worden omdat ze geen vuurwapen bij zich dragen. Hoe zouden ze daar mee omgaan.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:07

Ik was te jong. Ben afgewezen op de psychologische test/rollenspel. Zette de situatie niet voldoende naar mijn hand en kwam afentoe wat onzeker over. Vond dat rollenspel ook wel erg lastig, had zoiets nog nooit eerder gedaan.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:17

Dagje meelopen kan vaak gewoon Marlou! Bij ons komen ook vaak mensen een dagje meelopen. Het is alleen regio-eenheid afhankelijk of je mee mag op de noodhulp (112 meldingen rijden) of bijvoorbeeld alleen met een wijkagent mee mag.

Succes!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:46

Oke ik ben benieuwd!

In die rollenspellen is het lastig om niet onzeker over te komen. Iedereen is onzeker maar HOE laat je dat niet zien ;)

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:50

Ja dat is de grootste uitdaging inderdaad. Heb nu tijdens mijn opleiding zó veel rollenspellen gedaan. Ik gok dat ik het spelletje nu beter kan spelen ;)

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:09

Ik heb een jaar of 3 geleden ook gesolliciteerd bij de politie, landelijk was ik er doorheen. Helaas werd ik regionaal (regio noord) afgewezen. Had destijds geen behoefte om hiervoor te verhuizen en heb dus nergens anders gesolliciteerd, achteraf dom maargoed :).

Het lijkt me nog steeds geweldig. Al houden de verhalen van mijn moeder (werkt ook bij de politie) me ook wel weer weg daar. Zij heeft liever niet dat ik bij de politie ga. :)

Maargoed wie weet doe k het nog wel een keer.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 22:14

Wat zijn de verhalen die je weg houden? Of waarom wil je ma dat?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:44

Ik kom ook even om de hoek kijken :)
ik wil dolgraag bij de politie. Voor 17 februari sta ik ingeschreven voor de voorlichting :D

Ik heb nog 1,5 jaar havo. Daarna wil ik ALO gaan doen, zodat ik gymen kan worden als agent/ marrachausse niet wil lukken op welke manier dan ook. Heeft iemand een idee hoe je mee kan lopen bij de politie? Gewoon vragen?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:48

Dat is vrij lastig, lees maar even terug.

Verder is de voorlichting wel erg interessant :j.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 23:53

De laatste 4 voorlichtingen waar ik naar toe geweest ben waren exact het zelfde. Het is prettig om het allemaal een keer te horen maar ik hoop ook nog steeds iets nieuws te horen ;)